Σάββατο, 22 Μαΐου 2010

Συνεχὴς Πεντηκοστή

Κάλλιστος Γουέαρ
Επίσκοπος Διοκλείας


Εναι εκολο ν περτονίσουμε τν χαρακτρα τς κκλησίας ς Σώματος Χριστο κα ν ξεχαστε ρόλος το γίου Πνεύματος. λλ πως επαμε, στ ργο τος μεταξ τν νθρώπων, Υἱὸς κα τ γιο Πνεμα λληλοσυμπληρώνονται, κα ατ σχύει τόσο στν κκλησιολογία σο κα σ λλους τομες τς θεολογίας. ν γ. γνάτιος λέγει πς «που Χριστός, κε κα Καθολικ κκλησία», γ. Ερηναος γράφει τ ξίσου ληθς πς «που κκλησία, κε κα τ γιο Πνεμα, κα που τ γιο Πνεμα κε κα κκλησία». κκλησία, πειδ κριβς εναι τ Σμα το Χριστο, εναι πίσης νας κα κατοικία το γίου Πνεύματος. Τ γιο Πνεμα εναι Πνεμα λευθερίας. Τ γιο Πνεμα χι μόνο μς νώνει, λλ᾿ γγυται κα τν πειρη ποικιλία τν προσώπων μέσα στν κκλησία: κατ τν Πεντηκοστ ο γλσσες πυρς «διαμοιράστηκαν» κα κάθησαν «φ᾿ να καστον» τν παρόντων. Τ δρο το Πνεύματος εναι δρο στν κκλησία, ταυτόχρονα μως εναι κα προσωπικ δρο, προσαρμοσμένο στν χαρακτρα το καθενς κα τς καθεμις. «Διαιρέσεις δ χαρισμάτων εσί, τ δ ατ Πνεμα» (Α Κορ. 12, 4). Ζω στν κκλησία δν σημαίνει σοπέδωση τς ποικιλίας τν νθρώπων, οτε πιβολ νς καμπτου κα μοιόμορφου προτύπου πάνω σ᾿ λους, λλ τ κριβς ντίθετο. Ο γιοι, χι μόνο δν παρουσιάζουν κάποια νιαρ μονοτονία, λλ᾿ χουν ναπτύξει τν πι ντονη κα διακεκριμένη προσωπικότητα. Πληκτικ εναι τ κακ κι χι γιότητα. Ατ ν συντομί εναι σχέση κκλησίας κα Θεο. Ατ κκλησία – εκόνα τς γίας Τριάδας, σμα Χριστο, πληρότητα το γίου Πνεύματος- εναι ταυτόχρονα ρατ κα όρατη, θεία κα νθρώπινη. Εναι ρατή, πειδ ποτελεται π συγκεκριμένες κοινότητες, πο λειτουργον πάνω στ γ. Εναι όρατη, πειδ περιλαμβάνει τος γίους κα τος γγέλους. Εναι νθρώπινη, πειδ μαρτωλο ποτελον τ πίγεια μέλ της, εναι θεία, πειδ εναι τ Σμα το Χριστο. Δν πάρχει χωρισμς μεταξ ρατο κα οράτου, μεταξ στρατευμένης κκλησίας κα θριαμβευούσας (σύμφωνα μ τ δυτικ ρολογία), πειδ κα ο δυ συνιστον μία μοναδικ κα συνεχ πραγματικότητα. « ρατ κκλησία, πίγεια κκλησία, ζε σ πλήρη κοινωνία κα νότητα μ λόκληρο τ σμα τς κκλησίας, τς ποίας Κεφαλ εναι Χριστός». Βρίσκεται στ σημεο συνάντησης το Παρόντος αἰῶνος κα το Μέλλοντος, κα ζε ταυτόχρονα στος δυ Αἰῶνες.


Δεν υπάρχουν σχόλια: