Παρασκευή 8 Μαΐου 2015

"Η Εκκλησία δεν μας χρειάζεται γιατί…δεν προσφέρει τίποτα"




ΤΟ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΑΙ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ




Στη συνεδρία του Απριλίου της Ιεράς Συνόδου αναγνώσθηκε ο οικονομικός απολογισμός των φιλανθρωπικών δαπανών για το οικονομικό έτος 2014. Το ποσό ανήλθε στα 121. 464. 13 ευρώ, το οποίο κάλυψε  όλες τις σιτιστικές και λειτουργικές ανάγκες των διαφόρων ιδρυμάτων της Εκκλησίας.
          Επίσης παρουσιάστηκε και ένας λεπτομερής κατάλογος των ιδρυμάτων τα οποία συντηρεί η Εκκλησία. Σύμφωνα με τον κατάλογο η Εκκλησία φροντίζει και λειτουργεί σ’ όλη την Ελλάδα:
          -58 Γηροκομεία
          -21 οικοτροφεία
          -13 ορφανοτροφεία
          -15 ιδρύματα χρονίως πασχόντων
          -8 ιδρύματα ατόμων με ειδικές ανάγκες
          - 15 κέντρα υγείας
          - 15 νοσοκομεία=ιατρεία
          -2 άσυλα ανιάτων
          -22 βρεφονηπιακούς σταθμούς
          -6 παιδικούς σταθμούς
          - 75 φροντιστήρια σχολικών μαθημάτων
          - 103 σχολές διαφόρων ειδικοτήτων
          - 20 ξενώνες
          - 3 σχολεία
          - 6 φοιτητικές εστίες
          - 258 πνευματικά κέντρα
          -77 τράπεζες ρούχων και 50 λοιπά ιδρύματα
          -51 κατασκηνώσεις
          -280 συσσίτια
          -150 κοινωνικά παντοπωλεία
          -1.303 υποτροφίες
          -3.502 άτομα εξυπηρετούνται στο σπίτι

          «Δημοκρατία» 2-4-2015

          Και το σημαντικότερο είναι ότι όλα αυτά γίνονται αθόρυβα, χωρίς τυμπανοκρουσίες και προβολή τους από τα μέσα ενημερώσεως, ίσως για να μην φαίνεται η γύμνια του κράτους μας.
          Υπάρχει άραγε κανένας άλλος δημόσιος φορέας με τόση προσφορά προς τον συνάνθρωπο;
          Κατά τα άλλα η Εκκλησία δεν μας χρειάζεται γιατί …. δεν προσφέρει τίποτα.

Τετάρτη 6 Μαΐου 2015

58οι Πανελλήνιοι Μαθητικοί Ἀγῶνες Στίβου, στὴν Πάτρα.





Ἂρχισαν στήν Πάτρα οἱ 58οι Πανελλήνιοι Mαθητικοί Ἀγῶνες Στίβου, μὲ τὴν συμμετοχὴ 500 καὶ πλέον ἀθλητῶν καὶ ἀθλητριῶν, μαθητῶν καί μαθητριῶν Λυκείου, ἀπὸ  ὅλη τὴν Ἑλλάδα καὶ τὴν Κύπρο.
Στὴν ἔναρξη τῶν ἀγώνων ποὺ διεξάγονται στὸ Παμπελοποννησιακὸ Στάδιο Πατρῶν, παρέστη μετὰ ἀπὸ εὐγενῆ πρόσκληση τῆς Προϊσταμένης τῆς Δευτεροβάθμιας Ἐκπαίδευσης, κ. Εὐγενίας Πιερρῆ, ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομος, εὐλόγησε τήν ἀπαρχή τῶν ἀγώνων καί ἀπηύθυνε θερμό χαιρετισμό, καλωσόρισε ὅλους τούς ἀθλητὲς στὴν πόλη τοῦ Ἁγίου Ἀνδρέου  μέ τό « Χριστός Ἀνέστη» καὶ τοὺς εὐχήθηκε νὰ ἀγωνιστοῦν μὲ ζέση καρδιᾶς καί μέ ἐπιτυχία, τονίζοντάς τους ὃτι παράλληλα μέ τά σωματικά ἀγωνίσματα πρέπει νὰ ἀγωνίζωνται καθημερινὰ καί στὸ στίβο τῆς ζωῆς, μὲ ἐλπίδα, μὲ ὅραμα , μὲ ἐμπιστοσύνη στὸν ἑαυτό τους καὶ πίστη στὸ Θεό.
Χαιρετισμοὺς ἀπηύθυναν ἐπίσης, ὁ Ἀντιπεριφερειάρχης κ. Γεώργιος Ἀγγελόπουλος, ὁ Ἐκπρόσωπος τοῦ Δημάρχου Πατρέων καὶ ἡ Προϊσταμένη τῆς Δευτεροβάθμιας Ἐκπαίδευσης κ. Εὐγενία Πιερρή.
Ὁ Σεβασμιώτατος ἔκανε  τὶς πρῶτες ἀπονομὲς μεταλλίων στοὺς πρωτεύσαντες ἀθλητὲς καί ἀθλήτριες καὶ τοὺς εὐχήθηκε πάντα ἐπιτυχίες καὶ διακρίσεις στὴ ζωή τους.

Πηγή: Ιερά Μητρόπολη Πατρών

Δεν πάσχεις; Δεν ανεβαίνεις.



          Πώς θα μάθωμεν αυτή την πάσης γνώσεως επιστήμην, αν δεν μας συνιάσει ο πειρασμός; Αφού όταν φύγει η χάρις όχι εγώ και εσύ,  αλλά μήτε οι άγιοι απόστολοι δεν θα ήσαν απόστολοι! Πώς δύναται ο πηλός, το κεράμιο, να κρατήσει το ύδωρ, όταν δεν ψηθεί στη φωτιά;
          Τοιούτους μας ζητάει ο Θεός να μας κάμει, ωσάν το «πεχλιβάνη» στο θέατρο ή όπως τη μπάλα που παίζουν. Σε ανεβάζει στους ουρανούς και χωρίς να πταίσεις γυρίζει το φύλλο και σε ρίπτει στα καταχθόνια. Και χαίρεται να σε βλέπει ως αθλητή, να παλεύεις με όλα τα τάγματα των δαιμόνων. Πιάσε τον Παύλο και άφες εμένα. Αφού ανέβη εις τον ουρανόν και είδε και άκουσε άρρητα, πάλι φωνάζει: «εδόθη μοι σκόλοψ εν τη σαρκί».
          Ταύτα κάμνει ο κραταιός τη δυνάμει μέχρι να καταστήσει τον άνθρωπο ν’ αναβαίνει, να θεωρεί, να κατεβαίνει  και να μοχθεί. Και να έχει ως κοινό πράγμα το μεν και το δε.
          Λοιπόν; Δεν θέλεις να πάσχεις; Μη ανεβαίνεις. Όποιος δεν υπομένει τις θλίψεις ούτε τη χάρη να μην ζητάει.

          Γέροντος Ιωσήφ του Ησυχαστή

Σάββατο 2 Μαΐου 2015

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΑΠΟ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ(του παραλύτου) Ευαγγέλιο: Ιωάν. 5, 1-15



ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ

          Εν ολίγοις

          Σήμερα τετάρτη Κυριακή από του Πάσχα η Εκκλησία όρισε να αναγινώσκεται η ευαγγελική περικοπή της θεραπείας του παραλύτου στην κολυμβήθρα της Βηθεσδά. Ένας λόγος που επιλέχτηκε το κείμενο αυτό είναι για να φανεί το μέγεθος και η ποιότητα της δωρεάς του Θεού προς τον άνθρωπο. Και αυτή είναι ότι ο Χριστός θεραπεύει τον άνθρωπο από τη σωματική και την ψυχική παράλυση και του χαρίζει την αληθινή ζωή.
          Ο Χριστός μ’ ένα Του λόγο χαρίζει την αληθινή ζωή στον παράλυτο που την είχε στερηθεί, δίνοντάς του την δυνατότητα να σταθεί στα πόδια του, να σχετισθεί πάλι με τους συνανθρώπους  του, που λόγω της καταστάσεώς του τον είχαν απομονώσει από το κοινωνικό περιβάλλον. Εκτός αυτού όμως του προσφέρει κάτι σημαντικότερο: την θεραπεία της ψυχής του από κάθε παράλυση. Και αυτό φαίνεται όταν αργότερα τον συναντάει στο ναό των Ιεροσολύμων και του απεύθυνε τα λόγια: «Ίδε υγιής γέγονας, μηκέτι αμάρτανε, ίνα μη χείρον σοί γένοιται».
          Πολλοί παράλυτοι θεραπεύθηκαν από τον Ιησού Χριστό, ανάμεσά τους και ο σημερινός του ευαγγελίου. Όμως η περίπτωσή  του έχει μια ιδιαιτερότητα, γι’ αυτό και εξιστορείται με περισσότερα λόγια.
          Αρχικά ήταν ασθενής πολλά χρόνια -38- και βρίσκονταν καθηλωμένος σ’ ένα ξυλοκρέβατο, χωρίς να μπορεί να περπατήσει. Μέσα του όμως είχε μια κρυφή ελπίδα μήπως ζήσει κι αυτός όπως και οι άλλοι απολαμβάνοντας κάποιες μικροχαρές της ζωής. Γι’ αυτό και κατέφυγε στην κολυμβήθρα της Βηθεσδά, όπου συνέβαιναν θαυματουργικές θεραπείες, όταν Άγγελος Κυρίου ετάραζε τα νερά, και προλάμβανε να μπεί πρώτος στη δεξαμενή.    Μάταια όμως περίμενε ξαπλωμένος μέχρι που έφθασε εκεί «ο μεγάλης βουλής άγγελος», ο Ιησούς Χριστός, για να τον θεραπεύσει από τη σωματική παράλυση και να δεχθεί την ίαση της ψυχής του.
          ‘Όπως διαπιστώνουμε στο σημερινό θαύμα ο Χριστός αποβλέπει στη διπλή θεραπεία του ανθρώπου. Θεραπεύει τα συντρίμματα των ψυχών και των σωμάτων. Προνοεί όχι μόνο για το σώμα, αλλά και απαλλάσσει την ψυχή από τον μολυσμό της αμαρτίας.
          Ο λόγος του Θεού επιβεβαιώνει την καταθλιπτική αντίληψη για την παραλυσία της ψυχής από την υποταγή στην αμαρτία. Λ.χ. ο νους του ανθρώπου που έχει απογυμνωθεί από κάθε έννοια και ιδέα του Θεού και από κάθε αρετή, είναι ένας παράλυτος νους. Ο απ. Παύλος λέγει,  οι άνθρωποι αυτοί «εματαιώθησαν εν τοις διαλογισμοίς αυτών». Έχουν αδόκιμον νουν και ο άγιος Γρηγ. Παλαμάς θα πει: «Ο νους του ανθρώπου μακριά από τον Θεό γίνεται κτηνώδης ή δαιμονιώδης».
          Και αυτό δεν είναι υπερβολή. Σήμερα όλοι μας διαπιστώνουμε τη φρικτή αυτή αλήθεια, όταν διαβάζουμε ή βλέπουμε προϊόντα που παράγουν αρρωστημένα μυαλά, χωρίς να έχουν ίχνος του πνεύματος του Θεού. Είναι έργα που προέρχονται από νους δαιμονιώδεις ή κτηνώδεις και τα οποία αισχρόν έστιν και λέγειν. Και ο μεν σωματικά  παράλυτος δεν μπορεί να βλάψει κανέναν. Όμως ο νους που είναι διεστραμμένος, ψεύτης και απατηλός οδηγεί πολλούς στην απώλεια. Αυτός μπορεί να συσσωρεύσει μεγάλες συμφορές ιδιαίτερα στους νέους ανθρώπους και δυστυχώς πολλοί έχουν χαθεί από τέτοια νοσηρά διανοήματα.
          Δεν έχουμε όμως μόνο παράλυση του σώματος έχουμε και παράλυση της ψυχής. Όπως παραλύει ένα ανθρώπινο μέλος, όταν δεν επικοινωνεί με τον εγκέφαλο, κατά παρόμοιο τρόπο και η ανθρώπινη ψυχή, όταν διακόψει τη σχέση της με τον Θεό και το νόμο Του γίνεται κι αυτή παράλυτη και νεκρώνεται. Η Αγ. Γραφή αυτά τα κατορθώματα της ψυχής τα χαρακτηρίζει ως «έργα νεκρά».
          Η έκφραση αυτή φανερώνει πώς είναι η ζωή του ανθρώπου μακριά από τον Θεό, αλλά φαίνεται πως υπάρχει μία αντίφαση. Διότι τα έργα φανερώνουν ζωή, κίνηση, δημιουργία. Πώς μπορεί να είναι νεκρά; Ο Απ. Παύλος κάνει λόγο για μετάνοια «από νεκρών έργων», ή ότι ο Χριστός καθαρίζει τη συνείδησή μας από νεκρών έργων;». Διότι ναι μεν φαίνονται ως έργα συνέπεια της δράσης μας, αλλά είναι «νεκροποιά», νεκρικά και φθαρτικά της ψυχής.
          Νεκρά έργα είναι τα διάφορα κοινωνικά συστήματα που αναπτύσσονται μακριά από το πνεύμα και την αλήθεια του ευαγγελικού νόμου, τα οποία ταλαιπωρούν έθνη και λαούς με τους αντίθεους νόμους που θεσπίζουν και επιβάλλουν και δημιουργούν θύματα κατά συρροήν. Νεκρά έργα είναι ακόμη τα ρυπαρογραφήματα που παρουσιάζονται ως δήθεν έργα τέχνης-λογοτεχνικά ή εικαστικά- που προβάλλονται χωρίς αιδώ εκμαυλίζοντας αθώες παιδικές και νεανικές ψυχές. Ακόμη νεκρά είναι η απατηλή θρησκευτική παραγωγή των ποικίλων αιρετικών προβατόσχημων λύκων που οδηγούν σε αδιέξοδα πολλές ψυχές που βρίσκονται σε σύγχυση. Νεκρά είναι τέλος τα έργα μας που εμπνέονται από τα πάθη μας και τις αδυναμίες μας.
          Συνεπώς η παραλυσία προσβάλλει τόσο το σώμα όσο και την ψυχή του ανθρώπου. Παράλυτοι δεν είναι μόνο οι ατυχείς συνάνθρωποί μας που βρίσκονται στο αμαξίδιο, αλλά και όσοι διαλογίζονται νοσηρά και πονηρά.
          Υπάρχει όμως και θεραπεία της παραλυσίας. Ο Κύριος περιδιαβαίνοντας τη  σύγχρονη κοινωνία μας απευθύνει το ίδιο ερώτημα: «Θέλεις υγιής γενέσθαι;», και είναι διατεθειμένος να μας ελευθερώσει από οποιαδήποτε μορφή παράλυσής μας. Και τούτο το διαπιστώνουμε με τα άπειρα παραδείγματα ανθρώπων που βρήκαν την ειρήνη της ψυχής τους, όταν έγιναν «μωροί» κατά Χριστό. Πόσοι αλήθεια δεν βρήκαν τη θεραπεία της ψυχής τους κραυγάζοντας προς τον Χριστό: «Την ψυχήν  μου Κύριε δεινώς παραλελυμένην, έγειρον τη θεϊκή σου επιστασία. Ώσπερ και τον παράλυτον ήγειρας πάλαι, ίνα κράζων σεσωσμένος , οικτίρμων δόξα, Χριστέ τω κράτει Σου».

Χριστός Ανέστη!


π. γ. στ.

ΙΕΡΟΝ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ ΠΑΤΡΩΝ



ΙΕΡΟΝ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ
                                                               
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η

          Την 14η Μαΐου 2015, ημέρα Πέμπτη, ο Ιερός Ναός μας θα πραγματοποιήσει ιερό προσκύνημα στην Αθήνα για να προσκυνήσουμε το χαριτόβρυτο ιερό Λείψανο της ΑΓΙΑΣ ενδόξου Μεγαλομάρτυρος ΒΑΡΒΑΡΑΣ  προερχόμενο από τη Βενετία για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το οποίο θα βρίσκεται στο Αιγάλεω και στον ομώνυμο Ναό, της Αγίας Βαρβάρας.
          Στην συνέχεια θα προσκυνήσουμε και την ιερά εικόνα της Παναγίας της Ιεροσολυμίτισσας που βρίσκεται αυτό το διάστημα στο μετόχι του Παναγίου Τάφου στην Πλάκα.
          Είναι μεγάλη ευλογία και ευκαιρία να λάβουμε την χάρη που μας προσφέρεται προσκυνώντας  τα σεβάσματα της πίστεώς μας.

                   Τα προσκύνημα θα διαρκέσει σχεδόν μία ημέρα

Πληροφορίες και κρατήσεις συμμετοχής στον Ι. Ναό
Τηλ. 2610-321-318    

                                      ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ                             

Παρασκευή 1 Μαΐου 2015

Το άδυτο άστρο


          Το μόνο μεγάλο σ’ αυτό τον κόσμο, που ξεφεύγει το καταλυτικό αγκάλιασμα της φθοράς, είναι η Εκκλησία του Χριστού. Η Εκκλησία, σαν θεοσύστατος οργανισμός, σαν σώμα Χριστού, έχει μέσα της το ακατάλυτο στοιχείο της αφθαρσίας, με το οποίο την  έχει προικοδοτήσει ο ιδρυτής της, ο Νικητής της φθοράς και του θανάτου.
          Σαν θεανθρώπινος οργανισμός η Εκκλησία, δεν γνώρισε ούτε θα γνωρίσει τον κοινό κλήρο και τον αφανισμό. Η διάρκεια της Εκκλησίας θα ξεπεράσει και αυτά τα όρια του κόσμου τούτου. Το τέλος και η συντέλεια του αιώνος τούτου όχι μόνο δεν θα προκαλέσει και το τέλος της Εκκλησίας, αλλά, αντίθετα, θα σημάνει την καινούργια περίοδο της ζωής της, που θα εκτείνεται στην αιωνιότητα.
          Τα εκλεκτά μέλη της Εκκλησίας, οι μεγάλοι Άγιοι, στην επίγεια φάση της ζωής τους γνωρίζουν βέβαια τα συμπτώματα της φθοράς: την περιφρόνηση, το διωγμό, την αποτυχία, το θάνατο. Μέχρι το σημείο αυτό ακολούθησε και ο ίδιος ο Χριστός την οδό της φθοράς. Στην περίπτωση αυτή ενεργείται το μυστήριο του θανάτου του κόκκου του σίτου, κατά την παραβολή του Κυρίου. Η νίκη της φθοράς από τους εκλεκτούς του Χριστού, έρχεται, συνήθως, μετά θάνατον, σαν υστεροφημία και δόξα, που λάμπει ανά τους αιώνες. Θα λάμψη όμως σαν άδυτο άστρο στην αιωνιότητα.


Επισκόπου  Αχελώου, ΕΥΘΥΜΙΟΥ