Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2008

Μητροπολίτης κυρός ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ. 1994 - 2008 : 14 χρόνια από την εκδημία του

ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΔΡΥΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ, ΠΩΓΩΝΙΑΝΗΣ ΚΑΙ ΚΟΝΙΤΣΗΣ
ΥΠΕΡΤΙΜΟΣ ΚΑΙ ΕΞΑΡΧΟΣ ΠΑΣΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ
1922 - 1994 (+)

ΜΙΑ ΖΩΗ ΑΓΩΝΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ


Συμπληρώνονται σήμερα, 12.12.08, αγαπητοί ενορίτες 14 χρόνια από την εις Κύριον εκδημία του Μακαριστού Μητροπολίτου κυρού Σεβαστιανού. Ενός ανθρώπου, που ανάλωσε την ζωή του για τα δικαιώματα των Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου. Ο.Ι.Ν.Αγ.Βαρβάρας κάνει ένα μικρό αφιέρωμα στον αγωνιστή Ιεράρχη.

ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ ΑΥΤΟΥ !

Ο Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης, Υπέρτιμος και έξαρχος πάσης Βορείου Ηπείρου, Σεβαστιανός (κατά κόσμον Σωτήριος Οικονομίδης) γεννήθηκε την 20η Ιουνίου 1922 στα Καλογρηανά Καρδίτσης.
Μετά την αποπεράτωση των μαθημάτων του Δημοτικού Σχολείου της ιδιαιτέρας πατρίδος και του ημιγυμνασίου Φαρσάλων, εφοίτησεν στο Ιεροδιδασκαλείον Κορίνθου και μετά την κατάργηση του εγράφη στο Γυμνάσιον Καρδίτσης, από το οποίο έλαβε απολυτήριο το 1941. Φοίτησε στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών από την οποία ανεκηρύχθη πτυχιούχος το 1949.
Κατόπιν εξεπλήρωσε τη στρατιωτική του θητεία επί 28 μήνες, υπηρετώντας στη Θρησκευτική Υπηρεσία του Στρατού.
Το 1952 έγινε μέλος της αδελφότητας Θεολόγων "Η ΖΩΗ" και το 1960 μέλος της αδελφότητος Θεολόγων "Ο ΣΩΤΗΡ". Προσελήφθη αρχικά ως λαϊκός ιεροκήρυκας στην περιφέρεια Μεσσηνίας. Έπειτα εκάρη μοναχός στην Ιερά Μονή Ασωμάτων Πετράκη Αθηνών, μετονομασθείς σε Σεβαστιανός. Χειροτονήθηκε Διάκονος από τον τότε Μητροπολίτη Λήμνου (κατόπιν Τρίκκης και Σταγών) Διονύσιο τον Αύγουστο του 1956.

Τον Απρίλιο του 1957 διορίσθηκε ιεροκήρυκας της Ι. Μητροπόλεως Ιωαννίνων χειροτονηθείς σε πρεσβύτερο - Αρχιμανδρίτη την 26η Ιουνίου 1957 από τον τότε Μητροπολίτη Ιωαννίνων Δημήτριο. Δίδαξε ως καθηγητής στο ιεροδισκαλείον της Ιεράς Μονής Βελλάς και στη Ζωσιμαία Παιδαγωγική Ακαδημία Ιωαννίνων. Ως ιεροκήρυκας στην Ι. Μητρόπολη Ιωαννίνων τη δεκαετία 1957 - 1967 συνεργάστηκε με τους Μητροπολίτες κ. Δημήτριο και κ. Σεραφείμ (πρώην Αρχιεπίσκοπο Αθηνών).
Τον Ιούνιο του 1967 εκλέγεται Μητροπολίτης της ιστορικής Μητροπόλεως Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης. Αισθανόμενος την μεγάλη ευθύνη αυτής της κλήσεως, στον λόγο του τη στιγμή της χειροτονίας του σε επίσκοπο ανέφερε: "Οι καιροί είναι χαλεποί. Η πίστις των πολλών κλυδωνίζεται. Η αμαρτία αποθρασύνεται. Το κακόν κορυφούται. Χρειάζονται επομένως επίσκοποι ικανοί, με πίστιν, με αγιότητα, με αυταπάρνησην, με πύρινο ζήλον, με μόρφωσιν".
Έτσι ο ίδιος ανέδειξε με το πολυτιμότατο έργο του την φτωχική επαρχία της Κονίτσης, που είναι μία από τις μικρότερες μητροπόλεις της Ελλάδος, προπύργιο του ακριτικού Ελληνισμού και προμαχώνα των Ελληνορθοδόξων ιδεωδών και οραμάτων. Το όνομα του Μητροπολίτου Σεβαστιανού έγινε πανελληνίως αλλά και παγκοσμίως γνωστό και για την μαχητικότητα του στη διεκδίκηση των δικαίων του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού.

Μητροπολίτης Σεβαστιανός και Βόρειος Ήπειρος

Ο Μητροπολίτης Σεβαστιανός από την πρώτη μέρα της παρουσίας του στην Μητρόπολη της Κονίτσης υποσχέθηκε ότι θ' αγωνιστεί με όλες του τις δυνάμεις για την αποκατάσταση των δικαίων του Ελληνισμού της Βορείου Ηπείρου. Στον ενθρονιστήριο λόγο του (29-6-1967) ανέφερε επί λέξει: "...Κατά την στιγμήν αυτή καθ' ην το πρώτον ανέρχομαι τον θρόνο τούτον, η σκέψις μου στρέφεται... προς τους αλύτρωτους αδελφούς μας της Βορείου Ηπείρου, τους στενάζοντας υπό τον ζυγόν της πικράς δουλείας, διά να τους διαβεβαιώσωμεν ότι όχι μόνο αι προσευχές μας θα τους συνοδεύουν καθημερινώς, αλλά και παν το δυνατόν θα πράξωμεν, όπως λυτρωθούν των δεσμών της δουλείας...". Την υπόσχεση αυτή υπηρέτησε με κάθε μέσο, παρά τις δυσκολίες, τις ύβρεις, την εντονότατη και σκληρή πολεμική που δέχτηκε.
Ο Σεβαστιανός είναι ο Ιεράρχης του οποίου το όνομα συνδέθηκε άμεσα με το Βορειοηπειρωτικό Ζήτημα. "Σύμβολο του Ελληνισμού της Βορείου Ηπείρου" τον είχε χαρακτηρίσει σε επιστολή της η ΟΜΟΝΟΙΑ Αργυροκάστρου (1991).

1) Ήταν ο άνθρωπος που νεκρανάστησε το Βορειοηπειρωτικό. Τότε που κανένας δε μίλαγε για Βόρειο Ήπειρο, μόνο ο Μητροπολίτης Σεβαστιανός, οργώνοντας κυριολεκτικά την Ελλάδα, ενημέρωνε και διαμαρτύρονταν για το δράμα των ξεχασμένων Ελλήνων. Ακόμα επισκέφθηκε το Αμερικανικό Κογκρέσο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, καταγγέλλοντας τις αλβανικές θηριωδίες.
α) Ίδρυσε το 1982 και στη συνέχεια οργάνωσε και ενίσχυσε οικονομικά τη μοναδική φοιτητική οργάνωση για το βορειοηπειρωτικό - τη Συντονιστική Φοιτητική Ένωση Βορειοηπειρωτικού Αγώνα (ΣΦΕΒΑ). Και κάτι σημαντικότερο: ήταν η ψυχή της, ο εμπνευστής της, ο εμψυχωτής της. Ήταν αυτός που με το λόγο του αλλά και με την ψυχική του δύναμη, το αγωνιστικό του φρόνημα, το ακέραιο ήθος του, με ολόκληρη τη ζωή του άνδρωσε τη ΣΦΕΒΑ, εμψυχώνοντας τα μέλη της. Στο Σεβαστιανό κυρίως οφείλεται το ότι οι φοιτητές και οι νέοι της ΣΦΕΒΑ θυσίασαν και θυσιάζουν χρόνο, διασκέδαση, διακοπές, μαθήματα για τον ιερό αγώνα του Ελληνισμού της Βορείου Ηπείρου.
β) Το 1987 ίδρυσε τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Βορειοηπειρωτικού Αγώνα (ΠΑΣΥΒΑ) με έδρα την Κόνιτσα, σύνδεσμο στον οποίο συμμετέχουν εξέχοντες επιστήμονες και στελέχη του διπλωματικού χώρου. Ο ΠΑΣΥΒΑ διοργάνωσε στην Κόνιτσα δύο (2) επιστημονικά συνέδρια (1987 & 1990) των οποίων έχουν ήδη εκδοθεί οι τόμοι των πρακτικών τους.
γ) Περίπου δεκαπέντε (15) είναι οι εκδόσεις του Μητροπολίτου για το Βορειοηπειρωτικό ζήτημα, πολλές απ' τις οποίες έχουν μεταφραστεί στα Αγγλικά, Γερμανικά, Γαλλικά και Αλβανικά. Επίσης εξέδιδε την εφημερίδα "Βορειοηπειρωτικό Βήμα", επίσημο όργανο του ΠΑΣΥΒΑ, του οποίου και προήδρευε.
δ) Για το βορειοηπειρωτικό ζήτημα ο Μητροπολίτης Σεβαστιανός θεσμοθέτησε ετήσιες εκδηλώσεις στην μητρόπολη:
- Αγρυπνία δίπλα στα ελληνοαλβανικά σύνορα, στην Ιερά Μονή Μολυβδοσκεπάστου στις 15 Αυγούστου.
- Ανάσταση στο τελευταίο ακριτικό χωριό Μαυρόπουλο απέναντι από την Δρόπολη Αργυροκάστρου. Η τελετή της Αναστάσεως καθιερώθηκε στα χρόνια του Χότζα κατόπιν αιτήσεως των Βορειοηπειρωτών, οι οποίοι παρακολουθούσαν μέσα από τις γρύλλιες των παραθύρων, ενώ ο αντίλαλος του ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ έφτανε σ' αυτούς με ισχυρά μεγάφωνα.
- Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η διοργάνωση "τριήμερου πένθους και προσευχής" στη Μητρόπολή του στα μέσα Φεβρουαρίου. Οι εκδηλώσεις κορυφώνονταν την Κυριακή στο Δελβινάκι Ηπείρου όπου μετά την αρχιερατική Θεία Λειτουργία, ψαλλόταν επιμνημόσυνος δέηση στο τάφο του Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως Βασιλείου (υπουργού της κυβέρνησης Αυτονομίας το 1914) και ακολουθούσε ομιλία του Μητροπολίτου Σεβαστιανού στον ίδιο χώρο. Τέλος στο συνοριακό φυλάκιο της Κακαβιάς απηύθυνε μήνυμα φιλίας και συνεργασίας προς τον Αλβανικό λαό αλλά και διαμαρτυρίας προς την κυβέρνησή του. Στις εκδηλώσεις συμμετείχαν χιλιάδες λαού από όλη την Ελλάδα.
Να αναφερθεί ιδιαίτερα, ότι ο εθνικός αγώνας του Μητροπολίτου Σεβαστιανού είχε βαθιά πνευματικό χαρακτήρα, καθώς πίστευε ακλόνητα στη δύναμη της προσευχής: γι' αυτό και ανέθεσε στον αγιορείτη μοναχό π. Γεράσιμο Μικραγιαννανίτη τη σύνθεση παράκλησης προς τους αγίους της Βορείου Ηπείρου υπέρ των Βορειοηπειρωτών.
ε) Η Μητρόπολη Κονίτσης την εποχή του Χότζα ήταν το καταφύγιο φυγάδων, βορειοηπειρωτών και αλβανών. Δεν υπήρχε φυγάς ανεξαρτήτου εθνικότητας και θρησκεύματος που να μην φιλοξενήθηκε στη Μητρόπολη, που να μην άκουσε λόγο παρηγοριάς, αγάπης και ελπίδας.

2) Αλλά και με την πτώση των ηλεκτροφόρων συρματοπλεγμάτων (1990) στην Αλβανία, συνέχισε πιο εντατικά τον αγώνα, εντοπίζοντας τον κυρίως στην προσπάθεια για παραμονή των βορειοηπειρωτών στις πατρογονικές τους εστίες.

α) Αυτός πρώτος επεσήμαινε ότι η ανάληψη της εξουσίας από τον Μπερίσα θα σήμαινε συνέχιση των διωγμών του Ελληνισμού. Όταν στην Ελλάδα επικρατούσε ευφορία για την άνοδο του Μπερίσα, όταν οι πολιτικοί φορείς ενίσχυαν το κόμμα του Μπερίσα, τότε πρώτος ο Μητροπολίτης Σεβαστιανός επεσήμαινε: "Οι Αλβανοί πολιτικοί είναι το ίδιο μισέλληνες, είτε δεξιοί είναι είτε αριστεροί". Οι πολιτικοί στην Ελλάδα το κατάλαβαν αυτό πολύ αργότερα.
β) Οργάνωσε αποστολές εκατοντάδων τόνων ανθρωπιστικής βοήθειας στη Βόρειο Ήπειρο. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η ανθρωπιστική βοήθεια της Μητροπόλεως Κονίτσης απεστέλλετο αδιακρίτως και σε ελληνικά αλλά και σε αλβανόφωνα και μουσουλμανικά χωριά.
γ) Σημαντικότατη ήταν η προσφορά της μικρής Μητροπόλεως Κονίτσης στους Βορειοηπειρώτες με την αποστολή ιερέων για την εξυπηρέτηση τω θρησκευτικών τους αναγκών, ιδιαίτερα στα πρώτα χρόνια πριν χειροτονηθούν βορειοηπειρώτες και αλβανοί ιερείς.
δ) Ο Μητροπολίτης Σεβαστιανός ενίσχυε οικονομικά εκκλησιαστικές επιτροπές της Βορείου Ηπείρου για την ανοικοδόμηση ναών, συντηρούσε φροντιστήρια ελληνικής γλώσσας μισθοδοτώντας δασκάλους, αλλά και γενικότερα ποτέ δεν πέρασε από την Μητρόπολη του Βορειοηπειρώτης ή Αλβανός που να μην πήρε κάποια μικρή ή μεγαλύτερη οικονομική ενίσχυση.
ε) Έχει γίνει αναφορά στη φιλοξενία παιδιών από τη Βόρειο Ήπειρο σε οικοτροφεία στην Κόνιτσα. Εδώ να σημειωθεί το προσωπικό του ενδιαφέρον για εγγραφή των παιδιών σε Πανεπιστήμια (ιδιαίτερα στην Θεολογική Σχολή) και η πληρωμή των τροφείων τους στην πόλη που σπουδάζουν.
στ) Ύψιστη όμως είναι και η προσφορά του Μητροπολίτου Σεβαστιανού με την ίδρυση του Ραδιοφωνικού Σταθμού "Ράδιο Δρυϊνούπολη". Μέσω τριών ισχυρών πομπών το μήνυμα ορθοδοξίας και του ελληνισμού φτάνει στις περιοχές της Δρόπολης, Αργυροκάστρου, Τεπελενίου, Πρεμετής, Πωγωνίου, Αγίων Σαράντα, Βούρκου, Χειμάρρας στη Βόρειο Ήπειρο, αλλά και στο Ελληνικό έδαφος, σε ολόκληρη την Ήπειρο και τα Επτάνησα.
Με εκπομπές στα ελληνικά αλλά και αλβανικά για την ορθόδοξη πίστη, ελληνική ιστορία, την ιστορία του Ελληνισμού της Βορείου Ηπείρου, αλλά και μαθήματα ελληνικής γλώσσας, υπήρχε καθημερινή επικοινωνία του Σεβασμιωτάτου με το μεγαλύτερο μέρος του Ελληνισμό της Βορείου Ηπείρου που ζει σήμερα στον τόπο του.
Η σοβαρότητα του σταθμού, το πλούσιο πρόγραμμα, η αγάπη των βορειοηπειρωτών προς αυτόν αλλά και η ακροαματικότητα του έχουν εξοργίσει τους Αλβανούς και τους "συμμάχους" τους στην Ευρώπη και πιέζουν να τον κλείσουν.
ζ) Τέλος να αναφέρουμε τις ανοιχτές επιστολές - εκκλήσεις που έχουν μοιραστεί σε χιλιάδες αντίτυπα για επιστροφή των βορειοηπειρωτών στον τόπο τους.

΄Ολος αυτός ο αγώνας έγινε μέσα σε δύσκολες συνθήκες. Την δύναμη ,όμως ,ο Μητροπολίτης Σεβαστιανός την αντλούσε από την πίστη του στο Θεό, την ηρεμία και προπαντώς από την αφοσίωσή του στην αλήθεια και το δίκαιο, που διακονούσε με ευλάβεια και υπευθυνότητα. Το ταπεινό φρόνημά του και το ανιδιοτελές του αγώνα του τον εξύψωσαν στα μάτια του λαού και κέρδισε την εμπιστοσύνη του.Έλεγε χαρακτηριστικά στη Διαθήκη του. "Ευγνωμονώ εξ όλης ψυχής και καρδίας τον Άγιον Θεόν, διότι, καίτοι ανάξιον όντα από πάσης απόψεως, με ετίμησε ποικιλοτρόπως, αξιώσας με μάλιστα και του ανωτάτου αξιώματος της Αρχιερωσύνης. Ας είναι ευλογημένον και δοξασμένον το Πανάγιον Όνομά Του εις τους αιώνας των αιώνων". Και λίγο παρακάτω έγραφε :"Τώρα, ασφαλώς, όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα, όλοι , υποθέτω, θα αντελήφθησαν την αγνότητα των προθέσεών μου".
Η φωτισμένη μορφή και το απαράμιλλο έργο του αδάμαστου επισκόπου τον κρατούν ζωντανό στη μνήμη της Εκκλησίας και στις καρδιές όλων. Προπορεύεται νοερά ο σεμνός ιεράρχης και φωτίζει τον δρόμο μας.

Σε μία Ελλάδα που συνεχώς αλλοτριώνεται από τις μικρότητες της, αλλά και φτωχαίνει από τις απουσίες των μεγάλων, είναι αναγκαία η απόδοση ευγνωμοσύνης στα πρόσωπα των και επιβεβλημένος ο αναβαπτισμός στα ακατάλυτα και αιώνια πρότυπά των.


ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΥ
του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου
Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης
Αιωνία η μνήμη

( πηγή : http://www.sfeva.gr )


13 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Είμαι από τους τυχερούς γιατί γνώρισα από κοντά τον μακαριστό Σεβαστιανό όταν με τα μέλη του συλλόγου τησ ΣΦΕΒΑ πηγαίναμε στην Κόνιτσα για να τινήσουμε την ημέρα ανεξαρτησίας της Β. Ηπείρου...
Αγιος άνθρωπος...
Αιωνία η μνήμη αυτού...
Ο Μακαριστός Χριστόδουλος τον αγάπαγε πάρα πολύ για αυτό ο Μακαριστός εθνάρχης πήγαινε συχνά και τον επισκεπτότανε και επίσης σςε μια από τις τελευταίες συνεντεύξεις του Μακαριστού Εθνάρχου τον επικαλέστηκε μετά δακρύων...
Ας έχουμε την ευχή του...

Ανώνυμος είπε...

Και το φοβερό είναι ότι σήμερα εκοιμήθη και ο εθνάρχης της Κύπρου,ο Τάσος Παπαδόπουλος, την ίδια μέρα με την οσιακή κοίμηση του μακαριστού Σεβαστιανού, από την ίδια ασθένεια !

Αιωνία τους η μνήμη ! Αθάνατοι !

http://ierapostoli.wordpress.com/2008/11/27/imlemesoy/#comment-150

Ανώνυμος είπε...

Ήταν και αυτός ένας από τους πολλούς αντιδραστικούς Δεσποτάδες ο οποίος εμπνεύστηκε από τα μοναρχοφασιστικά πολιτικά ιδεώδη του αντικομουνισμού. Έτσι ο αγώνας του πήγε στράφι διότι ήταν αγώνας αντίδρασης και όχι ιδεολογίας.

Ι. Ν. Αγ.Βαρβάρας-Οσ. Σάββα είπε...

Αγαπητέ μου ανώνυμε,
Κατ΄αρχάς θα επιθυμούσα να είσαι επώνυμος για να έχουμε καλύτερο διάλογο.
Παρ΄όλ΄αυτα,κατανοώ την κριτική σου προς τον αείμνηστο κυρό Σεβαστιανό, αλλα επ΄ουδενί δεν την αποδέχομαι.
Πρώτα απ΄όλα ο Σεβαστιανός δεν είχε καμία σχέση με τα κόμματα. Απέναντί του ήταν πάντοτε όλοι όσοι δεν κατανοούσαν το πρόβλημα της Βορείου Ηπείρου και όλοι όσοι πολεμούσαν συνειδητά τον αγώνα των Βορειοηπειρωτών για ανθρώπινα διακαιώματα, ελευθερία σκέψης, βούλησης, άσκησης θρησκευτικών καθηκόντων κ.ά.
Τον πολέμησαν πολλοί απ΄όλα τα κόμματα, αλλά ο αγώνας του δικαιώθηκε γιατί ήταν ειλικρινής, δίκαιος και άδολος.
Τα όσα έλεγε ο Σεβαστιανός, αναφέρω μονάχα το σύνθημά του για Αυτονομία στην Βόρειο Ήπειρο, επιβεβαιώθηκαν μερικά χρόνια αργότερα με την αυτονομία του κράτους του Κοσόβου. Εαν η πολιτική ηγεσία τον είχε ακούσει όλα θα ήταν διαφορετικά. Η Αλβανία σήμερα θέλει να μπει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΝΑΤΟ, αλλά εξακολουθεί και καταπατά τα δικαιώματα των Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου, αφαιρεί παρανόμως τις περιουσίες των Ελλήνων, δεν αναγνωρίζει ακόμα μειονοτικές περιοχές και πολλά άλλα.
Ο αγνός και ανυπόκριτος αγωνιστής της Βορείου Ηπείρου ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΚΟΜΜΑ. Το μοναδικό μέλημά του ήταν : ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΟ ΗΠΕΙΡΟ.

ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ ΑΥΤΟΥ!

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ μου δεν είμαι ανώνυμος έχω ονοματεπώνυμο το οποίο και στο λεω, ονομάζομαι Άγγελος Λυμπεράτος και κατοικώ στην Αθήνα. Όμως και εσύ υπογράφεις ανώνυμα και γενικά ως «Ι. Ν. Αγ.Βαρβάρας-Οσ. Σάββα» και όχι επώνυμα. Δεν αμφιβάλω πως ο Μητροπολίτης Σεβαστιανός αγωνίστηκε για τα «ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΟ ΗΠΕΙΡΟ», όμως ο τρόπος του είχε συγκεκριμένη πολιτική άποψη και νοοτροπία. Μπορεί να μην συμβιβάστηκε με κόμματα, αν και πολλές φορές ερωτοτρόπησε μόνο με την Νέα Δημοκρατία. Γράφεις «αλλά ο αγώνας του δικαιώθηκε», σε παρακαλώ να μου αναφέρεις που και πως δικαιώθηκε ο αγώνας του. Η καταπάτηση των δικαιωμάτων των Ελλήνων στην Αλβανία υπάρχουν και σήμερα. Συνεχώς διαμαρτύρεται ο διάδοχος του στον «αγώνα» Μητροπολίτης Ανδρέας. Η σημερινή αλλαγή στην όλη δομή των Βαλκανίων και της «βορείου ηπείρου» δεν είναι απόρροια του αγώνα του Σεβαστιανού αλλά των πολιτικών και στρατιωτικών αλλαγών τόσο στην Ε.Σ.Σ.Δ. όσο και των Η.Π.Α..
Θα μπορούσα να σου πω, ότι ο «αγώνας» ο εθνικιστικός της ΣΦΕΒΑ και του ΠΑΣΥΒΑ ενήργησε αρνητικά από πολιτικής απόψεως, εναντίον των βορειοηπειρωτών, διότι έβλεπαν οι Αλβανοί την Ελλάδα ως εχθρική επεκτατική χώρα εναντίον τους.
Γράφεις «Η Αλβανία σήμερα θέλει να μπει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΝΑΤΟ, αλλά εξακολουθεί και καταπατά τα δικαιώματα των Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου, αφαιρεί παρανόμως τις περιουσίες των Ελλήνων, δεν αναγνωρίζει ακόμα μειονοτικές περιοχές και πολλά άλλα.» Σε τι ωφέλησε ο Σεβαστιανός αφού τα προβλήματα χρονίζουν και διογκώνονται για τους Έλληνες της Αλβανίας;
Εξακολουθώ να πιστεύω πως ο «αγώνας» δυστυχώς πήγε «στράφι» διότι δεν ήταν αγνός αλλά απόλυτα για πολιτικά και ιδεολογικά συμφέροντα. Ήταν όργανο της ιδεολογίας των εθνικιστικών πεποιθήσεων των οποίων έχει και η θρησκευτική «κίνηση» στην οποία ήταν μέλος. Είναι γνωστές οι παρεμβάσεις τους από την εφημερίδα τους, και κατά την διάρκεια της επταετίας την οποία εξύμνησαν, αφού και τότε έγινε και η εκλογή του Σεβαστιανού, όσο και ο εναγκαλισμός της «κίνησης» αυτής με την «δεξιά του Κυρίου».
Πάντως σε ευχαριστώ διότι έβαλες την άποψη μου, παρόλο που ήταν εκ διαμέτρου αντίθετη με τις απόψεις του άρθρου σου, αυτό δεικνύει ότι κάτι το νέο μπορεί να γίνει μέσα στην Εκκλησία σήμερα, με το ακούγονται τουλάχιστον οι αντίθετες απόψεις.
Σε ευχαριστώ.
Άγγελος Λυμπεράτος

Ι. Ν. Αγ.Βαρβάρας-Οσ. Σάββα είπε...

Αγαπητέ κ.Λυμπεράτε,

Κατ΄αρχάς κάθε άποψη σ΄αυτό το ιστολόγιο δημοσιεύεται, εφόσον πληροί τους όρους ευπρέπειας. Και εγώ είμαι επώνυμος. Ίσως δεν έχετε παρακολουθήσει το ιστολόγιο από την αρχή και γι΄αυτό δεν γνωρίζετε ότι υπεύθυνος γι΄αυτό είναι ο προϊστάμνεος του Ι.Ναού π.Γερασιμάγγελος Στανίτσας.
Στο θέμα μας τώρα.
Ο Σεβαστιανός ήρθε σε ρήξη με όλα τα κόμματα, ακόμα και με την Νέα Δημοκρατία, με την οποία ποτέ δεν ερωτοτρόπησε. Απόδειξη η σκληρή του στάση απέναντι στον Αντώνιο Σαμαρά για το άνοιγμα των συνόρων και την μαζική εισροή των Βορειοηπειρωτών στην Ελλάδα. ο Σεβαστιανός ήθελε οι Ελληνες της Β.Ηπείρου να παραμείνουν στην χώρα τους και να πολεμήσουν για τα δικαιώματά τους.
Όταν λέω οτι ο αγώνας του δικαιώθηκε, προφανώς εννοώ ότι έκανε γνωστό το πρόβλημα της Β.Ηπείρου, ότα πολιτικοί ομιλούσαν περι ΄΄παραδείσου της Δημοκρατικής Αλβανίας΄΄. Επιπλέον αναφέρομαι οτι το σύνθημά του περί αυτονομίας ήταν σωστό και αυτό απεδείχθη με την αυτονομία του Κοσόβου. Αυτό ζητούσε και ο Σεβαστιανός ή στην χειρότερη περίπτωση αυξημένη αυτοδιοικητική ανεξαρτησία.
Το πως έβλεπαν οι Αλβανοί την Έλλάδα, επιτρέψτε μου να αδιαφορώ. Δεν θα κάνουμε διπλωματία υπολογίζοντας το πως θα μας βλέπουν οι άλλοι. ¨Εχετε την εντύπωση οτι οι Τούρκοι μας βλέπουν ως φίλους ; Και μη μου πείτε οτι συμπεριφερόμαστε εθνικιστικά απέναντι στους Τούρκους, όταν ζητάμε στοιχειώδη πράγματα : άρση του casus belli, αναγνώριση του Οικουμενικού Πατριαρχείου και των περιουσιών των Ελλήνων, σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, οριστική επίλυση του ζητήματος της υφαλοκρηπίδας, αποδοχή του status quo, απόσυρση του κατοχικού στρατού στη Κύπρο κ.ά.
Η μεγάλη προσφορά του Σεβαστιανού ήταν η δημοσιοποίηση του ζητήματος. Εαν δεν υπήρχε ο Σεβαστιανός, σήμερα δεν θα υπήρχαν Έλληνες στην Αλβανία. Θα υπήρχαν μόνο Αλβανοί.
Όσο για τα σχόλια σας ΄΄Ήταν όργανο της ιδεολογίας των εθνικιστικών πεποιθήσεων των οποίων έχει και η θρησκευτική «κίνηση» στην οποία ήταν μέλος. Είναι γνωστές οι παρεμβάσεις τους από την εφημερίδα τους, και κατά την διάρκεια της επταετίας την οποία εξύμνησαν, αφού και τότε έγινε και η εκλογή του Σεβαστιανού, όσο και ο εναγκαλισμός της «κίνησης» αυτής με την «δεξιά του Κυρίου», νομίζω ότι δεν είμαι εγώ αρμόδιος να απαντήσω γι΄αυτά.
Και εγώ σας ευχαριστώ για τις απόψεις σας. Να είστε καλά και Καλά Χριστούγεννα.

Ανώνυμος είπε...

Άγγελε,

κάνεις λάθος που λες οτι ο Σεβαστιανός είχε καλές σχέσεις μόνο με τη ΝΔ. Σε πληροφορώ οτι ο Σεβαστιανός μίλαγε συχνα και είχε καλές σχέσεις με τον Στέλιο Παπαθεμελή, τότε πανίσχυρο βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, τον για πολλά χρόνια δήμαρχο Κόνιτσας (και αυτός φανατικός ΠΑΣΟΚ) και αρκετούς άλλους.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει οτι ο Σεβαστιανός δεν έκανε λάθη. Εκανε και αυτός, ίσως πολύ λιγότερα από τις κυβερνήσεις Μητσοτάκη και Παπανδρέου.

Ανώνυμος είπε...

Διαφωνώ κάθετα με τον "Αγγελο"...
Ο αγώνας του Μακαριστού εθνάρχου Σεβαστιανού ήταν ιδεολογικώς, αλλιώς δεν θα ξεσήκωνε χιλιάδες ανθρώπους και ιδίως νέους...
Αν ήταν αντίδραση δεν θα τον ακολουθούσαν χιλιάδες άνθρωποι στον αγώνα του...
Είμαστε σοβαροί?
Ο άνθρωπος έκανε αγώνα για την Β.Ηπειρο και βρίσκονται μερικοί ψευτοκουλτουριάρηδες να λένε ότι ήταν αντίδραση?
Ανιδιοτελής αγώνας θυσίασε τα πάντα δεν δέχτηκε πολά πράγματα στη ζωή του και θα μου πείτε ότι ήταν αντίδραση...Για σοβαρευτείτε...
Ημουν από τους ανθρώπους που ήταν διπλα του μεχρι την τελευταία του πνοή...Και στην επιθανάτα κλίνη ανησυχούσε για τους αδελφούς βορειοηπειρώτες...Και εδώ αντίδραση?
Σας παρακαλώ κ, Αγγελε, όταν δεν ξέρετε πολλές φορές χάνεται το μέτρο...
Για αυτό και σας δικαιολογώ...
Σας προτείνω να διαβάσετε του μητροπολίτου Ιερόθεου το βιβλίο για τον Μακαριστό εθνάρχη και αγωνιστή Σεβαστιανό και κμετά να έχετε γνώμη....
Οχι να μιλάμε να πετάμε κουβέντες να δημιουργούμε εντυπώσεις και να συκοφαντούμε έναν αγνό πατριώτη ...
Σεβαστιανου αιωνία η μνήμη...
Παύλος Μιχαλόπουλος
Πειραιάς.

Ανώνυμος είπε...

ΑΓΑΠΗΤΕ ΑΓΓΕΛΕ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΚΑΙΩΘΗΚΕ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΥ. ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΤΟΥ ΤΟΠ ΕΚΑΝΕ...ΜΗΠΩΣ ΗΤΑΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΗΡΥΞΕΙ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ Β. ΗΠΕΙΡΟ?
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΝΕΘΕΣΕ Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΕΚΑΝΕ...ΤΩΡΑ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΕΠΕΙΤΑ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΣΑΚΟΥΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΔΕΝ ΦΤΑΙΕΙ ΣΕ ΚΑΤΙ ΑΥΤΟΣ...
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ ΠΟΥ ΦΤΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΟΡΙΑ...ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΕΠΕΜΕΝΕ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΘΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΟΥΣΑΝ ΜΕΡΙΚΟΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΛΕΓΑΝ " ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ"//......ΓΙΑ ΑΥΤΟ Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ ΕΝΗΡΓΗΣΕ ΜΕ ΠΟΛΥ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΧΑΡΗ ΘΕΟΥ....
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΥ ΑΓΑΠΗΤΕ ΑΓΓΕΛΕ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΝΑ ΚΗΡΥΞΕΙ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΑΛΛΑ ΝΑ ΞΥΠΝΗΣΕΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΕΙ ΟΤΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 400.000 ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΟ ΗΠΕΙΡΟ ΚΑΤΑΔΥΝΑΣΤΕΥΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΛΒΑΝΟΥΣ...ΜΕΧΡΙ ΕΚΕΙ....ΤΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΚΑΝΕΙ?
ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΟΓΓΡΕΣΟ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ ΠΗΓΕ.....ΤΙ ΑΛΛΟ???
ΒΛΕΠΕΙΣ ΜΕΡΙΚΟΙ ΘΑ ΤΟΝ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΣΑΝ ΟΤΙ ΕΠΕΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ....
ΟΠΟΤΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ ΠΙΣΤΕΥΩ ΕΙΤΕ ΕΚΑΝΕ ΚΑΤΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΙΤΕ ΚΑΤΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΠΑΛΙ ΘΑ ΦΩΝΑΖΕΤΕ....
ΟΠΟΤΕ ΜΑΛΛΟΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟΣ ΓΕΝΙΚΑ ΕΙΣΤΑΙ ΕΣΕΙΣ ΠΑΡΑ Ο ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ...
ΔΗΛ. ΦΑΣΚΕΤΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΦΑΣΚΕΤΑ Κ, ΑΓΓΕΛΕ....ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΒΛΕΠΕΤΕ ΟΧΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ....
ΜΕ ΤΙΜΗ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΛΥΖΟΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΛΑΡΙΣΑ

Ανώνυμος είπε...

Ο Σεβαστιανός αγωνίστηκε με πάθος για την Βόρειο Ήπειρο, δυστυχώς οι αγώνες του δεν ευδοκίμησαν, διότι αυτοί που κρατούν το μέλλον της Πατρίδος με την εξουσία τους, φάνηκαν μικρότατοι για να χειριστούν και αυτό το εθνικό κεφάλαιο.
Έτσι η Βόρειος Ήπειρος είναι άλλη μια προδομένη Πατρίδα από τους ελλαδίτες.

Ανώνυμος είπε...

π. Γερασιμμάγγελε σας ευχαριστώ για την άμεση απάντηση. Διάβασα με προσοχή το όσα μου διατυπώσατε στο σχόλιό σας. Θα μπορούσα να σας μεταφέρω τις αντίθετες απόψεις μου, όμως νομίζω ότι ίσος δεν βγει κάτι γι’ αυτό τις προσπερνώ. Η διαφορά μας είναι από ποια οπτική βλέπει κάποιος τις «πολιτικές» πρωτοβουλίες του Σεβαστιανού, ο οποίος πολλάκις υπερέβαινε την θέση του, νομίζοντας ότι είναι η υπουργός Εξωτερικών ή Εθνικής Άμυνας. Η «σκληρή» στάση του Σεβαστιανού έναντι στον Σαμαρά ήταν διότι ο εκλεκτός του υπουργός τον οποίο ονόμαζε ως ο «Αντώνης» δεν του έκανε το χατίρι να ακολουθήσει την πολιτική χάραξη την δική του και όχι της Κυβέρνησης. Οπότε ήταν μια «πίεση» πολιτική προς τον «Αντώνη» και τίποτα παραπάνω. Σας ευχαριστώ για την αγάπη σας και την φιλοξενία. Σας συγχαίρω, διότι αν και δεν σας γνωρίζω καθόλου, αφού από άλλη αναζήτηση μπήκα στο δικό σας Blogs με τιμήσατε με την φιλοξενία σας.
Οι σκέψεις στο θέμα «πρόσκληση στο Μεγάλο Δείπνο» είναι άριστες. Δυστυχώς αρκετοί συνάδελφοί σας, έχουν εκ διαμέτρου αντίθετη άποψη, ως προς το ότι η Θεία Κοινωνία «είναι πράξη αγάπης προς τον Θεό» και την βλέπουν ως «κάποια υποχρέωση». Οι «κινήσεις» έχουν επηρεάσει σε πολλά την «σύναξη» των πιστών…….


κ. Μιχαλόπουλε αγόρασα σήμερα και διάβασα -όλη την ημέρα- μετά από την υπόδειξή σας το βιβλίο του Μητροπολίτου Ναυπάκτου Ιεροθέου με τίτλο «Παλαιόν όφλημα». Στο βιβλίο αυτό διαφαίνεται η πνευματικότητα του Σεβαστιανού την οποία δεν αμφισβητώ και όχι το «αγωνιστικό» του φρόνημα ως προς το «εθνικό» θέμα. Νομίζω ότι ο συγγραφέας μάλλον αυτοπροβολή της προσωπικότητάς του έκανε και όχι τόσο του Σεβαστιανού. Όσο για την κρίση σας ότι αφού δεν γνωρίζω χάνω το «μέτρο» μην είστε και τόσο σίγουρος ότι δεν γνωρίζω. Πολλές φορές είχα ακούσει τον Σεβαστιανό και είχα διαβάσει και τα φυλλάδια του που είχε εκδώσει η ΣΦΕΒΑ. Τον Σεβαστιανό τον γνωρίζω από πλευράς «πολιτικής» γραμμής και σκοπιμότητας και όχι ως Κληρικό των Ιωαννίνων και της Κόνιτσας. Ορισμένοι άνθρωποι γράφουν ιστορία με τις επιλογές τους, και η ιστορική πραγματικότητα εκ των υστέρων κρίνει της πράξεις του. Εμμένω στην άποψή μου ότι ο Σεβαστιανός με την μονόπλευρη «γραμμή» του την οποία ενσυνείδητα υπηρέτησε δεν ωφέλησε τους έλληνες της Αλβανίας.
Άγγελος Λυμπεράτος

Ι. Ν. Αγ.Βαρβάρας-Οσ. Σάββα είπε...

Αγαπητέ κ.Λυμπεράτε,

Ευτυχώς που όλοι οι άνθρωποι δεν έχουμε τις ίδιες απόψεις, γιατί ο κόσμος θα ήταν βαρετός. Οι διαφορετικές απόψεις γεννούν προβληματισμό, ιδέες, αναθεωρήσεις, τροποποιήσεις, ανατροπές.
Ευχαριστούμε πολύ για τον δημόσιο διάλογο και περιμένουμε τον σχολιασμό σας και σε άλλα θέματα.

Ο Θεός να σας έχει καλά.
Καλά Χριστούγεννα.

Ανώνυμος είπε...

Έστω και με κάποια καθυστέρηση επιθυμώ να υπενθυμίσω στον κ. Λυμπεράτο τα λόγια του μακαριστού Σεβαστιανού: «Ό Θεός δεν θα μου ζητήσει και δεν θα μου πει αν ολοκληρώθηκε ο αγώνας, αλλά αν στην συγκεκριμένη στιγμή έπραξα το καθήκον μου», καθώς και τα λόγια από την περίφημη διαθήκη του που μας άφησε ως πολύτιμη κληρονομιά: « Τώρα, ασφαλώς, όπως εξελίχθησαν τα πράγματα όλοι, υποθέτω, θα αντελήφθησαν την αγνότητα των προθέσεών μου».
Ο Σεβαστιανός έκανε αγώνα «για ανθρώπινα δικαιώματα στην Βόρειο Ήπειρο» πάνω και πέρα από τα κόμματα, μακριά από σκοπιμότητες και συμβιβασμούς, αγωνίσθηκε γενναία και ηρωικά για τον Ελληνισμό της Βορείου Ηπείρου.
Ευχαριστώ
Αναστάσιος Κ. Κωστόπουλος
τακτικό μέλος ΠΑ.ΣΥ.Β.Α.