Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2010

Ο Πατρών ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ για την Μ.Τεσσαρακοστή

«Περί τς γίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστς»

Παιδιά μου ελογημένα,


Εδόκησε Κύριος Θεός, νά εσέλθωμε καί πάλι στό στάδιο τς γίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστς, τς περιόδου κατά τήν ποία γία μας κκλησία, μς τοιμάζει πνευματικά, στε νά φθάσωμε νά προσκυνήσωμε τά Σεπτά καί για Πάθη το Σωτρος μν καί νά Τόν δοξάσωμε ναστάντα κ νεκρν.

Μέ τήν εκαιρία ατή πικοινων μαζί σας, προκειμένου νά κφράσω τίς γκάρδιες εχές μου γιά εόδωση τν πνευματικν σας γωνισμάτων καί γιά νά πευθύνω στήν γάπη σας λόγους πατρικούς, πνευματικς οκοδομς.

ν συνεχς, γαπητοί μου, πρέπει νά σκεπτώμεθα τό μεγαλεο τς γάπης το Θεο καί νά προσπαθομε, μέσα πό τίς μέρες καί τά ργα μας, νά Τόν δοξολογομε καί νά Τόν εχαριστομε, πολύ περισσότερο κατ’ατή τήν περίοδο. Διότι ντονώτερα βιώνομε τό τι μς δημιούργησε ξ γάπης καί μς προίκισε μέ χάρη καί ελογία περισσή, μέ σοφία καί δύναμη, ς ψυχοσωματικές ντότητες καί ρισε νά εμεθα βασιλες πάντων τν π’ατο γενομένων κτισμάτων. «λάττωσεν μς βραχύ τι παρ’γγέλους, δόξ καί τιμ, στεφάνωσεν μς», ς ναφέρει γία Γραφή.

σκοπός τς λης δημιουργίας καί ατς ταύτης τς νθρωπίνης πάρξεως, τς κορωνίδος τς δημιουργίας το Θεο, εναι γιασμός μας, θέωσή μας, κατά Θεόν τελείωσή μας.

Καί μως, νθρωπος πανεστάτησε ναντίον το Θεο, το Δημιουργο του καί τοποθέτησε τόν αυτό του στό θρόνο το Θεο, «ατοείδωλον γενόμενος» καί γιά τοτο πεσε καί ξλθε το Παραδείσου τς τρυφς καί τς χαρς. χασε τήν γαλλίαση τς προσωπικς κοινωνίας μέ τόν Θεό καί τόν συνάνθρωπό του. Θεός μως καί Πατέρας μας, μς νεδημιούργησε καί μς σωσε. Μς «πνιξε» κυριολεκτικά μέσα στόν κεανό τς γάπης Του, γενόμενος νθρωπος δι μς καί νδύσας μς μέ χιτνα δόξης καί τιμς, ραϊσμένον μέ τό Τίμιον Αμα Του, τό ποο σταξε πό τόν Ζωοποιό Σταυρό Του.

Μς λύτρωσε πό τά δεσμά το θανάτου στά ποα μες εχαμε καταδικάσει τόν αυτό μας καί μς λάμπρυνε μέ τό Πανάγιο Φς τς ναστάσεώς Του.

λα ατά, μς τά θυμίζει κκλησία κάθε μέρα, μως διαιτέρως κατ’ ατήν τήν περίοδο τς χαρμολύπης, κατά τήν ποία μς καλε νά συνειδητοποιήσωμε φ’νός μέν τήν νθρώπινη τέλειά μας, φ’ τέρου δέ τό συγκλονιστικό μέγεθος τς θυσιαστικς γάπης το Θεο. ξαιρέτως μς πενθυμίζει:

 Τήν πικρία κ τς μαρτίας καί ποστασίας καί τήν γλυκύτητα καί τήν θαλπωρή τς γκάλης το Ορανίου Πατρός.

 Τήν δύνη τς πτώσεως καί τήν δυνατότητα τς σωτηρίας.

 Τό μαρτύριο τς τραγικς μοναξις ξ ατίας τς θελημένης ρνήσεως το Θεο κ μέρους μας καί τήν νάγκη τς, διά τς δο τς μετανοίας, πιστροφς στήν κοινωνία μέ τόν Θεό καί τόν συνάνθρωπό μας.

 Βλέπει κκλησία, τίς πληγές μας καί μς δίδει τά φάρμακα.

 Βλέπει τό σκότος μέσα στό ποο ζομε καί μς δεικνύει τόν φωτοφόρο παράδεισο.

 Βλέπει τήν ματαιότητα καί τήν φθορά μέ τήν ποία εμαστε συνδεδεμένοι καί μς καλε νά συνειδητοποιήσωμε, τι εμαστε προορισμένοι γιά τά φθαρτα καί αώνια γιά τήν οράνια Βασιλεία το Θεο.

Καί δέν μένει, γία μας κκλησία, μόνο σ’ατές τίς διαπιστώσεις πλς στήν διδασκαλία, λλά προχωρε δίδοντάς μας τά μέσα τς σωτηρίας, χαρίζοντάς μας τόν διο τόν Σωτρα, στε γινόμενοι μαιμοι καί σύσσωμοι Ατο, νά μή χωριζώμεθα ποτέ π’ Ατόν, λλά νά μένωμεν ν Ατ καί Ατός ν μν, πρός γιασμό καί σωτηρία μας.

δού, λοιπόν, τά σωτήρια μέσα.

προσευχή, ποία εναι μυστική κοινωνία το νθρώπου μέ τόν Θεό. Εναι «τεχος τν πιστν, πλον μν καταγώνιστον, καθάρσιον τς μετέρας ψυχς, πολύτρωσις τν μετέρων μαρτημάτων, διάλεξις πρός τόν Θεόν καί μιλία πρός τόν τν λων Δεσπότην».

γάπη, ποία εναι «τό πάντων τν ρετν κεφάλαιον... καί τόν ορανόν μν ατη χαρίζεται καί τά πόρρητα γαθά».

ψοποιός ταπείνωσις. ποία, «τό θεμέλιον στί τς καθ’ μς φιλοσοφίας...... τίκτουσα τό νεξίκακον, τό όργητον, τό φιλάνθρωπον, τό νηπτικόν, τό προσεκτικόν...» .

μετάνοια, ποία μς βοηθάει μέσα πό τό γιασμένο λουτρό τν δακρύων, νά παναπολαύσωμε τόν πωλεσθέντα Παράδεισο. «Μετάνοια στί ρίζα θεοσεβείας. Μετάνοια σωτηρίαν ποιε ».

νηστεία, «τις κτέμνει πό καρδίας πσαν κακίαν» καί

μετοχή μας στό Μυστήριο τς ζως, στή Θεία Εχαριστία, που γευόμεθα το Πάθους καί τς ναστάσεως το Χριστο ,γινόμενοι κοινωνοί το Τιμίου Σώματος καί το Παναγίου Αματός Του.

Παιδιά μου ελογημένα,

Εσερχόμεθα δη στήν Μεγάλη Τεσσαρακοστή. ς ξιοποιήσομε τίς δυνατότητες καί τά μέσα πού μς δίδει γία μας κκλησία, στε νά φτάσωμε νά γιορτάσωμε πραγματικά καί οσιαστικά τό Πάσχα καί χι κοσμικά καί φαινομενικά.

πό σήμερα καί κάθε Κυριακή στίς 6 τό πόγευμα, θά τελονται ο Κατανυκτινοί σπερινοί, σύμφωνα μέ τό πρόγραμμα πού χομε καταρτίσει, ρχς γενομένης πό τόν Νέον ερό Ναό το γίου νδρέου. Θά τελονται, πίσης, ο Προηγιασμένες Θεες Λειτουργίες, στε καί κατά τήν διάρκεια τς βδομάδος, νά δύνανται νά μετέχουν, σοι εναι τοιμοι, το Ποτηρίου τς ζως. Κάθε Παρασκευή πόγευμα, ν ελαβεί, Κλρος καί Λαός, θά χαιρετίζωμε στούς ερούς Ναούς τήν Παναγία μας καί κάθε Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη καί Πέμπτη πόγευμα, θά τελται τό Μέγα πόδειπνο. Κάθε Σάββατο καί Κυριακή πρωί, θά τελται Θεία Λειτουργία ( τό Σάββατο το ερο Χρυσοστόμου καί τήν Κυριακή το Μεγάλου Βασιλείου) καί θά προσφέρεται Θυσιαστικά καί ναστάσιμα Κύριός μας γιά τόν γιασμό καί τήν σωτηρία μας.

Ο ερες μας, θά περιμένουν ν γάπ καί χαρ λους σας, στε μέσα πό τό Μυστήριο τς Μετανοίας καί τίς λλες λατρευτικές καί γιαστικές πράξεις τς κκλησίας, νά νακαινίσετε αυτούς καί νά εσέλθετε πάλλευκοι στόν ερό, το Κυρίου μας, ναστάσιμο καί φωτοφόρο Νυμφνα.

γαπητοί μου, «τό στάδιο τν ρετν νέωκται. Ο βουλόμενοι θλσαι εσέλθετε...»

πιθυμία μου βαθειά, τήν ποίαν χω κάνει θέμα συνεχος μετά δακρύων προσευχς, εναι σωτηρία λων σας, Κλήρου καί Λαο.

Παρακαλ σας, λοιπόν, μετά πατρικς βαθείας στοργς καί γάπης. κολουθήσατε τήν δό πού δεικνύει κενος ψώνοντας τό αματωμένο χέρι Του. Εναι σφαλής καί βεβαία καί δηγε στή σωτηρία. χετε μπιστοσύνη στήν κκλησία, ποία εναι φιλόστοργη Μητέρα μας. στέ βέβαιοι, τι ξω πό τήν κκλησία δέν πάρχει σωτηρία.

Μεγάλη Τεσσαρακοστή μς δίδει τίς σωτήριες εκαιρίες γιά πνευματική ζωή καί ναστάσιμη πορεία. περίοδος ατή εναι νας δρόμος, μιά πορεία, γιά συνάντηση μέ τόν οράνιο Σωτρα μας.

Εχή καί προσευχή μου εναι, πιτυχία ατο το γίου στόχου γιά λους σας, γιά λους μας.

Καλή Σαρακοστή καί καλή νάσταση.

Σς σπάζομαι πατρικά, ν φιλήματι γί

καί σς εχομαι τη πολλά καί Θεοφόρα.


Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

Ο Πατρών ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ




Δεν υπάρχουν σχόλια: