Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2021

ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΙΛΑΕΙ ΣΤΟΝ ΘΕΌ

 

Τι ευτυχία να μπορώ να μιλώ, Λόγε του Θεού! Να διατυπώνω τις σκέψεις μου, να εκφράζω τα αισθήματά μου. Να έρχομαι σε επαφή με τους αδελφούς μου τους ανθρώπους και με Σένα.

  Πως θα ήμουν, αν δεν μπορούσα να μιλήσω και να γράψω...Ολόθερμο το ευχαριστώ αναβλύζει απ’ την ψυχή μου.

 Αισθάνομαι όμως ένοχος απέναντι Σου, Κύριε.

 Δεν χρησιμοποιώ το δώρο του λόγου, που χάρισες μ’ έναν τρόπο άγιο και υπεύθυνο.

Πόσες αερολογίες αραδιάζω κάθε μέρα, πόσες άσκοπες φλυαρίες. Πόσες φορές έκαμα τη γλώσσα μου όπλο αδικίας και ψεύδους.

 Μη με κατακρίνεις, σε παρακαλώ, για την αμαρτωλή κι ανόητη χρήση ενός πανάκριβου δώρου. Αλλά βοήθησέ με.

 Εξαγίασε και διόρθωσε τη λειτουργία του λόγου στη ζωή μου. Ώστε να βγαίνουν από τα χείλη  ου μόνο “όσα εστίν αληθή, όσα σεμνά, όσα δίκαια, όσα αγνά, όσα προσφιλή, όσα εύφημα....”

 Μην επιτρέψεις να πληγώσω με τα λόγια μου τους συνανθρώπους  μου. Η ομιλία μου κι η καθημερινή αναστροφή μου να μην εμφανίζει αιχμές.

Μην αφήσεις να βουτήξω την γλώσσα μου ή την πέννα μου στο βούρκο. Θέλω ό, τι λέω ν’ αντέχει στο φως, να έχει μαι κρυστάλλινη διαύγεια, να μη φοβάται τη δημοσιότητα.

Τα λόγια μου να γίνονται φορείς χαράς και δημιουργοί χαράς. Νάναι, Θεέ  μου, νόστιμα, ευχάριστα. Νάναι λόγια που θα παρηγορούν εκείνους που πονούν, θα τονώσουν εκείνους που κλονίζονται, θα εμψυχώνουν όσους είναι αναποφάσιστοι και διστακτικοί.

Να μπορούν να φέρνουν ένα ευχάριστο, ολοκάθαρο γέλιο στο στόμα των αδελφών μου, μια ανακούφιση, μια τονωτική  χαλάρωση μέσα στην ένταση της δουλειάς.

Θεέ μου, χάρισέ μου το δώρο της διάκρισης, για να ξέρω πότε να μιλώ, που και πόσο.

Τι να λέω και  με τι τρόπο να το λέω.

Ευδόκησε να χρησιμοποιήσεις και την φτωχή μου γλώσσα για το καλό και τι δίκαιο.

Κάνε την εργαλείο του αγίου.

          ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, Αρχιεπισκόπου πρώην Αμερικής

Δεν υπάρχουν σχόλια: