Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2010

Μάτιασμα και ξεμάτιασμα




Πολλές φορές, όταν παθαίνουμε κάτι είτε με τα οικονομικά, είτε με τα οικογενειακά μας, κάνουμε εύκολα και γρήγορα τη διά­γνωση : ΜΑΤΙΑΣΜΑ! Σίγουρα κάποιος μας μάτιασε! Δεν εξηγείται διαφορετικά. Τόσο ξαφνικά και χωρίς αιτία να πάθουμε κακό; Οπωσδήποτε πρόκειται για μάτιασμα. Και τώρα τι κάνουμε;

Καταφεύγουμε στην κυρία τάδε πού ξεματιάζει. Και η κυρία τάδε με πολύ ύφος κάνει κάτι παράξενες τελετές, νεράκια ή καρβουνάκια με προσευχή στο Χριστό και στους Αγίους Αναρ­γύρους, συνεχίζουν με κάτι αστεία - για να μη πούμε βλάσφημα- λόγια για την Παναγία, πού «λούστηκε» και «κτενίστηκε». Και μη χειρότερα. Και συ, τέλος, 9 φορές λες το «Πάτερ ημών» για να έχει εκκλησιαστικό φινάλε!

Μα είναι σοβαρά πράγματα αυτά; Προφανώς όχι. Τότε ποια είναι ή αλήθεια;

Το μάτιασμα (Βασκανία) μπορεί πράγματι να συμβεί. Και συμβαίνει συνήθως, όταν κάποιος εστιάζει το μάτι του σε κάποιο πρόσωπο, είτε με διάθεση φθόνου ή μίσους ή εκδικήσεως. Παρακι­νεί έτσι τον διάβολο να βλάψει το πρόσωπο αυτό. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει, όταν στείλει κανείς κά­ποιον... στον διάβολο.


Στο σημείο αυτό πρέπει να πούμε, ότι ανθρώ­πους πού έχουν συνειδητή πνευματική ζωή (εκ­κλησιασμός - εξομολόγηση - Θ. Κοινωνία) δεν τους πιάνει το «μάτι».

Αλλά κι' αν τυχόν συμβεί κάτι, οι σωστοί χριστιανοί δεν καταφεύγουν σε κομπογιαννίτισσες ξεματιάστρες, αλλά στην μοναδική ισχυρή δύναμη κατά του διαβόλου, δηλ. την ΙΕΡΩΣΥΝΗ. Μόνο ο ιερέας έχει δικαίωμα να διαβάσει την ειδική ευχή «εις βασκανίαν». Μια ευχή που δεν περιέχει ανόητα λόγια, αλλά επικαλείται ξεκά­θαρα τον μόνον «ιατρόν και θεραπευτήν των ψυχών ημών».

Οι δικαιολογίες «πού να βρω παπά τέτοιαν ώρα;» δεν στέκουν. Προσευχήσου με απλά λόγια και γνωστές προσευχές στον θεό να σε λυτρώσει από την επήρεια του διαβόλου και με την πρώτη ευκαιρία πήγαινε σε παπά πνευματικό. Όχι μόνο για να σε απαλλάξει από το μάτιασμα. Αλλά κυρίως για να ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΘΕΙΣ. Πρέ­πει επιτέλους να πάψουμε να βλέπουμε τον πα­πά σαν το μάγο, πού θα μας γλυτώσει αυτόματα από το κακό. Χρειάζεται και η δική μας συμμετο­χή στη θεραπεία. Και αυτή η συμμετοχή είναι η ειλικρινής εξομολόγηση. Και ο δυναμικός αγώ­νας της μετανοίας.


π.Γ.Στ.



7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

παραστατικο και γλαφυρο κειμενο...

Αναζητητής

Ανώνυμος είπε...

φυσικα και σε άσχετους και σε ανθρωπους της εκκλησιας πιανει το ματι ή τα μαγια...
το υπογραμμιζω και σε αυτους της Εκκλησιας..

Ανώνυμος είπε...

Ναι ανώνυμε των 1:08. Η εκκλησία δεν αρνείται το μάτι. το αποδέχεται. αλλά αποδέχεται ότι μόνο ο ιερέας είναι σε θέση να κρίνη εάν είναι όντως μάτι και πρέπει να διαβάσει την ευχή της βασκανίας ή αν είναι ψυχολογικό οπότε πρέπει να παραπέμψει στον κατάλληλο ψυχίατρο.
Θέλει διάκριση και από τους ιερείς πάρα πολύ. Μερικοί Ιερείς πάνω στην αγραμματοσύνη τους το παραμικρό που συμβαίνει στους ανθρώπους το θεωρούν κακό μάτι και κάποιος σε μάτιασε και άλλα τέτοια.
Αυτή είναι η γνώμη μου αδελφοί μου ευλογημένοι.
Καληνύχτα σας.
Μανώλης Μανωλόπουλος από την Μανωλάδα.

Ανώνυμος είπε...

ΕΙΜΑΙ ΤΥΧΕΡΟ: ΕΙΜΑΙ ΤΟ 2000.000 ΝΟΥΜΕΡΟ........ΜΠΡΑΒΟ ΜΟΥ....ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΜΗΝΕΣ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ...
ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ BLOG EΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΠΟΥ ΣΕ ΕΜΑΘΑ....ΜΟΥ ΚΡΑΤΑΣ ΣΥΝΡΟΦΙΑ ΠΟΛΛΑ ΒΡΑΔΙΑ...ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ....
ΣΟΥ ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΘΕ ΠΡΟΚΟΠΗ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙΣ ΣΥΝΤΡΟΦΙΕΣ ΣΤΗΝ ΜΟΝΑΞΙΑ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ.ΚΑΛΗΜΕΡΑ.

Ανώνυμος είπε...

κατηχητικοτατο Πατερ.να τα λετε και απο αμβωνος.ερχονται πολλες....ξεματιαστρες στην εκκλησια.στο διαδικτυο δυσκολα μπαινουν.ευχαριστουμε.

Ανώνυμος είπε...

Η βασκανία προϋπήρχε του Χριστιανισμού. Πως ξαμάτιαζαν τότε που δεν υπήρχαν ιερωμένοι;
Μήπως είναι απλά ζήτημα αυθυποβολής και τα λόγια, τόσο του ιερωμένου όσο και των ξεματιαστρών απλά ακυρώνουν αυτήν την αυθυποβολή;

Ανώνυμος είπε...

Σίγουρα δεν είναι αυθυποβολλής ούτε υποβολής.
Ο διάβολος μερικές φορές επιτρέπει να γίνεται τι μάτιασμα και μόνο ο Χριστός μέσω του ιερέως έχει την δύναμη να ακυρώσει τις ενέργειες του διαβόλου.