Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2015

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΥ κ.ΧΡΥΣΑΝΘΟΥ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ POIMIN.GR


- Θεοφιλέστατε διακονείτε τρεις και πλέον δεκαετίες τον Πατραϊκό λαό από διάφορες υπεύθυνες θέσεις μέχρι πρότινος, και από την θέση του βοηθού επισκόπου εδώ και λίγο καιρό. Ποιές είναι οι πιο σημαντικές  στιγμές που έχουν  σημαδέψει την ιερατική και αρχιερατική σας διακονία;
- Δοξάζω το όνομα του Αγίου Θεού για τις τόσες ευεργεσίες Του κατά την τεσσαρακονταετή ιερατική μου διακονία. Είναι πολύ δύσκολο να ξεχωρίσω ιδιαίτερες στιγμές από αυτήν την πορεία και ειλικρινά η ερώτησή σας με συγκινεί.
Αρχικά φέρνω στη μνήμη μου την ημέρα της Μοναχικής μου Κουράς, την 8η Νοεμβρίου 1975, στην παλαίφατο Ιερά Μονή Παναγίας Γηροκομιτίσσης Πατρών υπό του Μακαριστού Μητροπολίτου πρ. Πατρών κυρού Νικοδήμου, ο οποίος τιμώντας τον Μακαριστό Γέροντά του, τον από Τραπεζούντος Αρχιεπίσκοπο Αθηνών & πάσης Ελλάδος κυρό Χρύσανθο, με συνέδεσε πνευματικώς μαζί του λέγοντάς μου «Παίδί μου σου δίνω το όνομα του Γέροντά μου, του πρίγκηπα της Εκκλησίας, που κουβαλούσε στην καρδία του τον πόνο του Πόντου και των αλησμόνητων Πατρίδων. Να τιμήσεις το όνομά του…» Γι “ αυτό τον λόγο, και ως ιερή παρακαταθήκη, κάθε χρόνο την 19η Μαρτίου, ημέρα μνήμης των Μαρτύρων Χρυσάνθου & Δαρείας, τελούμε Ιερό Μνημόσυνο υπέρ Αναπαύσεως της μακαρίας ψυχής του. Φέρνω επίσης στη μνήμη μου την εις Διάκονον χειροτονία μου, την 9η Νοεμβρίου 1975, στον Ιερό Ναό του Αγίου Νεκταρίου Πατρών, και την διακονία μου ως Αρχιδιάκονος πλησίον του Μακαριστού κυρού Νικοδήμου, καθώς και την υπ” αυτού εις Πρεσβύτερον χειροτονία μου, την 12η Σεπτεμβρίου 1982. Μετά ταύτην αξιώθηκα, με τις πρεσβείες του Αγίου Νεκταρίου, να διακονήσω επί 32 συναπτά έτη στον ομώνυμο Ιερό Ναό των Πατρών, όπου έζησα ιδιαίτερες στιγμές κοντά σε ευσεβείς και φιλόθεους ενορίτες, οι οποίοι με περιέβαλλαν με ξεχωριστή αγάπη και σεβασμό.
Από τις πλέον συγινητικές στιγμές στην ιερατική μου πορεία ήταν η ανάθεση της Διευθύνσεως του Ραδιοφωνικού και Τηλεοπτικού Σταθμού της Μητροπόλεώς μας, καθώς και τα πολυάριθμα ταξίδια στον εμπερίστατο, μαρτυρικό και ομόδοξο λαό της Σερβίας, ο οποίος εκείνη την εποχή αντιμετώπιζε τα δεινά του πολέμου.
Ιδιαίτερη ευγνωμοσύνη φέρω προς τον Μακαριστό Αγιώτατο Πατριάρχη Σερβίας κυρό Παύλο, ο οποίος με απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Σερβίας, με τίμησε με το ανώτατο παράσημο, του Αγίου Σάββα, της Εκκλησίας της Σερβίας διά του Επισκόπου Ερζεγοβίνης κ. Αθανασίου.
Τέλος, ιδιαίτερη ευεργεσία στη ζωή μου ήταν όταν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρών κ.κ. Χρυσόστομος με πρότεινε εις την Σεπτή Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος για την θέση του Βοηθού Επισκόπου της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών. Τόσο η ημέρα της εκλογής μου, 10η Οκτωβρίου 2014, όσο και η ημέρα της εις Επίσκοπον Χειροτονίας μου, 13η Οκτωβρίου 2014 υπήρξαν δι” εμέ ιδιαιτέρως συγκινητικές. Διά βίου θα ευγνωμονώ τον Άγιο Θεό για τις τόσες ευεργεσίες Του στη ζωή μου.
- Είναι κοινή διαπίστωση πως η σχέση σας με τον Μητροπολίτη Πατρών συνέχισε να είναι άριστη και υποδειγματική και αφού γίνατε Επίσκοπος. Πού νομίζετε πως οφείλεται;
- Με τον Μητροπολίτη Πατρών γνωριζόμαστε από τα φοιτητικά μας χρόνια όταν ήμασταν συμφοιτητές στη Θεολογική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έπειτα, όταν η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος τον εξέλεξε Μητροπολίτη Πατρών καιIMG_4138 ενθρονίστηκε στην Αποστολική Ιερά Μητρόπολή μας, καθώς και στις καρδιές του χριστεπωνύμου πληρώματός της, η αδελφική μας σχέση συνέχισε την πορεία της.
Προσπάθησα όλα αυτά τα χρόνια να αφουγκραστώ τις ανησυχίες και τα οράματά του. Ως απλός εργάτης του ευαγγελίου τάχθηκα στο πλευρό του και έθεσα τον εαυτό μου στη διάθεσή της αγωνιούσης καρδίας του για τον αγιασμό και την σωτηρία του ποιμνίου του, εν απολύτω υπακοή και συνεργασία. Ο Σεβασμιώτατος από την πλευρά του εξεδήλωνε και εκδηλώνει την αγάπη του στο πρόσωπό μου παντοιοτρόπως όλα αυτά τα χρόνια. Πολλές φορές, δημοσίως εξέφραζε την επιθυμία του για την εις Επίσκοπον προαγωγή μου. Πάντοτε ανέφερε πως το θέμα αυτό ήταν για τον ίδιο θέμα θερμής προσευχής.
Εννέα χρόνια μετά η προσευχή του και η επιθυμία του για την προαγωγή μου έγιναν πραγματικότητα, όταν τον Οκτώβριο του 2014 εξελέγην Βοηθός Επίσκοπος της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών, υπό τον τίτλο της πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Επισκοπής Κερνίτσης. Από την εις Επίσκοπον προαγωγή μου μέχρι και σήμερα η σχέση μου με τον Μητροπολίτη είναι ακόμα καλλίτερη. Πάντοτε εν υπακοή προς το πρόσωπό του προσπαθώ να βοηθώ το έργο του από την θέση του Αρχιερέως πλέον. Είμαι ευγνώμων προς το πρόσωπό του και πάντοτε θα του εκφράζω τον απέραντο σεβασμό και την άμετρη εκτίμησή μου.
- Σε ένα πρόσφατο κήρυγμα σας αναφερόμενος στις δυσκολίες που περνούν οι Έλληνες συγκινηθήκατε και δακρύσατε (δείγμα της ευαίσθητης αρχιερατικής καρδιάς σας) τι μήνυμα θα θέλατε να δώσετε στους πονεμένους συνανθρώπους μας;
Η Πατρίδα μας εδώ και 5 χρόνια δοκιμάζεται σκληρά. Οι Έλληνες καλούνται να αντιμετωπίσουν πρωτόγνωρες δυσκολίες. Άνθρωποι χάνουν τις δουλειές τους, με αποτέλεσμα να βρίσκονται στο χάος χιλιάδες οικογένειες. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να τονίσω πως η Εκκλησία της Ελλάδος όλα αυτά τα χρόνια των δυσκολιών στέκεται αρωγός στον πονεμένο άνθρωπο με την πλούσια φιλανθρωπική της δράση.
Πράγματι σε πρόσφατο κήρυγμά μου συγκινήθηκα, αναφερόμενος στην τραγική κατάσταση που ζούμε. Δακρύζει η καρδιά και η ψυχή μου βλέποντας τόσο κόσμο να ζει μέσα στην ανέχεια και τις πολλές δυσκολίες. Εξίσου όμως με θλίβει η αποιεροποίηση της ζωής μας και η απομάκρυνση μας από τον Θεό και την ζωή της Εκκλησίας μας, (π.χ. πολιτικοί γάμοι, σύμφωνο συμβίωσης, πολιτική κηδεία, πολιτική ονοματοδοσία, η προσπάθεια κύκλων να απομακρυνθούν οι εικόνες από τα δημόσια κτίρια και τα σχολεία, η κατάγηση ή η διαφοροποίηση του μαθήματος των θρησκευτικών κ.α.).
Ως Αρχιερεύς δεν μπορώ να μένω άπραγος σε τέτοιες καταστάσεις. Ο Μητροπολίτης Πατρών κ.κ. Χρυσόστομος και η ελαχιστοτητά μου ανησυχούμε καθημερινώς για τα παραπάνω θέματα.
Το μήνυμα που δίνω σε όλους αυτούς που σήμερα «πονούν» είναι να μην χάσουν ποτέ την ελπίδα τους και να μην βγάλουν ποτέ τον Χριστό από τις καρδιές τους. Όσο ο Χριστός κατοικεί μέσα μας δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα και κανέναν. Αυτός είναι που θα απαλύνει και θα γιατρέψει τον πόνο μας. Ας έχουμε το βλέμμα μας στραμμένο πάνω Του.
- Δεν είναι λίγες οι φωνές από την ιδιαίτερη πατρίδα σας που προβάλουνε το πρόσωπο σας ως μια ιδανική υποψηφιότητα για Μητροπολίτη Κεφαλληνίας, κάτι που αποτυπώθηκε άλλωστε και σε δημοσίευμα της ιστοσελίδας μας. Τί θα είχατε να πείτε;
- Αγαπητέ μου κ. Τζάνη θα σας απαντήσω με όλη την ειλικρίνεια που με διακατέχει και θα σας πω αυτό που λέω σε όποιον μου κάνει την ίδια ερώτηση.
Η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος με τίμησε και με εξέλεξε Βοηθό Επίσκοπο της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών, τη προτάσει του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρών κ.κ. Χρυσοστόμου, τιμή που ουδέποτε θα μπορούσε ο νους μου να διανοηθεί.
Η σχέση μου με τον Μητροπολίτη Πατρών αλλά και με τους Κληρικούς και τους Πιστούς της Ιεράς Μητροπόλεώς Πατρών είναι αρίστη. Η Αρχιερατική μου διακονία είναι η μεγαλυτέρα ευεργεσία της ζωής μου. Στην Πάτρα βιώνω ιδιαίτερες στιγμές.
Από την άλλη πλευρά αγαπώ την γενέτειρά μου και πάντοτε κρατώ δεσμούς με το ευλογημένο νησί του Αγίου Γερασίμου, στο οποίο γεννήθηκα και το οποίο αγαπώ. Ο Μακαριστός Μητροπολίτης Κεφαλληνίας κυρός Γεράσιμος ήταν ότι καλύτερο για το νησί, αλλά το θέλημα του Κυρίου μας ήταν διαφορετικό.
Ημείς προσωπικώς πάσαν την ζωήν ημών αναθέτουμε στο θέλημα του Κυρίου.
Εμείς οι Κληρικοί είμαστε στη διάθεση της Εκκλησίας για όποια διακονία μας ανατεθεί. Έτσι και γω από τα πρώτα μου βήματα στην ιερωσύνη μέχρι και σήμερα είμαι στη διάθεση της Εκκλησίας και εν απολύτω υπακοή προσφέρω τις υπηρεσίες μου σε αυτήν.

Ωστόσο εμείς προσευχόμεθα η προσεχής Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος να αναδείξει άξιο διάδοχο του Μακαριστού Γερασίμου, ο οποίος θα ποιμάνει θεοφιλώς και θεαρέστως τον φιλάγιο λαό της Κεφαλληνίας.



episkopos-kernitsis.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: