Παρασκευή, 16 Μαρτίου 2012

ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗΣ


          Γ. Πατρώνος  
Η ιεραποστολή δεν είναι ένα οικουμενικό « πνευματικό» κίνημα του χριστιανισμού που έρχεται να διεισδύσει σε λαούς και έθνη και να επηρεάσει τη ζωή και την ιστορία κοινωνιολογικά δηλ. «εκχριστιανίζοντας» την παιδεία και τον πολιτισμό , τα ήθη και τις παραδόσεις των ανθρώπων πάσης φυλής και παντός γένους.
            Η ιεραποστολή πρέπει να λειτουργεί σωτηριολογικά και χαρισματικά και σεβόμενη πάντοτε τις κοινωνικές, πολιτισμικές και πνευματικές ιδιαιτερότητες των άλλων , να στοχεύει να εξαγιάσει τον άνθρωπο και τη ζωή του μέσα στα δικά του δεδομένα. Όπως υπάρχουν μέσα στη Εκκλησία « διαιρέσεις χαρισμάτων» και διαιρέσεις ενεργημάτων» και « διαιρέσεις διακονιών», αλλά η αναφορά όλων αυτών γίνεται προς τον ίδιο το Θεό, ο οποίος είναι ουσιαστικά και ο « ενεργών τα πάντα εν πάσιν» ( Α΄Κορνθ. 12,4-6).
            Ο πιστός είναι ο άνθρωπος των χαρισμάτων με τη μετοχή στις δωρεές του Αγίου Πνεύματος. Είναι ο εκκλησιολογικά στερεωμένης στην κοινότητα των « εν Χριστώ αδελφών» και μετέχει της « κοινωνίας των αγίων».
            Αυτόν ακριβώς τον εκκλησιολογικά πνευματοφόρο άνθρωπο έχει ως βασικό και μοναδικό σκοπό να φέρει η ιεραποστολή έως τα πέρατα της οικουμένης και να τον θέσει ως πρότυπο ζωής και στοιχείο ενότητας σ’ ένα κόσμο διασπασμένο και κατακερματισμένο.
            Ο φορέας αυτού του ενοποιού και ανακαινιστικού χριστιανικού πνεύματος αναφέρεται και στα ιερά κείμενα ως « καινός άνθρωπος», ο οποίος έρχεται να μετατρέψει  τον πεπτωκότα κόσμο μας σε « καινήν γην» και να μεταμορφώσει την κοινωνία των ανθρώπων σε « κοινότητα αγίων».
(« ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗ)    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το «παπαδαριό» και οι αμβλώσεις , ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Ευτυχώς υπάρχει η Ιερά Σύνοδος που δίνει την ευκαιρία στις κοινότητες των προοδευτικών να αποδεικνύουν ότι είναι προοδευτικοί. Τελευτα...