Στον πατέρα Γεώργιο Μεταλληνό, που έμεινε άναυδος «Εμείς είμαστε μασόνοι», είπαν τέσσερα μέλη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου στον πατέρα Γεώργιο Μεταλληνό κατά τη διάρκεια της συγγραφής -μαζί με τον καθηγητή Β. Φίλια- του βιβλίου των Θρησκευτικών της Α' Λυκείου. Την αποκάλυψη έκανε ο ίδιος ο πατέρας Μετάλλινος στην Ημερίδα των Θεολόγων στη Λευκάδα πριν από μερικούς μήνες, και καλό θα είναι τώρα που ο νέος υπουργός Παιδείας Άρης Σπηλιωτόπουλος ξεκινάει «από το μηδέν» να το έχει υπόψη του και να μας πει εάν αποδέχεται να καθορίζουν οι μασόνοι -με αυτήν τους την ιδιότητα- την ύλη των βιβλίων μας.
Όπως είπε o π. Γ. Μεταλληνός στο μπλογκ Thriskeftika, «ένα βασικόμειονέκτημα του εκπαιδευτικού έργου είναι τα Αναλυτικά Προγράμματα πουσυντάσσονται στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Μας δίνουν μετά καλούπια και λένε σε μας τους συγγραφείς να ρίξουμε υλικό μέσα στα συγκεκριμένα καλούπια. Σε μένα λοιπόν και στον κ. Φίλια ανατέθηκε η συγγραφή του βιβλίου της Α΄ Λυκείου. Έπρεπε να γράψουμε και για τη θέση της Εκκλησίας απέναντι σε άλλα θρησκεύματα. Πριν κυκλοφορήσει το βιβλίο οι μασόνοι και οι χιλιαστές μας έκαναν αγωγές. Ζητήσαμε ακρόαση από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Π.Ι.). Όταν πήγαμε να τους συναντήσουμε, 4 μέλη του Π.Ι. (η μία ήταν γυναίκα), όχι θεολόγοι, μας είπαν ευθαρσώς: «Εμείς είμαστε μασόνοι».
Ο πρόεδρος του Π.Ι. ήρθε σε δύσκολη θέση, αλλά εγώ τους είπα «Αυτό με χαροποιεί», γιατί ξέραμε με ποιους έχουμε να κάνουμε. Τελικά γράψαμε τις ενότητες αναφέροντας αρχικά τη διδασκαλία των μασόνων και των χιλιαστών και μετά τις εγκυκλίους της Εκκλησίας για τις ομάδες αυτές. Μετά από δυο-τρία χρόνια, μια μέρα μου τηλεφώνησε ο κ. Φίλιας και με ρώτησε αν είχα δει τη νέα ενότητα του βιβλίου της Α΄ Λυκείου. Το βιβλίο είχε αλλαχθεί και έγραφε τελείως διαφορετικά από αυτά που εμείς είχαμε γράψει. Κάποιοι δικοί μας έκαναν αλλαγές χωρίς να το ξέρουμε. Τότε ζητήσαμε την απόσυρση συνολικά του βιβλίου και τη συγγραφή άλλου από άλλους συγγραφείς. Αλλά αυτό δεν έγινε».
Εμείς έχουμε μερικές παρατηρήσεις να κάνουμε:
1. Η ομολογία μελών του Π.Ι. ότι είναι μασόνοι φανερώνει ξεκάθαρα γιατί ταβιβλία αποχριστιανίζονται. Πώς μπορούμε να δεχόμαστε τα νέα βιβλίααδιαμαρτύρητα όταν ξέρουμε με βεβαιότητα ότι ανάμεσα στους υπεύθυνους για το περιεχόμενό τους υπάρχουν μασόνοι; Άλλωστε και ο π. Γεώργιος διερωτήθηκε αν και σήμερα υπάρχουν μασόνοι στο Π.Ι. και θεώρησε πως το γεγονός αυτό μπορεί να μας ερμηνεύσει γιατί το μάθημα των Θρησκευτικών πολεμείται.
2. Η ευθύνη για την αλλαγή της ενότητας για τους χιλιαστές ανήκει στο Π.Ι.Θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον να μας αποκαλύψουν οι θεολόγοι του Π.Ι. τονσυγγραφέα της νέας ενότητας για τους χιλιαστές. Σε κάθε περίπτωση, είναιαντιδεοντολογικό και άδικο να αποδίδεται η νέα ενότητα στον π. Γεώργιο καιτον κ. Φίλια (που τα ονόματά τους αναφέρονται ως συγγραφέων του βιβλίου),ενώ την έχουν γράψει άλλοι. Επίσης, είναι ψευδής η πληροφορία ότι οισυγγραφείς συμφώνησαν δήθεν για τη νέα ενότητα για τους χιλιαστές. Ούτεενημερώθηκαν για την αλλαγή, ούτε πολύ περισσότερο συμφώνησαν με αυτήν.
3. Η νέα ενότητα για τους χιλιαστές πρέπει να αποσυρθεί και να επανέλθει ηπαλαιότερη που είχαν γράψει οι συγγραφείς του βιβλίου.
1. Η ομολογία μελών του Π.Ι. ότι είναι μασόνοι φανερώνει ξεκάθαρα γιατί ταβιβλία αποχριστιανίζονται. Πώς μπορούμε να δεχόμαστε τα νέα βιβλίααδιαμαρτύρητα όταν ξέρουμε με βεβαιότητα ότι ανάμεσα στους υπεύθυνους για το περιεχόμενό τους υπάρχουν μασόνοι; Άλλωστε και ο π. Γεώργιος διερωτήθηκε αν και σήμερα υπάρχουν μασόνοι στο Π.Ι. και θεώρησε πως το γεγονός αυτό μπορεί να μας ερμηνεύσει γιατί το μάθημα των Θρησκευτικών πολεμείται.
2. Η ευθύνη για την αλλαγή της ενότητας για τους χιλιαστές ανήκει στο Π.Ι.Θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον να μας αποκαλύψουν οι θεολόγοι του Π.Ι. τονσυγγραφέα της νέας ενότητας για τους χιλιαστές. Σε κάθε περίπτωση, είναιαντιδεοντολογικό και άδικο να αποδίδεται η νέα ενότητα στον π. Γεώργιο καιτον κ. Φίλια (που τα ονόματά τους αναφέρονται ως συγγραφέων του βιβλίου),ενώ την έχουν γράψει άλλοι. Επίσης, είναι ψευδής η πληροφορία ότι οισυγγραφείς συμφώνησαν δήθεν για τη νέα ενότητα για τους χιλιαστές. Ούτεενημερώθηκαν για την αλλαγή, ούτε πολύ περισσότερο συμφώνησαν με αυτήν.
3. Η νέα ενότητα για τους χιλιαστές πρέπει να αποσυρθεί και να επανέλθει ηπαλαιότερη που είχαν γράψει οι συγγραφείς του βιβλίου.
εφημ. Το Παρόν, 1/3/09
1 σχόλιο:
Ειναι να κλαίει κανεις για τα όσα ζούμε σήμερα. Όσο για την παρέμβαση από πλευράς Υπουργού, λυπάμαι αλλά θεωρω ότι και ο ίδιος είναι ... αδιάφορος για κάτι τέτοιο. Η δουλειά να γίνεται και οι ψήφοι να έρχονται όσο για τα άλλα ...
Δημοσίευση σχολίου