Τετάρτη, 9 Ιουνίου 2010

ΙΣΟΒΙΟΣ ΜΝΗΣΤΗ


Η πιο κοινή εικόνα της Αγ. Γραφής είναι ότι ο Κύριος είναι ο εραστής και ο Νυμφίος της ψυχής. Εκείνο όμως που φαίνεται στο Άσμα Ασμάτων είναι η αδυναμία της νύμφης ψυχής να συναντήσει τον νυμφίο της και να ενωθεί μαζί του.

Το ερώτημα που βασανίζει την ύπαρξη της, «μή ν γάπησεν ψυχή μου δετε;» παραμένει αναπάντητο. Ο αγαπημένος της μένει άπιαστος, άφαντος απλησίαστος. Τον νοιώθει ν’ αγρυπνά όλη τη νύχτα στον κήπο, κάτω απ’ τα παράθυρα της. Σηκώνεται, τρέχει να τον βρει κι’ εκείνος εξαφανίζεται. «νοιξα γώ τ δελφιδ μου. Ὁ ἀδελφιδός μου πλθε. ζήτησα ατόν καί οχ ερον ατόν».

Αυτό είναι το μαρτύριο της ψυχής. Η ισόβιος μνηστεία της. Ο δικός της γάμος δεν είναι πραγματικότητα του κόσμου τούτου. Η ώρα του γάμου της δεν θα έλθει παρά μαζί με την ώρα της βασιλείας του Νυμφίου της. Γι’ αυτό και η ψυχή στον κόσμο τούτο θα παραμείνει μια ισόβια μνηστή, που θα αναζητεί νύχτα και μέρα τη μεγάλη της αγάπη: «τι τετρωμένη γάπη γώ εμί».


π.Γ.Στ.


15 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τολμηρή θα έλεγα η ανάρτηση αυτή π.Γερασιμάγγελε.
Μη παίζετε με την φωτιά του Άσματος Ασμάτων. Γιατί και κάποις στο παρελθόν είχε γράψει ένα βιβλίο για το Άσμα Ασμάτων και το πλήρωσε ακριβά.

Ανώνυμος είπε...

Καλόν, αλλά ολίγον εξτρεμσιτικόν, αν όχι σκανδαλιστικόν.
Αι οργανώσεις ασφαλώς και θα καταδικάσουν.

Ανώνυμος είπε...

Δεν υπάρχουν πονηρά κείμενα και όταν μάλλον είναι θεόπνευτστα αλλά πονηρά μυαλά.
Πονηρή διάθεση.
Πονηρό πνεύμα.
Αδελφέ ανώνυμε πρόσεχε εσύ καλύτερα διότι και κάποιοι άλλοι στο παρελθόν είχαν τέτοια μυαλά πονηρά για το Ασμα Ασμάτων και το πλήρωσαν ακριβά!

Ανώνυμος είπε...

ΑΥΤΟ ΕΛΕΙΠΕ ΤΩΡΑ ΝΑ ΦΟΒΟΥΜΑΣΤΕ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ...
ΡΕ ΠΑΤΕ ΚΑΛΑ;;;

Ανώνυμος είπε...

Ε, καλά. Τι είχες Γιάννη τι είχα παντα!!!
Οι οργανώσεις τι άλλο θα έλεγαν;
Μόνο και μόνο στο άκουσμα του ονόματος ρίχνουν αφορισμούς.
Ας είναι.
Διαφωνώ με την γνώμη του πρώτου ανώνυμου.
Δηλ. δδεν πρέπει να ασχλούμαστε με αγιογραφικά κείμενα;
Δηλ. δεν πρέπει να ασχολούμαστε με την Αγια Γραφή επειδή μερικοί σκανδαλίζονται;
Κύριε ελέσησον να φοβόμαστε να διαβάζουμε την Αγία γραφή τα ευαγγέλια;;;
Σε λίγο εξυπνάκηδες θα μας πείτε να βγάλουμε από τον κανόνα της Αγίας γραφής τα ευαγγέλια και το ασμα Ασμάτων με μοναδική δικαιολογία: Αχ, καλέ σκανδαλίζομαι, τι λέξεις είναι αυτές!!!
Σοβαρευτείτεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεε

Ανώνυμος είπε...

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ ΤΑ ΛΕΕΙ ΟΛΑ ΕΥΣΚΑΝΔΑΛΙΣΤΟΙ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Κουνήστε το κεφάλι σας...!!!...!!!

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ανώνυμος είπε...

Νομίζω ότι το κειμενάκι αυτό είναι από τα πιο όμορφα που έχω διαβάσει. Δεν σκανδαλίστηκα καθόλου, αγαπητοί μου. Το αντίθετο μάλιστα. Απόλαυσα πόσο εξαιρετικά κείμενα έχει η Αγία Γραφή και πόσο κολλημένοι είμαστε με τα ίδια και τα ίδια.
Έχω γράψει και παλαιότερα σε προηγούμενη ανάρτηση ότι έχει ωριμάσει πιά ο καιρός γιανα υπάρξει μια ανανέωση στα αναγιγνωσκόμενα Αγιογραφικά κείμενα κατά την διάρκεια των ακολουθιών της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Δεν παραθεωρώ τα υπέροχα κείμενα που εκατοντάδες χρόνια τώρα έχουν επιλεγεί. Είναι υπέροχα, ουσιαστικά, ωφέλιμα.
Μήπως όμως κάποια στιγμή πρέπει να σκεφτούμε και την κειμενική ανανέωση ;
Χάνουμε απίστευτης ωραιότητας και πνευματικότητας κείμενα, διαβάζοντας και ακούγοντας τα ίδια και τα ίδια.
Θέτω τον προβληματισμό και θα ήθελα η συζήτηση να στραφεί προς τα εκεί. Ας αφήσουμε τις μεταξύ μας αντεγκλήσεις. Ας ταλαιπωρήσουμε το μυαλό μας για κάτι ουσιαστικό και όχι για να βρούμε λέξεις και φράσεις να προσβάλλουμε τους αδελφούς μας.

Γ. Μαροπ. Θεολόγος

Ανώνυμος είπε...

Φίλτατε κ.Μαροπ,

Νομίζω ότι οι Άγιοι και Θεοφόροι Πατέρες που αποφάσισαν αν επιλέξουν αυτά τα λειτουργικά κείμενα, ίσως να ήξεραν κάτι παραπάνω από μας. Ίσως λέω.
Ας λύσουμε πρώτα τα άλλα προβλήματα της Εκκλησίας μας και μετά βλέπουμε τι θα γίνει με κείμενα.

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς τέτοοι θεολόγοι υπα΄ρχουν σήμερα στα σχολεία μας, κ.Μαροπ.
Εσείς και οι όμοιοί σας που ψάχνετε χίλιες δυο αφορμές για να επιτεθείτε εναντίον της Εκκλησίας. Κουλτουριάρηδες και νεορθόδοξοι που το μόνο που σας ενοχλεί είναι τα κείμενα.
Εφαρμόστε πρώτα στην πνευματική σας ζωή κ.Μαροπ. τα όσα λένε τα ήδη υπάρχοντα κείμενα της Εκκλησίας και όταν τα εφαρμόσετε όλα, τότε θα έρθει και η επίσημη εκκλησία να αλλάξει τα κείμενα, να σας βάλει και Άσμα Ασμάτων και Παροιμίες και Δευτερονόμια και Αριθμούς και ό,τι άλλο επιθυμείτε.
Αλλά τί λεω, μέχρι τότε θα έχετε γίνει Άγιος και δεν θα χρειάζεται να αλλάξουν τα κείμενα.
Αυτός είναι ο σκοπός μας κ.Μαροπ. Να γίνουμε Άγιοι και όχι να τερπόμαστε και να ευφραινόμαστε από την ωραιότητα των κειμένων. Αν θέλετε κα΄τι τέτοιο, ανοίξτε καμιά ποιητική συλλογή ή καμια ανθολογία και ευφρανθείτε μόνος σας.
Αμάν πια με σας τους κουλτουριαροθεολόγους.

Ανώνυμος είπε...

Το κακο θα ηταν εαν θα ηταν κανεις εξω του νυμφωνος καποτε... οχι γιατι δεν θα βολευτει στον παραδεισο αλλα επειδη θα νοιωθει οτι δεν ηταν αξιος της αγαπης του κυριου μας!!!///πην

π Παντελεήμων Kρούσκος είπε...

Tην ευχή σου Γεροντα.
Πάνυ κατανυκτικόν

Ι. Ν. Αγ.Βαρβάρας-Οσ. Σάββα είπε...

Να είσαι πάντα καλά, π.Παντελεήμων.
Υπάχρουν πράγματι πολύ κατανυτκικά κείμενα, αρκεί να τα ψάχνει κάποιος.

Την ευχή σου.

Ανώνυμος είπε...

Το θέμα της επιλογής των λειτουργικών κειμένων είναι σοβαρό και θέλει συζήτηση χωρίς ακρότητες.
Μπορούμε να προβούμε σε αλλαγή ; Είναι σωστό ; Μηπως παραβιάζουμε κάποια απόφαση των Πατέρων της Εκκλησίας, που ήσαν θεόπνευστοι ;
Έχουμε σήμερα τα πνευματικά αναστήματα στην διοίκηση της Εκκλησίας για να προωθηθεί ένα τόσο σοβαρό θέμα ;
Επιτρέψτε μου να αμφιβάλλω. Ημέχρι σήμερα στάση της Ελλαδικής Διοίκησης της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας δεν μπορεί καν να εφαρμόσει τους Ιερούς Κανόνες.
Όπως πολύ σωστά έγραψε και ο κ.Μαρτίνης, η Ελλαδική Εκκλησία δεν μπόρεσε να διευθετήσει ένα τόσο απλό θέμα όπως αυτό του μοχαχού Νικοδήμου, πρώην Αττικής, θα μπορέσει να συζητήσει σοβαρά για την αλλαγή των κειμένων ;
Νομίζω πως η σημερινή κατάσταση στην εκκλησία δεν το επιτρέπει να γίνει με αξιώσεις. Ίσως κάποιο χρονικό σημείο αργότερα.