Σάββατο 31 Ιουλίου 2010

Τό βάπτισμα ἀπαραίτητο γιά τή σωτηρία


Ο φυσικς νθρωπος πο κουβαλει μσα του τ νκρωση τς φθορς κα το πνευματικο θαντου δν μπορε ν δε τ Θε κα ν ζσει στν αἰώνια θεα βασιλεα. Ατ φυσικ δν σημανει τι σ κτακτες περιπτσεις Θες δν μπορε ν χορηγσει τ σωτηρα, παρακμπτοντας τν κανονικ γωγ το ερο βαπτσματος. Ατ ββαια ποτελε διωτικ πθεση το Θεο, τν ποα μες δν γνωρζουμε κα πολ λιγτερο δν μπορομε ν’ μφισβητσουμε. Τν ναγκαιτητα το βαπτσματος ς μσου σωτηρας βλπουμε στ λγια το Σωτρος στ συνομιλα πο εχε μ τ Νικδημο· «᾿Αμν μν λγω σοι, ἐάν μ τις γεννηθ ξ δατος κα Πνεματος, ο δναται εσελθεν ες τν βασιλεαν το Θεο»213.

Στ ατ πνεμα κινονται κα ο λγοι ᾿Ιωννη το Βαπτιστ, ποος διαστλλοντας τ δικ του βπτισμα στν ᾿Ιορδνη «ν δατι ες μετνοιαν» π τ λυτρωτικ βπτισμα το Κυρου, τνισε τι «ατς -δηλ. Κριος- μς βαπτσει ν Πνεματι γίῳ κα πυρ»214. Τν δια ννοια χουν κα ο χαρακτηρισμο το βαπτσματος ς «λουτρο παλιγγενεσας κα νακαινσεως Πνεματος Αγου»215, ς λουτρο δηλ. μ τ ποο ὁἄνθρωπος γνεται πλι πως ταν πρν π τν πτση του κα νακαινζεται π τν παλαιτητα τς μαρτας στν ποα ποδουλθηκε δι τς παρακος τοῦ᾿Αδμ· ς φωτισμοῦἤ φωτσματος216, μ τν ννοια τι βαπτιζμενος γεμζει π τ φς τς χριτος το Θεο, τσι πο ν μπορε ν ζεῖὡς «τκνον φωτς»217. Στ πνεμα ατ ο κατηχομενοι καλονταν στν ρχαα ᾿Εκκλησα «φωτιζμενοι», ο νεοβαπτισθντες «νεοφτιστοι» κα τ βπτισμα «νδυμα φωτεινν».


Ορθόδοξος Χριστιανική Γωνιά



1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΩΡΑΙΟ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΘΕΜΑ ΠΙΑΣΑΤΕ.
ΜΠΡΑΒΟ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.