Πέμπτη, 8 Οκτωβρίου 2015

Οι αποφάσεις της Ιεραρχίας για Μεταναστευτικό και Δημογραφικό


Συνήλθε σήμερα Τετάρτη, 7 Οκτωβρίου 2015, στη δεύτερη Τακτική Συνεδρία της η Ιερά Συνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καρυστίας και Σκύρου κ. Σεραφείμ, στην Αίθουσα Συνεδριών της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας.
Μετά την προσευχή ανεγνώσθη ο Κατάλογος των συμμετεχόντων Ιεραρχών και διεπιστώθη η απουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καρπενησίου κ. Νικολάου, ο οποίος απουσίασε αιτιολογημένα.
Κατόπιν επικυρώθηκαν τα Πρακτικά της χθεσινής Συνεδρίας.
Ακολούθως, σύμφωνα με την Ημερησία Διάταξη, ανέγνωσε την εισήγησή του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως κ. Αθηναγόρας με θέμα: «Το Μεταναστευτικόν Πρόβλημα: ποιμαντική και κοινωνική αντιμετώπισις αυτού».
Η εισήγηση του Σεβασμιωτάτου, ο οποίος τυγχάνει και Πρόεδρος της Διοικούσης Επιτροπής της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας της Εκκλησίας της Ελλάδος με την επωνυμία «Κέντρο Συμπαραστάσεως Παλιννοστούντων και Μεταναστών–Οικουμενικό Πρόγραμμα Προσφύγων», κινήθηκε σε τρεις βασικούς άξονες: α) την προσφυγική κρίση, β) το μεταναστευτικό ζήτημα και γ) την παρουσίαση του έργου του Κέντρου.
Όσον αφορά την προσφυγική κρίση, ο Σεβασμιώτατος, αφού παρουσίασε σημαντικά αριθμητικά στοιχεία από ευρωπαϊκές πηγές (Eurostat, Frontex κ.λπ.), τα οποία καταδεικνύουν το μέγεθος του προβλήματος, αναφέρθηκε εκτενώς στο διεθνές νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τους πρόσφυγες και τους αιτούντες άσυλο. Επανέλαβε με έμφαση παλαιότερη θέση του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, ότι το πρόβλημα δεν είναι ελληνικό, αλλά ευρωπαϊκό και διεθνές.
Εν συνέχεια αναφέρθηκε στις πολιτικές που συνήθως ακολουθούνται σε διεθνές επίπεδο για την αντιμετώπιση των προσφυγικών ροών (εθελοντικός επαναπατρισμός, τοπική ένταξη, μετεγκατάσταση), επισημαίνοντας δυνατότητες βελτίωσης των εκάστοτε στρατηγικών και ολοκλήρωσε την ενότητα αυτή με την εκκλησιαστική θέαση του ζητήματος και τις πρωτοβουλίες της Εκκλησίας της Ελλάδος, εκκινώντας από τη θεμελιώδη θεολογική παραδοχή, ότι ο εκάστοτε «άλλος» παραμένει μια μοναδική και ανεπανάληπτη εικόνα του Θεού, που αξίζει το σεβασμό και την αγάπη μας, και υπογραμμίζοντας ότι φαινόμενα των ημερών, όπως ο ρατσισμός και η ξενοφοβία μαρτυρούν εγωκεντρισμό, παθολογική φοβία και νέκρωση των πνευματικών μας αισθητηρίων.
Ως προς το μεταναστευτικό και προσφυγικό ζήτημα, ο Σεβασμιώτατος παρουσίασε τις έννοιες του μετανάστη και του πρόσφυγα, σύμφωνα με τους διεθνείς οργανισμούς, επιχείρησε μια αναδρομή στην ιστορία των μεταναστευτικών κυμάτων και των σχετικών πρωτοβουλιών της ελληνικής Πολιτείας, τόνισε και πάλι την ευρωπαϊκή διάσταση του προβλήματος και ανέπτυξε την εκκλησιαστική οπτική των πραγμάτων και τις δράσεις της Εκκλησίας μας στο θέμα αυτό, οι οποίες νοηματοδοτούνται από την πολύτιμη πνευματική αλήθεια, ότι ο ίδιος ο Κύριός μας, το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, είναι ο κατεξοχήν μετανάστης, ο οποίος «μεταναστεύει» αγαπητικά στον ανθρώπινο κόσμο, προκειμένου να τον προσλάβει και να τον μεταμορφώσει.

Παρουσιάζοντας τις προτάσεις του για την διαχείριση της προσφυγικής κρίσης είπε: «Για την αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης απαιτείται συλλογική και μακροπρόθεσμη ανταπόκριση όχι μόνο σε εθνικό αλλά κυρίως σε ευρωπαϊκό επίπεδο που θα βασίζεται στις αρχές της ανθρωπιάς, της πρόσβασης στην προστασία και την διασφάλιση της αξιοπρέπειας των προσφύγων. Για την σταθεροποίηση της κατάστασης αναγκαία είναι η επίδειξη αυθεντικής αλληλεγγύης και η κατανομή ευθυνών μεταξύ των κρατών μελών της Ε.Ε. αλλά και χωρών εκτός Ε.Ε.. Επίσης η άμεση δημιουργία δομών καταγραφής στις χώρες της πρώτης γραμμής και ειδικότερα στην Ελλάδα και η συνεπαγόμενη εκκίνηση της διαδικασίας της μετεγκατάστασης των προσφύγων καθώς και του επαναπατρισμού όσων δεν χρήζουν προστασίας, η επιτάχυνση της λήψης αποφάσεων σχετικά με την οικογενειακή επανένωση, η έκδοση θεωρήσεων για ανθρωπιστικούς λόγους ή για σπουδές στις πρεσβείες και τα προξενικά γραφεία στις χώρες προέλευσης των προσφύγων, έτσι ώστε όσοι χρειάζονται προστασία να μπορούν να εισέρχονται στην Ε.Ε. με ασφαλή τρόπο, καθώς και η στήριξη χωρών στην γειτονιά της Ευρώπης που φιλοξενούν μεγάλους αριθμούς προσφύγων είναι κάποια από τα μέτρα, η ανάληψη των οποίων θα μπορούσαν να καταστήσουν την κρίση διαχειρίσιμη».
Τέλος, ως προς το «Κέντρο Συμπαραστάσεως Παλιννοστούντων και Μεταναστών – Οικουμενικό Πρόγραμμα Προσφύγων», ο Μητροπολίτης Ιλίου κ. Αθηναγόρας είχε την ευκαιρία να ενημερώσει το Σώμα της Ιεραρχίας για το πολυσχιδές έργο του, τις ποικίλες πρωτοβουλίες και συνεργασίες του, καθώς επίσης και για τις προοπτικές και τις μελλοντικές στοχεύσεις του.
Ακολούθησε η εισήγηση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Γουμενίσσης, Αξιουπόλεως και Πολυκάστρου κ. Δημητρίου με θέμα: «Το Δημογραφικόν Πρόβλημα». Αρχικά ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στις βασικές παραμέτρους ως γενικά δημογραφικά δεδομένα της χώρας μας, οι οποίες είναι η φυσική και επιλεκτική υπογονιμότητα στην Ελλάδα του σήμερα και στο βασικό γενεσιουργό αίτιο που είναι από τη μια οι αντικειμενικά δύσκολες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες της επιβιωματικής άνεσης, και από την άλλη η ιδιομορφία της ψυχολογίας του σημερινού Ελληνισμού, του εκσυγχρονισμένου και εκδυτικισμένου Ελληνισμού.
Πριν ελάχιστες δεκαετίες καθοριστική παράμετρος του δημογραφικού προβλήματος υπήρξε ο ρυθμιστικός ψυχοκοινωνικός παράγων της τεχνητής και δοτής οικονομικής ευμάρειας, ενώ σήμερα όλες οι προηγούμενες τεχνητές και ευάλωτες συνθήκες της οικονομικής πολιτικής της χώρας μας μετετράπησαν ξαφνικά σε οικονομική στένωση, σε οικονομική κρίση, σε οικονομική δυσφορία και δυσπραγία.
Σε σχετικούς πίνακες της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας το 1935 αναλογούσαν 28,16 γεννήσεις στους 1000 κατοίκους, ενώ το 2005 αναλοογούσαν μόλις 09.69, ανέφερε ο Σεβασμιώτατος. Σύμφωνα μάλιστα με την έρευνα του ΟΗΕ, το 2080 θα έχουν απομείνει μόνο 7,7 εκατομμύρια Έλληνες.

Μετά την παράθεση στατιστικών στοιχείων ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στις όψεις ποιμαντικής αντιμετωπίσεως.
• Ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος και από συμφώνου τα δύο Συνοδικά Σώματα δημιούργησαν το 1999 την «Ειδική Συνοδική Επιτροπή Γάμου, Οικογενείας και Δημογραφικού Προβλήματος».
• Από το 1999 η Εκκλησία της Ελλάδος επιδοτεί το τρίτο παιδί των χριστιανικών οικογενειών της Θράκης.
• Τα τελευταία χρόνια, επί της Συνόδου της Ιεραρχίας έγινε ειδική διερεύνηση του συναφούς προβλήματος της οικογένειας, και
• εκδόθηκαν σχετικά φυλλάδια.
Στην συνέχεια ο Σεβασμιώτατος υπέβαλε προτάσεις για την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος.
Ακολούθησε διάλογος επί των δύο Εισηγήσεων και ομίλησαν οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος, Ηλείας κ. Γερμανός, Σταγών και Μετεώρων κ. Σεραφείμ, Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιγνάτιος, Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης κ. Εφραίμ, Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, Πολυανής και Κιλκισίου κ. Εμμανουήλ, Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος, Περιστερίου κ. Χρυσόστομος και Παροναξίας κ. Καλλίνικος.
Τέλος με αφορμή δημοσιεύματα ότι δήθεν η Εκκλησία της Ελλάδος, εκπροσωπουμένη υπό του τότε Αρχιγραμματέως της Ιεράς Συνόδου Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Διαυλείας κ. Γαβριήλ υπέγραψε μαζί με όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες και το Άγιον Όρος «υπερμνημόνιο» με επονείδιστες ρυθμίσεις σε ευαίσθητα εθνικά και θρησκευτικά θέματα, η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος επισημαίνει ότι αυτά στερούνται οιασδήποτε αληθείας και είναι ψευδή, ανυπόστατα, συκοφαντικά και ανάξια λόγου. Αντίθετα μάλιστα η Εκκλησία της Ελλάδος εκφράζει την αγωνία του λαού για την διατήρηση των πολιτιστικών προτύπων και την αποφυγή του αποχριστιανισμού της κοινωνίας μας, όπως ανέφερε κατηγορηματικά και ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος, στην χθεσινή του εισήγηση ενώπιον του Σώματος της Ιεραρχίας.

Η Ιερά Συνοδος της Ιεραρχίας θα συνεχίσει τις εργασίες Της αύριο Πέμπτη 8 Οκτωβρίου ε.ε.

Η Επιτροπή Τύπου

της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μάλιστα.

Ανώνυμος είπε...

Για να δούμε και τι θα κάνει και η εκκλησία!

Η ναρκομανής κοινωνία μπορεί να μας σώσει από τα ναρκωτικά;

Πόσοι νέοι ναρκομανείς άρχισαν τα ναρκωτικά, ενώ ζούσαν μια ζωή προσφοράς και αγάπης προς την κοινωνία; Βεβαίως, κανείς. Αν   ήμασταν κτ...