Σάββατο, 22 Αυγούστου 2009

Το μυστήριο της αρχής


Το μυστήριο της αρχής απλώνεται πριν από την πρώτη ώρα του κόσμου. Γι’ αυτό το μυστήριο μιλάει ο άγιος Ευαγγελιστής Ιωάννης στην αρχή του ευαγγελίου του: «εν αρχή ην ο Λόγος και ο Λόγος ην προς τον Θεόν και Θεός ην ο Λόγος». Πριν σημάνει η πρώτη ώρα του κόσμου, υπάρχει το μυστήριο της Τριαδικής Θεότητος.

Η ζωή μας και η κοινωνία των τριών προσώπων της θεότητος συνθέτουν το μυστήριο της αρχής, που απλώνεται σε μια «ώρα μηδέν», πριν από την πρώτη ώρα. Όλα ξεκινούν από κάποια πρώτη ώρα. Και η αρχή αυτή ανήκει πάντοτε στο Θεό.

Ο Θεός σημαίνει την πρώτη ώρα του κόσμου στην κοσμογονία. Στον α΄ στίχο της Γέννεσης διαβάζουμε: «Εν αρχή εποίησε ο Θεός τον ουρανόν και την γήν». Η αρχή της φυσικής ζωής του ανθρώπου ξεκινάει από την πνοή ζωής που ο Θεός «ενεφύσησε» στον Αδάμ.

Η αρχή και η γέννηση του ανθρώπου στη ζωή του νέου Αδάμ της χάριτος του Χριστού, δεν γίνεται «εξ αιμάτων ουδέ εκ θελήματος σαρκός, ουδέ εκ θελήματος ανδρός, αλλ’ εκ Θεού» (Ιωάνν. 1,13), «άνωθεν» (Ιωάνν. 3,7).

Η μετάνοια είναι πάντα μια καινούργια αρχή που κάνει ο Θεός στη ζωή μας. Την πρώτη ώρα, την ώρα της αρχής, που απεργάζεται πάντα ο «Πρώτος», η «Αρχή», το «Άλφα», ο Δημιουργός μας Θεός.

Ο Θεός ας ενισχύσει όσους βρίσκονται στην αρχή της πνευματικής ζωής.



π.Γ.Στ.



2 σχόλια:

Vasiliki Rimpa είπε...

εν αρχή.....τι δηλώνει ? χρόνο...εποίησεν ουρανόν και γη .....άρα χώρο.....
Άρα λοιπόν έχουμε την επισήμανση του χρόνου ...διότι όταν υπάρχει η αρχή υπάρχει και το τέλος.

Και φυσικά τον χώρο....άρα οδηγούμαστε στο χωρο- χρόνο .
Και όλα αυτά πριν ακόμη υπάρξει οποιαδήποτε καταγραφεί...φιλοσόφων κλπ.
Λέμε .....εν αρχή.....σημαίνει ότι έχουμε μια αρχή αλλά και ένα τέλος ....ότι αρχίζει - τελειώνει.

Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα γεννιέται μια υπέροχη αρετή .....η αρετή ....της υπομονής .

Τι θέλει να μας πει όμως ?
Οτι η Δημιουργία έχει και ένα τέλος ?
Το τέλος έχει δυο πλευρές : τη φυσική πλευρά και την αποκαλυπτική πλευρά.

ποια είναι η αποκαλυπτική πλευρά όμως
το τέλος δε μπορεί να είναι η εξαφάνιση , δηλ. ο Θεός αυτό που δημιούργησε δε μπορεί να το γυρίσει στο μηδέν.
Αλλά είναι η αλλαγή , η μεταλλαγή σε ιδιότυπο χωροχρόνο .....και αυτό θα είναι η Βασιλεία του Θεού ( το λέει και ο ψαλμός 101 )

Ανώνυμος είπε...

Bασιλικη, παράξενος ο τρόπος σου,αλλά ενδιαφέρων