Σάββατο, 19 Απριλίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ- ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ Ευαγγέλιο: Ιωάν.1,1-17


Η ΝΙΚΗ ΚΑΙ Ο ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

            Εν ολίγοις

            Ο Ιησούς με την Ανάσταση Του εγκαινιάζει μία νέα εποχή για την ανθρωπότητα. Καταλύει τη δύναμη του θανάτου και επανασυνδέει τον άνθρωπο με την αρχή-την πηγή της ζωής. Γι’ αυτό και αναμετρήθηκε με τον θάνατο. Οι άνθρωποι σταύρωσαν τον αρχηγό της ζωής, αλλά ο θάνατος δεν μπόρεσε να τον κρατήσει στον τάφο.
Ο θάνατος είναι το «τέλος» του ανθρώπου που απομακρύνεται από την αλήθεια και τη ζωή. Η πνευματική ποιότητα του Χριστού ξεπερνάει τη βιολογική δύναμη της φθοράς και του θανάτου, γιατί στο Χριστό συνδέεται η πνευματική και ηθική κατάσταση του ανθρώπου με τη βιολογική του ύπαρξη.
Ο Χριστός με τον σταυρικό Του θάνατο και την Ανάστασή Του θεράπευσε την αρρώστια του θανάτου και λύνει το πρόβλημα του ανθρώπου, που είναι η φθορά και η εξαφάνιση. Γι’ αυτό και η Εκκλησία από τότε προκαλεί την ανθρωπότητα να συμμετέχει στο ευφρόσυνο αυτό μήνυμα, που αφορά όλους αυτούς που γίνονται μέλη της Εκκλησίας.
Ο Απ. Παύλος τονίζει πως οι συνέπειες την νίκης του Χριστού μεταβιβάζονται και στους πιστούς. Καθώς εν τω Αδάμ όλοι πεθαίνουν, έτσι και εν τω Χριστώ όλοι θα ζωοποιηθούν. Ο νέος Αδάμ-ο Χριστός- έδωσε το αντίδοτο του θανάτου και μπόλιασε  την ανθρωπότητα με το φάρμακο της αθανασίας. Στο μυστήριο της Θ. Ευχαριστίας οι πιστοί συμμετέχουν στο σταυρό και την ανάσταση του Χριστού και κοινωνώντας καλλιεργούν την αθανασία σύμφωνα με τον ψαλμωδό: «Σώμα Χριστού μεταλάβετε, πηγής αθανάτου γεύσασθε…». Η συμμετοχή μας στην ανάσταση του Χριστού δημιουργεί την προϋπόθεση για τη συμμετοχή μας στην δική μας ανάσταση. Η ανάσταση είναι ο θρίαμβος και η νίκη ολόκληρης της εν Χριστώ ανθρωπότητας. Γι’ αυτό και η ανάσταση του Κυρίου είναι η μεγάλη γιορτή της ορθοδοξίας. Είναι το κεντρικό γεγονός της λειτουργικής μας ζωής.
Εν τούτοις φαίνεται, ότι ο θάνατος κυριαρχεί και ο άνθρωπος μένει δέσμιός του. Η αλήθεια είναι ότι η κατάλυση του  κράτους του θανάτου αντικειμενικά είναι μία πραγματικότητα. Ο κάθε πιστός συμμετέχοντας στη ζωή του Χριστού, έχει τον αρραβώνα της μέλλουσας ζωής. Γιατί αν πιστεύουμε, ότι ο Ιησούς πέθανε και αναστήθηκε, έτσι πρέπει να πιστεύουμε πως και ο Θεός θα φέρει με το Χριστό, μαζί του εκείνους που κοιμήθηκαν. Η Ανάσταση είναι μία βεβαιότητα, αλλά και μία υπόσχεση που θα πραγματοποιηθεί στο τέλος της ιστορίας.
Η χαρά πηγάζει από την Ανάσταση και είναι το μόνιμο αίσθημα των πιστών όπως το εκφράζει ο άγ. Ιωάννης ο Χρυσόστομος στον κατηχητικό λόγο του. «Εσέλθετε πάντες εις την χαράν του Κυρίου υμών… Η τράπεζα γέμει, τρυφήσατε πάντες.. Μηδείς φοβείσθω τον θάνατον. Ηλευθέρωσεν γαρ ημάς ο του Σωτήρος θάνατος. Πού σου θάνατε το κέντρον;  Ανέστη Χριστός εκ νεκρών και νεκρός ουδείς επί του μνήματος. Χριστός γαρ εγερθείς εκ νεκρών, απαρχή των κεκοιμημένων εγένετο».

Χριστός Ανέστη!


π. γ. στ.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Χριστός Ανεστη π.Γερασιμάγγελε

καλή δύναμη.

Χρόνια πολλά.

Αντιαιρετικά, Η Εκκλησία γ΄

Η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι λοιπόν η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία. Και είναι όχι γιατί το θέλουμε εμείς, αλλά γιατί αυτή δι...