Δευτέρα 19 Απριλίου 2010

Ψυχή ζώσα


Η ζωή άρχισε από τότε που θέλησε το Πνεύμα το Άγιον. Πώς άρχισε;

Σε κάποια έκτακτη στιγμή και μοναδική στιγμή της ιστορίας, ο ουράνιος Πατήρ θέλησε και δημιούργησε τον υλικό κόσμο. Προϋπάρχοντος του υλικού αυτού κόσμου, κατασκευάζει εν συνεχεία το ανθρώπινο σώμα εν συνεργασία με τα άλλα πρόσωπα της Αγίας Τριάδος, και εμφυσά σε αυτό «πνοήν ζωής». Έτσι το δημιούργημα του Θεού καθίσταται εις «ψυχήν ζώσαν». Τότε ο Θεός έπαυσε πλέον να πνέη μόνον επάνω από αβύσσους και να περνά μέσα από κτιστά και υλικά στοιχεία και ζώα. Εσκήνωσε σε ένα μοναδικό και ύψιστο όν, το οποίο έγινε ο βασιλιάς και ο λόγος της κτίσεως. Λόγος δε της κτίσεώς του , της δημιουργίας του είναι ο ίδιος ο Θεός. Από την ώρα αυτή γίνεται αναπόφευκτη η συγκυρία, η συμπόρευσις, η ένωσις του ανθρώπου μετά του Θεού, και δεν είναι δυνατόν να νοηθή ο άνθρωπος , η εικών του αοράτου Θεού, χωρίς το Άγιον Πνεύμα.

Ο άνθρωπος έχει ψυχή ζώσα..

Ψυχή που θέλει να ζήσει αληθινά..

Όχι απλώς να ζήσει…

Αλλά να ζήσει αληθινά το Θεό…

Να ζει μέσα της ο Θεός…

Και του δόθηκε αυτή η ευκαιρία καθώς από την πρώτη κιόλας στιγμή το έμβρυο έχει ζωή και είναι άνθρωπος, διότι λαμβάνει το εμφύσημα του Αγίου Πνεύματος και μέχρι την τελευταία του στιγμή φέρει αδιαλείπτως και αδιαπτώτως τα στοιχεία της θείας και ανθρωπίνης φύσεως.

Οπότε δεν πρέπει να χάσει αυτή την ευκαιρία για αυτή την ένωση, την ευκαιρία για θέωση..

Αυτή θα πρέπει να αποζητά, γιατί στην ψυχή του που ο Θεός την κατέστησε ζώσα, θα επέλθει ο θάνατος...

Και η ψυχή όταν πεθαίνει, άδει το πιο θρηνητικό τραγούδι…



Σχόλια στα Περί νήψεως του Γέροντος Αιμιλιανού


Ψυχή ζώσα

22 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Υπέροχος αυτός ο Αιμιλιανός.
Αλλά βρε Ψυχή Ζώσα άλλον γέροντα δεν ξέρεις?
Ιάκωβος?
Παϊσιος?
Πορφύριος?
Ελεος δηλ!!!

Ανώνυμος είπε...

Ψυχη Ζωσα καλο θα ηταν να μην κολλας σε εναν γεροντα. να παιρνεις να διαβαζεις και καποιους αλλους γιατι ο ενας μπορει να σε επηρεασει και αρνητικα μαλιστα!!!!
οι εμμονες δεν ειναι καλες...

atheologitos είπε...

Το θέμα είναι το τί λέγεται και όχι το ποιός άγιος γέροντας μιλάει...

Άλλωστε όλοι οι άγιοι συμφωνούν μεταξύ τους στα βασικά θέματα.

Κι εκεί που φαίνεται να διαφωνούν είναι γιατί βλέπουν από διαφορετική σκοπιά το ίδιο θέμα.

Κι αυτό γιατί το Άγιο Πνεύμα είναι που εμπνέει όλους.

Εκτός και μιλούν από τον εαυτό τους οπότε ο λόγος τους δεν είναι αξιοσημείωτος.

Ανώνυμος είπε...

κατσε ρε φιλε...
να επηρρεασει αρνητικα ο γεροντας αιμιαλιανος...???
δεν παμε καλα μου φαινεται...
εξαλλου το κομματι ταιριαζε με το όνομα της: "ψυχη ζωσα"..
και εξαλλου το αν σε αγγιζει κατι ή καποιος ΔΕΝ ειναι προσκολληση..
ποσο μαλιστα να σε αναπαυουν αυτα που λεει..
οντως εβαλες πολλα κομματια του ψυχη ζωσα αλλα για να αναρτηθηκαν απο τον μπλογκερ ίσως δεν προκειται για εμμονη...

Ανώνυμος είπε...

ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΟΛΑΤΡΕΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΕ ΕΥΣΕΒΙΣΤΙΚΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ ΚΑΛΠΑΖΕΙ...
ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΕΙ Ο ΑΘΕΟΛΟΓΤΟΣ ΔΕΚΑΔΕΣ ΓΕΡΟΝΤΑΔΕΣ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΓΝΩΜΗ. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΑΥΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΜΗ...ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΓΙΟΙ...

Ανώνυμος είπε...

ΑΝΩΝΥΜΕ ΤΩΝ 8.22 ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΘΡΑΣΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΑΙΜΙΛΙΑΝΟ "ΝΑ ΣΕ ΕΠΗΡΡΕΑΣΕΙ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΜΑΛΙΣΤΑ" ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΖΩΣΑ "ΕΜΜΟΝΕΣ"...

Ανώνυμος είπε...

"Άλλωστε όλοι οι άγιοι συμφωνούν μεταξύ τους στα βασικά θέματα"
Ολοι οι Αγιοι ναι, όχι όλοι οι γεροντάδες Αθεολόγητε.
Μην και δεν πεις την γνώμη σου για κάτι!!!

Ανώνυμος είπε...

Η ψυχη ζωσα φαίνεταιοτι ειναι ανθρωπος αγωνιστης και προσπαθει να ζησει μια ζωη αγια.
να την ενισχυει ο θεος να ζει κατα Χριστόν.
π.Αντώνιος

Ανώνυμος είπε...

πραγματικα κοιταξα λιγο πισω και παρατηρησα οτι εχεις πολλα κειμενα του σιλουανου.
σου αρεσει βλεπω πολυ...
μηπως εισαι αρκετα φιλομοναχικη;;;
γιατι αυτος γραφει κυριως γι΄αυτους..για τη ζωη στο μονασηρι , για την υπακοη στον γεροντα κλπ κλπ.
αν ναι τοτε καλως και αυτη η εμμονη σου..
αν οχι τοτε μαλλον πρεπει να κοιταξεις και προς τα καπου αλλου.......

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΘΗΣΤΕ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΨΥΧΗ ΖΩΣΑ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΘΝΗΣΚΟΥΣΑ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΜΕ ΕΔΩ ΠΕΡΑ...
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΦΙΛΟΜΟΝΑΧΙΚΟΣ??
ΔΗΛΑΔΗ ΑΝ ΕΒΑΖΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΡΦΥΡΙΟ, ΤΟΝ ΙΑΚΩΒΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΑΙΣΙΟ?
ΑΦΟΥ ΜΟΝΑΧΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ..
ΚΑΙ ΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΜΟΝΑΧΟΥΣ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΛΑΙΚΟΥΣ???
ΠΛΑΝΗ ΟΙΚΤΡΑ!!Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΝΑΣ!!!!!!!!
ΨΥΧΗ ΖΩΣΑ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΑΚΟΥΣ..ΣΤΟ ΘΕΟ ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΜΕ ΑΠΟΠΟΥ ΜΑς ΑΝΑΠΑΥΕΙ..
ΤΩΡΑ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΑΧΟΣ, ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ,ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ??
Ο,ΤΙ ΘΕΛΕΙ ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΣΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΘΕΟ...

πηνελοπη είπε...

χριστος Ανεστη ! καλημερα σας θα ηθελα να πω και εγω την γνωμη μου πανω σε αυτα που ειπατε αδελφοι.Ολοι οι Αγιοι μας ειναι εικονες του θεου και ολοι εχουν να προσφερουν κατι απο τον πλουτο της ψυχης που η θεια χαρις εχει προικισει.Το να εχει καποια ψυχη μια ιδιαιτερη εκτιμηση σε καποιον γεροντα η σε καποιον Αγιο ,δεν θα πρεπει να σημαινει πως αποριπτει τους υπολοιπους διοτι ειμαστε με τις ευλογιες της εκκλησιας συν πασει τοις Αγιοις.Ειναι σαν τον καλο τον φιλο που σε παρηγορει στις θλιψεις σου,που σου συμπαραστεκεται στις στενοχωριες σου και ενω εχεις και αλλους φιλους και τους αγαπας εκεινος ο φιλος που σε συγγινει περισσοτερο του δειχνεις περισσοτερη συμπαθεια.Τι το διαφορετικο ειχε ο Ιωαννης ,που αγαπουσε ο Κ Υ Ρ Ι Ο Σ μας;Η ιδιαιτερη στοργη που εδειξε ο Ιησους στον Ιωαννη ,δενυπονοουσε ταυτοχρονα οτι και η αγαπη του για τους αλλους Αποστολους ηταν λιγοτερη.Αυτη η στοργικη ευνοια μας λεγει ο Αββας Ιωσηφ ,προσφεροταν ως δωρεα για την καθαροτητα της παρθενιας και ως αμοιβη για για την τελεια αγνοτητα του.Ηταν παρθενος για να ειναι πλαι στην παρθενο ειχε ενα ιδικο χαρισμα που ανοιγε τις προοπτικες του μοναχισμου ...Ετσι λοιπον μιλαμε για μια ιδιαιτερη αγαπη που εχουμε για καποιον και που πολλες φορες αναμεσα και στους εκλεκτους και στους πιο αγαπημενους,υπαρχουν μερικοι στους οποιους κανεις δινει μια υψηλοτερη θεση στην καρδια του κατα τα δικα του παντα σχετικα κριτηρια διοτι κανεις δεν εχει απολυτο κριτηριο παρα μονον ο κυριος μας.ευχεστε!

Ανώνυμος είπε...

Να υπενθημισω δε πως εξυπακουεται πρωτα η αγαπη του τριαδικου θεου--επειτα της Παναγιας μας και επειτα των Αγιων και γερονταδων,μοναχων,αδελφων.συγγενων και φιλων..η αγαπη ειναι μια αλλα η διαθεση της εκφραζεται ποικιλομορφα λεγει ο Αββας ΙΩΣΗΦ...ΓΙΑΥΤΟ και διδει εντολη ο Κυριος μας ''Αγαπατε αλληλους΄' αλλα αλλη ειναι η αγαπη προς τους γονεις,αλλη η αγαπη προς τα κατα σαρκα αδελφια,αλλη η συζυγικη και αλλη η πατρικη/////.πηνελοπη

Ανώνυμος είπε...

Ψυχή Ζώσα: Από τις 11 αναρτήσεις του ιστολογίου:

2 Από το γέροντα Αιμιλιανό
1 Από το γέροντα Σωφρόνιο
1 Από τον άγιο Σιλουανό

ΟΛΕΣ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΔΙΚΑ ΤΗΣ ΠΟΙΗΜΑΤΑ

Αυτό ονομάζεται εμμονή σε κάποιον γέροντα;

Μήπως όλοι εσείς που την κατηγορείτε και την υπερασπίζεσθε είστε γνωστοί της ή και συγγενείς της;

Τα οικογενειακά σας θα βγάλετε τώρα εδώ πέρα;

Δε συναντιέστε να τα πείτε ζωντανά;

Ανώνυμος

Ανώνυμος είπε...

Ψυχή ζώσα εγώ σε πάω...
Συνέχισε να γράφεις. Μας οφελείς πραγματικά με τις εξαίρετες επιλογές.
Και πίστεψέ με δεν έχεις ανάγκη ούτε από υποστηρικτές-ανώνυμους και επώνυμους, ούτε από επώνυμους και άλλοτε ανώνυμους.
Ουτε από αθεολόγητους ούτε και από Θεολόγους.
Σε ευχαριστούμε για όλα.
Με εκτίμηση και σεβασμό

Στανίτσας Νικόλαος
Θεολόγος-Νοσηλευτής
Αθήνα-Ανω Ιλίσια

Ανώνυμος είπε...

Συγνώμη, αλλά εμένα που μου αρέσει πολύ να διαβάζω τα βιβλία του Μητροπ. Μεσογαίας Νικολάου και γενικά το να ακούω αυτά που λέει, σημαίνει οτί έχω βλέψεις για μητροπολίτης;Αδελφια για συνέλθετε λίγο.....Λόγια Θεού είναι όσα λένε...Σημασία έχει να μελετάμε κανένα βιβλίο, μπας και καταφέρουμε να πλησιάσουμε περισσότερο το Θεό....

Ανώνυμος είπε...

Πρώτα, ασκούσαν μερικοί αρνητική κριτική λόγω του οτι κάποια κείμενα που έμπαιναν στη σελίδα αυτή δεν ήσαν απο ορθοδόξους συγγραφείς...Τώρα βλέπω επικριτικά σχόλια επειδή η "ψυχή ζώσα" τυγχάνει να έχει μια ιδιαίτερη προτίμηση σε ένα συγκεκριμένο (ορθόδοξο) γέροντα...Τελικά άμα ο άλλος θέλει να τον πεί τον κακό τον λόγο θα τον πει....Μου κάνει όμως εντύπωση που όλοι κάνουμε κριτική πάνω στα πρόσωπα και όχι στα λόγια των όσων διαβάζουμε...Το χρόνο που χαλάμε για να βρούμε λόγια να κρίνουμε τους άλλους ας τον χρησιμοποιήσουμε για να εμβαθύνουμε περισσότερο σε αυτά που διαβάσαμε και για να κάνουμε την αυτοκριτική μας...

χ.π

Ανώνυμος είπε...

Σωστός ο/η χ.π. Συμφωνώ απόλυτα.
Έλεος πια με την άκριτη κριτική.
Έτσι δεν προκύπτει οφέλεια αλλά περισσότερο ζημία.
Καλό είναι να είμαστε πιο συγκρατημένοι όλοι μας.

Ανώνυμος είπε...

ψυχη ζωσα...
που εισαι???
εμεινες αλλαλη????
παλι ταραξες τα νερα!!!!!
δωσε ενα τελος.....

Ανώνυμος είπε...

Σκοπός των αναρτήσεων δεν ειναι η ταραχή, αλλά η πνευματική ανάπαυση των ψυχών μας αγαπητοί αναγνώστες..
Απ'ότι φαίνεται αυτή η ανάρτηση σκανδάλισε όχι λόγω της αστάθειας των θεολογικών λόγων, ούτε λόγω της αποδοκιμασίας του συγγραφέως του "Περί νήψεως" απο την κοινή γνώμη.
Αλλά σκανδάλισε λόγω του ότι η "Ψυχή ζώσα" επέλεξε κείμενα από έναν συγκεκριμένο γέροντα για 2 συνεχόμενες φορες.
Γι'αυτό θεωρώ, αγαπητοί αδελφοί, πως δεν είμαστε σωστοί αναγνώστες.
Τονίσαμε με υπερβολικό και ανεξήγητο προβληματισμό την πηγή του "ζώντος ύδατος" και αφήσαμε να στερέψει το νόημα των λόγων από τη ζωή μας και την ψυχή μας..
Διότι στις μέρες μας έχω την εντύπωση πως όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας και μέσα μας φωνάζουν μια φράση που παρόλο που ελέχθη από μοναχό μπορεί να ακουστεί και έχει ακουσθεί από κάθε ψυχή που επιζητά να κατασθεί ζώσα: "Διψά η ψυχή μου τον Κύριον"

Με εκτίμηση και σεβασμό

Ψυχή ζώσα

Ανώνυμος είπε...

Ψυχή Ζώσα,

νομίζω ότι η απάντησή σου είναι εξαιρετική.
Σε θαυμάζω για την καρτερία και την υπομονή που επέδειξες από τις επιθέσεις των "φίλων" σχολιαστών και τελικά απάντησες με τόση σωφροσύνη.
Εσένα πράγματι φαίνεται να σε έχει αγγίξει το ύδωρ το ζών και και ξεδιψάς από τα λόγια των γεροντάδων.
Φρονώ πως είσαι ίσως η καλύτερη συνεργασία που έχει αυτή την στιγμή το μλόγκ της Αγ.Βαρβάρας.
Να εύχεσαι και για μας τους αμαρτωλούς.
Ο Θεός μαζί σου και μαζί μας.

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ανώνυμος είπε...

ΕΧΑΣΕΣ ΨΥΧΗ ΖΩΣΑ. ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΦΤΕΙΣ ΣΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΑΓΙΔΕΣ ΠΟΥ ΣΟΥ ΒΑΖΟΥΝ.
ΠΡΟΣΕΧΕ ΑΛΛΗ ΦΟΡΑ