Η ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΗΣ
Ο Ιησούς φανέρωνε στον κόσμο τη δύναμη Του με το κήρυγμα και την θαυματουργία Του, και στους μαθητές Του μόρφωνε την εαυτού εικόνα μεταδίδοντας τον θείο λόγο και πνευματικά χαρίσματα.
Όσοι Τον πλησίαζαν κατανοούσαν εν μέρει ότι είναι απεσταλμένος του Θεού, γι’ αυτό και έδιναν ποικίλες απαντήσεις σχετικά με το πρόσωπο Του.
Ο εκατόνταρχος της σημερινής ευαγγελικής διήγησης ομολογεί την πίστη του στο Χριστό, ακόμα πριν ο Κύριος θεραπεύσει το αρρωστημένο παιδί του. Το γεγονός αυτό κάνει τον Ιησού να θαυμάσει και να επαινέσει αυτή του την πίστη και λέγει: « σας βεβαιώνω πως τόση πίστη δεν βρήκα ούτε μέσα στους Ισραηλίτες».
Δυστυχώς, είναι γεγονός πως πολλές φορές εμείς οι άνθρωποι είτε θεωρούμε τον εαυτό μας σπουδαίο είτε αυτοανακηρυσσόμαστε κηδεμόνες των αδελφών μας. Μάλιστα μερικές φορές κατά την χριστιανική μας ταυτότητα, αποδίδουμε στον εαυτό μας μια γήινη ταυτότητα που μας γεμίζει υπερηφάνεια και νομίζουμε, ότι είμαστε πιο πιστοί από τους άλλους ή και τους απορρίπτουμε.
Δεν υπάρχει πιο μάταιο πράγμα από την επίδειξη ιστορικών τίτλων δόξας για να καυχιέται κανείς απέναντι στους αδελφούς του.
Πρόκειται για ένα σημείο παρακμής, κάποιων ανθρώπινων ομάδων, να αναφέρονται στο παρελθόν τους, σαν να φοβούνται μήπως δεν εκτιμώνται σωστά στο παρόν. Ακριβώς με αυτό τον τρόπο αντιδρούσε η θρησκευτική ηγεσία του Ισραήλ, όταν έβλεπε τον Χριστό να συνομιλεί, να θεραπεύει αμαρτωλούς και αλλοεθνείς. Πρώτος ο Ιουδαϊκός λαός δεν πίστευε στο μυστήριο της καθολικότητας της σωτηρίας την οποία ήρθε να μας προσφέρει δωρεάν ο φιλάνθρωπος Κύριος. Γι’ αυτό και ο Χριστός, όταν οι Ιουδαίοι του είπαν : «είμαστε απόγονοι του Αβραάμ….» τους απάντησε: «το γνωρίζω αυτό κι’ όμως γυρεύετε να με σκοτώσετε» ( Ιωάν. 8-37).
Η πίστη που προκάλεσε τον θαυμασμό του Ιησού δεν ήταν πίστη κάποιου μαθητή Του, η συμπατριώτη του Ιουδαίου, αλλά πίστη ενός ειδωλολάτρη- Ρωμαίου αξιωματικού. Ο Χριστός κάνει άνοιγμα προς τα έθνη και αποστέλλει τους μαθητές Του για να κηρύξουν το Ευαγγέλιο της Βασιλείας «πάση κτίσει», να βαπτίσουν όλους αυτούς στο όνομα της Αγίας Τριάδος και να θεραπεύουν «πᾶσαν νόσον καί πᾶσαν μαλακίαν ἐν τῷ λαῷ».
Γι’ αυτό και η Εκκλησία πραγματοποιεί το έργο της σε λαούς που βρίσκονται «ἐν γῇ ἐρήμῳ, ἐν δίψει καύματος, ἐν γῇ ἀνύδρῳ», για να είναι όλα τα έθνη εμπιστευμένα στο Χριστό και να βρουν τον εαυτό τους μόνον σ’ Αυτόν.
Η καθολικότητα είναι για τους χριστιανικούς λαούς η μεγαλειώδης διάσταση της οικουμενικότητα της. Οι χριστιανοί μέσα στον κόσμο είμαστε εκείνοι που κατέχουμε τα πάντα και είμαστε εκείνοι που δεν έχουν τίποτε, «ὡς μηδέν ἔχοντες καί τά πάντα κατέχοντες», γιατί η καθολικότητα είναι ουσιαστικά μοιρασιά του πνευματικού πολιτισμού που είναι πάντα λιτότητα, τρυφερότητα καρδιάς, ταπείνωση.
Η Εκκλησία που γνωρίζει, ότι δέχεται τα πάντα από τον Κύριο της, που πήρε υπόσταση από το βλέμμα Του, αναγνωρίζει τον εαυτό της ως απόλυτα πτωχό, και ο πτωχός δεν έχει καν τη συνείδηση μιας ύπαρξης που του ανήκει. Εμείς οι χριστιανοί αισθανόμαστε, ότι παίρνουμε τα πάντα από τον Κύριο και την παρηγοριά των αδελφών μας.
Η προέκταση των μυστηρίων του Χριστού στη ζωή της Εκκλησίας μέχρι το τέλος των αιώνων συνεπάγεται, όχι μόνο την πρόσκληση των εθνών από την Εκκλησία με την πλήρη πολιτιστική τους ταυτότητα, αλλά και την υπέρβαση τους στη λειτουργία του εκκλησιαστικού σώματος της καθολικής οικουμένης.
Η σημαντική αυτή αλήθεια κάνει την ορθοδοξία να συμβάλλει με ουσιαστικό τρόπο στην πραγματικότητα του κόσμου και στη λειτουργική πληρότητα του ευρωπαϊκού πολιτισμού, αν και οι ευρωπαίοι στέκονται αρνητικά ή με σκεπτικισμό απέναντι στις πνευματικές ρίζες τους, και μέσα σε δύσκολες εποχές να διακονεί με πνεύμα αγάπης και θυσίας τον κάθε άνθρωπο της εποχής μας, ο οποίος κάθε μέρα αγωνίζεται και αγωνιά για την ειρήνη, την αξιοπρέπεια, τη δικαιοσύνη και την ενότητα του σύμπαντος κόσμου.
π.Γ.Στ.
10 σχόλια:
Πόσον "ξύλινος" μοῦ φαίνεται ὁ λόγος σας, Γερασιμάγγελε Στανίτσα! Διαγκωνίζεσθε μὲ τοὺς πολιτικοὺς γιὰ τὰ πρωτεῖα...
Δὲν σᾶς γράφει κάποιος ἄθεος. Σᾶς γράφει ἕνας ἄνθρωπος ποὺ εἶναι μὲν στὴν ἀρχή τῆς ἀτραποῦ, ἀλλὰ ἔχει τὴν ζέση νὰ ἐπιστρέψη στὸν Πατρικό Οἶκο, σύμφωνα μὲ τὴν παραβολή τοῦ Ἀσώτου.
Ἐλπίζω νὰ ἀντιληφθεῖτε κάποτε τὴν εἰκόνα ὅτι οἱ Ὀρθόδοξοι εἶστε ἕνα ἀπὸ τὰ ἑκατοντάδες δόγματα (ἑρμηνευτὲς τοῦ Εὐαγγελίου), καὶ ἡ Χριστιανικὴ Θρησκεία μία ἀπὸ ὅλες τὶς θρησκεῖες τῶν ἀνθρώπων. Στὸ μέτρο αὐτό, δὲν δικαιοῦσθε νὰ περιχαρακώνετε καὶ νὰ οἰκειοποιεῖσθε τὴν Θεϊκὴ Ἀλήθεια σύμφωνα μὲ τὰ δικά σας μέτρα.
Εὐτυχῶς διὰ τὴν κοινωνία μας, ἔχουν παρέλθει οἱ καιροὶ ποὺ θὰ μὲ ἀφορίζατε γιὰ τὰ γραφόμενά μου.
Γιῶργος Παπουτσῆς
Γεωπόνος-ἐκπαιδευτικός
Δεινοστράτου 51-53,
Ἀθήνα
Πάτερ Γερασιμάγγελε θέλατε να πείτε.
Μάλλον σας ξέφυγε.
Όταν ένας άνθρωπος δεν βρίσκεται στην Χάρη του Τριαδικού Θεού αγαπητέ γεωπόνε φυσικό είναι να ακούει τον λόγο του Θεού ξύλινο...
Και πάλι καλά δηλ που τον ακούτε σαν ξύλινο, γιατί καποιοι άλλοι αρνητές της αλήθειας (όπως εσείς) δεν τον ακούνε καν.
Αν θέλατε να μας πείτε σε ποιο δόγμα ανήκετε;
Παπαγιαννόπουλος Νικόλαος
Θεσσαλονίκη
Ιατρός
ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ...
ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟ...
ΔΕΝ "ΑΝΤΕΧΕΤΕ" ΠΑΤΕΡ ΜΟΥ ΤΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΣΑΣ ΣΕ ΩΤΑ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΘΕΩΝ...ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΤΕ...
ΤΗΝ ΕΥΧΗ ΣΑΣ...
Αγαπητές γεωπόνε, μάλλον έχεις μπλέξει λίγο τα πράγματα.
Πραγματικά δεν κατάλαβα την φράση σου :"δὲν δικαιοῦσθε νὰ περιχαρακώνετε καὶ νὰ οἰκειοποιεῖσθε τὴν Θεϊκὴ Ἀλήθεια σύμφωνα μὲ τὰ δικά σας μέτρα". Δηλ. εσύ πως αντιλαμβάνεσαι την θεϊκή αλήθεια ; Με ποιο τρόπο την κατανοείς ; Εσύ δηλ. δεν περιχαρακώνεις και δεν οικειοποιείσαι την θείκή αλήθεια ; ΖΓιατί δηλ. να μην πω ότι και συ κάνεις ακριβώς το ίδιο πράγμα που κταγγέλλεις τον Γερασιμάγγελο Στανίτσα. Τον ιερέα δηλ.γερασιμάγγελο Στανίτσα, τον οποίο μπορεί να μην αποδέχεσαι αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να τον προσφωνείς σωστά. Γιατί όυτε εγώ μπορεί να μην αποδέχομαι ένα καθολικό ιερέα, αλλά θ ατον προσφωνήσω Καρδινάλιο γαιτί αυτός είναι ο τίτλος του. Μπορεί να μην γουστάρω τον καθηγητή του γιού μου στο πανεπιστήμιο ή να μην τον αποδέχομαι αλλά θα τον προσφωνήσω κ.Καθηγητά.
Στοιχειώδης ευγένεια αγαπητέ μου γεωπόνε . Τρομάρα σου. Είσαι και εκπαιδευτικός.
Γεωπόνε, έχω μια απορία ;
Μπορείς να μου τη λύσεις ;
Πού πιστεύεις ; Τι δόγμα ακολουθείς ;
Απάντησε σε παρακαλώ, για να μπορέσουμε να κάνουμε διάλογο. Γιατί αν είσαι άλλου δόγματος δεν αξίζει τον κόπο να συζητήσουμε. Μάταιος κόπος. Ό,τι και αν πούμε δεν πρόκειται να πειστείς.
Αν είσαι πράγματι Χριστιανός Ορθόδοξος της Ανατολικής Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας, τότε μπορούμε να κουβεντιάσουμε σοβαρά.
Μονάχα μη μου πεις οτι είσαι του λεγομένου "πατρίου ημερολογίου"!. Τότε όχι μόνο τζάμπα κόπος, αλλά και αυτά που μόλις έγραψα, πήγαν χαμένα.
Απλός εργαζόμενος σε μικρομεσαία επιχείρηση,
αλλά δυστυχώς πτυχιούχος του Πανεπιστημίου που ακόμα ψάχνω θέση σε δημόσιο σχολείο.
Εσύ βέβαια βρήκες, αλλά λυπάμαι τα παιδάκια!
Μην περιάζετε τον γεωπόνο βρε παιδιά...
Κάνει το κομμάτι του ο άνθρωπος.
Πες τα.....Γεωπόνε μου....
TETOIA LES KAI STA LOULOUDIA??????????????????????
XAXAXAXAXAXAXAXA
TA KAKOMOIRA...........
κ.Καθηγητά,
καλόν είναι να είσθε ολίγον πιο ευγενής και να προσωνείτε τουε σεβαστούς κατ'εμάς ιερείς με τον προσήκοντα σεβασμό.
Μπορείτε να πρεσεβεύετε ό,τι επιθυμείτε, αλλά σας παρακαλώ πολύ μη προκαλείτε.
Μου θυμίζετε βουλευτή του ΠΑΣΟΚ από την περιφέρεια του Βορειανατολικού Αιγαίου που προσφωνούσε τον Μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χρισόδουλο "Κύριο Παρασκευαϊδη".
Σας παρακαλώ πολύ.
Γ.Νταγκ. Ασπροβάλτα
Αγαπητέ γεωπόνε,η ορθόδοξη πίστη έχει την μοναδική αλήθεια γι'αυτό λέγεται και ορθόδοξη.....Μάλλον δεν ξέρετε πολύ καλά ελληνικά....Δεν πειράζει δεν είστε θεωρητικός.Αλλά στον τομέα που ειδικεύεστε θα έπρεπε να να είχατε δει το θαύμα της δημιουργίας και της ανάπτυξης.Αλλά αυτός που είναι εγκλωβισμένος σε δήθεν αναζητήσεις της θρησκείας αδυνατεί να το δει και αναλίσκεται σε λόγια φαιδρά!!!
Βράχος
Σωστός ο βράχος!!!! επίσης πολύ ωραία τοποθετήθηκε ο κ.παπαγιαννοπουλος!!
Παπαρατσι
Δημοσίευση σχολίου