Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2009

Πώς πρέπει να εορτάζουμε τα Χριστούγεννα ;

Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος


Χριστούγεννα με τον Χριστό, με τον ενανθρωπήσαντα Θεό. Που σημαίνει οτι η Εορτή αυτή είναι υπόθεση κοινωνίας προσώπων, Θεού και ανθρώπου, ανθρώπου και συνανθρώπου, είναι μέθεξη ζωής. Η βασική μας έγνοια πρέπει να είναι η ετοιμασία μας η εσωτερική για την υποδοχή στην καρδιά μας, του Θείου Λυτρωτού.

Αυτό γίνεται, με την ταπείνωση, την αγάπη, την μετάνοια, την Μυστηριακή Ζωή της Εκκλησίας. Χαίρομαι όταν βλέπω χιλιάδες πιστούς να εκκλησιάζονται. Λυπάμαι όταν συλλογίζομαι οτι κάποιοι απ’ αυτούς δεν βιώνουν την εσωτερική πνευματική διάσταση του Μυστηρίου της Θείας Οικονομίας και θλίβομαι με την διαπίστωση οτι πολλοί άνθρωποι δεν μετέχουν στην ζωή της Εκκλησίας ή και άλλοι δεν γνωρίζουν την αλήθεια.

Η έγνοια μας πρέπει να είναι η λύτρωσή μας, η σωτηρία μας, η επίτευξη της αγιότητος. Έχουμε άραγε συνειδητοποιήσει ποιός είναι ο σκοπός της ζωής μας; Όλα τα όντα επί της γης εκπληρώνουν τον σκοπό τους. Βλέπετε ένα φυτό. Βλαστάνει, καρποφορεί κλπ. Ο άνθρωπος ποιόν σκοπό έχει; Ήδη το ανέφερα. Να αγιάσει. Φτάνει στον σκοπό του; Μακάρι. Το εύχομαι.

Στο σημείο αυτό επιτρέψατέ μου να θυμηθώ και πάλι τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, ο οποίος λέγει:

«Χριστούγεννα! Τα πάντα γιορτάζουν γύρω μου. Γι’ αυτό και εγώ θέλω να γιορτάσω. Θέλω να ευφρανθεί η ψυχή μου, να πανηγυρίσει ο εσωτερικός μου κόσμος. Και ευφραίνομαι όχι κρούοντας την κιθάρα ή χρησιμοποιώντας αυλούς. Ευφραίνομαι βλέποντας αντί για μουσικά όργανα, του Χριστού τα σπάργανα. Αυτά είναι η ελπίδα μου. Αυτά είναι η ζωή μου. Αυτά φέρνω μαζί μου καί με την ενίσχυσή που παίρνω, ψάλλω μαζί με τους Αγγέλους. «Δόξα ν ψίστοις Θε» και με τους ποιμένες «καί πί γς ερήνη ν νθρώποις εδοκία».

Μέσα από τα λόγια αυτά φαίνεται η όλη διάσταση της Εορτής και η ευφροσύνη που πηγάζει από την θεανθρώπινη κοινωνία, από την θεοποίηση του ανθρώπου που έγινε και γίνεται μέσα από την εκούσια κένωση και πτωχεία του Θεού, από το άδειασμα του Θεού. Όμως για να υψωθούμε στον ουρανό και να απολαύσουμε την απωλεσθείσα χαρά, τον αιώνιο Παράδεισο, πρέπει ελεύθερα να πούμε το ναι, στου Θεού την άκρα συγκατάβαση.


απόσπασμα από συνέντευξη στο πατρινό περιοδικό "Trip"


1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Ωραίος ο Δεσπότης μας.
Μπράβο του.