Παρασκευή, 4 Μαρτίου 2016

Ο κ. Φίλης, τα Θρησκευτικά και οι Συντηρητικοί

του Κ.Χολέβα

Σε πρόσφατη συνέντευξή του ο Υπουργός Παιδείας Νϊκος Φίλης χαρακτήρισε «συντηρητικούς κύκλους» τους υποστηρικτές του Ορθοδόξου Χριστιανικού μαθήματος των Θρησκευτικών και τάχθηκε υπέρ του θρησκειολογικού περιεχομένου. Εάν προοδευτισμός κατά τον κ. Φίλη είναι η άρνηση της Γενοκτονίας των Ποντίων, τότε πιστεύω ότι σχεδόν όλοι Έλληνες είμαστε συντηρητικοί! Επειδή, όμως, η Ορθόδοξη Χριστιανική Αγωγή υπήρξε επί αιώνες το θεμέλιο της Παιδείας μας, θα ήθελα ειλικρινά να μάθω ποιους χαρακτηρίζει ως «συντηρητικούς κύκλους» ο Υπουργός.
Είναι συντηρητική η διδασκαλία του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, ο οποίος μίλησε για τα δικαιώματα των γυναικών και των φτωχών και θυσιάσθηκε για την Παιδεία και την Ελευθερία του Γένους; Θυμίζω ότι ο Πατροκοσμάς ίδρυε σχολεία με σαφή δική του προτροπή να διδάσκουν για τον Χριστό, την Παναγία, τους Αγγέλους και τον τίμιο γάμο.
Είναι συντηρητικό το ισχύον Σύνταγμα, για το οποίο ο Πρωθυπουργός δήλωσε ότι «είμαι κάθε λέξη του Συντάγματος»; Και βεβαίως το Σύνταγμά μας αναγνωρίζει την Ορθοδοξία ως επικρατούσα θρησκεία και ορίζει ως θεμελιώδη σκοπό της Παιδείας την ανάπτυξη εθνικής και θρησκευτικής συνειδήσεως. Την ερμηνεία του Συντάγματος κάνουν τα δικαστήρια και όχι οι Συνταγματολόγοι του ΣΥΡΙΖΑ. Υπενθυμίζω, λοιπόν, τις αποφάσεις του ΣτΕ του 1995 και του 1998 υπέρ του Ορθοδόξου Χριστιανικού μαθήματος, το οποίο μάλιστα πρέπει να διδάσκεται σε ικανό αριθμό ωρών. Πιο πρόσφατη και σαφεστάτη είναι η απόφαση του Δεκεμβρίου 2012 του Διοικητικού Εφετείου Χανίων. Το Δικαστήριο ζητεί να έχει το μάθημα Χριστιανικό περιεχόμενο, δηλαδή απορρίπτει τη θρησκειολογία του κ. Φίλη και το πολυθρησκειακό πιλοτικό πρόγραμμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Είναι άραγε «συντηρητικοί κύκλοι» οι μαχόμενοι θεολόγοι που εισέρχονται καθημερινά στην αίθουσα διδασκαλίας και εκπροσωπούνται σε συντριπτικό ποσοστό από την Πανελλήνιο Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ); Η ΠΕΘ έχει ξεκάθαρη και τεκμηριωμένη θέση υπέρ του Ορθοδόξου μαθήματος και κατά των πολυθρησκειακών πειραματισμών, οι οποίοι δοκιμάσθηκαν σε ορισμένα Γυμνάσια και απέτυχαν.
Είναι συντηρητική όλη η Ευρώπη, η οποία επιλέγει τη διδασκαλία της επικρατούσης θρησκείας; Σε ελάχιστες χώρες διδάσκεται μάθημα με θρησκειολογικό περιεχόμενο. Οι Ρωμαιοκαθολικές και οι Ορθόδοξες χώρες σε όλη την Ευρωπαϊκή Ήπειρο επιλέγουν συνειδητά να διδάξουν την εθνική και θρησκευτική τους ταυτότητα.
Ο κορυφαίος παιδαγωγός και γλωσσολόγος Γεώργιος Μπαμιπινιώτης έγραψε στις 17.9.1995 στο ΒΗΜΑ, απαντώντας στους οπαδούς της θρησκειολογίας: «Για όλα αυτά βεβαίως υπάρχει μία μικρή δυσκολία, ότι πρέπει να αλλάξουμε τη νοοτροπία και την ιστορική συνείδηση ενός ολόκληρου λαού που ποτέ δεν έχει ζητήσει κάτι τέτοιο, και να την προσαρμόσουμε στις νομικές συλλήψεις μιας δράκας ερασιτεχνών θρησκειολόγων του γραφείου. Κομμάτι δύσκολο, δεν νομίζετε»;

Προσωπικά συντάσσομαι με τον Άγιο Κοσμά και τον Γ. Μπαμπινιώτη!

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση!!!

Η ναρκομανής κοινωνία μπορεί να μας σώσει από τα ναρκωτικά;

Πόσοι νέοι ναρκομανείς άρχισαν τα ναρκωτικά, ενώ ζούσαν μια ζωή προσφοράς και αγάπης προς την κοινωνία; Βεβαίως, κανείς. Αν   ήμασταν κτ...