Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2019

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΖΩΗ κατά τους Άγιους Πατέρες


ΛΟΥΤΡΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ
Βρήκα σε κάποιο κείμενο περί αγιοπατερικής διδασκαλίας τα ακόλουθα ψυχωφελή και τα αντιγράφω: “Εμολύναμε τον καθαρό χιτώνα της ψυχής μας με διάφορες ακαθαρσίες; Ιδού πως θα καθαριστούμε: α. Έχουμε έτοιμο το πρώτο λουτρό της θείας εξομολογήσεως, στο οποίο πρέπει να πηγαίνουμε συνεχώς (μυστήριο μετανοίας). β. Έχουμε και δεύτερο λουτρό: τα δάκρυα με τα οποία αποπλύνεται κάθε μολυσμός της ψυχής (“Λούσω καθ εκάστην νύκτα την κλίνην μου, εν δάκρυσί μου την στρωμνήν μου βρέξω”). γ. Έχουμε και τρίτο λουτρόν: τους ιδρώτες και τους κόπους του σώματος, με τους οποίους γίνεται άφεσις των αμαρτιών υπό του Κυρίου (“ ίδε την ταπείνωσίν  και τον κόπον  μου και άφες πάσας τας αμαρτίας μου”) δ. Έχουμε και τέταρτον λουτρόν: την υπομονή με ευχαριστίες όλων των ακουσίων πειρασμών και θλίψεων, όπου μας ακολουθούν από τον διάβολον ή από τους ανθρώπους ή από την διεφθαρμένην φύση μας. Και με την υπομονή αυτών των θλίψεων λαμβάνουμε την συγχώρησιν των αμαρτιών μας, όπως λέγει η Αγία Συγκλητική: “πάσης ακουσίου θλίψεως αναλογίζου την έκβασιν και ευρήσεις εν αυτή αμαρτίας αναίρεσιν”. Με αυτά τα λουτρά γίνονται λευκά τα ιμάτια της ψυχής μας”.
          Π. Μ. Σωτήρχος

Δεν υπάρχουν σχόλια: