Παρασκευή, 29 Ιανουαρίου 2010

Μήνυμα Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου για τους Τρεις Ιεράρχες

γαπητοί μου κπαιδευτικοί, γαπητά μου παιδιά,


Ζομε μία ποχ πο κπαίδευση χει χάσει τν καλλιτεχνικό της ρόλο˙ ν καλλιεργε δηλαδή τς ψυχς τν μαθητν κα ν λλάζει τν κόσμο. Εναι περισσότερο γραφειοκρατικ κα μονοδιάστατη χάνοντας τν πελευθερωτικό της ρόλο1. Δν εναι παράξενο πομένως πο ορτ τν Τριν εραρχν , ς ορτ τς Παιδείας, ντιμετωπίζεται π μερικούς, μ διαφορία. Μία ργία, πο κομίζει μία κατανόητη ορτή.

Ε
ναι τόσο κατανόητη, σο κατανόητη μοιάζει ν εναι σχέση τς Παιδείας μ τν Κοινωνία. Δν εναι καθόλου εκολο ν γίνει ντιληπτό, διαίτερα σήμερα, τι μία δικη κα πρόσωπη κοινωνία δν μπορε ν χει παιδεία, λλ ν γενν να δικο, πρόσωπο κα πολλς φορς πάνθρωπο κπαιδευτικ σύστημα.

Ο Μέγας Βασίλειος,
γιος ωάννης Χρυσόστομος κα γιος Γρηγόριος Θεολόγος στάθηκαν στν νθρωπο κα τ ργα του. Καταδίκασαν τν νισότητα κα τ βιαιότητα τς ξουσίας τν σχυρν γι ν δείξουν τι μόνο νας νθρωπος πο καλλιεργεται μ ρετς κα τ γαθ το πολιτισμο μπορε ν λλάξει τν σχήμια τν κοινωνιν.

Γι
τος Τρες εράρχες νόμος τς γάπης, τς σότητας, τς λευθερίας κα τς ερήνης δν χει τίποτε τ κοιν μ τ νόμο τν σχυρν κάθε ποχς. Παιδεία, σύμφωνα μ τ διδασκαλία τους, ποτελε δρόμο πελευθέρωσης προσωπικς κα κοινωνικς κα τ κπαιδευτικ σύστημα πρέπει ν σέβεται τν διαιτερότητα το προσώπου το μαθητή, ν βρίσκεται στν πηρεσία του, ν καλλιεργε κα ν θεραπεύει τ δίψα του γι μάθηση. στόχος πρέπει ν εναι κατ πρόσωπο καλλιέργεια κα χι τ κατ κεφαλν εσόδημα. γάπη κα χι ναγκαιότητα.

σο Παιδεία θ σοδυναμε μ κπαιδευτικ σύστημα πο θεωρεται πιτυχημένο μόνο ς προπαρασκευστικ στάδιο γι τν εσαγωγ στν Τριτοβάθμια κπαίδευση, τόσο περισσότερο θ αξάνεται ριθμς τν μαθητν πο θ «χάνεται» κα δν θ λοκληρώνει τ βασικ κπαίδευση, θ ποφέρει π κατάθλιψη κα θ μισε τό σχολεο.

Ο
Τρες γιοι μ τ βίο τους κα τ διδασκαλία τους μς καλον σ μετάνοια, σ μία οσιαστικ στροφ πο θ βοηθήσει ν νθίσουν ο ψυχς τν παιδιν μας. Θ τιμήσουμε οσιαστικά τούς Τρες εράρχες μόνο ταν θ ποκτήσουμε Παιδεία κα κπαιδευτικ σύστημα πο θ σέβεται τ δάσκαλο κα τ μαθητή.



1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Καλό.

Αυθάδικο παιδί: Πώς το αντιμετωπίζουμε;

Δ εν είναι πάντα εύκολη η διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στην αυθάδεια και την απρέπεια.Υπάρχει μια εσφαλμένη εντύπωση ότι η αμφισβήτηση τω...