Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου 2017

H περίοδος του κατανυκτικού ΤΡΙΩΔΙΟΥ


          Το κατανυκτικό Τριώδιο, ο πιστός της Ορθόδοξης Εκκλησίας το περιμένει με ιδιαίτερη χαρά και νοσταλγία κάθε χρόνο. Η νηστεία, η εγκράτεια,, η μετάνοια και η πνευματική χαρμολύπη, είναι τα βιώματα του ορθοδόξου , που αναρριπίζονται και να ανανεώνονται με τον λειτουργικό κύκλο των εορτών του Τριωδίου. Νοιώθουμε τις ρίζες της Παραδόσεώς μας να μας τρέφουν και να μας ποτίζουν κατάνυξη και αγιότητα, πιο πολύ μάσα στην περίοδο του Τριωδίου.....

          Όποιος μελετήσει με προσοχή το Τριώδιο, θα δει με πόση σοφία είναι αρμονισμένη η όλη αρχιτεκτονική του από  τους άγιους Πατέρες. Ίσως δεν θα μπορούσε να βρεθεί καλύτερος δρόμος για τον ορθόδοξο χριστιανό, για να φτάσει στο Πάσχα-όχι σαν απλός διαβάτης του χρόνου, αλλά σαν ευλαβικός προσκυνητής των Παθών και της Αναστάσεως-απ’ το Τριώδιο. Κι’ αυτός είναι ο λόγος, που η συγκρότησή του υπαγορεύεται από τη γενική αρχή, πως το Τριώδιο αποτελεί μια κλίμακα για τον πιστό, που το τελευταίο σκαλί της μας φέρνει στη φωτεινή ατμόσφαιρα της λαμπροφόρου Αναστάσεως του Κυρίου.....

          Η περίοδος του Τριωδίου μας καλή όλους , ν’ αφήσουμε τη ράθυμη και αμαρτωλή ζωή μας και να αγωνιστούμε τον καλό αγώνα της εγκρατείας που μας δείχνει η Εκκλησία μας, της νηστείας και της μετανοίας, που καθαρίζουν την ψυχή μας και μας πλησιάζουν με τον Χριστό. Κι’ ας μην πει κανείς, πως και δίχως  αυτόν τον αγώνα και δίχως αυτές τις αρετές μπορεί να καθαρθεί και να φθάσει “εις τον καθαρθεί και να φθάσει “εις τον αγιώτατον  Χριστόν”. Η αγία και πλούσια πείρα τόσων αγίων της Ορθοδόξου Εκκλησίας, μας δείχνει το δρόμο, τον μόνο ασφαλή δρόμο, που πρέπει ν’ ακολουθήσουμε, με σωματική και πνευματική κάθαρση των παθών μας, για να φτάσουμε με ταπείνωση ως τη δόξα του Νυμφίου.

          Και πραγματικά στο Τριώδιο, βλέποντας τον αμαρτωλό Τελώνη να στενάζει, χτυπώντας μετανοημένα το στήθος του. Την οσία Μαρία την Αιγυπτία ν’ αγιάζει, ύστερ’ από μια ζωή αμαρτωλότατη. Την πόρνη του Ευαγγελίου, να σωφρονεί. Τον ληστή δίπλα απ’ τον Χριστό, να θεολογεί. Ακούοντας ακόμα τους κατανυκτικούς ύμνους αγίων και εμπνευσμένων υμνογράφων. Ο πιστός χριστιανός κατανύγεται, αλλάζει αποφάσεις στο καλύτερο, παίρνει το δρόμο για το εξομολογητήριο, όπου αφήνει τα κρίματα που βάραιναν ως τώρα την ψυχή του, και ύστερα “γεύεται πηγής αθανάτου”- το “ωσεί κράτιστον μεθύσκον ποτήριον”- το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος Χριστού.

          Αυτό είναι το Πάσχα, που έχει βάλει προορισμό για τους πιστούς το Τριώδιο. “Νηστείας την ψυχήν λαμπρύναντος, λευκανθώμεν υπέρ χιόνα, και καθαροί λοιπόν νυμφίω Χριστώ μετασχείν του Πάσχα του μυστικού και της λαμπράς και θείας αναστάσεως” .


          Π. Β. Πάσχου, “ Έρως Ορθοδοξίας”      

Μακάρι όλοι ν’ ανεβούμε κι εφέτος την κλίμακα των αρετών και ν’ ακολουθούμε πιστά στη ζωή μας, ό, ότι η πείρα των αγίων Πατέρων της Εκκλησίας μας έχει θησαυρίσει, για τη δική μας πνευματική πρόοδο και σωτηρία, μέσα στο κατανυκτικό Τριώδιο.      

          Γ.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ
ΚΑΛΟ ΤΡΙΩΔΙΟ!!!

Ανώνυμος είπε...

Με το καλό το Πάσχα.
ΚΑλό στάδιο αρετών. Καλόν αγώνα αδελφοί εν Χριστώ Ιησού.

“Η Ρωμιοσύνη υπάρχει και θα υπάρχει πάντα”

Η Ρωμιοσύνη είναι μια ιδέα που αγκαλιάζει την ιστορία της ελληνικότητας, όπως την διέπλασαν οι Έλληνες μέσα από τους αιώνες. Υπάρχουν ...