Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2011

Τὴ γλῶσσα μου ἔδωσαν ἑλληνικὴ


Οδυσσέας Ελύτης

Τ γλσσα μο δωσαν λληνική.
τ σπίτι φτωχικ στς μμουδις το μήρου...
Μονάχη γνοια γλσσα μου στς μμουδις το μήρου...
κε σπάροι κα πέρκες
νεμόδαρτα ρήματα
ρεύματα πράσινα μς στ γαλάζια
σα εδα στ σπλάχνα μου ν' νάβουνε
σφουγγάρια, μέδουσες
μ τ πρτα λόγια τν Σειρήνων
στρακα ρόδινα μ τ πρτα μαρα ρίγη...
Μονάχη γνοια γλσσα μου, μ τ πρτα μαρα ρίγη...
κε ρόδια, κυδώνια
θεο μελαχροινοί, θεοι κ' ξάδελφοι
τ λάδι δειάζοντας μς στ πελώρια κιούπια.
Κα πνος π τ ρεμματι εωδιάζοντας
λυγαρι κα σχνο
σπάρτο κα πιπερόριζα
μ τ πρτα πιπίσματα τν σπίνων
ψαλμδίες γλυκς μ τ πρτα-πρτα Δόξα Σοί...
Μονάχη γνοια γλσσα μου, μ τ πρτα-πρτα Δόξα Σοί!..
κε δάφνες κα βάγια
θυμιατ κα λιβάνισμα
τς πάλες ελογώντας κα τ καριοφίλια
στ χμα τ στρωμένο μ τ' μπελομάντιλα,
κνσες, τσουγκρίσματα
κα Χριστς νέστη
μ τ πρτα σμπάρα τν λλήνων!
γάπες μυστικς μ τ πρτα λόγια του μνου...
Μονάχη γνοια γλσσα μου, μ τ πρτα λόγια του "Υμνου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: