Τρίτη 3 Μαρτίου 2020

Ἡ ἀπιστία τῶν παιδιῶν ὀφείλεται στοὺς γονεῖς;



Τ παιδι μας γιναν νίκανα γι τν πίστη ξ ατίας τν γονέων

- Πς γιατί συμβαίνουν λα ατά;

[...]πειδ ο γυνακες τς ποχς μας χασαν τν ψηλ ατ συνείδηση, ρχισαν ν γεννον προπαντς κατ σάρκα. Τ παιδι μας γιναν νίκανα γι τν πίστη. Συχν δυνατον ν πιστέψουν τι εναι εκόνα το Αωνίου Θεο. μεγαλύτερη μαρτία στς μέρες μας γκειται στ τι ο νθρωποι βυθίστηκαν στν πόγνωση κα δν πιστεύουν πι στν νάσταση. θάνατος το νθρώπου κλαμβάνεται π ατος ς τελειωτικς θάνατος, ς κμηδένιση, ν πρέπει ν θεωρεται ς στιγμ λλαγς τς μορφς τς πάρξεώς μας ς μέρα γεννήσεώς μας στν νώτερη ζωή, σ λόκληρο πλέον τ πλήρωμα τς ζως πο νήκει στ Θεό. λήθεια, τ Εαγγέλιο λέει: « πιστεύων ες τν Υἱὸν χει ζων αώνιον δ πειθν τ Υἱῷ οκ ψεται ζων» (ωάν. 3,36). «μήν, μν λέγω μν τι… πιστεύων τ πέμψαντί με χει ζων αώνιον, κα ες κρίσιν οκ ρχεται, λλ μεταβέβηκεν κ το θανάτου ες τν ζων» (ωάν. 5,24). «μήν, μν λέγω μν, ἐὰν τις τν λόγον τν μν τηρήσ, θάνατον ο μ θεωρήσ ες τν αἰῶνα» (ωάν. 8,51). Παρόμοιες λοιπν κφράσεις μπορομε ν ναφέρουμε πολλές.Συχν κούω π τος νθρώπους: Πς γιατί συμβαίνουν λα ατά;

Γιατί πλειονότητα τν νθρώπων χασε τν κανότητα ν πιστεύει; Δν εναι ραγε νέα πιστία συνέπεια τς ερύτερης μορφώσεως, ταν ατ πο λέει Γραφ γίνεται μύθος, πραγματοποίητο νειρο;

πίστη, κανότητα γι τν πίστη, δν ξαρτται πρωτίστως π τν βαθμ μορφώσεως το νθρώπου. Πράγματι παρατηρομε τι στν ποχή μας, κατ τν ποία διαδίδεται μόρφωση, πίστη λαττώνεται, ν θ πρεπε οσιαστικ ν συμβαίνει τ ντίθετο σο δηλαδ πλατύτερες γίνονται ο γνώσεις το νθρώπου, τόσο περισσότερες φορμς χει γι ν ναγνωρίζει τ μεγάλη σοφία τς δημιουργίας το κόσμου. Σ τί λοιπν συνίσταται ρίζα τς πιστίας;

Πρν π’ λα φείλουμε ν πομε τι τ θέμα ατ εναι πρωτίστως ργο τν γονέων, τν πατέρων κα τν μητέρων. ν ο γονες φέρονται πρς τν πράξη τς γεννήσεως το νέου νθρωπου μ σοβαρότητα, μ τ συνείδηση τι τ γεννώμενο βρέφος μπορε ν εναι ληθιν «υἱὸς νθρώπου» κατ’ εκόνα το Υο το νθρώπου, δηλαδ το Χριστο, τότε προετοιμάζονται γι τν πράξη ατ χι πως συνήθως γίνεται ατό. Ν να πέροχο παράδειγμα Ζαχαρίας κα λισάβετ προσεύχονταν γι πολ καιρ ν τος χαρισθε τέκνο… Κα τί συνέβη λοιπόν; «φθη δ ατ Ζαχαρί) γγελος Κυρίου στς κ δεξιν το θυσιαστηρίου το θυμιάματος. Κα ταράχθη Ζαχαρίας δών, κα φόβος πέπεσεν π’ ατόν. Επε δ πρς ατν γγελος μ φοβο, Ζαχαρία διότι εσηκούσθη δέησίς σου, κα γυνή σου λισάβετ γεννήσει υἱὸν σοι, κα καλέσεις τ νομα ατο ωάννην κα σται χαρ σοι κα γγαλίασις, κα πολλο π τ γεννήσει ατο χαρήσονται. σται γρ μέγας νώπιόν το Κυρίου… κα Πνεύματος γίου πλησθήσεται τι κ κοιλίας μητρς ατο, κα πολλος τν υἱῶν σραλ πιστρέψει π Κύριον τν Θεν ατν» (Λουκ. 1,11-16).

Βλέπουμε μάλιστα στ συνέχεια τι ωάννης, ερισκόμενος κόμη στν κοιλι τς μητέρας του, ναγνώρισε τν πίσκεψη τς μητέρας το Χριστο, σκίρτησε π χαρ κα χαρ του μεταδόθηκε στ μητέρα του. Τότε κείνη γέμισε μ προφητικ πνεμα. λλο παράδειγμα εναι προφήτιδα ννα.

τσι κα τώρα ν ο πατέρες κα ο μητέρες θ γεννον παιδι συναισθανόμενοι τν κρα σπουδαιότητα το ργου ατο, τότε τ παιδιά τους θ γεμίζουν π Πνεμα γιο, δη π τν κοιλι τς μητέρας κα πίστη στν Θεό, τν Δημιουργ τν πάντων, ς πρς τν Πατέρα τους, θ γίνει γι’ ατ φυσική, κα καμία πιστήμη δν θ μπορέσει ν κλονίσει τν πίστη ατή, γιατί «τ γεννώμενον κ Πνεύματος πνεμα στίν». παρξη λοιπν το Θεο κα γγύτητά του σ μς εναι γι μία τέτοια ψυχ φθαλμοφανς γεγονός. Κα πιστία τν πολυμαθν τν μαθν στ μάτια τν τέκνων ατν το Θεο θ εναι πλς πόδειξη τι ο νθρωποι κενοι δν γεννήθηκαν κόμη νωθεν, κα κριβς ξαιτίας το γεγονότος ατο δν πιστεύουν στν Θεό, διότι εναι ξολοκλήρου σάρκα, γεννημένοι π σάρκα.

κενο μως πο ποτελε πραγματικ πρόβλημα γι τν κκλησία, τν προορισμό της, εναι τ πς ν πείσει τος νθρώπους τι εναι ληθιν τέκνα κα θυγατέρες το αωνίου Πατρς πς ν δείξει στν κόσμο τ δυνατότητα μις λλης ζως, μοιας πρς τ ζω το δίου το Χριστο, τ ζω τν προφητν κα τν γίων. κκλησία φείλει ν φέρει στν κόσμο χι μόνο τν πίστη στν νάσταση, λλ κα τ βεβαιότητα γι’ ατήν. Τότε περιττεύει παίτηση γι ποιεσδήποτε λλες θικιστικς διδασκαλίες.

http://www.agiazoni.gr/article.php?id=84586432659957836341

Δεν υπάρχουν σχόλια: