Τα παιδιά μάρτυρες της Εκκλησίας μας αποτελούν πηγή ενίσχυσης της πνευματικής ζωής των χριστιανών. Οι ιστορίες των μικρών αυτών παιδιών, του αγίου Κυριακού, του αγίου Κηρύκου, του αγίου Ταρσιζίου, του αγίου Μαμά, της αγίας Ακυλίνας και πολλών άλλων, δείχνουν την αγάπη τους στον Χριστό και τη γενναιότητα να ομολογήσουν το όνομα Του, αφού αγνόησαν με απλότητα, που μόνο σε παιδική ψυχή ταιριάζει, φοβερούς Βασανιστές και ηγεμόνες. Σε κάποιες περιπτώσεις, το παιδί μάρτυρας έδειξε υπευθυνότητα ωρίμου ανθρώπου, όπως στην περίπτωση του αγίου Ταρσιζίου, ο οποίος υπερασπίστηκε τα Άγια των Αγίων έναντι των άλλων παιδιών, που ήταν ειδωλολάτρες, με υπευθυνότητα μέχρι θανάτου. Η αγία Ακυλίνα, με αντίτιμο την ίδια της τη ζωή, δίδασκε στις φίλες της την πίστη της στον Χριστό.
Μπορούνοινέοι να εμπνευστούναπότο μαρτύριο των παιδιώνμαρτύρων; Μπορούν, ανκατανοήσουν ότι το μαρτύριο τους προβάλλει την ελευθερία που χαρακτηρίζει τον «αθλητή» του Χριστού από κάθε εξάρτηση. Η Εκκλησία μας στα μαρτυρολόγια καταγράφει το μαρτύριο ως «άθληση» Χριστού. Ο αθλητής είναι πειθαρχημένος και γυμνασμένος για το αγώνισμα του. Κατ' αντιστοιχία και ο μάρτυρας βιώνει την πίστη ως εν ελευθερία κοινωνία με τον θεό και «άσκηση» της ψυχής του.
Σε μια εποχή ανέσεων και μαζοποίησης, τα παιδιά μάρτυρεςαποτελούν σημεία ελέγχου τηςραθυμίας νέων και πρεσβυτέρων, ως πρότυπα που εξαίρουν τη δύναμη της θέλησης. Το μαρτύριο τους αποτελεί εγγύηση ότι ο νέος άνθρωπος μπορεί να είναι ελεύθερος από τις ψευδαισθητικές προκλήσεις και να αγωνιστεί για την ελευθερία του. Οι νέοι αντιτάσσονται στην εξουσία του «κατεστημένου». Τα παιδιά μάρτυρες προσανατολίζουν τον νέο να αντισταθεί στις προκλήσεις που κηδεμονεύουν την ελευθερία του. Η αντίσταση αυτή αποτελεί από μόνη της Βίωση μαρτυρίου. Και οι Πατέρες της Εκκλησίας έχουν επισημάνει την έννοια του μαρτυρίου συνειδήσεως, δηλαδή του μαρτυρίου εκείνου που δεν επιφέρει μεν σωματικό θάνατο αλλά αποτελεί δοκιμασία των αντοχών του ανθρώπου στον κατά θεό Βίο του.
Κωνσταντίνος Κορναράκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου