Ἕνα ἄλλο θέμα ποὺ ἀπασχόλησε τὸν Γέροντα, ἦταν τὸ θέμα τοῦ ἡμερολογίου. Πονοῦσε γιὰ τὸ χωρισμὸ καὶ προσευχόταν. Λυπόταν γιὰ τὶς παρατάξεις τῶν παλαιοημερολογιτῶν ποὺ εἶναι ξεκομμένες σὰν τὰ κλήματα ἀπὸ τὴν Ἄμπελο, καὶ δὲν ἔχουν κοινωνία μὲ τὰ Ὀρθόδοξα Πατριαρχεῖα καὶ τὶς κατὰ τόπους αὐτοκέφαλες Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες. Μερικὲς τέτοιες ἐνορίες στὴν Ἀθήνα καὶ στὴ Θεσσαλονίκη ἑνώθηκαν καθ’ ὑπόδειξή του μὲ τὴν Ἐκκλησία κρατώντας τὸ παλαιὸ ἡμερολόγιο.
Ἔλεγε, λοιπὸν ὁ Γέροντας: «Καλὸ ἦταν νὰ μὴν ὑπῆρχε αὐτὴ ἡ ἐορτολογικὴ διαφορά, ἀλλὰ δὲν εἶναι θέμα πίστεως». Στὶς ἐνστάσεις ὅτι τὸ νέο ἡμερολόγιο τὸ ἔκανε Πάπας, ἀπαντοῦσε: «Τὸ νέο ἡμερολόγιο τὸ ἔκανε Πάπας καὶ τὸ παλιὸ εἰδωλολάτρης», ἐννοώντας τὸν Ἰούλιο Καίσαρα.
Γιὰ νὰ φανεῖ καλύτερα ἡ τοποθέτηση τοῦ Γέροντα στὸ θέμα τοῦ ἡμερολογίου, παρατίθεται στὴ συνέχεια μία σχετικὴ μαρτυρία:
Ὀρθόδοξος Ἕλληνας μὲ τὴν οἰκογένειά του ζοῦσε χρόνια στὴν Ἀμερική. Εἶχε ὅμως σοβαρὸ πρόβλημα. Ὁ ἴδιος ἦταν ζηλωτὴς (παλαιοημερολογίτης), ἐνῶ ἡ γυναίκα καὶ τὰ παιδιὰ του ἦταν μὲ τὸ νέο ἡμερολόγιο. «Δὲν μπορούσαμε νὰ γιορτάσουμε μιά γιορτὴ σὰν οἰκογένεια μαζί», ἔλεγε. «Αὐτοὶ εἶχαν Χριστούγεννα, ἐγὼ τοῦ Ἁγίου Σπυρίδωνος. Ἐγὼ Χριστούγεννα, αὐτοὶ τοῦ Ἀϊ-Γιαννιοῦ. Καὶ αὐτὸ ἦταν τὸ λιγότερο. Τὸ χειρότερο ἦταν τὸ νὰ ξέρεις, ὅπως μᾶς δίδασκαν, ὅτι οἱ νεοημερολογίτες εἶναι αἱρετικοὶ καὶ θὰ κολασθοῦν. Μικρὸ πράγμα εἶναι νὰ ἀκοῦς συνέχεια ὅτι ἡ γυναίκα σου καὶ τὰ παιδιά σου πρόδωσαν τὴν πίστη τους, πῆγαν μὲ τὸν Πάπα, τὰ μυστήριά τους δὲν ἔχουν χάρη, κ.α.π. Ὧρες συζητούσαμε μὲ τὴ γυναίκα μου, ἀλλὰ ἄκρη δὲ βρίσκαμε.
Γιὰ νὰ πῶ τὴν ἀλήθεια, κάτι δὲ μοῦ ἄρεσε καὶ στοὺς παλαιοημερολογίτες. Ἰδίως ὅταν ἔρχονταν κάποιοι δεσποτάδες καὶ μᾶς μιλοῦσαν. Δὲ μιλοῦσαν μὲ ἀγάπη καὶ μὲ πόνο γιὰ τοὺς πλανεμένους (ὅπως τοὺς θεωροῦσαν) νεοημερολογίτες. Ἀλλὰ θαρρεῖς πὼς εἶχαν ἕνα μίσος καὶ χαίρονταν, ὅταν ἔλεγαν ὅτι θὰ κολασθοῦν. Ἦταν πολὺ φανατικοί. Ὅταν τελείωνε ἡ ὁμιλία τους, ἔνιωθα μέσα μου μία ταραχή. Ἔχανα τὴν εἰρήνη μου. Ὅμως, οὔτε σκέψη νὰ φύγω ἀπὸ τὴν παράδοσή μας. Πήγαινα νὰ σκάσω. Σίγουρα θὰ πάθαινα κάτι ἀπὸ τὴ στενοχώρια.
Σ’ ἕνα ταξίδι μου στὴν Ἑλλάδα, εἶπα τὸν προβληματισμό μου στὸν ξάδερφό μου Γιάννη. Ἐκεῖνος μοῦ μίλησε γιὰ κάποιον γέροντα Παΐσιο. Ἀποφασίσαμε νὰ πᾶμε στὸ Ἅγιον Ὅρος, γιὰ νὰ τὸν συναντήσω. Φθάσαμε στὴν «Παναγούδα». Ὁ Γέροντας μᾶς κέρασε μὲ γελαστὸ πρόσωπο καὶ μὲ ἔβαλε νὰ καθήσω δίπλα του. Τὰ εἶχα χαμένα. Ἐνίωθα, ὅπως μοῦ συμπεριφερόταν, σὰ νὰ μὲ γνώριζε ἀπὸ καιρό, σὰ νὰ ἤξερε τὰ πάντα γιὰ μένα.
«Πῶς τὰ πᾶς μὲ τ’ αὐτοκίνητα ἐκεῖ στὴν Ἀμερική;» Ἦταν ἡ πρώτη κουβέντα του. Σάστισα. Ξέχασα νὰ ἀναφέρω πὼς ἡ δουλειά μου ἦταν στοὺς χώρους σταθμεύσεως αὐτοκινήτων, καὶ φυσικὰ ὅλο μὲ αὐτοκίνητα ἀσχολούμουν.
«Καλὰ τὰ πάω», ἦταν τὸ μόνο ποὺ μπόρεσα νὰ ψελλίσω, κοιτώντας σὰ χαμένος τὸ Γέροντα.
«Πόσες Ἐκκλησίες ἔχετε ἐκεῖ ποὺ μένεις»;
«Τέσσερις», ἀπάντησα καὶ δεύτερο κύμα ἔκπληξης μὲ κατέλαβε.
«Μὲ τὸ παλιὸ ἢ μὲ τὸ νέο»; Ἦρθε ὁ τρίτος κεραυνός, ποὺ ὅμως, ἀντὶ νὰ μεγαλώσει τὴ σαστιμάρα μου, κάπως μὲ ἐξοικείωσε, μὲ ...προσγείωσε, θὰ ἔλεγα, μὲ τὸ χάρισμα τοῦ Γέροντα.
«Δύο μὲ τὸ παλιὸ καὶ δύο μὲ τὸ νέο», τοῦ ἀποκρίθηκα.
«Ἐσὺ ποῦ πᾶς»;
«Ἐγὼ μὲ τὸ παλιὸ καὶ ἡ γυναίκα μου μὲ τὸ νέο», ἀπάντησα.
«Κοίτα. Νὰ πᾶς κι ἐσὺ ἐκεῖ ποὺ πηγαίνει καὶ ἡ γυναίκα σου», μοῦ εἶπε μὲ μία αὐθεντικότητα, καὶ ἑτοιμαζόταν νὰ μοῦ δώσει ἐξηγήσεις. Ἀλλὰ γιὰ μένα τὸ θέμα εἶχε τελειώσει. Δὲ χρειαζόμουν ἐξηγήσεις καὶ ἐπιχειρήματα. Κάτι τὸ ἀνεξήγητο συνέβη μέσα μου, κάτι τὸ θεϊκό. Ἕνα βάρος ἔφυγε καὶ τινάχτηκε μακριά μου. Ὅλα τὰ ἐπιχειρήματα καὶ ὅλες οἱ ἀπειλὲς καὶ οἱ ἀφορισμοὶ γιὰ τοὺς νεοημερολογίτες, ποὺ χρόνια ἄκουγα, ἐξανεμίστηκαν. Ἐνίωθα τὴ χάρη τοῦ Θεοῦ ποὺ μέσω τοῦ Ἁγίου του δροῦσε ἐπάνω μου καὶ μὲ πλημμύριζε μὲ μία εἰρήνη ποὺ χρόνια ἀναζητοῦσα. Ἡ κατάσταση ποὺ ζοῦσα θὰ ἐκδηλώθηκε στὸ πρόσωπό του...
Ἐκεῖνο ποὺ θυμᾶμαι εἶναι ὅτι αὐτὸ μᾶλλον ἔκανε τὸν Γέροντα νὰ σταματήσει γιὰ λίγο. Ἀλλὰ ἔπειτα συνέχισε μὲ μερικὲς ἐξηγήσεις. Ἴσως γιὰ νὰ τὶς λέω σὲ ἄλλους. Ἴσως καὶ γιὰ νὰ τὶς χρησιμοποιήσω γιὰ τὸν ἑαυτό μου σὲ καιρὸ πειρασμοῦ, ὅταν θὰ περνοῦσε ἐκείνη ἡ οὐράνια κατάσταση.
«Καὶ ἐμεῖς βέβαια ἐδῶ στὸ Ἅγιον Ὅρος μὲ τὸ παλιὸ πᾶμε. Ἀλλὰ εἶναι ἄλλη περίπτωση. Εἴμαστε ἑνωμένοι μὲ τὴν Ἐκκλησία, μὲ ὅλα τὰ Πατριαρχεῖα, καὶ μ’ αὐτὰ ποὺ ἔχουν τὸ νέο ἡμερολόγιο καὶ μ’ αὐτὰ ποὺ ἔχουν τὸ παλιὸ ἡμερολόγιο. Ἀναγνωρίζομε τὰ μυστήριά τους καὶ αὐτοὶ τὰ δικά μας. Οἱ ἱερεῖς τους συλλειτουργοῦν μὲ τοὺς ἱερεῖς μας.
Ἐνῶ αὐτοὶ οἱ καημένοι ξεκόπηκαν. Οἱ περισσότεροι καὶ εὐλάβεια ἔχουν καὶ ἀκρίβεια καὶ ἀγωνιστικότητα καὶ ζῆλο Θεοῦ. Μόνο ποὺ εἶναι ἀδιάκριτος, «οὐ κατ’ ἐπίγνωσιν». Ἄλλοι ἀπὸ ἁπλότητα, ἄλλοι ἀπὸ ἀμάθεια, ἄλλοι ἀπὸ ἐγωισμό, παρασύρθηκαν.
Θεώρησαν τὶς 13 μέρες θέμα δογματικὸ καὶ ὅλους ἐμᾶς πλανεμένους, καὶ ἔφυγαν ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία. Δὲν ἔχουν κοινωνία οὔτε μὲ τὰ Πατριαρχεῖα καὶ τὶς Ἐκκλησίες ποὺ πᾶνε μὲ τὸ νέο, ἀλλὰ οὔτε καὶ μὲ τὰ Πατριαρχεῖα καὶ τὶς Ἐκκλησίες ποὺ πᾶνε μὲ τὸ παλιό, γιατί δῆθεν μολύνθηκαν ἀπὸ τὴν ἐπικοινωνία μὲ τοὺς νεοημερολογίτες. Καὶ ὄχι μόνον αὐτό. Καὶ αὐτοὶ οἱ λίγοι ποὺ ἔμειναν, ἔγιναν, δὲν ξέρω καὶ ἐγώ, πόσα κομμάτια. Καὶ ὅλο καὶ κομματιάζονται καὶ ἀλληλοαναθεματίζονται καὶ ἀλληλοαφορίζονται καὶ ἀλληλοκαθαιροῦνται.
Δὲν ξέρεις πόσο ἔχω πονέσει καὶ πόσο ἔχω προσευχηθεῖ γι’ αὐτὸ τὸ θέμα. Χρειάζεται νὰ τοὺς ἀγαπᾶμε καὶ νὰ τοὺς πονᾶμε καὶ ὄχι νὰ τοὺς κατακρίνουμε, καὶ πιὸ πολὺ νὰ προσευχόμαστε γι’ αὐτοὺς νὰ τοὺς φωτίσει ὁ Θεός, καὶ ἂν τύχει καμιὰ φορὰ καὶ μᾶς ζητήσει κανεὶς μὲ καλὴ διάθεση βοήθεια, νὰ λέμε καμιὰ κουβέντα».
Πέρασαν πάνω ἀπὸ πέντε χρόνια ἀπὸ τὴν κοίμηση τοῦ Γέροντα. Ὁ κ. Χ. ἦλθε στὴν «Παναγούδα» νὰ εὐχαριστήσει τὸν Γέροντα, γιατί ἔκτοτε βρῆκε τὴν πνευματική, ἀλλὰ καὶ τὴν οἰκογενειακή του σωτηρία καὶ μὲ δάκρυα στὰ μάτια διηγήθηκε τὰ ἀνωτέρω.
Μὲ τὴν ἀγάπη, τὴν προσευχὴ καὶ τὴν διάκρισή του, γνώριζε πότε νὰ μιλᾶ, πῶς νὰ ἐνεργεῖ καὶ νὰ βοηθᾶ ἀθόρυβα τὴ μητέρα Ἐκκλησία, ἀποφεύγοντας τὰ ἄκρα καὶ θεραπεύοντας πληγὲς ποὺ ταλαιπωροῦν τὸ σῶμα τῆς Ἐκκλησίας καὶ σκανδαλίζουν τοὺς πιστούς.
Αγία Ζώνη
13 σχόλια:
Πολύ ωραίο το κείμενο για τους Σχισματικούς αφελείς παλαιοημερολογήτες.
αλλά οι Σχισματικοί εν Ελλάδι παλαιοημερολογήτες που έχουν χωριστεί σε χιλιάδες παραφυάδες(Βλέπε Προτεστάντες) θεωρούν τον Αγ. Γέροντα Παϊσιο ως πλανεμένο γέρο(Υπουιμητικό) Φανταστείτε σε τι πλάνη έχουν περιέλθει η ΓΟΧ ώστε να λένε τους Αγιους του Θεού Πλανεμένους!!!
Και αυτό όχι τυχαίο.
Δεν θέλουν να παραδεχθούν ότι στο Νεο ημερολόγιο υπάρχουν Αγιοι ως απόδειξη της Αλήθειας.
Γιατί σου λέει αν παραδεχθούμε ότι το Πνεύμα του Θεού επενεργεί στους "αιρετικούς" Νεοημερολογήτες και παράγουν και βγάζουν Αγίους τότε δεν είναι αιρετικοί ή όπως άλλως τους ονομάζουμε...Αρα εμείς είμαστε οι πλανεμένοι..
το θέμα του παλαιοημερολογιτισμού είναι μεγάλο θέμα. Ενθυμούμαι τον Μακαριστό Αρχιεπίσκοπο και τελευταίο Εθνάρχη Χριστόδουλο όταν είχε βγει Αρχιεπίσκοπος ότι θα ενδιαφερθεί για αυτό το μεγάλο θέμα που ταλανίζει τα σπλαγχνα της εκκλησίας μας. Αλλά δεν ενδιαφέρθηκε.Δυστυχώς.
είναι άδικο να υπάρχουν καλοί άνθρωποι σε μία πλάνη. Ο Θεός να βάλει το χέρι του ώστε τα πλανεμένα πρόβατα να επανέλθουν στην Μία Αγία Καθολική Αποστολική Εκκλησία.
Αμήν . Γένοιτο.
Ν.εανία.Σ
Μπράβο Νεανία. Πολύ σωστά τα λες.
Υπάρχουν καλοί άνθρωποι καλοί χριστιανοί αλλά σε λάθος δρόμο.Δυστυχώς.
Από το στόμα σου και στου Θεού το αυτί.
Ενδιαφέρουσα η άποψη του Ν.εανία.
Μακριά νυχτωμένος και πλανεμένος είναι ο Ν.εανία.Σ την αλήθεια την έχουν οι του Πατρίου Εορτολογίου. Οι νεοημερολογήτες είναι σχισματικοί και βαθύτατα οικουμενιστές. Δεν χρειάζονται για αυτό αποδείξεις οι εργασίες του Αναστασίου Γκοτσόπουλου αυτό και μόνο αυτό μαρτυρούν. Δείχνουν ότι η παναίρεση του οικουμενισμού συμβαδίζει αγκαλιασμένα με τους νεοημερολογίτες. Ελάτε στην Εκκλησία του Πατρίου για να υπάρξει σωτηρία.
Ναι σωστά ομιλείς.
αλλά δεν μου λές σε ποια παράταξη αναπαύεται ο Χριστός?
Το πάτριο είναι το σωστό ημερολόγιο αυτό δηλ. που ακολουθεί το Αγιο Ορος η Σερβία τα Ιεροσόλυμα κ.λ.π.
Με αυτούς έχουμε κοινωνία.
Εσείς με ποιους έχετε κοινωνία?
Καλά καλά δεν έχετε κοινωνία μεταξύ σας...Ξέρω θα σωθείτε οι 75 άτομα που είσαστε στον ευκτήριο οίκο σας...Οι άλλοι θα πάμε κόλαση!!!Σοβαρέψου αδελφέ μου...Αχ αδελφέ μου ταλαιπωρημένε..Μετανόησον και επέστρεψε στην μόνη αληθινή εκκλησία εκεί που αναπαύεται το Αγιον Πνευμα και βγάζει Αγίους π.Παϊσιος, π.Πορφύριος, π.Ιάκωβος και τόσοι άλλοι. Ενας ζηλωτισμός ένας φανατισμός άλλο πράμα...
Διάβασε του Αγ. Παϊσίου καλά το κείμενο και θ ακαταλάβεις σε τι παγίδα έχεις πέσει.
Καλά δεν είσαστε καλά.........
Οποιος αδελφέ μου φύγει από την μάντρα του Χριστού πέφτει σε σχίσματα όπως εσείς αλλά και μεταξύ σας αλληλοαφορίζεσται και αναθεματίζεσται.Η υπακοή είναι η τέλεια σωτηρία.
Τουλάχιστον είσαι πιο επιεικής στους χαρακτηρισμούς σου και μας λες σχισματικους Γιατι κάποτε σε έναν ευκτήριο οίκο σας μου είχαν πει ότι είμαστε Αιρετικοί. Αλλα ξέχασα να ρωτήσω σε ποια παράταξη ανήκουν. Αλήθεια πόσους Αρχιεπισκόπους έχετε?
Και ο αναστάσιος Γκοτσόπουλος δεν είναι αναστάσιος, είναι πατήρ Αναστάσιος.
Εκτός αν δεν αναγνωρίζεις την Ιεροσύνη του!!!
Αστεία πράγματα βρε παιδιά...
ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΗΤΕΣ.ΝΑ ΚΑΤΑΚΡΙΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ. ΑΠΟΛΑΥΣΤΕΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ
Οι ζηλωτές, παλαιοημερολογίτες με ου κατ’ επίγνωσιν ζήλο και έμμονες ιδέες, κατέκριναν το Γέροντα Παϊσιο, γιατί δεν ακολουθούσε τη δική τους γραμμή στο θέμα των σχέσεων με το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Ζητούσαν να διακόψει κάθε σχέση μ’ αυτό, να μην μνημονεύει τον Πατριάρχη και να διαφωτίζει τους επισκέπτες του σχετικά με τους κινδύνους που αντιμετωπίζει η Ορθοδοξία από τον Πατριάρχη και τις ενέργειές του. Οι άνθρωποι αυτοί αδιαφορούσαν εντελώς για τη μεγάλη πνευματική προσφορά του Γέροντα, για τη μέριμνα του να καλλιεργηθούν οι άνθρωποι σύμφωνα με το ορθόδοξο ήθος, για την καλή ανησυχία που έσπερνε στους ανθρώπους, για την παρηγοριά που τους έδινε, για την προσευχή που έκανε για τους πονεμένους, για την μεγάλη του ασκητικότητα, με δύο λόγια για την ευλογημένη παρουσία του στο Άγιον Όρος. Ήθελαν σώνει και καλά ο Γέροντας να αρνηθεί την Εκκλησία και να γίνει ένας τυφλός ζηλωτής.
Ενδεικτικά αναφέρουμε δύο περιπτώσεις: Το περιοδικό «Άγιος Αγαθάγγελος Εσφιγμενίτης», της μονής Εσφιγμένου, που κρίνει τους πάντες και τα πάντα και μόνο τον εαυτό του ξεχνάει, σε κάποιο σχόλιο του που φέρει τον τίτλο «Και μετά θάνατον επιζήμιος ο π. Παΐσιος ο αγιορείτης», λέγει και τα εξής: «Παρεκτραπέντος αυτού, εις την Ορθόδοξον Πίστιν των Πατέρων μας, επλάνει τον λαόν του Θεού, όστις ήρχετο εκ περάτων της γης να τον συμβουλευθή και συνεβούλευεν αυτούς να ακολουθούν αιρετικούς ποιμένας». Και επειδή είχε πληροφορηθεί το καλό περιοδικό ότι επρόκειτο να κυκλοφορήσουν και βιογραφίες του Γέροντα, ανησυχούσε γιατί και μετά την κοίμησή του θα ήταν επικίνδυνος. Μάλιστα προέτρεπε τους βιογράφους και αρθρογράφους να μην επιβαρύνουν την ψυχή τους με το να γράφουν για την ανύπαρκτη αγιότητα του π. Παϊσίου!!!
Αλλά και στο περιοδικό «Αγιορείτης» κατηγορείται ο Γέροντας, όπως και όλοι οι σύγχρονοι Γέροντες, γιατί ποτέ δεν συμβούλεψαν «κάτι που να προστατεύει τους πιστούς από τας αντορθοδόξους ενεργείας του Οικουμενικού πατριάρχου και των δορυφόρων του. Ουδέποτε! Δια θέματα πίστεως ετήρουν σιγήν, σιγήν ένοχον και κατάκριτον κατά τους αγίους Πατέρας». Και αμφισβητώντας τα χαρίσματα που είχαν, ο συντάκτης του σχολίου λέγει ότι δεν αποτελούσαν κριτήριο Ορθοδοξίας, αλλά «είχον γίνει παίγνιον του πονηρού, αφού τίποτα από τα λεγόμενά τους δεν εναρμονίζεται προς τον Πατερικόν, αντιαιρετικόν λόγον, γενόμενοι αιτία να παραμένουν τόσαι ψυχαί εις την κοινωνίαν της αιρέσεως».
Δεν χρειάζεται να σχολιάσουμε τα ανωτέρω αποσπάσματα, γιατί είναι άδικα και προπαντός εμπαθή. Τα αναφέραμε μόνο για να φανεί ότι ο Γέροντας αντιμετώπιζε όσο ζούσε την μανία των ζηλωτών, οι οποίοι συνεχίζουν την τακτική τους και μετά την κοίμηση του.
Αυτά αδελφοί μου ώστε να προσέχετε ποιος σχισματικός σας πλησιάζει...
Προσοχή. Είναι προβατόσχημοι λύκοι οι Παλαιοημερολογήτες γιατί εξωτερικά δεν διαφέρουν οι ανύπρκτοι και χωρίς Χάρη Ιερείς τους ( Ψευδοιερείς) από τους ορθόδοξους.ΠΡΟΣΟΧΗ...
Προς τους τελευταίως σχολιάσαντας:
π. Παϊσιος: "Δὲν ξέρεις πόσο ἔχω πονέσει καὶ πόσο ἔχω προσευχηθεῖ γι’ αὐτὸ τὸ θέμα. Χρειάζεται νὰ τοὺς ἀγαπᾶμε καὶ νὰ τοὺς πονᾶμε καὶ ὄχι νὰ τοὺς κατακρίνουμε, καὶ πιὸ πολὺ νὰ προσευχόμαστε γι’ αὐτοὺς νὰ τοὺς φωτίσει ὁ Θεός, καὶ ἂν τύχει καμιὰ φορὰ καὶ μᾶς ζητήσει κανεὶς μὲ καλὴ διάθεση βοήθεια, νὰ λέμε καμιὰ κουβέντα".
Ερώτηση: Συμβαδίζετε με το κείμενο με το οποίο "συμφωνείτε"; Έτσι αντιμετώπιζε και ο π. Παϊσιος τους παλαιοημερολογίτες;
Μπορούμε να πούμε κάποια πράγματα για την ιστορία του παλαιοημερολογιτικού κινήματος και πολλά επίσης έχει γράψει και ο π. Εφραίμ ο πρώην Φιλοθεϊτης που ζει τώρα στην Ι.Μ.Αγ. Αντωνίου στην Αριζόνα στο βιβλίο του "ο Γέροντάς μου Ιωσήφ ο Ησυχαστής και Σπηλαιώτης" όπου δείχνει τι συνέβη και απεφάσισε η έως τότε ζηλωτική συνοδεία του γέροντος Ιωσήφ (στην οποία βρισκόταν και ο ίδιος ο γ. Εφραίμ) να προσχωρήσει στο νέο ημερολόγιο. Όλα αυτά όμως μπορούν να γίνουν χωρίς φανατισμούς χωρίς να βρίζουμε τους "αντιπάλους" και χωρίς εκ του ασφαλούς και εκ των υστέρων κρίσεις για το ποιόν των παλαιοημερολογιτών. Μην ξεχνάμε ότι όταν ξεκίνησε το παλαιοημερολογιτικό κίνημα ήταν πολύ θολή η κατάσταση και καθόλου προφανής για το ποιός είχε δίκιο και άδικο. Εξέχοντες γέροντες που τιμώνται καθολικά σήμερα από την επίσημη Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος (που είναι με το νέο)ως άγιοι (π. Νικόλαος Πλανάς) ή ως αγίας βιωτής (γ. Ιερώνυμος της Αίγινας) την εποχή εκείνη είχαν προτιμήσει να προσχωρήσουν στις τάξεις των παλαιοημερολογιτών και κάποιοι πέθαναν εκεί.
Αυτά δεν τα λέω για να "δικαιώσω" το παλαιό ημερολόγιο (νεοημερολογίτης είμαι) αλλά γιατί και προσωπικά προτιμώ (στοιχιζόμενος με τον γ. Παϊσιο) να αποφεύγω τους οξείς χαρακτηρισμούς και τα πικρόχολα σχόλια που μόνο φανατισμό δείχνουν και δεν βοηθούν καθόλου τον "πλανεμένο" να επιστρέψει στην ποίμνη του Χριστού.
Μπορεί να είχαν εισχωρήσει στις τάξεις των Παλαιοημερολογητών αλλά τότε ήταν αλλιώς τα πράματα. Τόε όλοι όσοι ανήκαν σε συτη την παράταξη ήσαν κανονικοί ιερείς και δεν υπήρχε ο φανατισμός όπως υπάρχει σήμερα. Επίσης σήμερα στις τάξεις των παλαιοημερολογητών το 90% των Ψευδοιερέων είναι αφορισμένοι και καθηρημένοι από την κανονική ορθόδοξη εκκλησία. Υπάρχει σήμερα μεγάλη άγνοια στις τάξεις αυτές τις σχισματικές γι'αυτό δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι πκησιάζουν άνθρωπους χαμηλού κυρίως μορφωτικού επιπέδου, αφελείς ανθρώπους. Ξέρω πολλές περιπτώσεις ανθρώπων επειδή είχαν διένεξη με τον Ιερέα της ενορίας γύρισαν με το παλαιό ημερολόγιο. Γνωρίζω μοναστήρι στην Πάτρα επειδή είχε διένεξη κυρίως οικονομικης φύσεως με τον Επίσκοπο Νικόδημο τον π.Πατρών αυτοί αποφάσισαν να γυρίζουν με το παλαιο ημερολόγιο...
Αφέλεια και όχι απο θεολογικούς λόγους.
Επίσης η αλήθεια είναι ότι τον Γέροντα Παϊσιο δεν τον υπολογίζουν καθόλου. Τον θεωρούν Παλιόγερο και πλανεμένο!!!
Ποιον!!!
Τον άγιο Γέροντα Παϊσιο...
Για όνομα του Θεού.
Επίσης εντύπωση μου είχε κάνει ότι όταν κάποτε είχα πάει σε έναν συκτήριο οίκο τους ο Ψευτοιερέας ομιλούσε με πολύ σκληρά και χωρίς αγάπη λόγια. συνέχεια έβριζε με χυδαίες και ανεπίτρεπτες προτάσεις τους σχισματικούς παλαιοημερολογήτες...
Μόνο και μόνο από την γλώσσα που χρησιμοποιούσε αυτός ο άνθρωπος καταλάβαινες ότι κάτι δεν πάει καλά.
Συμφωνώ με τον Αθεολόγητο. Αυτοί οι άνθρωποι χρειάζονται αγάπη και όχι πόλεμο. Χρειάζονται πολύ προσευχή γι ανα επανέλθουν στον σωστό δρόμο της Μίας Αγίας Αποστολικής Εκκλησίας.
ΓΟΧ?
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ?
Γ.ΡΑΦΙΚΟΙ Ο.ΡΘΟΔΟΞΟΙ Χ.ΡΙΣΤΙΑΝΟΙ?
"Μόνο και μόνο από την γλώσσα που χρησιμοποιούσε αυτός ο άνθρωπος καταλάβαινες ότι κάτι δεν πάει καλά." Ας μη χρησιμοποιούμε και εμείς την ίδια γλώσσα λοιπόν και γινόμαστε όμοιοι. Αυτό εννοούσα με αυτά που προηγουμένως έγραψα. Τα λοιπά τα γνωρίζω κι εγώ. Φυσικά δεν αποτελούν επιχειρήματα των παλαιοημερολογιτών. Υπάρχουν απαντήσεις. Αλλά πέρα απ΄ αυτούς που είχαν προβλήματα εγωισμού ή οικονομικής φύσεως με τους οικείους επισκόπους και το γύρισαν με το παλαιό για να δικαιωθούν, η πλειονότητα των παλαιοημερολογιτών είναι άνθρωποι που πραγματικά αγαπούν την πίστη τους και από υπερβάλλοντα (κακό) ζήλο κάνουν ό,τι κάνουν και απορρίπτουν το σύνολο του σώματος της Εκκλησίας.
Εννοούσα ότι και κάποιος άσχετος με την εκκλησία να πήγαινε σε έναν ευκτήριο οίκο τους και άκουγαν την γλώσσα που χρησιμοποιούσαν τότε μία φωνή θα σου έλεγε μέσα σου ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν κινούνται από αγάπη και πόνο στους "αιρετικούς" αλλά από μίσος και φανατισμό.
Η καταδικη και ο αναθεματισμός του νέου ημερολογίου
από τεσσερεις Πανορθόδοξους Συνόδους
Η καταδίκη και ο αναθεματισμός των νεοημερολογιτών έχει
ως εξής:
"Οποιος δεν ακολουθεί τα έθιμα της Εκκλησίας,καθώς αι επτά
Αγιαι Οικουμ. Σύνοδοι εθέσπισαν,και το Αγιον Πάσχα,και το Μη-
νολόγιον καλώς ενομοθέτησαν να ακολουθώμεν,και θέλει να
ακολουθά το Νεοεφεύρετον Πασχάλιον και νέον μηνολόγιον
των αθέων αστρονόμων του πάπα,και εναντιώνεται εις όλα αυ-
τά και θέλη να ανατρέψη και να χαλάσει τα πατροπαράδοτα δόγ-
ματα και έθιμα της Εκκλησίας,ας έχη το ανάθεμα και έξω της
του Χριστού Εκκλησίας και των πιστών ομηγύρεως ας είναι"
Ετους από Θεανθρώπου αφπγ' (1583)
Ινδικτιώνος ΙΒ Νοεμβρίου Κ'
+ Ο Κων/πολεως Ιερεμίας
+ Ο Αλέξανδρος Σίλβεστρος
+ Ο Ιεροσολύμων Σωφρόνιος
και οι λοιποί Αρχιερείς της Συνόδου παρόντες.
Την καταδίκη αυτή ανανέωσαν και οι Πανορθόδοξες Σύνοδοι
των ετών 1587 και 1593.Στο 17ο αιώνα επίσης το 1848 καταδι-
κάσθηκε για μια ακόμη φορά.
Οποιος έχει ώτα ακουέτω και ας φροντίσει για την ψυχή του.
Υπόψιν ότι τα στοιχεία αυτά είναι ιστορικά και αδιάψευστα.
Δημοσίευση σχολίου