Κυριακή, 10 Ιανουαρίου 2016

Ο εθνομηδενισμός εισβάλλει στα σχολικά βιβλία.


Γράφει ο Κ.Χολέβας

Λίγες ημέρες μετά την προκλητική δήλωση του Υπουργού Παιδείας, ο οποίος αμφισβήτησε τη Γενοκτονία των Ποντίων και αμέσως μετά την επίσκεψή του στην Τουρκία, ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας πέταξε τις μάσκες και έδειξε τις πραγματικές του προθέσεις για την παιδεία, την εθνική μας ταυτότητα και τα εθνικά θέματα. Ανέθεσε τη σύνταξη νέων αναλυτικών προγραμμάτων για το μάθημα της Ιστορίας όλων των σχολικών βαθμίδων στον Αντώνη Λιάκο, πνευματικό μέντορα της Ρεπούση και της αποδομητικής σχολής.
Όσοι παρακολουθούμε επί χρόνια τη διαδρομή του Συριζαϊσμού και της «Ανανεωτικής Αριστεράς» δεν αισθανόμαστε έκπληξη. Από αυτόν τον ιδεολογικό χώρο έχει προέλθει η μεγαλύτερη επίθεση κατά της Εκκλησίας, της Ιστορίας, της εθνικής μας αυτογνωσίας. Τώρα που αυτό το ιδεολογικό ρεύμα βρίσκεται στην κυβέρνηση θα προσπαθήσει να αλλοιώσει την ιστορική συνείδηση των ελληνοπαίδων για δύο κυρίως λόγους.
Ο πρώτος λόγος είναι ιδεολογικός. Ο Συριζαϊσμός δεν πιστεύει στην έννοια του έθνους και του εθνικού κράτους, αρνείται τη συμβολή της Ορθόδοξης Εκκλησίας στη διαμόρφωση του Νέου Ελληνισμού, αμφισβητεί τη διαχρονική συνέχεια του Ελληνισμού από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα και θεωρεί το ελληνικό έθνος δημιούργημα του Δυτικού Διαφωτισμού και κατασκεύασμα των νεωτέρων χρόνων. Θέλουν την Ελλάδα πολυεθνική, πολυπολιτισμική και πολυθρησκευτική, επιχειρούν να αποδώσουν την ελληνική ιθαγένεια σε ανεξέλεγκτο αριθμό Μουσουλμάνων ή και Ισλαμιστών μεταναστών και έχουν ήδη αρχίσει την αποδόμηση του Ορθοδόξου μαθήματος των Θρησκευτικών.
Ο δεύτερος λόγος είναι πολιτικός- διπλωματικός. Ο κ. Τσίπρας φαίνεται ότι έχει δώσει υποσχέσεις για γρήγορο «κλείσιμο» σημαντικών εθνικών θεμάτων, άρα τα ελληνόπουλα πρέπει να αγαπήσουν ξαφνικά την Τουρκία και τα Σκὀπια ώστε να αποδεχθούν την πιθανή διχοτόμηση της Κύπρου, του Αιγαίου και της Θράκης, την παραχώρηση του ονόματος της Μακεδονίας και άλλα δυσάρεστα. Υλοποιείται η μεθόδευση του Γιώργου Α. Παπανδρέου, ο οποίος υπέγραψε μορφωτικό πρωτόκολλο με τον μακαρίτη Ισμαήλ Τζεμ, τότε ΥΠΕΞ της Τουρκίας, για την αλλαγή των σχολικών βιβλίων υπέρ της «ελληνοτουρκικής φιλίας». Η αλλαγή έγινε μονομερώς. Στην Ελλάδα εμφανίσθηκε το απαράδεκτο βιβλίο του «συνωστισμού, ενώ οι Τούρκοι δεν άλλαξαν ούτε τελεία.
Οι σχεδιαστές της νέας φιλοσοφίας των σχολικών βιβλίων διακηρύσσουν ότι θέλουν να καταργήσουν το «αφήγημα», όπως το ονομάζουν, του Κωνσταντίνου Παπαρρηγοπούλου. Τούς ενοχλεί η σύνδεση της αρχαιότητος και της Ρωμανίας-Βυζαντίου με τον νεώτερο Ελληνισμό. Δεν συμφωνούν με την προβολή της Ορθοδοξίας ως στοιχείου ενοποιητικού και απελευθερωτικού των Ελλήνων. Όμως ο Παπαρρηγόπουλος δεν έγραφε απλώς ιδέες και απόψεις. Τεκμηρίωνε αυτά που έγραφε τον 19ο αιώνα και σήμερα έχουμε στη διάθεσή μας πολύ περισσότερες μαρτυρίες που τον δικαιώνουν.

Με τρόπο νόμιμο, δημοκρατικό και επιστημονικό θα αντιδράσουμε στην επιχειρούμενη επιβολή του εθνομηδενισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δ.Γαλάνης, τρισάγιο και Δύναμις ήχος Βαρύς.

Ο Πρωτοψάλτης και Καθηγητής Βυζαντινής & Παραδοσιακής Μουσικής, Δημήτρης Γαλάνης, ψάλλει το Τρισάγιο και Δύναμις του Νικολάου Σμύρνη...