Τετάρτη, 23 Ιουνίου 2010

Υπουργείο Παιδείας: τα ελληνικά είναι μία μικρή γλώσσα.


Σήμερα το πρωί 21 Ιουνίου 2010, στις 9:20, στο Σκάι, στην εκπομπή του Άρη Πρωτοσάλτε μίλησε η ειδική γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας κα Δραγώνα για το Νέο Δημοτικό Σχολείο που θα ξεκινήσει πιλοτικά από το σχολικό έτος 2010-2011. Είπε ότι από την Α΄ και τη Β΄ Δημοτικού τα παιδιά θα μαθαίνουν αγγλικά για να συνειδητοποιήσουν ότι υπάρχουν και άλλες γλώσσες εκτός από την ελληνική. Επίσης, είπε ότι τα ελληνικά είναι μία μικρή γλώσσα (!) σε παγκόσμιο επίπεδο γιατί πολύ λίγοι άνθρωποι μιλάνε ελληνικά.

(Μήπως ξεχνάει η κυρία αυτή την εμβέλεια που είχε η ελληνική γλώσσα στην αρχαία ελλάδα, στα ελληνιστικά χρόνια, στην περίοδο του βυζαντίου; Μήπως είναι στο χέρι μας να την ξανακάνουμε μία παγκόσμια γλώσσα;)

Σε ερώτηση του δημοσιογράφου για το αν θα μπορούσαν αντί των αγγλικών στην Α΄ δημοτικού να διδάσκονται τα αρχαία ελληνικά, εκείνη απάντησε ότι τα αρχαία ελληνικά είναι πλέον μία νεκρή γλώσσα!

(Μήπως ξεχνάει η κυρία ότι τα αρχαία ελληνικά είναι η μητέρα των γλωσσών; Να της υπενθυμίσουμε ότι έλληνες καθηγητές πανεπιστημίου δίνουν διαλέξεις σε ξένα πανεπιστήμια μιλώντας ελληνικά και γίνονται αντιληπτοί γιατί οι ελληνικές λέξεις που χρησιμοποιούν είναι ρίζες ξένων λέξεων; Να της υπενθυμίσουμε ότι οι περισσότερες επιστήμες χρησιμοποιούν ορολογία με ελληνικές λέξεις; Να της υπενθυμίσουμε ότι η αρχαία και η νέα ελληνική διδάσκεται σε ξένα πανεπιστήμια; Να της υπενθυμίσουμε ότι η Καινή Διαθήκη και η Αποκάλυψη γράφτηκαν σε γλώσσα ελληνική;)

Επίσης μίλησε για τη δασκάλα κα Νικοπούλου που δίδαξε στη Θράκη, ότι το πέρασμά της από τα σχολεία στα Πομακοχώρια ήταν ατυχές γιατί δίχασε την τοπική κοινωνία. (Αποσιωπά το γεγονός ότι η κα Νικοπούλου προσπάθησε να κάνει σωστά τη δουλειά της και να διδάξει την ελληνική γλώσσα στους Πομάκους που είναι Έλληνες πολίτες).

Ερωτώ: η ύπαρξη των αγγλικών από την Α΄ και Β΄ δημοτικού δεν θα προκαλέσει σύγχυση και μαθησιακές δυσκολίες στα παιδιά; Αντιθέτως, μετά από σχετικές έρευνες φαίνεται ότι τα αρχαία ελληνικά βελτιώνουν τις αντιληπτικές και οπτικές ικανότητες και λειτουργίες των παιδιών, που συνδέονται άμεσα με την εμφάνιση της δυσλεξίας. Παραθέτω σχετικό άρθρο της Καθημερινής (Aρχαία Eλληνικά κατά δυσλεξίας, Aλεξάνδρα Kασσίμη, Καθημερινή, 29-5-2004).

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_29/05/2004_105308

Αισθάνομαι πληγωμένος και προδωμένος ιδιαίτερα με τη σκέψη ότι η παραπάνω συνέντευξη δόθηκε από ανώτερο στέλεχος του Υπουργείου Παιδείας το οποίο μάλιστα είναι σε θέση να παίρνει και τις ανάλογες αποφάσεις... που μπορούν να αποβούν μακροχρόνια καταστροφικές.

Καλό κουράγιο αδέλφια και τα μάτια σας δεκατέσσερα!

Ένας ακροατής

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πραγματικά αίσχος που αυτή η γυναίκα είναι σε αυτή την θέση!
Μήπως έχει μπερδευτεί και ήθελε να πάει στο Τουρικό υπουργείο;;;
Λέω τώρα...

Ανώνυμος είπε...

Τιμή και δόξα στην ηρωϊκή δασκάλα Χαρα Νικοπούλου.
Να πείτε στην Δραγώνα Που απαξιώ να την πω κυρία .ότι η Κ. ΧΑΡΑ ΝΙΚΟΠΟΛΟΥ είναι άξια δασκάλα.Ευλογημένος άνθρωπος που κάνει σωστά την δουλειά της.
Να μας πει η Δραγώνα τους τίτλους σπουδών της.
Εχει μεταπτυχιακά;
Εχει διδακτορικά;
Με τι μόρια μπήκε σε αυτή την θέση;;;
Αξιοκρατικά;;;

neotera είπε...

Τη γλώσσα μας σαν τη μάνα μας ! Την χρειαζόμαστε πάνω απ'όλα για να συνενοούμαστε καλά μεταξύ μας οι έλληνες να μην μας αφανίσουν μέσα σε κάποιο αναλώσιμο κοινωνικό πολτό...

Παναγιώτης Τελεβάντος είπε...

Να σταματήσουμε να αποδίδουμε στους ξένους την ξεροκεφαλιά μας.

Η κυρία Δραγώνα διορίστηκε από τον άνθρωπο που ο Ελληνικός λαός με την "τιμία" ψήφο του του έδωσε την πρωθυπουργία και ο οποίος μετά από όλα όσα έκανε εξακολουθεί να είναι πρώτος με διαφορά στις δημοσκοπήσεις.

Τα ίδια και στην Κύπρο. Οι Ελληνες της Κύπρου με την"τιμία" ψήφο τους έδωσαν την προεδρία στον ηγέτη του κομμουνιστικού κόμματος οποίος με τη σειρά του διόρισε υπουργό παιδείας τον κ. Δημητρίου που έχει τα ίδια μυαλά με την κυρία Δραγώνα.

Φταίνε οι ξένοι που ψηφίσαμε όπως ψηφίσαμε ή δική μας ακρισία;

Ανώνυμος είπε...

Έχει δίκιο ο κ.Τελεβάντος.
το ξερό μας το κεφάλι φταίει, που μπλέξαμε με τις Δραγώνες και τις Διαμαντοπούλου και τις Ρεπούσηδες.
ΑΙΣΧΟΣ Ελληνες. Ξυπνήστε!

Ανώνυμος είπε...

Το όλο θέμα έγκειται στην προπαγάνδα με την μέθοδο της σταγόνας. Δεν πρόκειται να σταματήσει εδώ. Ξεκίνησε με την Ρεπούση (ίσως και αρκετά παλαιότερα), συνεχίζεται με Δραγώνα και προβλέπω ότι κάθε τόσο θα βγαίνει και κάποιος να μας λέει την "εξυπνάδα" του, μέσα όμως στο γενικότερο πλαίσιο της προπαγάνδας ώστε σταδιακά τέτοιες θέσεις να μας γίνουν συνήθεια και στο τέλος, αφού πάθουμε Μιθριδατισμό, να "κυκλοφορούν ανενόχλητες" μέσα στην κοινωνία μας. Ακόμη και οι αντιδράσεις μας μετά από κάποιο διάστημα θα θεωρούνται γραφικές και έτσι θα αλωθεί η Ελληνική γλώσσα. Εναλλακτικά, αντί για μέθοδο της σταγόνας μπορούμε να υιοθετήσουμε τον χαρακτηρισμό, μέθοδος της εκ των έσω μόλυνσης ή μέθοδος του σάπιου μήλου. Η ουσία είναι ότι πολιορκείται η γλώσσα μας καθώς είναι το βασικότερο πολιτισμικό μας στήριγμα.

Ι. Ν. Αγ.Βαρβάρας-Οσ. Σάββα είπε...

Στο χέρι μας είναι να αντιδράμε συνεχώς και πάντοτε σε τέτοιες ενέργειες, από όποιο πολιτικό φορέα και αν προέρχονται.
Εμείς δεν πρόκειται να βαρεθούμε ούτε να επιτρέψουμε να κυκλοφορούν τέτοιες ιδέες.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ σωστά η κυρία Θάλεια Δραγώνα εστιάζει στην ευαίσθητη ηλικία των 3-7 ετών όπου και χτίζονται τα θεμέλια της προσωπικότητας αλλά και ανοίγουν οι ορίζοντες των μαθησιακών δυνατοτήτων των παιδιών.

Μέχρι εδώ καλά.

Γιατί όμως σε αυτήν την τόσο παραγωγική και θεμελιώδη ηλικία να διδάσκονται τα παιδιά τα Αγγλικά και όχι τα αρχαία Ελληνικά; Γιατί να μην διδαχθούν τα παιδιά αρχαία και πολυτονική γραφή, που αποδεδειγμένα είναι εργαλεία ανάπτυξης δεξιοτήτων καθώς με αυτήν την τακτική θα είχαμε διπλό όφελος:

συνέχεια http://stravon.wordpress.com/2010/08/22/%CE%B5%CF%80%CE%AF%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%B4%CF%81%CE%B1%CE%B3%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CF%84%CF%83%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82/