Επιστημονική επιμέλεια: Δρ. Λίζα Βάρβογλη, παιδοψυχολόγος - ψυχοθεραπεύτρια, Harvard PhD, εντεταλμένη διδασκαλία, Τμήμα Ψυχολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο, varvogli@otenet.gr
Τι να κάνετε:
Όταν είναι δυνατό, να έχετε πολλά πράγματα (δύο ίδια αυτοκίνητα, δυο στυλό, δύο φύλλα χαρτιού, δύο κούκλες), ώστε να μπορείτε να δώσετε ένα αντικείμενο και σε κάποιο άλλο άτομο.
Κάθε φορά που τα παιδί σας μοιράζεται κάτι, επιβραβεύστε τη συμπεριφορά του λέγοντάς του μπράβο, μπράβο και μπράβο. Αν και γνωρίζει ότι είναι αυτή η αναμενόμενη συμπεριφορά, θα πρέπει να αισθάνεται καλά όταν το κάνει.
Πριν συναντήσει κάποιο φίλο του, ζητήστε του να διαλέξει ένα-δυο ειδικά παιχνίδια που του είναι πολύ δύσκολο να τα μοιραστεί και σεβαστείτε την απόφασή του. Φυλάξτε τα σε μια ντουλάπα και διαβεβαιώστε το ότι δε θα μπορεί να τα φτάσει ο φίλος του. Αυτό όμως σημαίνει ότι πρέπει να μοιραστεί τα υπόλοιπα παιχνίδια.
Τι να πείτε:
Τα παιδιά καταλαβαίνουν πολύ εύκολα την έννοια της σειράς. «Πρώτα θα παίξει η Χλόη με την κιθάρα και μετά εσύ.» Να θέτετε σε κάθε παιδί χρονικά όρια με το κάθε παιχνίδι.
«Ώρα να ανταλλάξετε παιχνίδια για λίγο! Μπορείς να παίξεις με το μαγικό ραβδί τώρα και ο Αχιλλέας με το πυροσβεστικό.»
«Να παίξει ο φίλος σου με τα τουβλάκια πρώτα ή με τα αρκουδάκια;»
1 σχόλιο:
πολύ τακτοποιημένα όλα,σέ κουτάκια!!
Δημοσίευση σχολίου