Παρασκευή, 23 Οκτωβρίου 2009

Ο π. Παΐσιος για τους Παλαιοημερολογίτες



να λλο θέμα πο πασχόλησε τν Γέροντα, ταν τ θέμα το μερολογίου. Πονοσε γι τ χωρισμ κα προσευχόταν. Λυπόταν γι τς παρατάξεις τν παλαιοημερολογιτν πο εναι ξεκομμένες σν τ κλήματα π τν μπελο, κα δν χουν κοινωνία μ τ ρθόδοξα Πατριαρχεα κα τς κατ τόπους ατοκέφαλες ρθόδοξες κκλησίες. Μερικς τέτοιες νορίες στν θήνα κα στ Θεσσαλονίκη νώθηκαν καθ’ πόδειξή του μ τν κκλησία κρατώντας τ παλαι μερολόγιο.

λεγε, λοιπν Γέροντας: «Καλ ταν ν μν πρχε ατ ορτολογικ διαφορά, λλ δν εναι θέμα πίστεως». Στς νστάσεις τι τ νέο μερολόγιο τ κανε Πάπας, παντοσε: «Τ νέο μερολόγιο τ κανε Πάπας κα τ παλι εδωλολάτρης», ννοώντας τν ούλιο Καίσαρα.

Γι
ν φανε καλύτερα τοποθέτηση το Γέροντα στ θέμα το μερολογίου, παρατίθεται στ συνέχεια μία σχετικ μαρτυρία:

ρθόδοξος λληνας μ τν οκογένειά του ζοσε χρόνια στν μερική. Εχε μως σοβαρ πρόβλημα. διος ταν ζηλωτς (παλαιοημερολογίτης), ν γυναίκα κα τ παιδι του ταν μ τ νέο μερολόγιο. «Δν μπορούσαμε ν γιορτάσουμε μιά γιορτ σν οκογένεια μαζί», λεγε. «Ατο εχαν Χριστούγεννα, γ το γίου Σπυρίδωνος. γ Χριστούγεννα, ατο το ϊ-Γιαννιο. Κα ατ ταν τ λιγότερο. Τ χειρότερο ταν τ ν ξέρεις, πως μς δίδασκαν, τι ο νεοημερολογίτες εναι αρετικο κα θ κολασθον. Μικρ πράγμα εναι ν κος συνέχεια τι γυναίκα σου κα τ παιδιά σου πρόδωσαν τν πίστη τους, πγαν μ τν Πάπα, τ μυστήριά τους δν χουν χάρη, κ.α.π. ρες συζητούσαμε μ τ γυναίκα μου, λλ κρη δ βρίσκαμε.

Γι
ν π τν λήθεια, κάτι δ μο ρεσε κα στος παλαιοημερολογίτες. δίως ταν ρχονταν κάποιοι δεσποτάδες κα μς μιλοσαν. Δ μιλοσαν μ γάπη κα μ πόνο γι τος πλανεμένους (πως τος θεωροσαν) νεοημερολογίτες. λλ θαρρες πς εχαν να μίσος κα χαίρονταν, ταν λεγαν τι θ κολασθον. ταν πολ φανατικοί. ταν τελείωνε μιλία τους, νιωθα μέσα μου μία ταραχή. χανα τν ερήνη μου. μως, οτε σκέψη ν φύγω π τν παράδοσή μας. Πήγαινα ν σκάσω. Σίγουρα θ πάθαινα κάτι π τ στενοχώρια.

Σ’ να ταξίδι μου στν λλάδα, επα τν προβληματισμό μου στν ξάδερφό μου Γιάννη. κενος μο μίλησε γι κάποιον γέροντα Παΐσιο. ποφασίσαμε ν πμε στ γιον ρος, γι ν τν συναντήσω. Φθάσαμε στν «Παναγούδα». Γέροντας μς κέρασε μ γελαστ πρόσωπο κα μ βαλε ν καθήσω δίπλα του. Τ εχα χαμένα. νίωθα, πως μο συμπεριφερόταν, σ ν μ γνώριζε π καιρό, σ ν ξερε τ πάντα γι μένα.
«Π
ς τ πς μ τ’ ατοκίνητα κε στν μερική;» ταν πρώτη κουβέντα του. Σάστισα. Ξέχασα ν ναφέρω πς δουλειά μου ταν στος χώρους σταθμεύσεως ατοκινήτων, κα φυσικ λο μ ατοκίνητα σχολούμουν.
«Καλ
τ πάω», ταν τ μόνο πο μπόρεσα ν ψελλίσω, κοιτώντας σ χαμένος τ Γέροντα.
«Πόσες
κκλησίες χετε κε πο μένεις»;
«Τέσσερις»,
πάντησα κα δεύτερο κύμα κπληξης μ κατέλαβε.
«Μ
τ παλι μ τ νέο»; ρθε τρίτος κεραυνός, πο μως, ντ ν μεγαλώσει τ σαστιμάρα μου, κάπως μ ξοικείωσε, μ ...προσγείωσε, θ λεγα, μ τ χάρισμα το Γέροντα.
«Δύο μ
τ παλι κα δύο μ τ νέο», το ποκρίθηκα.
«
σ πο πς»;
«
γ μ τ παλι κα γυναίκα μου μ τ νέο», πάντησα.
«Κοίτα. Ν
πς κι σ κε πο πηγαίνει κα γυναίκα σου», μο επε μ μία αθεντικότητα, κα τοιμαζόταν ν μο δώσει ξηγήσεις. λλ γι μένα τ θέμα εχε τελειώσει. Δ χρειαζόμουν ξηγήσεις κα πιχειρήματα. Κάτι τ νεξήγητο συνέβη μέσα μου, κάτι τ θεϊκό. να βάρος φυγε κα τινάχτηκε μακριά μου. λα τ πιχειρήματα κα λες ο πειλς κα ο φορισμο γι τος νεοημερολογίτες, πο χρόνια κουγα, ξανεμίστηκαν. νίωθα τ χάρη το Θεο πο μέσω το γίου του δροσε πάνω μου κα μ πλημμύριζε μ μία ερήνη πο χρόνια ναζητοσα. κατάσταση πο ζοσα θ κδηλώθηκε στ πρόσωπό του...
κενο πο θυμμαι εναι τι ατ μλλον κανε τν Γέροντα ν σταματήσει γι λίγο. λλ πειτα συνέχισε μ μερικς ξηγήσεις. σως γι ν τς λέω σ λλους. σως κα γι ν τς χρησιμοποιήσω γι τν αυτό μου σ καιρ πειρασμο, ταν θ περνοσε κείνη οράνια κατάσταση.
«Κα
μες βέβαια δ στ γιον ρος μ τ παλι πμε. λλ εναι λλη περίπτωση. Εμαστε νωμένοι μ τν κκλησία, μ λα τ Πατριαρχεα, κα μ’ ατ πο χουν τ νέο μερολόγιο κα μ’ ατ πο χουν τ παλι μερολόγιο. ναγνωρίζομε τ μυστήριά τους κα ατο τ δικά μας. Ο ερες τους συλλειτουργον μ τος ερες μας.
ν ατο ο καημένοι ξεκόπηκαν. Ο περισσότεροι κα ελάβεια χουν κα κρίβεια κα γωνιστικότητα κα ζλο Θεο. Μόνο πο εναι διάκριτος, «ο κατ’ πίγνωσιν». λλοι π πλότητα, λλοι π μάθεια, λλοι π γωισμό, παρασύρθηκαν.
Θεώρησαν τ
ς 13 μέρες θέμα δογματικ κα λους μς πλανεμένους, κα φυγαν π τν κκλησία. Δν χουν κοινωνία οτε μ τ Πατριαρχεα κα τς κκλησίες πο πνε μ τ νέο, λλ οτε κα μ τ Πατριαρχεα κα τς κκλησίες πο πνε μ τ παλιό, γιατί δθεν μολύνθηκαν π τν πικοινωνία μ τος νεοημερολογίτες. Κα χι μόνον ατό. Κα ατο ο λίγοι πο μειναν, γιναν, δν ξέρω κα γώ, πόσα κομμάτια. Κα λο κα κομματιάζονται κα λληλοαναθεματίζονται κα λληλοαφορίζονται κα λληλοκαθαιρονται.
Δ
ν ξέρεις πόσο χω πονέσει κα πόσο χω προσευχηθε γι’ ατ τ θέμα. Χρειάζεται ν τος γαπμε κα ν τος πονμε κα χι ν τος κατακρίνουμε, κα πι πολ ν προσευχόμαστε γι’ ατος ν τος φωτίσει Θεός, κα ν τύχει καμι φορ κα μς ζητήσει κανες μ καλ διάθεση βοήθεια, ν λέμε καμι κουβέντα».
Πέρασαν πάνω
π πέντε χρόνια π τν κοίμηση το Γέροντα. κ. Χ. λθε στν «Παναγούδα» ν εχαριστήσει τν Γέροντα, γιατί κτοτε βρκε τν πνευματική, λλ κα τν οκογενειακή του σωτηρία κα μ δάκρυα στ μάτια διηγήθηκε τ νωτέρω.
Μ
τν γάπη, τν προσευχ κα τν διάκρισή του, γνώριζε πότε ν μιλ, πς ν νεργε κα ν βοηθ θόρυβα τ μητέρα κκλησία, ποφεύγοντας τ κρα κα θεραπεύοντας πληγς πο ταλαιπωρον τ σμα τς κκλησίας κα σκανδαλίζουν τος πιστούς.

Αγία Ζώνη


13 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ωραίο το κείμενο για τους Σχισματικούς αφελείς παλαιοημερολογήτες.
αλλά οι Σχισματικοί εν Ελλάδι παλαιοημερολογήτες που έχουν χωριστεί σε χιλιάδες παραφυάδες(Βλέπε Προτεστάντες) θεωρούν τον Αγ. Γέροντα Παϊσιο ως πλανεμένο γέρο(Υπουιμητικό) Φανταστείτε σε τι πλάνη έχουν περιέλθει η ΓΟΧ ώστε να λένε τους Αγιους του Θεού Πλανεμένους!!!
Και αυτό όχι τυχαίο.
Δεν θέλουν να παραδεχθούν ότι στο Νεο ημερολόγιο υπάρχουν Αγιοι ως απόδειξη της Αλήθειας.
Γιατί σου λέει αν παραδεχθούμε ότι το Πνεύμα του Θεού επενεργεί στους "αιρετικούς" Νεοημερολογήτες και παράγουν και βγάζουν Αγίους τότε δεν είναι αιρετικοί ή όπως άλλως τους ονομάζουμε...Αρα εμείς είμαστε οι πλανεμένοι..
το θέμα του παλαιοημερολογιτισμού είναι μεγάλο θέμα. Ενθυμούμαι τον Μακαριστό Αρχιεπίσκοπο και τελευταίο Εθνάρχη Χριστόδουλο όταν είχε βγει Αρχιεπίσκοπος ότι θα ενδιαφερθεί για αυτό το μεγάλο θέμα που ταλανίζει τα σπλαγχνα της εκκλησίας μας. Αλλά δεν ενδιαφέρθηκε.Δυστυχώς.
είναι άδικο να υπάρχουν καλοί άνθρωποι σε μία πλάνη. Ο Θεός να βάλει το χέρι του ώστε τα πλανεμένα πρόβατα να επανέλθουν στην Μία Αγία Καθολική Αποστολική Εκκλησία.
Αμήν . Γένοιτο.
Ν.εανία.Σ

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο Νεανία. Πολύ σωστά τα λες.
Υπάρχουν καλοί άνθρωποι καλοί χριστιανοί αλλά σε λάθος δρόμο.Δυστυχώς.
Από το στόμα σου και στου Θεού το αυτί.

Ανώνυμος είπε...

Ενδιαφέρουσα η άποψη του Ν.εανία.

Ανώνυμος είπε...

Μακριά νυχτωμένος και πλανεμένος είναι ο Ν.εανία.Σ την αλήθεια την έχουν οι του Πατρίου Εορτολογίου. Οι νεοημερολογήτες είναι σχισματικοί και βαθύτατα οικουμενιστές. Δεν χρειάζονται για αυτό αποδείξεις οι εργασίες του Αναστασίου Γκοτσόπουλου αυτό και μόνο αυτό μαρτυρούν. Δείχνουν ότι η παναίρεση του οικουμενισμού συμβαδίζει αγκαλιασμένα με τους νεοημερολογίτες. Ελάτε στην Εκκλησία του Πατρίου για να υπάρξει σωτηρία.

Ανώνυμος είπε...

Ναι σωστά ομιλείς.
αλλά δεν μου λές σε ποια παράταξη αναπαύεται ο Χριστός?
Το πάτριο είναι το σωστό ημερολόγιο αυτό δηλ. που ακολουθεί το Αγιο Ορος η Σερβία τα Ιεροσόλυμα κ.λ.π.
Με αυτούς έχουμε κοινωνία.
Εσείς με ποιους έχετε κοινωνία?
Καλά καλά δεν έχετε κοινωνία μεταξύ σας...Ξέρω θα σωθείτε οι 75 άτομα που είσαστε στον ευκτήριο οίκο σας...Οι άλλοι θα πάμε κόλαση!!!Σοβαρέψου αδελφέ μου...Αχ αδελφέ μου ταλαιπωρημένε..Μετανόησον και επέστρεψε στην μόνη αληθινή εκκλησία εκεί που αναπαύεται το Αγιον Πνευμα και βγάζει Αγίους π.Παϊσιος, π.Πορφύριος, π.Ιάκωβος και τόσοι άλλοι. Ενας ζηλωτισμός ένας φανατισμός άλλο πράμα...
Διάβασε του Αγ. Παϊσίου καλά το κείμενο και θ ακαταλάβεις σε τι παγίδα έχεις πέσει.
Καλά δεν είσαστε καλά.........
Οποιος αδελφέ μου φύγει από την μάντρα του Χριστού πέφτει σε σχίσματα όπως εσείς αλλά και μεταξύ σας αλληλοαφορίζεσται και αναθεματίζεσται.Η υπακοή είναι η τέλεια σωτηρία.
Τουλάχιστον είσαι πιο επιεικής στους χαρακτηρισμούς σου και μας λες σχισματικους Γιατι κάποτε σε έναν ευκτήριο οίκο σας μου είχαν πει ότι είμαστε Αιρετικοί. Αλλα ξέχασα να ρωτήσω σε ποια παράταξη ανήκουν. Αλήθεια πόσους Αρχιεπισκόπους έχετε?
Και ο αναστάσιος Γκοτσόπουλος δεν είναι αναστάσιος, είναι πατήρ Αναστάσιος.
Εκτός αν δεν αναγνωρίζεις την Ιεροσύνη του!!!
Αστεία πράγματα βρε παιδιά...

Ανώνυμος είπε...

ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΗΤΕΣ.ΝΑ ΚΑΤΑΚΡΙΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ. ΑΠΟΛΑΥΣΤΕΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ

Οι ζηλωτές, παλαιοημερολογίτες με ου κατ’ επίγνωσιν ζήλο και έμμονες ιδέες, κατέκριναν το Γέροντα Παϊσιο, γιατί δεν ακολουθούσε τη δική τους γραμμή στο θέμα των σχέσεων με το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Ζητούσαν να διακόψει κάθε σχέση μ’ αυτό, να μην μνημονεύει τον Πατριάρχη και να διαφωτίζει τους επισκέπτες του σχετικά με τους κινδύνους που αντιμετωπίζει η Ορθοδοξία από τον Πατριάρχη και τις ενέργειές του. Οι άνθρωποι αυτοί αδιαφορούσαν εντελώς για τη μεγάλη πνευματική προσφορά του Γέροντα, για τη μέριμνα του να καλλιεργηθούν οι άνθρωποι σύμφωνα με το ορθόδοξο ήθος, για την καλή ανησυχία που έσπερνε στους ανθρώπους, για την παρηγοριά που τους έδινε, για την προσευχή που έκανε για τους πονεμένους, για την μεγάλη του ασκητικότητα, με δύο λόγια για την ευλογημένη παρουσία του στο Άγιον Όρος. Ήθελαν σώνει και καλά ο Γέροντας να αρνηθεί την Εκκλησία και να γίνει ένας τυφλός ζηλωτής.
Ενδεικτικά αναφέρουμε δύο περιπτώσεις: Το περιοδικό «Άγιος Αγαθάγγελος Εσφιγμενίτης», της μονής Εσφιγμένου, που κρίνει τους πάντες και τα πάντα και μόνο τον εαυτό του ξεχνάει, σε κάποιο σχόλιο του που φέρει τον τίτλο «Και μετά θάνατον επιζήμιος ο π. Παΐσιος ο αγιορείτης», λέγει και τα εξής: «Παρεκτραπέντος αυτού, εις την Ορθόδοξον Πίστιν των Πατέρων μας, επλάνει τον λαόν του Θεού, όστις ήρχετο εκ περάτων της γης να τον συμβουλευθή και συνεβούλευεν αυτούς να ακολουθούν αιρετικούς ποιμένας». Και επειδή είχε πληροφορηθεί το καλό περιοδικό ότι επρόκειτο να κυκλοφορήσουν και βιογραφίες του Γέροντα, ανησυχούσε γιατί και μετά την κοίμησή του θα ήταν επικίνδυνος. Μάλιστα προέτρεπε τους βιογράφους και αρθρογράφους να μην επιβαρύνουν την ψυχή τους με το να γράφουν για την ανύπαρκτη αγιότητα του π. Παϊσίου!!!
Αλλά και στο περιοδικό «Αγιορείτης» κατηγορείται ο Γέροντας, όπως και όλοι οι σύγχρονοι Γέροντες, γιατί ποτέ δεν συμβούλεψαν «κάτι που να προστατεύει τους πιστούς από τας αντορθοδόξους ενεργείας του Οικουμενικού πατριάρχου και των δορυφόρων του. Ουδέποτε! Δια θέματα πίστεως ετήρουν σιγήν, σιγήν ένοχον και κατάκριτον κατά τους αγίους Πατέρας». Και αμφισβητώντας τα χαρίσματα που είχαν, ο συντάκτης του σχολίου λέγει ότι δεν αποτελούσαν κριτήριο Ορθοδοξίας, αλλά «είχον γίνει παίγνιον του πονηρού, αφού τίποτα από τα λεγόμενά τους δεν εναρμονίζεται προς τον Πατερικόν, αντιαιρετικόν λόγον, γενόμενοι αιτία να παραμένουν τόσαι ψυχαί εις την κοινωνίαν της αιρέσεως».
Δεν χρειάζεται να σχολιάσουμε τα ανωτέρω αποσπάσματα, γιατί είναι άδικα και προπαντός εμπαθή. Τα αναφέραμε μόνο για να φανεί ότι ο Γέροντας αντιμετώπιζε όσο ζούσε την μανία των ζηλωτών, οι οποίοι συνεχίζουν την τακτική τους και μετά την κοίμηση του.
Αυτά αδελφοί μου ώστε να προσέχετε ποιος σχισματικός σας πλησιάζει...
Προσοχή. Είναι προβατόσχημοι λύκοι οι Παλαιοημερολογήτες γιατί εξωτερικά δεν διαφέρουν οι ανύπρκτοι και χωρίς Χάρη Ιερείς τους ( Ψευδοιερείς) από τους ορθόδοξους.ΠΡΟΣΟΧΗ...

atheologitos είπε...

Προς τους τελευταίως σχολιάσαντας:

π. Παϊσιος: "Δὲν ξέρεις πόσο ἔχω πονέσει καὶ πόσο ἔχω προσευχηθεῖ γι’ αὐτὸ τὸ θέμα. Χρειάζεται νὰ τοὺς ἀγαπᾶμε καὶ νὰ τοὺς πονᾶμε καὶ ὄχι νὰ τοὺς κατακρίνουμε, καὶ πιὸ πολὺ νὰ προσευχόμαστε γι’ αὐτοὺς νὰ τοὺς φωτίσει ὁ Θεός, καὶ ἂν τύχει καμιὰ φορὰ καὶ μᾶς ζητήσει κανεὶς μὲ καλὴ διάθεση βοήθεια, νὰ λέμε καμιὰ κουβέντα".

Ερώτηση: Συμβαδίζετε με το κείμενο με το οποίο "συμφωνείτε"; Έτσι αντιμετώπιζε και ο π. Παϊσιος τους παλαιοημερολογίτες;

Μπορούμε να πούμε κάποια πράγματα για την ιστορία του παλαιοημερολογιτικού κινήματος και πολλά επίσης έχει γράψει και ο π. Εφραίμ ο πρώην Φιλοθεϊτης που ζει τώρα στην Ι.Μ.Αγ. Αντωνίου στην Αριζόνα στο βιβλίο του "ο Γέροντάς μου Ιωσήφ ο Ησυχαστής και Σπηλαιώτης" όπου δείχνει τι συνέβη και απεφάσισε η έως τότε ζηλωτική συνοδεία του γέροντος Ιωσήφ (στην οποία βρισκόταν και ο ίδιος ο γ. Εφραίμ) να προσχωρήσει στο νέο ημερολόγιο. Όλα αυτά όμως μπορούν να γίνουν χωρίς φανατισμούς χωρίς να βρίζουμε τους "αντιπάλους" και χωρίς εκ του ασφαλούς και εκ των υστέρων κρίσεις για το ποιόν των παλαιοημερολογιτών. Μην ξεχνάμε ότι όταν ξεκίνησε το παλαιοημερολογιτικό κίνημα ήταν πολύ θολή η κατάσταση και καθόλου προφανής για το ποιός είχε δίκιο και άδικο. Εξέχοντες γέροντες που τιμώνται καθολικά σήμερα από την επίσημη Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος (που είναι με το νέο)ως άγιοι (π. Νικόλαος Πλανάς) ή ως αγίας βιωτής (γ. Ιερώνυμος της Αίγινας) την εποχή εκείνη είχαν προτιμήσει να προσχωρήσουν στις τάξεις των παλαιοημερολογιτών και κάποιοι πέθαναν εκεί.
Αυτά δεν τα λέω για να "δικαιώσω" το παλαιό ημερολόγιο (νεοημερολογίτης είμαι) αλλά γιατί και προσωπικά προτιμώ (στοιχιζόμενος με τον γ. Παϊσιο) να αποφεύγω τους οξείς χαρακτηρισμούς και τα πικρόχολα σχόλια που μόνο φανατισμό δείχνουν και δεν βοηθούν καθόλου τον "πλανεμένο" να επιστρέψει στην ποίμνη του Χριστού.

Ανώνυμος είπε...

Μπορεί να είχαν εισχωρήσει στις τάξεις των Παλαιοημερολογητών αλλά τότε ήταν αλλιώς τα πράματα. Τόε όλοι όσοι ανήκαν σε συτη την παράταξη ήσαν κανονικοί ιερείς και δεν υπήρχε ο φανατισμός όπως υπάρχει σήμερα. Επίσης σήμερα στις τάξεις των παλαιοημερολογητών το 90% των Ψευδοιερέων είναι αφορισμένοι και καθηρημένοι από την κανονική ορθόδοξη εκκλησία. Υπάρχει σήμερα μεγάλη άγνοια στις τάξεις αυτές τις σχισματικές γι'αυτό δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι πκησιάζουν άνθρωπους χαμηλού κυρίως μορφωτικού επιπέδου, αφελείς ανθρώπους. Ξέρω πολλές περιπτώσεις ανθρώπων επειδή είχαν διένεξη με τον Ιερέα της ενορίας γύρισαν με το παλαιό ημερολόγιο. Γνωρίζω μοναστήρι στην Πάτρα επειδή είχε διένεξη κυρίως οικονομικης φύσεως με τον Επίσκοπο Νικόδημο τον π.Πατρών αυτοί αποφάσισαν να γυρίζουν με το παλαιο ημερολόγιο...
Αφέλεια και όχι απο θεολογικούς λόγους.

Ανώνυμος είπε...

Επίσης η αλήθεια είναι ότι τον Γέροντα Παϊσιο δεν τον υπολογίζουν καθόλου. Τον θεωρούν Παλιόγερο και πλανεμένο!!!
Ποιον!!!
Τον άγιο Γέροντα Παϊσιο...
Για όνομα του Θεού.
Επίσης εντύπωση μου είχε κάνει ότι όταν κάποτε είχα πάει σε έναν συκτήριο οίκο τους ο Ψευτοιερέας ομιλούσε με πολύ σκληρά και χωρίς αγάπη λόγια. συνέχεια έβριζε με χυδαίες και ανεπίτρεπτες προτάσεις τους σχισματικούς παλαιοημερολογήτες...
Μόνο και μόνο από την γλώσσα που χρησιμοποιούσε αυτός ο άνθρωπος καταλάβαινες ότι κάτι δεν πάει καλά.
Συμφωνώ με τον Αθεολόγητο. Αυτοί οι άνθρωποι χρειάζονται αγάπη και όχι πόλεμο. Χρειάζονται πολύ προσευχή γι ανα επανέλθουν στον σωστό δρόμο της Μίας Αγίας Αποστολικής Εκκλησίας.

Ανώνυμος είπε...

ΓΟΧ?
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ?
Γ.ΡΑΦΙΚΟΙ Ο.ΡΘΟΔΟΞΟΙ Χ.ΡΙΣΤΙΑΝΟΙ?

atheologitos είπε...

"Μόνο και μόνο από την γλώσσα που χρησιμοποιούσε αυτός ο άνθρωπος καταλάβαινες ότι κάτι δεν πάει καλά." Ας μη χρησιμοποιούμε και εμείς την ίδια γλώσσα λοιπόν και γινόμαστε όμοιοι. Αυτό εννοούσα με αυτά που προηγουμένως έγραψα. Τα λοιπά τα γνωρίζω κι εγώ. Φυσικά δεν αποτελούν επιχειρήματα των παλαιοημερολογιτών. Υπάρχουν απαντήσεις. Αλλά πέρα απ΄ αυτούς που είχαν προβλήματα εγωισμού ή οικονομικής φύσεως με τους οικείους επισκόπους και το γύρισαν με το παλαιό για να δικαιωθούν, η πλειονότητα των παλαιοημερολογιτών είναι άνθρωποι που πραγματικά αγαπούν την πίστη τους και από υπερβάλλοντα (κακό) ζήλο κάνουν ό,τι κάνουν και απορρίπτουν το σύνολο του σώματος της Εκκλησίας.

Ανώνυμος είπε...

Εννοούσα ότι και κάποιος άσχετος με την εκκλησία να πήγαινε σε έναν ευκτήριο οίκο τους και άκουγαν την γλώσσα που χρησιμοποιούσαν τότε μία φωνή θα σου έλεγε μέσα σου ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν κινούνται από αγάπη και πόνο στους "αιρετικούς" αλλά από μίσος και φανατισμό.

Ανώνυμος είπε...

Η καταδικη και ο αναθεματισμός του νέου ημερολογίου
από τεσσερεις Πανορθόδοξους Συνόδους

Η καταδίκη και ο αναθεματισμός των νεοημερολογιτών έχει
ως εξής:
"Οποιος δεν ακολουθεί τα έθιμα της Εκκλησίας,καθώς αι επτά
Αγιαι Οικουμ. Σύνοδοι εθέσπισαν,και το Αγιον Πάσχα,και το Μη-
νολόγιον καλώς ενομοθέτησαν να ακολουθώμεν,και θέλει να
ακολουθά το Νεοεφεύρετον Πασχάλιον και νέον μηνολόγιον
των αθέων αστρονόμων του πάπα,και εναντιώνεται εις όλα αυ-
τά και θέλη να ανατρέψη και να χαλάσει τα πατροπαράδοτα δόγ-
ματα και έθιμα της Εκκλησίας,ας έχη το ανάθεμα και έξω της
του Χριστού Εκκλησίας και των πιστών ομηγύρεως ας είναι"
Ετους από Θεανθρώπου αφπγ' (1583)
Ινδικτιώνος ΙΒ Νοεμβρίου Κ'
+ Ο Κων/πολεως Ιερεμίας
+ Ο Αλέξανδρος Σίλβεστρος
+ Ο Ιεροσολύμων Σωφρόνιος
και οι λοιποί Αρχιερείς της Συνόδου παρόντες.
Την καταδίκη αυτή ανανέωσαν και οι Πανορθόδοξες Σύνοδοι
των ετών 1587 και 1593.Στο 17ο αιώνα επίσης το 1848 καταδι-
κάσθηκε για μια ακόμη φορά.
Οποιος έχει ώτα ακουέτω και ας φροντίσει για την ψυχή του.
Υπόψιν ότι τα στοιχεία αυτά είναι ιστορικά και αδιάψευστα.

Το «παπαδαριό» και οι αμβλώσεις , ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Ευτυχώς υπάρχει η Ιερά Σύνοδος που δίνει την ευκαιρία στις κοινότητες των προοδευτικών να αποδεικνύουν ότι είναι προοδευτικοί. Τελευτα...