Δευτέρα, 31 Αυγούστου 2015

Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ Κ.ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΕΨΗΦΙΣΜΕΝΟ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΤΡΩΑΔΟΣ

Με μεγάλη χαρά πληροφορηθήκαμε ότι στη σημερινή συνεδρία της Αγίας και Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου, τη προτάσει της Α.Θ. Παναγιότητος του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, εξελέγη παμψηφεί ως Βοηθός Επίσκοπος της Ιεράς Μητροπόλεως Βελγίου, υπό τον τίτλο της πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Επισκοπής Τρωάδος, ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης κ. Πέτρος Μποζίνης.


Ο Θεοφιλέστατος εψηφισμένος Επίσκοπος Τρωάδος κ. Πέτρος
Με αφορμή την εις Επίσκοπον προαγωγή, του επί σειρά ετών αγαπητού αδελφού και πολυτίμου συνεργάτου μας, εις τον Ραδιοφωνικό και Τηλεοπτικό Σταθμό της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών ευχόμεθα από καρδίας εις τον Θεοφιλέστατο Εψηφισμένο Επίσκοπο Τρωάδος κ. Πέτρον θεοφιλή Αρχιερατεία προς δόξαν του εν Τριάδι Θεού και σωτηρία ψυχών υπέρ ων Χριστός απέθανε και ανέστη.


Μετ' ευχών εγκαρδίων,

+ Ο Κερνίτσης ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ


Βοηθός Επίσκοπος της Ι.Μ. Πατρών

Ποιὸς θὰ θυμίσει στὴν Εὐρώπη!...


Kάποια στιγμὴ ἡ Ἱστορία σταμάτησε μπροστά σου, Εὐρώπη. Ἄστραψε ἡ ἀστραπή της στὸν κατασκότεινο οὐρανό σου, σὲ φώτισε. Κι ἤσουν πιὸ σκοτεινὴ ἀπ᾿ τὸ σκοτάδι. Φτωχή, γυμνὴ σχεδόν, ρακένδυτη κι ἀκάθαρτη, στὸ αἷμα τῶν εἰδώλων βουτηγμένη. Ἤσουν τυφλή, κι ἐκείνη τὴ στιγμὴ σὲ φίλησε στὰ μάτια. Κι ἄνοιξαν! Τὴν εἶδες! Τὴν Ἱστορία!
   Τὸν εἶδες!
   Ἦταν Αὐτός! Αὐτὸς ποὺ εἶναι ἡ Ἱστορία τοῦ κόσμου ὅλου. Αὐτὸς ποὺ εἶναι τὸ νόημα καὶ ὁ τελικὸς σκοπὸς τῆς Ἱστορίας. Αὐτὸς ποὺ εἶναι ὁ Κυβερνήτης τῆς Ἱστορίας. Αὐτὸς ποὺ πρόσ­μενες ἀπρόσμενα κι ἀόριστα ποθοῦσες. Πῶς ἔλαμπε! Καὶ πόσο ντράπηκες μπροστά Του! Μὰ Ἐκεῖνος δὲν σὲ ντράπηκε, δὲν ἀηδίασε τὴ ζοφερὴ μορφή σου. Ἄνοιξε εὐθὺς τὶς φλέβες Του, πῆρε νὰ πλένει τὴ βρωμιά σου μὲ τὸ Αἷμα Του. Ἔλαμψες. Σὲ ἔντυσε βασίλισσα.   Σὲ τίμησε, καὶ Τὸν προσκύνησες. Σὲ δόξασε, καὶ Τὸν ἀγάπησες μὲ πάθος. Κι ἀπέδειξες σὲ Κολοσσαῖα, σὲ βουνὰ καὶ θάλασσες, σὲ κατακόμβες καὶ σπηλιὲς τῆς γῆς τὴ φλογερὴ ἀγάπη σου γι᾿ Αὐτόν. «Ποῦ εἶναι τὰ λιοντάρια;», φώναζες, ὅταν οἱ ὄχλοι μανιασμένοι οὔρλιαζαν διψώντας αἷμα. Πάλεψες μὲ τίγρεις καὶ λιοντάρια, μὲ λεοπαρδάλεις καὶ φίδια, μὲ ταύρους κι ὅλα τὰ θεριά. Ἀνέβηκες σὲ σχάρες πυρωμένες, κόχλασες μὲς σὲ καζάνια φοβερά, σ᾿ ἔκαψαν σὲ στύλους ἀλειμμένους μὲ πίσσα.
   Νίκησες!
   Νίκησε Αὐτὸς ποὺ ἦταν ἡ ἀγάπη σου, ἡ δόξα σου, τὸ φῶς τῆς ἄλλοτε πικρῆς καὶ κατασκότεινης ζωῆς σου.
   Ἅπλωσες τότε τὸ φῶς Του ἀπ᾿ ἄκρη σ᾿ ἄκρη τῶν χωρῶν σου καὶ πέρα ἀκόμη ἀπ᾿ αὐτές. Ἔλαμψαν οἱ ὁλόλαμπροι ναοί Του σὲ πόλεις, κάμπους καὶ βουνὰ καὶ σὲ ἀπόμερα χωριά.
   Ὢ Εὐρώπη!
   Ποιὸς θὰ σοῦ θυμίσει τὴν ἱστορία σου; Αὐτὸ ποὺ εἶχες κι ἔχασες καὶ πρέπει πάλι νὰ κερδίσεις...
   Ποιὸς θὰ θυμίσει στὴν Εὐρώπη τὴν ἱστορία της, τὶς ρίζες της, τὸ χτές; Τότε ποὺ κραύγασε μὲ ἀγωνία, πόνο καὶ λαχτάρα φλογερὴ στὸν φλογερὸ Ἀπόστολο: «διαβάς… βοήθησον ἡμῖν»...
   Κι ἐκεῖνος ἄκουσε τὴ φωνή της κι ἔκανε τὸ μεγάλο ἅλμα! Ἀνήσυχος ὅρμησε σὰν λιοντάρι γιὰ νὰ καταστρέψει τὸ σατανικὸ βασίλειο καὶ νὰ ὁδηγήσει στὸ Χριστὸ τὴν Ἑλλάδα, τὴν Εὐρώπη, ὅλη τὴν οἰκουμένη! Πάτησε τότε γιὰ πρώτη φορὰ τὸ πόδι του στὴ θρυλικὴ Μακεδονία, τὴ δόξα τῆς Ἑλλάδος, τὴν ἄκρη, τὴν πύλη τῆς Εὐρώπης.
   Ποιὸς θὰ θυμίσει στὴν Εὐρώπη;…
   Πῶς ἔγινε, ἀλήθεια, κι ἄλλαξε ἡ τιμημένη τ᾿ οὐρανοῦ; Ἔβγαλε τὸν Σταυρὸ ἀπ᾿ τὴν καρδιά της, τὸν ἔραψε στὴν πλάτη της, ἔκανε τὸ ματωμένο σύμβολο τῆς ἐλευθερίας αἱμοβόρο ὅπλο τυραννίας, ρήμαξε χῶρες καὶ λαούς, κι αὐτὴ τὴ Βασιλεύουσα τῆς γῆς.
   Ἄλλαξε ἡ Εὐρώπη τὴν ἀγάπη της. Ζήλεψε τοῦ κόσμου τούτου τὴ δόξα, τὰ πρωτεῖα, τὰ πλούτη, τὶς τιμές.
   Κι αὐτὴ ποὺ ἦταν ἥλιος ἀγάπης καὶ χαρᾶς, ἔγινε τυραννία τῶν ψυχῶν· ἡ ἄλλοτε κοινωνία τῆς ἐλευθερίας ἔγινε ἱεροεξεταστικὴ δουλεία τῶν πνευμάτων. Κι ἡ ἀποστασία της πῆρε κατήφορο φριχτὸ καὶ τελειωμὸ δὲν ἔχει.
   Σήμερα πιὰ κατάντησε στὸ μίσος. Ἡ Εὐρώπη τῆς χριστιανικῆς ἀγάπης μίσησε τὸν Χριστό. Μισεῖ τὸ φῶς, μισεῖ τὴν ἀλήθεια, μισεῖ τὴν ἀγάπη, μισεῖ τὴ ζωή. Ἕνα «θεὸ» πιὰ ἔχει καὶ ­λατρεύει καὶ προσκυνᾶ: τὸ χρῆμα! Γι᾿ αὐτὸ καὶ πίνει τῶν λαῶν τὸ αἷμα ἀχόρταγη. Ἀπομυζᾶ τὸν κόπο καὶ τὸν ἱδρώτα τῆς Ἀσίας, τῆς Ἀφρικῆς, αὐτῶν τῶν, κατὰ τὴ γνώμη της, «παιδιῶν ἑνὸς κατώτερου Θεοῦ». Πεντέξι αἰῶνες τώρα τοὺς ἔστειψε. Καὶ λίγα μόλις χρόνια πρὶν αἱματοκύλισε ὅλη τὴ γῆ, τὴν ἔσπειρε μὲ κόκκαλα παιδιῶν, τὴν πότισε μὲ αἷμα ἀθῶο.
   Εὐρώπη, ποῦ κατάντησες!
   Ποιὸς θὰ σοῦ θυμίσει, Εὐρώπη;

   Ποιὸς θὰ θυμίσει στὴν Εὐρώπη!...


"Ο Σωτήρ"

Άλλο Αλβανοί και άλλο Αρβανίτες


Άγνοια η και διαστρέβλωση της Ιστορίας προδίδει η καινοφανής άποψη που ακούσθηκε ότι δηλαδή μεγάλοι ήρωες του 1821 και των μετέπειτα εθνικών αγώνων υπήρξαν Αλβανοί.
Γίνεται σύγχυση με τους Αρβανίτες, τους αρβανιτόφωνους Έλληνες. Άλλο, όμως, Αλβανοί και άλλο Αρβανίτες. Υπάρχει μεγάλη διαφορά. Και εξηγούμεθα :
Ο Μάρκος Μπότσαρης, στην μνήμη του οποίου ασεβούν πολλοί, ήταν Έλλην αρβανιτόφωνος, όπως όλοι οι Σουλιώτες. Η ελληνική του συνείδηση φαίνεται και από την περίφημη φράση που είπε όταν πρωτοπάτησε στα Επτάνησα : Ο Έλλην δεν μπορεί να αισθάνεται ελεύθερος εκεί όπου κυματίζει η Βρεττανική σημαία". Το δε Λεξικό που έγραψε ήταν της αρβανίτικης - όχι αλβανικής - και ρωμαίικης απλής (νεοελληνικής). Άλλωστε δεν θα μπορούσε να έχει αλβανική εθνική συνείδηση, διότι κάτι τέτοιο εμφανίζεται μόλις το 1878 με την Λίγκα της Πριζρένης - Κοσσυφοπεδίου και μάλιστα ως τεχνιτό κατασκεύασμα ξένων δυνάμεων και θρησκευτικών προπαγανδών. Κατά την Τουρκοκρατία δεν υπήρχε έθνος Αλβανών. Οι κάτοικοι της σημερινής Αλβανίας διεκρίνοντο με κριτήριο την θρησκεία τους. Οι Ορθόδοξοι ήσαν Ρωμιοί, εντεταγμένοι στο ίδιο Γένος με τους υπόλοιπους Έλληνες. Οι Μουσουλμάνοι ένοιωθαν Τούρκοι, εξ ου και ο όρος Τουρκαλβανοί. Εάν μιλούμε για αλβανική συμμετοχή στην Ελληνική Επανάσταση δεν πρέπει να αναφερόμαστε στους Μποτσαραίους, την Μπουμπουλίνα και τους Κουντουριώτηδες, αλλά στους Τουρκαλβανούς που χρησιμοποιήθηκαν από την άλλη πλευρά ως σφαγείς των Ελλήνων.
Οι Βυζαντινοί πρόγονοί μας δεν ανέφεραν Αλβανούς στην Βαλκανική. Ο Κωνσταντίνος Πορφυρογέννητος ονομάζει Αλβανούς μία φυλή του Καυκάσου. Ο Γεώργιος Καστριώτης - Σκεντέρμπεης, που θεωρείται εθνικός ήρωας των σημερινών Αλβανών, ονόμαζε εαυτόν Ορθόδοξον Ηπειρώτη (15ο αιών). Σε έγγραφα της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας στα τέλη του 15ου αιώνος η λέξη "Αλβανός" ερμηνεύεται " Έλληνες από την Ήπειρο και την Πελοπόννησο" χωρίς να αμφισβητείται η ελληνική συνείδησή τους. Η αλβανική συνείδηση είναι οπωσδήποτε ξενόφερτο κατασκεύασμα όπως αποδεικνύουν και μαρτυρίες των ιδίων των ενδιαφερομένων , τις οποίες κατέγραψε ο σύγχρονός μας διαπρεπής Βαλκανιολόγος Αχιλλεύς Λαζάρου.
Όταν η Ιταλία και η Αυστροουγγαρία για δικούς τους λόγους προσπαθούσαν να κατασκευάσουν αλβανικό κράτος ώστε να ελέγχουν την είσοδο της Αδριατικής, οι Τουρκαλβανοί ύψωναν στο Δυρράχιο την οθωμανική σημαία !
Προτιμούσαν την τουρκική παρά την άγνωστη σ' αυτούς αλβανική εθνική συνείδηση. Άλλωστε και στους Βαλκανικούς πολέμους οι Μουσουλμάνοι της Αλβανίας πολέμησαν, και μάλιστα δυναμικά, στις τάξεις του Οθωμανικού στρατού. Μετά το 1908 πολλά από τα μέλη του Νεοτουρκικού κομιτάτου, το οποίο σχεδίασε και ξεκίνησε τον διωγμό των Ελλήνων ήταν Τουρκαλβανοί.
Η λέξη Αλβανία, σημαίνει Λευκή Χώρα από το λατινικό ΑΛΜΠΑ : λευκή. Είναι όρος με γεωγραφική και όχι εθνολογική σημασία.
Ο όρος Αρβανίτης που αφορά τους Σουλιώτες, τους Υδραίους, τους Σπετσιώτες και πολλούς κατοίκους των Μεσογείων, προέρχονται από τελείως διαφορετική ρίζα. Συγκεκριμένα από τη λέξη "Άρβανον", τοπωνύμιο της Βορείου Ηπείρου, που το βρίσκουμε ήδη από τον 11ο αιώνα στα κείμενα της Άννας Κομνηνής. Από το Άρβανον, δηλαδή από την Ελληνικοτάτη Βόρειο Ήπειρο, κατέβηκαν σε πόλεις και νησιά της Νοτίου Ελλάδος ελληνικοί πληθυσμοί που μιλούσαν αρβανίτικα. Δηλαδή μία διάλεκτο ανάμικτη με αρχαία ελληνικά, λατινικά, τουρκικά και εντόπια βαλκανικά γλωσσικά στοιχεία. Οι αρβανιτόφωνοι Έλληνες ουδέποτε είχαν διαφορετική συνείδηση από τους υπόλοιπους Έλληνες. Παρεμφερές παράδειγμα μας δίδουν οι σλαβόφωνοι Μακεδονομάχοι Κώττας, Κύρου, Νταλίπης και άλλοι, οι οποίοι πολέμησαν υπέρ της Ελλάδος κατά των Βουλγάρων κομιτατζήδων. Καθώς και οι τουρκόφωνοι Ορθόδοξοι της Καππαδοκίας που κράτησαν μέσω της Εκκλησίας την ελληνικότητά τους αν και έχασαν την ελληνική γλώσσα. Οι δίγλωσσοι Έλληνες αρβανιτόφωνοι, βλαχόφωνοι, σλαβόφωνοι, κ.λ.π. μας προσφέρουν χαρακτηριστικές αποδείξεις ότι στα Βαλκάνια κατά τους τελευταίους πέντε τουλάχιστον αιώνες η Ορθόδοξη πίστη - και γενικότερα η θρησκεία - διαμορφώνει την εθνική συνείδηση πολύ περισσότερο και από το γλωσσικό ιδίωμα.
Η σύγχυση μεταξύ των λέξεων Αλβανός και Αρβανίτης δημιουργείται μόνον στην ελληνική γλώσσα, διότι φαίνονται να μοιάζουν οι δύο όροι ηχητικά. Η ομοιότης είναι μόνο επιφανειακή. Στην ουσία διαφέρουν κατά πολύ. Άλλωστε οι ίδιοι οι Αλβανοί αποκαλούν εαυτούς Σκιπετάρ και την χώρα τους Σκιπερία : χώρα των Αετών. Τι κοινό μπορούν να έχουν ένας Σκιπετάρ και ένα Έλλην αρβανιτόφωνος ; Ίσως ο ένας να μπορεί να καταλαβαίνει κάποιες λέξεις από τον άλλο. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είχαν η έχουν την ίδια εθνική συνείδηση... Μην ξεχνούμε ότι Σέρβοι, Κροάτες και Βοσνιομουσουλμάνοι μιλούν ακριβώς την ίδια γλώσσα, παρά ταύτα συγκρούσθηκαν μεταξύ τους με οδυνηρές συνέπειες.
Σέβομαι και κατανοώ τις προσπάθειες πολιτικών και δημοσιογράφων να περιορίσουν τα ενδεχόμενα φαινόμενα ρατσισμού και ξενοφοβίας - αν και οι ρίζες των προβλημάτων δεν έχουν μελετηθεί σωστά - στην κοινωνία μας. Όμως κάτι τέτοιο δεν γίνεται με άγνοια η παραποίηση της ιστορικής αλήθειας. Ας μάθουμε καλά την Ιστορία μας ώστε και τους Έλληνες Αρβανίτες να τιμούμε για την εθνική τους προσφορά και με τον γείτονα αλβανικό λαό να διατηρούμε σχέσεις καλής γειτονίας, χωρίς βεβαίως να λησμονούμε την ελληνική κοινότητα της Βορείου Ηπείρου.


του Κων/νου Χολέβα, Πολιτικού Επιστήμονος


Πηγή: www.himara.gr

Σάββατο, 29 Αυγούστου 2015

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΓ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ Ευαγγέλιο: Ματθ. 21, 33-42



ΟΙ ΔΟΥΛΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΚΟΙ ΓΕΩΡΓΟΙ

          Εν ολίγοις

          Το σημερινό ευαγγέλιο αναφέρεται σε κάποια από τις παραβολές του Κυρίου και απευθύνεται στους αρχιερείς και τους πρεσβυτέρους του Ισραήλ με τους οποίους συνομιλεί ο Χριστός μέσα στο Ναό. Χρησιμοποιεί δε τη γνωστή εικόνα του αμπελώνα, για να δηλώσει τον περιούσιο λαό. Η κακή πορεία του εκλεκτού λαού οφείλεται ουσιαστικά στην  ηγεσία του, γιατί οι άρχοντες έχουν την ευθύνη για την καλή ή όχι πορεία του λαού. Διότι μια χρεοκοπημένη ηγεσία, εκκλησιαστική- πνευματική-πολιτική  είναι επόμενο ν’ αρρωστήσει όλο το λαό.
          Ένας γαιοκτήμονας φύτεψε ένα αμπέλι, κι έσκαψε ένα πατητήρι, έκτισε ένα πύργο, το νοίκιασε σε γεωργούς και έφυγε σε άλλο τόπο. Όταν λοιπόν κόντευε η καρποφορία, έστειλε τους δούλους του να πάρουν το μερτικό του. Οι γεωργοί τότε έπιασαν του δούλους και τους κακοποίησαν και μερικούς τους θανάτωσαν. Ο ιδιοκτήτης τότε αποφάσισε να στείλει το παιδί του, πιστεύοντας ότι θα σεβαστούν το παιδί του, Αλλά οι γεωργοί αντί να σεβαστούν το γιό του, τον έπιασαν και τον φόνευσαν.
          Πράγματι η εικόνα αυτή προκαλεί φρίκη και αποτροπιασμό, γιατί την τύχη των δούλων είχε και ο γιος του οικοδεσπότη.  Όχι μόνο δεν τον ντράπηκαν, δεν τον σεβάστηκαν, όπως πίστευε ο κύριος του αμπελώνα, αλλά αντίθετα, από τον φόβο μήπως τους ζητήσει όχι καρπούς, μερίδιο,, αλλά τον ίδιο τον αμπελώνα του και μείνουν χωρίς περιουσία, τον σκότωσαν, για να μείνει δικός τους ο αμπελώνας. Δηλ. εδώ έχουμε «φόνο μετά ληστείας», όπως θα έγραφαν σήμερα οι εφημερίδες. Δούλοι και γιος έχουν την ίδια τύχη, γιατί διακονούν τον ίδιο σκοπό. Ανήκουν στο ίδιο στρατόπεδο. Όμως οι γεωργοί δεν σκέφτηκαν ποτέ πως είναι και αυτοί δούλοι και τίποτε περισσότερο. Γι’ αυτό και βλέπουν τον γιό και τους δούλους σαν σφετεριστές  των συμφερόντων τους.
          Σημασία έχει εδώ  η ερώτηση του Κυρίου. Τί θα κάνει ο κύριος του αμπελώνα στους κακούς  ενοικιαστές; Και δόθηκε η απάντηση από τους ακροατές. «Κακούς  κακώς απολέσει αυτούς και τον αμπελώνα εκδόσετε άλλοις γεωργοίς». Έτσι είναι. Η αδικία έχει πάντα και τη θεία δίκη.
          Το νόημα της παραβολής είναι αλληγορικό. Οι Πατέρες ερμηνεύοντας την παραβολή αναφέρονται στους άρχοντες των Ισραηλιτών, οι οποίοι απέναντι στους απεσταλμένους του Θεού έδειξαν μια κακούργα και εγκληματική  διαγωγή. Βέβαια ο Χριστός αναφέρεται και στον εαυτό Του προς τον οποίο έδειξαν μεγάλη εχθρότητα που κατέληξε στη θανάτωσή Του. Και ενώ ο Ισραηλιτικός λαός ευεργετήθηκε ιδιαίτερα από τον Θεό κατά την ιστορική του πορεία, αποδείχθηκε ένας λαός αχάριστος και οι άρχοντές του κακοί εργάτες του αμπελώνα του. Ερμηνεύοντας ευρύτερα την παραβολή, κακοί εργάστες αποδεικνύονται  και εκείνοι που αναλαμβάνουν αξιώματα, γίνονται κυβερνήτες λαών, ακόμη και  ηγέτες εκκλησιαστικοί, που αντί να καρποφορούν  σε καλά έργα για την ωφέλεια των λαών, δυστυχώς επιβεβαιώνουν τα λόγια του Κυρίου, ότι οι άρχοντες και οι μεγάλοι δεν κυβερνούν με χρηστότητα, αλλά κατεξουσιαζουν  και καταπιέζουν τους λαούς.
          Αλλά η σημερινή παραβολή με το αλληγορικό της νόημα εγγίζει και  εμάς. Μεγάλος ευεργέτης  προς όλους μας είναι ο Δωρεοδότης Θεός. Μας πρόσφερε τη ζωή  για να την αξιοποιήσουμε και να καρποφορήσουμε με την άσκηση των καλών έργων μας. Πόσοι όμως είναι αυτοί που παραθεωρούν το μεγάλο αυτό δώρο της ζωής και με τις διάφορες παρεκτροπές κουρελιάζουμε κυριολεκτικά τη ζωή με τα ανείπωτα ανομήματά μας; Με τη ζωή μας βλασφημούμε το Θεό και αποδεικνυόμαστε αχάριστοι και αγνώμονες.
          Η σημερινή αυτή παραβολή κάνει λόγο για τον ακρογωνιαίο λίθο που είναι ο Ιησούς Χριστός. Ο Κύριος είναι η κεφαλή του πνευματικού αμπελώνα, ο αρχηγός της Εκκλησίας. Πολλοί τον πολέμησαν τον ίδιο και την Εκκλησία Του. Εμφανίσθηκαν πολλοί εχθροί εξωτερικοί και εσωτερικοί από  τούς κακούς εργάτες, από επιπόλαιους ποιμένες. Όμως τα βέλη κατά του σώματος της Εκκλησίας αποδείχτηκαν χάρτινα. Η Εκκλησία του Χριστού παραμένει ακλόνητη και εκπέμπει το ευαγγελικό και σωτήριο φως της σ’ ολόκληρη την οικουμένη. Τα επιχειρήματα της σοφιστείας και της παραφιλολογίας συντρίβονται μπροστά στη απαράμιλλη αλήθεια του Ευαγγελίου.
          Εμείς που λέμε ότι ανήκουμε στην Εκκλησία και πιστεύουμε στην ευαγγελική αλήθεια του πνευματικού αμπελώνα, οφείλουμε να αναδειχθούμε εργάτες της καλοσύνης, της ομορφιάς, της θυσίας, της υπομονής, του αγαθού. Να καλλιεργήσουμε θεάρεστα και επάξια τη ζωή μας και να παρουσιάσουμε καρπούς γνήσιας αγάπης προς τον Θεό και τους συνανθρώπους μας. Η καρποφορία των καλών έργων οδηγεί προς τη βασιλεία του Θεού, όπου θ’ ακούσουμε το λόγο του Θεού: «Ευ, δούλε αγαθέ, είσελθε εις την χαράν του Κύριου σου».
         
          Καλή Κυριακή

         

π. γ. στ.

ΟΙ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ...!!!


Η ενορία μας συμμετέχοντας στη χαρά της επιτυχίας των παιδιών της ενοριακής μας κοινότητας ,και όχι μόνο, που επέτυχαν  στα ανώτατα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας μας, εύχεται στα αγαπητά παιδιά μας θερμά συγχαρητήρια για τη  επιτυχία τους αυτή η οποία δικαιώνει τους κόπους και τους μόχθους μιας ζωής, αλλά και ικανοποιεί τις προσδοκίες των καλών γονέων τους.
Ευχόμαστε καλές σπουδές όχι μόνο στις γνώσεις, αλλά και στην καλλιέργεια του έσω ανθρώπου. Εξ άλλου η εποχή μας δεν πάσχει από γνώσεις, αλλά από ανθρώπους  και μάλιστα από ανθρώπους του Θεού.
Προσδοκούμε πολλά από σας και αναμένουμε την όμορφη καρποφορία των κόπων και των αγώνων σας.
Με πολλή αγάπη και να έχετε την ευλογία του Θεού.
Η Εκκλησία προσεύχεται για  την προκοπή και την πρόοδό σας.

Πρωτοπρεσβύτερος
Γερασιμάγγελος Στανίτσας



"ΔΩΡΟ ΓΑΜΟΥ" από τον άγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο

Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος έστειλε σε μια πνευματική του θυγατέρα, (την Ολυμπιάδα) την κατωτέρω επιστολή σα «δώρο» για τον γάμο της, που μόλις τέλεσε. Η κατωτέρω επιστολή έχει βάθος Θεολογίας και ψυχολογίας. Και πάνω απ’; όλα δίνει στη σύζυγο πολύτιμες συμβουλές για έναν πετυχημένο γάμο.

Γράφει λοιπόν ο Άγιος:

« Κόρη μου, στους γάμους σου εγώ ο πνευματικός σου πατέρας, ο Γρηγόριος, σου κάνω δώρο τούτο το ποίημα. Και είναι ό,τι καλλίτερο η συμβουλή του πατέρα:

Άκου λοιπόν Ολυμπιάδα μου :

1. Ξέρω ότι θέλεις να είσαι πραγματική χριστιανή . Και μια πραγματική χριστιανή πρέπει όχι μόνο να είναι, αλλά και να φαίνεται. Γι αυτό ,σε παρακαλώ ,να προσέξεις την εξωτερική σου εμφάνιση. Να είσαι απλή. Το χρυσάφι, δεμένο σε πολύτιμες πέτρες, δεν στολίζει γυναίκες σαν και σένα. Πολύ περισσότερο το βάψιμο. Δεν ταιριάζει στο πρόσωπό σου, την εικόνα του Θεού, να την παραποιεις και να την αλλάζεις, μόνο και μόνο για να αρέσεις. Ξέρε το ότι αυτό είναι φιλαρέσκεια και να μένεις απλή στην εμφάνιση. Τα βαρύτιμα και πολυτελή φορέματα ,ας τα φορούν εκείνες, που δεν επιθυμούν ανώτερη ζωή, που δεν ξέρουν τι θα πει πνευματική ακτινοβολία . Εσύ ,όμως έβαλες μεγάλους στόχους και υψηλούς στόχους στη ζωή σου. Κι αυτοί οι στόχοι σου ζητούν όλη τη φροντίδα κι όλη την προσοχή.
2. Με το γάμο , η στοργή και η αγάπη σου να είναι φλογερή και αμείωτη για κείνον, που σου δώσε ο Θεός . Για κείνον, που γινε το μάτι της ζωής σου και σου ευφραίνει την καρδιά. Κι αν καταλάβεις πως ο άνδρας σου σε αγαπάει περισσότερο απ’; όσο τον αγαπάς εσύ, μη κυττάξεις να του πάρεις τον αέρα, κράτα πάντα τη θέση που σου ορίζει το Ευαγγέλιο.
3. Εσύ να ξέρεις ότι είσαι γυναίκα, έχεις μεγάλο προορισμό, αλλά διαφορετικό από τον άνδρα, που πρέπει να είναι η κεφαλή. Άσε την ανόητη ισότητα των δύο φύλων και προσπάθησε να καταλάβεις τα καθήκοντα του γάμου. Στην εφαρμογή τους θα δεις πόση αντοχή χρειάζεται για ν’; ανταποκριθεις, όπως πρέπει , σ’; αυτά τα καθήκοντα , αλλά και πόση δύναμη κρύβεται στο ασθενές φύλο.

4. Θα ξέρεις ,πόσο εύκολα θυμώνουν οι άνδρες. Είναι ασυγκράτητοι και μοιάζουν με λιοντάρια. Σ’; αυτό το σημείο η γυναίκα πρέπει να είναι δυνατότερη και ανώτερη. Πρέπει να παίζει το ρόλο του θηριοδαμαστή. Τι κάνει ο θηριοδαμαστής όταν βρυχάται το θηρίο; Γίνεται περισσότερο ήρεμος και με την καλοσύνη καταπραΰνει την οργή. Του μιλάει γλυκά και μαλακά , το χαϊδεύει, το περιποιείται και πάλι το χαϊδεύει κι έτσι το καταπραΰνει
5. Ποτέ μη κατηγορήσεις και αποπάρεις τον άνδρα σου για κάτι που έκανε στραβό. Ούτε πάλι για την αδράνειά του ,έστω κι αν το αποτέλεσμα δεν είναι αυτό που ήθελες εσύ. Γιατί ο διάβολος είναι αυτός, που μπαίνει εμπόδιο στην ομοψυχία των συζύγων
6. Να έχετε κοινά τα πάντα και τις χαρές και τις λύπες. Γιατί ο γάμος όλα τα σας τα έκανε κοινά. Κοινές οι φροντίδες ,γιατί έτσι το σπίτι θα στεριώσει. Να συμβάλλεις εκφράζοντας τη γνώμη σου, ο άνδρας όμως ας αποφασίζει.
7. Όταν τον βλέπεις λυπημένο, συμμερίσου τη λύπη του εκείνη την ώρα. Γιατί είναι μεγάλη ανακούφιση στη λύπη , η λύπη των φίλων. Όμως αμέσως να ξαστεριάζει η όψη σου και να σαι ήρεμη χωρίς αγωνία. Η γυναίκα είναι το ακύμαντο λιμάνι για το θαλασσοδαρμένο σύζυγο.
8. Να ξέρεις ότι η παρουσία σου στο σπίτι σου είναι αναντικατάστατη, γι’; αυτό πρέπει να το αγαπήσεις μ’; όλες τις φροντίδες του νοικοκυριού. Να το βλέπεις σαν βασίλειό σου ,και να μη συχνοβγαίνεις από το κατώφλι σου. Άφησε τις έξω δουλειές για τον άνδρα.

9. Πρόσεχε τις συναναστροφές σου. Πρόσεξε τις συγκεντρώσεις ,που πηγαίνεις. Μη πας σε άπρεπες συγκεντρώσεις, γιατί είναι μεγάλος κίνδυνος για την αγνότητά σου. Αυτές οι συναναστροφές αφαιρούν την ντροπή κι απ΄ τις ντροπαλές ,σμίγουν μάτια με μάτια, κι όταν φύγει η ντροπή γεννιούνται όλα τα χειρότερα κακά ( « αιδώς οιχομένη, πάντων γενέτειρα κακίστων » ). Τις σοβαρές όμως συγκεντρώσεις με συνετούς φίλους να τις επιζητεις , για να εντυπώνεται στο νου σου ένας καλός λόγος, ή κάποιο ελάττωμα να κόψης ή να καλλιεργήσεις τους δεσμούς σου με εκλεκτές ψυχές.Μη εμφανίζεσαι ανεξέλεγκτα σε οποιονδήποτε, αλλά στους σώφρονες συγγενείς σου, στους ιερείς και σε σοβαρούς νεώτερους ή ηλικιωμένους.Μη συναναστρέφεσαι φαντασμένες γυναίκες , που έχουν στο νου τους στο έξω ,για επίδειξη. Ούτε ακόμα άνδρες ευσεβείς, που ο σύζυγός σου δεν θέλει στο σπίτι, αν και συ τόσο πολύ τους εκτιμάς. Υπάρχει για σένα πιο ακριβό πράγμα από τον καλό σου σύζυγο, που τόσο αγαπάς;

Γκρέμισαν τα ξημερώματα τον Άγιο Αθανάσιο στη Χειμάρρα (ΦΩΤΟ).


Σήμερα τα ξημερώματα ολοκληρώθηκε ο στόχος του δημάρχου Χιμάρας να γκρεμίσει τον Ιερό Ναό του Αγίου Αθανασίου στο χωριό Δρυμάδες.
Λίγο μετά τις 4 τα ξημερώματα, όπως αναφέρει το himara.gr, η πολεοδομική αστυνομία έφτασε στο σημείο και οι εκσκαφείς έπιασαν δουλειά. Οι λιγοστοί κάτοικοι που έφτασαν στο σημείο ακούγοντας τον θόρυβο των μηχανημάτων, δεν πρόλαβαν να αντιδράσουν.
Απαρηγόρητοι οι κάτοικοι των Δρυμάδων σηκώθηκαν από νωρίς τα ξημερώματα για να μαζέψουν τα κομμάτια του ναού, τα κομμάτια της πίστης τους, τα κομμάτια του εαυτού τους.
Υπενθυμίζεται ότι την Τρίτη ο πρωθυπουργός της Αλβανίας, Έντι Ράμα, κληθείς να σχολιάσει τις προχθεσινές δηλώσεις του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών και κατά πόσο αυτές συνιστούν παρέμβαση στα εσωτερικά της Αλβανίας απάντησε προκλητικά μέσω Twitter: «Το έκαναν συχνά στο παρελθόν, το κάνουν ακόμα, αλλά πιο σπάνια. Θα τους χρειαστεί λίγος ακόμη χρόνος για να το συνειδητοποιήσουν».





Τηλεόραση και πνευματική ζωή, Συνομιλία με τον αρχιμανδρίτη Εφραίμ, Καθηγούμενο της Ιεράς Μονής Βατοπεδίου


Ερώτηση: Πώς βλάπτει η τηλεόραση στην πνευματική ζωή;
Απάντηση: Οι Αγιοι Πατέρες λένε ότι ο θάνατος εισέρχεται διά των θυρίδων, εννοώντας το θάνατο της ψυχής που τον γεννά η αμαρτία, που εισέρχεται στην ψυχή από τις πέντε αισθήσεις, την όραση, την ακοή, την όσφρηση, την αφή και τη γεύση. Γι’ αυτό και όλη η σπουδή της ορθοδόξου ασκητικής πράξεως έγκειται στη λογοποίηση των αισθήσεων, δηλαδή οι αισθήσεις πρέπει να λειτουργούν κάτω από την πρυτάνευση της λογικής και του λόγου με την ευρύτερη σημασιολογική του έννοια ως σκοπού. Π.χ. τρώμε για να ζούμε, δεν ζούμε για να τρώμε. Το πρώτο είναι ικανοποίηση μιας βιολογικής ανάγκης, το δεύτερο είναι ικανοποίηση της επιθυμίας, όπου γίνεται πλέον σκοπός η ηδονή. Ο Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος μας παρουσιάζει στην Α’ Καθολική του Επιστολή με τρεις απλές αλλά περιεκτικές έννοιες τι σημαίνει κόσμος, εννοώντας το κοσμικό φρόνημα, που αναλύεται στην επιθυμία των οφθαλμών, στην επιθυμία των ηδονών και στην αλαζονεία του βίου.
Σήμερα η τηλεόραση προσπαθεί με κάθε σπουδή να δώσει θεάματα που ικανοποιούν το κοσμικό φρόνημα, διότι οι περισσότεροι των ανθρώπων αρέσκονται να ζουν κοσμικά, δηλαδή μακρυά από το Θεό και την τήρηση των εντολών Του, που βγάζει στον αγιασμό και τη θέωση. Προτιμούν την ύλη αντί το πνεύμα, την πρόσκαιρη απόλαυση των αισθήσεων αντί της θείας αιωνιότητος και της μεθέξεως του Θεού που είναι εφικτή απ’ αυτή τη ζωή. Έτσι η τηλεόραση εκθέτει ο,τι μπορεί να ικανοποιήσει την ανθρώπινη περιέργεια (επιθυμία των οφθαλμών), με απώτερο σκοπό την σωματική ανάπαυση (επιθυμία των ηδονών), την απόλαυση, την ηδυπάθεια και την σαρκική ηδονή, που τελικά καταλήγει στην (αλαζονεία του βίου), την έπαρση, την φυσίωση, τον επεκτατισμό, την αρπαγή, την κατάχρηση και τελικά το φόνο του συνανθρώπου, που είναι ο έσχατος βαθμός ικανοποιήσεως του εγωϊστικού αισθήματος της επικρατήσεως και της κυριαρχίας. Γι’ αυτό η τηλεόραση προβάλλει κατά το πλείστον έργα με αισθησιακές πορνικές εικόνες, βία και έγκλημα. Ως εκ τούτου η διάνοια του ανθρώπου μετεωρίζεται συνέχεια σε πράγματα κακά και αισχρά, διότι ο άνθρωπος σήμερα είναι πολλές ώρες στην τηλεόραση η στο computer με το internet. Βλέπει συνέχεια διάφορα πράγματα ανήθικα και συνεχώς μολύνεται ο νους του. Και καθώς μολύνεται ο νους του, δυστυχεί ο άνθρωπος. Διότι μολυνόμενος ο νους, φεύγει από τον Θεό.
Ερώτηση: Γιατί η τηλεόραση έχει τόση δύναμη;
Απάντηση: Έχει δύναμη, γιατί σήμερα υπάρχει η ψυχολογική ανάγκη του ανθρώπου να ξεσκάσει κάπου, και το πιο εύκολο ξέσκασμα είναι η τηλεόραση. Βλέπετε, επειδή είναι φτηνή η τηλεόραση, με λίγα χρήματα την παίρνεις, παίρνεις κινηματογράφο στο σπίτι σου. Και επειδή δεν έχουν διάθεση πνευματική οι άνθρωποι σήμερα, θέλουν να ξεσκάνε σ’ αυτά τα πράγματα, στην κινητή εικόνα. Και η κινητή εικόνα που προβάλλει η τηλεόραση κάνει πολλή ζημιά στον άνθρωπο. Πάρα πολύ μεγάλη ζημιά. Και αλλοιώνει τον νου του ανθρώπου. Τον καταστρέφει τον άνθρωπο σήμερα. Οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα βλέπουνε άσχημες ταινίες, παίρνουνε πορνοταινίες, βιντεοκασσέτες, ανήθικα έργα συνέχεια, και μολύνονται και καταστρέφονται.

Ερώτηση: Τι ρόλο μπορεί να έχει η τηλεόραση στη δημιουργία μίας συλλογικής συνειδήσεως;
Απάντηση: Τήν τηλεόραση σήμερα την εξουσιάζουν οι ισχυροί της γης, και οι σκοτεινές δυνάμεις την εκμεταλλεύονται για την παγκοσμιοποίηση. Θέλουν να κάνουν τους ανθρώπους να σκέφτονται όλοι το ίδιο. Τους κάνουν πλύση εγκεφάλου, ώστε το μαύρο να το βλέπουν άσπρο και αντίστροφα, και κυρίως κατά βούληση αυτών των υπερεθνικών κέντρων εξουσίας που ελέγχουν οικονομικά τα κανάλια. Εξάλλου με την κατάργηση των ηθών, που προβάλλει έμπρακτα η τηλεόραση σαν αξία, συνεχώς αποπροσανατολίζουν τους ανθρώπους από τις πνευματικές τους παραδόσεις και από τα εθνικά τους ιδεώδη. Θέλουν τους ανθρώπους να γίνουν σάρκες, να μη σκέπτονται τίποτα πνευματικό. Σήμερα, βλέπετε, τα περισσότερα έργα δεν έχουν πνευματικό περιεχόμενο, που προβάλλει την αρετή και καλλιεργεί το ήθος. Οι ηθοποιοί στην πλειονότητα τους είναι ηθοκλάστες και όχι ηθοποιοί. Τα έργα είναι περίπου τα ιδια σ’ όλον τον κόσμο. Και αυτό γίνεται για να αποπροσωποποιηθεί ο άνθρωπος. Νά πάψει να είναι πρόσωπο. Κι’ αυτό είναι ένα σύνθημα των σκοτεινών δυνάμεων σ’ όλη τη γη.
Ερώτηση: Η τηλεόραση οδηγεί τον άνθρωπο στην αμαρτωλή κατάσταση;
Απάντηση: Βέβαια τον οδηγεί. Διότι αμαρτάνει ο νους του βλέποντας κακά έργα. Είναι πολύ εύκολο ο άνθρωπος σήμερα, ενώ κάθεται στο δωμάτιο του, να βλέπει όλα τα αισχρά πράγματα που επιθυμεί ο νους να τα βλέπει. Και οπωσδήποτε ερεθίζεται και υποχωρεί έμπρακτα στις αμαρτίες.
Ερώτηση: Η τηλεόραση τρέφει τα πάθη;
Απάντηση: Και βέβαια τρέφει τα πάθη. Ιδιαίτερα τα σαρκικά πάθη τα τρέφει πάρα πολύ. Διότι ερεθίζεται ο άνθρωπος και μετά ενδίδει στις σαρκικές ορέξεις και πάθη. Και όπως ξέρουμε η ηθική κατάσταση είναι προϋπόθεση πνευματικής ζωής. Αν ο άνθρωπος δεν έχει ηθική καθαρότητα, δεν μπορεί να έχει χάρη Θεού. Είναι αδύνατο, ο,τι κι αν κάνει. Και να εκκλησιάζεται, και να προσεύχεται, αν δεν αγωνίζεται για την ηθική καθαρότητα, δεν κάνει τίποτα. Κάνει μία τρύπα στο νερό.
Ερώτηση: Η τηλεόραση δεν προσφέρει μία ζωντανή πραγματικότητα, μία επικοινωνία;
Απάντηση: Ναι. Η σημερινή τηλεόραση προσφέρει μία ζωντανή αμαρτωλή πραγματικότητα. Εάν προσέφερε μία ζωντανή πνευματική πραγματικότητα, θα ήταν ένα πολύ καλό μέσο σήμερα, για να πνευματικοποιηθει ο άνθρωπος. Δυστυχώς είναι δύσκολο να βρεις τέτοια κανάλια προβολής πνευματικών θεμάτων. Εδώ στη Θεσσαλονίκη υπάρχει μόνο μία τηλεόραση, ο τηλεοπτικός σταθμός που λέγεται 4Ε, που οπωσδήποτε μεταδίδει πνευματικά πράγματα και ωφελεί τον άνθρωπο. Αυτός όμως είναι ένας στους εκατό, στους χίλιους.
Ερώτηση: Δέν μπορεί να έχει την διάκριση ο άνθρωπος, να βλέπει μόνον ο,τι είναι καλό;
Απάντηση: Δυστυχώς δεν έχει διάκριση. Παρόλο που η τηλεόραση έχει ένα κουμπί που ανοίγει και που κλείνει, ο άνθρωπος αν το ανοίξει, μετά φέρεται δαιμονικά. Η δαιμονική ενέργεια έρχεται πάνω του και τον προσελκύει, και αντί να δει τις ειδήσεις μόνο, βλέπει κι άλλα έργα και μένει μέχρι… Αφήνω ότι και ούτε τις ειδήσεις πρέπει να βλέπει. Αυτό συνιστούσε ο μακαριστός Γέροντας Παΐσιος. Ούτε και τις ειδήσεις! Ο δε σύγχρονος αγιορείτης Άγιος Σιλουανός, που κοιμήθηκε το 1938, τότε που δεν υπήρχαν τηλεοράσεις αλλά μόνο τα έντυπα, έλεγε, ότι οποίος θέλει να βρει προσευχή -εννοώντας καθαρή καρδιακή προσευχή- δεν πρέπει να διαβάζει εφημερίδες και περιοδικά, γιατί του φέρνουν μετεωρισμό στην προσευχή. Τι θα έλεγε σήμερα άραγε, αν ζούσε στον αιώνα της κινητής τηλεθέασης, και δη της παναμαρτωλής, όσον αφορά την σημασία της σε βάρος της προσπάθειας του κάθε χριστιανού για την καθαρή προσευχή; Τήν κατάσταση του κόσμου ο προσευχόμενος άνθρωπος -κατά τον μέγα Άγιο Σιλουανό- την αισθάνεται με πληροφορία στην καρδιά που του δίδει ο Θεός και έτσι προσεύχεται με πόνο για όλο τον κόσμο, χωρίς να χρειάζεται να ακούει η να βλέπει ειδήσεις. Υπάρχουν άνθρωποι σήμερα, που μου λένε, ότι κάθονται με τις ώρες μπροστά στην τηλεόραση, και ο άντρας και η γυναίκα, χωρίς να μιλουν μεταξύ τους καθόλου οι σύζυγοι. Άλλος πέντε ώρες, άλλος οχτώ ώρες! Υπάρχουν παιδιά σήμερα που, ιδιαίτερα όταν έχουν διακοπές, βλέπουν δέκα με δώδεκα ώρες τηλεόραση. Είναι μιά δαιμονική κατάσταση. Και να έβλεπαν έργα σωστά και να ωφελούνταν; Βλάπτονται συνέχεια. Ακόμα κι αυτά τα Μίκυ Μάους που βλέπαμε όταν ήμασταν μικροί, τώρα είναι δαιμονικά κι αυτά. Δέν είναι απλά. Δέν δείχνουν τον αλτρουϊσμό, τη φιλαδελφία, την αγάπη, που έδειχναν παλιά. Τώρα δείχνουν τη σατανική έφοδο. Διδάσκουν το μίσος, τη μνησικακία, τον φόνο. Υπερέχει ο άνθρωπος ο οποίος σκοτώνει εύκολα. Αυτός είναι ο τύπος του ανθρώπου των παιδικών έργων.
Ερώτηση: Νομίζετε πως η τηλεόραση μπορεί να δημιουργήσει μία νέα θρησκεία;
Απάντηση: Νέα θρησκεία δεν δημιουργεί, αλλά δημιουργεί μία νέα αμαρτωλή κατάσταση. Ο άνθρωπος καθηλώνεται εκεί και δεν μπορεί να κάνει τίποτε. Οπωσδήποτε, όταν στον άνθρωπο γίνει έξις η αμαρτωλή κατάσταση, που σε αυτό συμβάλλει κατά πολύ η τηλεόραση, δεν μπορεί να θυμηθεί τον Θεό και να θέλει να κοινωνήσει με τον Θεό.
Ερώτηση: Μήπως η στάση μας ως προς την τηλεόραση ομοιάζει με θρησκευτική στάση;
Απάντηση: Πράγματι, είναι φανατική, όπως ένας που θρησκεύει με όλο του το είναι. Αντί να θρησκεύει με όλο του το είναι, αγαπά την τηλεόραση. Γι’ αυτό σήμερα έχουν και τις κινητές τηλεοράσεις, που τις παίρνουν μαζί, τις έχουν στα αυτοκίνητα, τις έχουν στα αεροπλάνα. Δηλαδή ο άνθρωπος θέλει συνέχεια να βλέπει, να βλέπει. Είναι πάθος μεγάλο. Διότι ο άνθρωπος που δεν βλέπει τον Θεό, συνέχεια έχει την περιέργεια να βλέπει διάφορα πράγματα.
Ερώτηση: Πώς μπορεί να το αποφύγει αυτό;
Απάντηση: Αν ο άνθρωπος ζει πραγματικά την Χάρη του Αγίου Πνεύματος, τότε αυτά δεν τα θέλει. Πρέπει να ζει την Χάρη του Θεού όμως. Αυτό είναι και δύσκολο, και το βρίσκεις πολύ δύσκολα σήμερα.
Ερώτηση: Η οθόνη της τηλεόρασης είναι σαν ένα παράθυρο προς μια φαινομενική πραγματικότητα. Για να ζήσουμε την πνευματική πραγματικότητα, ποιό μπορεί να είναι το παράθυρο;
Απάντηση: Πρέπει κατ’ αρχήν να προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να είναι κοντά στον Θεό, να αγωνίζονται την πνευματική ζωή. Έτσι θα μπορέσουν, θα τους βοηθήσει ο Θεός, να έχουν διάκριση στο τι πρέπει να κάνουν. Το πρώτο είναι αυτό. Το δεύτερο είναι να προσπαθήσουμε εμείς, να επηρεάσουμε καταστάσεις, ώστε να ιδρυθούν τηλεοράσεις που να έχουν πνευματικές βάσεις. Να ευαισθητοποιηθεί η Εκκλησία να κάνει τηλεόραση που να εκπέμπει καλά έργα. Αυτό είναι ένα αντίδοτο σε αυτό το θάνατο που επέρχεται από την τηλεόραση με τα κακά έργα. Εμείς προσπαθούμε να πείσουμε και ανθρώπους και την Εκκλησία.
Ευτυχώς εδώ στην Θεσσαλονίκη, όπως σας είπα, ενισχύουμε κι έμείς αυτή την τηλεόραση, το 4Ε, με εκδηλώσεις που κάνουμε, με τις ομιλίες του γέροντός μας, και όσο μπορούμε και οικονομικά. Προσπαθούμε να ενισχύουμε αυτή την τηλεόραση, γιατί έποικοδομεί πολλές ψυχές ανθρώπων… Διότι, να πούμε σήμερα στον κόσμο να μη βλέπει τηλεόραση, είναι κάτι ανέφικτο. Είναι σαν να ρίχνουμε αυγά στον τοίχο. Πάντως η Εκκλησία πρέπει να ευαισθητοποιηθεί… Σήμερα δυστυχώς είναι τέτοια τα δεδομένα της κοινωνίας, που δεν μπορεί ο άνθρωπος χωρίς τηλεόραση. Είναι αδύνατον. Κι εγώ βέβαια συστήνω, όπως σας είπα, «έξω η τηλεόραση». Μερικοί άμα το ακούνε, ειδικά στις οικογένειες το απαιτούν τα παιδιά, λένε «δεν μπορούμε, θέλουμε τηλεόραση». Και παρά να τσακώνεται κάποιος με την οικογένεια του, έχει τηλεόραση. Δυστυχώς σήμερα όχι μόνο δεν υπάρχει σπίτι χωρίς τηλεόραση, αλλά υπάρχει σε κάθε δωμάτιο του σπιτιού και από μία τηλεόραση. Αυτό είναι το απελπιστικό, το οποίο προκαλεί μία απόγνωση σήμερα. Ένα σπίτι με πέντε δωμάτια έχει πέντε τηλεοράσεις.
Ερώτηση: Ποιά είναι η προσφορά της Εκκλησίας στον άνθρωπο απέναντι σε αυτό που του προσφέρει η τηλεόραση;
Απάντηση: Η Εκκλησία πρέπει να προσπαθεί να πείσει τα τέκνα της να φεύγουν από την αμαρτία. Και όταν πειστούν πραγματικά να φεύγουν από την αμαρτία, τότε ξεφεύγουν και από την τηλεόραση.μΞέχασα να σας πω ότι ένας άλλος πρακτικός τρόπος είναι να έχουν τηλεόραση που έχει βίντεο, και να παίρνουν καλές βιντεοκασσέτες στην οικογένεια και στα παιδιά. Να δείχνουν μόνο από το βίντεο. Να κατηχηθεί ο κόσμος από την Εκκλησία, δηλαδή να καταλάβει, πως δεν πρέπει να έχει αυτές τις δορυφορικές αντένες, που παίρνουν όλα τα παλιοέργα, τα κακά έργα. Έτσι θα μετριαστεί το κακό… Πρέπει να αναλάβει μία εκστρατεία η Εκκλησία, για να ευαισθητοποιηθεί ο άνθρωπος ότι η τηλεόραση φθείρει. Και πολύ καλά κάνετε εσείς, που κάνετε αυτή την εκστρατεία τώρα εναντίον της κακής τηλεοράσεως. Στην ουσία εσείς δεν είστε εναντίον της τηλεοράσεως. Είστε εναντίον των κακών έργων που μεταδίδει η τηλεόραση. Και δυστυχώς σήμερα στην πλειοψηφία μόνο κακά έργα μεταδίδει.
Ερώτηση: Μπορείτε τώρα να μας πείτε κάποια λόγια για την αγάπη και τη χαρά που μας προσφέρει η Εκκλησία; Εν τούτοις μας ελκύει η τηλεόραση…
Απάντηση: Σήμερα δυστυχώς ο άνθρωπος δεν αγωνίζεται σωστά. Έχει λησμονήσει τους καρπούς του Αγίου Πνεύματος που είναι, όπως είπατε, η αγάπη, η χαρά, η ειρήνη, η πραότης, η αγαθοσύνη, η μακροθυμία. Και οπωσδήποτε πηγαίνει όπως ο άσωτος Υίός «εις χώραν μακράν» και τρέφεται με τα ξυλοκέρατα της αμαρτίας. Γι’ αυτό και η Εκκλησία είναι η μόνη Μητέρα μας, η μόνη Τροφός, η μόνη Κιβωτός. Όταν προσέλθουμε στην Εκκλησία, οπωσδήποτε θα έχουμε να απολαύσουμε τις Χάρες του Αγίου Πνεύματος. Ο άνθρωπος αυτά ζητάει κατ’ ουσίαν, αλλά πολλές φορές πηγαίνει σε λανθασμένο δρόμο για να τα ζητήσει. Γι’ αυτό, βλέπετε, όταν τελειώσει κάποιος χρόνος και έρχεται ο νέος χρόνος, στέλνουμε κάρτες ευχετήριες και λέμε «χρόνια πολλά, ευτυχισμένος ο καινούριος χρόνος, με χαρά…» και τα λοιπά. Δηλαδή, όλοι οι άνθρωποι ποθούν τη χαρά, αλλά ελάχιστοι τη βρίσκουν, διότι ελάχιστοι βαδίζουν το δρόμο της Εκκλησίας, το δρόμο του Χριστού, το δρόμο που βάδισαν οι Άγιοι της Εκκλησίας μας, οι οποίοι μας παρέδωσαν τον τρόπο ζωής που πρέπει και εμείς να βαδίσουμε.Η ελπίδα του ανθρώπου σήμερα είναι στα υλικά αγαθά, και παρόλο που κολυμπάει στα υλικά αγαθά, εντούτοις δεν έχει χαρά και ευτυχία, διότι είναι μακριά από τον Θεό. Όταν ο Θεός είναι έξω από την καρδιά μας, έξω από το σπίτι μας, τότε υπάρχει ένα σκότος, ένα έρεβος, μιά δυστυχία άκρα, και τότε ο άνθρωπος δεν ευχαριστιέται με τη ζωή του, μάλλον δε απελπίζεται, μάλλον δε θέλει να αμαρτάνει συνεχώς. Γι’ αυτό σήμερα υπάρχει αυτή η τρομοκρατία η γενική, και υπάρχει αυτή η διάθεση να σκοτώνουν τους ανθρώπους. Διότι, αν υπήρχε ο Θεός μέσα στις καρδιές τους, θα σκότωναν ανθρώπους; Ασφαλώς όχι.

Ο άνθρωπος σήμερα αφίσταται από τον Θεό. Γι’ αυτό κι’ εμείς σαν Όρθόδοξη Εκκλησία -είναι μεγάλος ο ρόλος μας, είναι μεγάλη η ευθύνη μας- οφείλουμε να πείσουμε τους ανθρώπους με τη ζωή μας, να έρθουν κοντά στο Θεό, διότι ο Θεός γνωρίζεται εν τη Ορθοδόξω Εκκλησία. Τα άλλα όλα είναι παραμύθια. Η αλήθεια είναι μία και δεν υπάρχει 50% έδώ και 50% εκεί και 30% άλλου. Η αλήθεια είναι μία, ολοκληρωμένη. Ακριβώς η αλήθεια είναι στην θεία Αποκάλυψη, και όπως μας λένε σήμερα πολλοί που έρχονται από τις διάφορες Δυτικές «Εκκλησίες» -έρχονται πολλοί εδώ στο Άγιον Όρος και βλέπουν την Ορθόδοξη παράδοση- λένε, ότι την αλήθεια που έφερε ο Χριστός την έχετε εσείς οι Ορθόδοξοι, οι οποίοι την κρατείτε. Άρα λοιπόν έμείς διακηρύττουμε σαν Ορθόδοξοι μοναχοί και σαν αγιορείτες μοναχοί, ότι βιώνεται ο Θεός μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Γι’ αυτό ευτυχισμένος ο άνθρωπος εκείνος που θέλει να βιώσει την αλήθεια ως πραγματικό και ζωντανό και υγιές μέλος της Ορθοδόξου Εκκλησίας..

Χειμάρρα: Άγαλμα καθολικού ιεραπόστολου στη θέση της κατεδαφισμένης εκκλησίας!

Με την ενέργεια αυτή ο Αλβανός πρωθυπουργός επιχειρεί να κερδίσει την εύνοια του Βατικανού 

Την πρόκληση κατήγγειλε η Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας

Αδριάντα του καθολικού επισκόπου και  ιεραποστόλου  Νίλο Καταλάνο -έζησε τον 7ο αιώνα- που προσπάθησε αποτυχημένα να στρέψει τους ελληνορθόδοξους κατοίκους της Χειμάρρας στον καθολικισμό ή την ουνία, θέλει να στήσει η κυβέρνηση Ράμα στο χώρο της κατεδαφισμένης εκκλησίας του Αγίου Αθανασίου στο χωριό Δρυμμάδες.
 Ο Καταλάνο έζησε τοn 7ο αιώνα και προσπάθησε μεθοδικά να προσηλυτίσει στον καθολικισμό ελληνορθόδοξους πληθυσμούς της Βορείου Ηπείρου, χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία. Ως καθολικός επίσκοπος Δυρραχίου, επισκέφθηκε τις Δρυμάδες  και επιχείρησε να πείσει τους κατοίκους να αποκηρύξουν την ορθόδοξη πίστη τους.  Σύμφωνα με τις πηγές η αντίδραση των πιστών ήταν έντονη, με αποτέλεσμα ο καθολικός αξιωματούχος να επιστρέψει άπρακτος στην έδρα του. Ο Καταλάνο τιμάται από τους Αλβανούς, επειδή φέρεται να προώθησε τη διδασκαλία της αλβανικής γλώσσας, που για την ιστορία απέκτησε αλφάβητο μόλις το 1908.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο στενός συνεργάτης του Έντι Ράμα,  βουλευτής του Σοσιαλιστικού Κόμματος, επιχειρηματίας και εκδότης  Κότσιο Κοκεδήμα –λέγεται πως είναι ελληνικής καταγωγής- θα είναι βασικός σπόνσορας σε εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στο πανεπιστήμιο Αυλώνας, στη μνήμη του καθολικού ιεραποστόλου Καταλάνο. Στο πλαίσιο αυτό Ράμα και Κοκεδήμα, επιδιώκουν να στήσουν στο χώρο της κατεδαφισμένης εκκλησίας τον ανδριάντα του καθολικού επισκόπου – ιεραποστόλου, παρά τις αντιδράσεις των κατοίκων των Δρυμμάδων.  Σύμφωνα με πολιτικούς αναλυτές η κυβέρνηση Ράμα,  με την ενέργεια αυτή ο Αλβανός πρωθυπουργός επιχειρεί να κερδίσει την εύνοια του Βατικανού, αλλά και τη … ψήφο των καθολικών συμπατριωτών του που αγγίζουν το 17% του πληθυσμού της χώρας. Σύμφωνα με δημοσιεύματα,  ο Ράμα φέρεται να είχε αποκαλύψει στον Πάπα Φραγκίσκο, κατά την επίσημη επίσκεψή του Ποντίφικα στην Αλβανία το 2014,  τις προθέσεις του να τιμήσει επίσημα τον καθολικό επίσκοπο- ιεραπόστολο Καταλάνο.  Να σημειωθεί πως στην περιοχή της Χειμάρρας, δεν υπάρχουν γηγενείς καθολικοί, αφού η συντριπτική πλειοψηφία του πληθυσμού είναι Έλληνες Ορθόδοξοι αν και για Τίρανα επισήμως θεωρούνται «ελληνόφωνοι Αλβανοί».


Ορθόδοξη Εκκλησία Αλβανίας: «Όπως το 2013 στην Πρεμετή»

Με γραπτή ανακοίνωση η Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας κατήγγειλε την προκλητική ενέργεια κατεδάφισης του ναού, σημειώνοντας με νόημα πως αποτελεί συνέχεια των όσων συνέβησαν το 2013 στην Πρεμετή. «Αποτελεί θλίψη και προσβολή να βλέπει κανείς στις ημέρες μας να θάβονται κάτω από τα ερείπια της καταστροφής το Ιερό Ευαγγέλιο, εικόνες κι άλλα ιερά σκεύη. Πρόκειται για σκηνές που θυμίζουν την ιεροσυλία του Ναού της Παναγίας στην Πρεμετή, όπου τα έριχναν πάνω σε φορτηγό σκουπιδιών» αναφέρει η ανακοίνωση. Το καλοκαίρι του 2013  υπάλληλοι του δήμου Πρεμετής, συνοδεία ανδρών εταιρίας security, και με πρόσχημα κάποια ανείσπρακτα –όπως υποστήριξαν- χρέη,  εισέβαλλαν στον ιερό ναό της Παναγίας, απομάκρυναν τους ιερείς και τους πιστούς και στην κυριολεξία άδειασαν την εκκλησία. 

Στην ανακοίνωση επίσης, η Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας αποκάλυψε τη γύμνια των επιχειρημάτων του δήμου Χειμάρρας αλλα και της κυβέρνησης Ράμα.  «Από την πρώτη στιγμή εκείνοι που σχεδίασαν την ισοπέδωση του εν λόγω ιερού χώρου ήταν αντιθετικοί, μεγαλομανείς και ασαφείς στις δηλώσεις, στις αξιώσεις και στις ενέργειές τους: Δήλωσαν πώς πρόκειται για παράνομη κατασκευή που έγινε πρόσφατα και προέκυψε ότι κτίστηκε από τους ίδιους τους πιστούς στα πρώτη χρόνια της Δημοκρατίας στον ίδιο ακριβώς χώρο όπου ήταν ο ναός που είχε ισοπεδώσει ο κομμουνισμός. Δήλωσαν ότι η εκκλησία ήταν πολιτιστικό μνημείο και αποδείχτηκε ότι αυτό δεν ήταν αλήθεια. Δήλωσαν ότι η Εκκλησία δεν ήταν ιδιοκτήτης και αποδείχτηκε με έγγραφα το αντίθετο. Δήλωσαν ότι η ταράτσα ήταν πάνω στους παλιούς ιστορικούς τοίχους και στη συνέχεια τα ισοπέδωσαν όλα» αναφέρει συγκεκριμένα.


Έλληνες έκτισαν το ναό το 1671

Όσο και εάν οι Αλβανοί επιχειρούν να σβήσουν την ιστορία της εκκλησίας του Αγίου Αθανασίου, από το κομμουνιστικό καθεστώς του Χότζα έως την δημοκρατική κυβέρνηση Ράμα- οι πέτρες και τα χαρτιά μαρτυρούν την αλήθεια. Σε μαρμάρινη επιγραφή που υπήρχε εντειχισμένη στον παλαιό ναό που  κατεδάφισε το 1972 το καθεστώς Χότζα την περίοδο της αθεΐας, ήταν χαραγμένα  τα ονόματα των κτητόρων  που χρηματοδότησαν την ανέγερση το έτος 1671, «Ττετε Νικολο Λέκκας, δημο/θοδορα Νικολο, Ττετε κ(αι) των τέκνων αυτών γγηνι, κοκαλι /αχοαι (=1671)» έγραφε συγκεκριμένα η επιγραφή, που η τύχη της αγνοείται, αλλά φωτογραφία της δημοσιεύτηκε το 1998 σε έκδοση της αλβανικής Ακαδημίας, για τους ορθόδοξους ναούς της χώρας. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην έκδοση, η εκκλησία αφιερώθηκε στον Άγιο Αθανάσιο, ως τάμα των κατοίκων για την προστασία του από επιδημία χολέρας που είχε πλήξει την περιοχή.Επίσης, οι προκλητικοί ισχυρισμοί Ράμα καταρρίπτονται και από επίσημα αλβανικά έγγραφα, τα οποία φυλάσσονται στο Κεντρικό Αρχείο της χώρας. Συγκεκριμένα, σε απογραφή του 1921 η εκκλησία του Αγίου Αθανασίου, είναι καταχωρημένη ως περιουσιακό στοιχείο της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλβανίας και μόνο.


ΥΠΕΞ: Η αλβανική κυβέρνηση λειτούργησε όπως οι τζιχαντιστές

Παρά τις προειδοποιήσεις της ελληνικής πλευράς η αλβανική κυβέρνηση του Έντι Ράμα κατεδάφισε μέσα στη νύχτα τον ιερό ναό του Αγίου Αθανασίου στις Δρυμάδες Χειμάρρας. Με δήλωσή του, ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών Κωνσταντίνος Κούτρας παρομοιάζει την αλβανική κυβέρνηση με τους τζιχαντιστές συνδέοντας ευθέως τις ενέργειες και αποφάσεις της κυβέρνησης του Έντι Ράμα με τις φρικιαστικές πράξεις του Ισλαμικού Κράτους. «Η καταστροφή ιερών τόπων και αντικειμένων λατρείας ελάμβανε χώρα, μέχρι πρότινος τουλάχιστον, στον ευρύτερο χώρο της Μέσης Ανατολής και της Β. Αφρικής από τους τζιχαντιστές. Αυτό είδαμε να γίνεται πράξη και στη γειτονική χώρα, την Αλβανία» τονίζει ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών.
«Ουδείς αχαριστότερος του ευεργετηθέντος» συνεχίζει με έναν βαρύ υπαινιγμό ο Κωνσταντίνος Κούτρας, επί της ουσίας προαναγγέλοντας αλλαγή στάσης της Αθήνας σε όλα τα θέματα που μπορεί να ενδιαφέρουν διμερώς τα Τίρανα και τα οποία εξαρτώνται από τη συναίνεση των ελληνικών κυβερνήσεων, είτε πρόκειται για την ευρωπαϊκή πορεία της Αλβανίας είτε για οτιδήποτε άλλο.

«Για τις εν προκειμένω κινήσεις της Ελλάδας προς την Αλβανία και προς τη Διεθνή Κοινότητα θα ενημερωθείτε άμεσα. Ουδέν σχόλιο περαιτέρω» καταλήγει ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων αναφορικά με την κατεδάφιση του Ιερού Ναού του Αγίου Αθανασίου στις Δρυμμάδες Χειμάρρας.

Στην Ι. Μ. Υπεραγίας Θεοτόκου Μυρτιδιωτίσσης Κυθήρων η Ενορία της Αγίας Βαρβάρας Πατρών

Ένας μεγάλος αριθμός πιστών της Ενορίας μας πραγματοποίησε με επικεφαλής τον π. Γερασιμάγγελο Στανίτσα και την πρεσβυτέρα, μια διήμερη ...