Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2010

''ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΚΑΝΔΑΛΑ'' , Μεσογαίας Νικολάου


λάχιστη πλέον ναπομείνασα περιουσία της χαρακτηρίζεται δημόσια ς «μύθητη» γι ν ξάπτει τ φαντασία τν καχύποπτων. Τ δεσμευμένα εάριθμα κίνητά της βαπτίζονται «φιλέτα», γι ν ρεθίζονται ο δύσπιστοι. δη κατασκευάστηκε μι λογική, που ο Μητροπολίτες, γι ν μπορον ν μιλον, θ πρέπει ν φορον μόνον σχισμένα ράσα κα μπαλωμένα παπούτσια, ν τρέφονται μόνο μ κονσέρβες κα περισσεύματα, ν κυκλοφορον μόνο μ ατοκίνητα γι πόσυρση, ν διαμένουν μόνο σ ρείπια, ν καταργήσουν τ παγκάρια κα τος ράνους, λλ ν δίνουν παντο κα πάντοτε κα σ λους. Μόλις προχθς κατηγορήθηκε γούμενος το Βατοπαιδίου κα ναγκάστηκε ν δώσει δημόσιες ξηγήσεις, γιατί, λένε, χρησιμοποίησε ξι φορς τ λέμβο το Λιμενικο (!). λα ατ ναπαράγονται π τ «σκάνδαλο το Βατοπαιδίου». ποδέκτης τς δικίας ταυτίζεται μ τν ατιο τς σκανδαλολογίας.

πως να καλ μουσεο ποτελε πένδυση τς κοινωνίας κα το πολιτισμο κα χι τν παλλήλων του, τσι κα ποκατάσταση το μοναδικο μοναστηριακο μνημείου πο νομάζεται Βατοπαίδι θ μποροσε ν ποτελε πολιτισμικ κα πνευματικ πένδυση μις προοδευτικς χώρας στ πλαίσιο μακροχρόνιων τολμηρν πολιτι­κν κα χι μικρονοϊκ ξιοποίηση νς μοναστηριο, πο θυσιάζει τν σκητικ ζω τν μοναχν στν βωμ τς καλοπέρασης, τς καλοζωας, τς μικροφιλοδοξίας κα τς κοσμικς ματαιοδοξίας ετε σεβε βάναυσα στ ερ σμα τς μοναχικς παραδόσεως, ζως κα διδασκαλίας.

ν μως εναι προφανς ενοια πρς τν Μονή, δύσκολα θ βρε κανες προσωπικ φέλη στος συντελεστς το παράξενου ατο «σκανδάλου». Ο μοναχο παρέμειναν τυλιγμένοι στ διο μαρο ράσο, γκατεστημένοι στ διο λιτ κελλί τους, κολουθντας τν διο μονότονο καθημεριν κανόνα τους, τηρντας παρέγκλιτα τς αστηρς νηστεες τους, γρυπνντας μ τν διο τρόπο κατ τς τέλειωτες νύχτες τους. Κα ο πολιτικο οτε ψήφους κέρδισαν π τ μοναστήρι οτε τ περιεχόμενο το βαλαντίου τους κατάφεραν μ κάποιο τρόπο ν πολλαπλασιάσουν. καλς λογισμς λέει τι πιθανότατα λοι θέλησαν ν βοηθήσουν. Μλλον κομψα. μόνος κερδισμένος θ ταν Μονή. χι ο κπρόσωποί της.

..Τν Κυριακ το Θωμ το τους 2008, πισκέφτηκε incognito μία π τς γιορείτικες μονές, γι τρες μέρες, τότε πρόεδρος τς λβετίας Pascal Couchepin. Σ κάθε κολουθία πήγαινε π τν ρχ κα στεκόταν ρθιος. Ο πατέρες εγενικ το πρότειναν, φο οτε στν ρθόδοξη λειτουργικ παράδοση ταν κτεθειμένος οτε κα τν ρχαία λληνικ γλσσα γνώριζε, ν νοιώσει νετα ν καθυστερε. Τότε τος πάντησε: «Μπορε ν μν καταλαβαίνω τ γλσσα τν νοημάτων, ασθάνομαι μως γι πρώτη φορ τι δ λοι ληθιν προσεύχονται κα Θεός εναι παρν κα τος κούει. Δν λθα γι ν κάνω μετάφραση οτε κάτι ν καταλάβει τ μυαλό μου∙ λθα γι ν βρεθ μπροστ στν Θεό, μαζ μ νθρώπους πο κα ατο τ διο κάνουν. Εναι τ μόνο μέρος στν κόσμο πο ατ εδα ν συμβαίνει.

Τ γιον ρος εναι ατ πο ντανακλται στ μάτια τν μοναχν πο πολ σεμν τ νοίγουν, στν διακριτικ λόγο ατν πο γνωρίζουν ν σιωπον, στν διάψευστη πόδειξη τς τμόσφαιρας πο δημιουργον ατο πο ξέρουν ν προσεύχονται, στ νεξίτηλα χνη πο φήνει στν ψυχ παρουσία το Θεο.

Ατ τ ρος δν σκανδαλίζει. Ατ μόνον μπνέει κα πείθει.


Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠ.ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ π.ΝΙΚΟΛΑΟΥ

ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Ι.Μ.Μεσογαίας

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

τι να πει κανεις για τον νικολαο!!!ο,τι μα ο,τι λεει ειναι πολυ σωστα!πρεπει να ελεγχθουμε απο τα λογια του ολοι.