Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2009

ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ Ο ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΣ


του ενορίτου μας Νικολάου Βοϊνέσκου



Στις 9 Νοεμβρίου η Ορθόδοξη Εκκλησία μας τιμά με μεγαλοπρέπεια τη μνήμη του Αγίου Νεκταρίου του θαυματουργού, του μεγαλυτέρου αγίου του 20ου αιώνα. Ο Άγιος Νεκτάριος, όταν ζούσε, αλλά και μετά την κοίμησή του κατασυκοφαντήθηκε και καταδιώχθηκε από αναξίους κληρικούς και από αθλίους λαϊκούς.

Οι συκοφαντίες επηρέασαν πολλούς ανθρώπους, ακόμη και αγιορείτες πατέρες. Μάλιστα σε ένα μοναστήρι οι μοναχοί είχαν χωριστεί σε δύο παρατάξεις. Οι μεν υποστήριζαν ότι ο Μητροπολίτης Σηλυβρίας Νεκτάριος είναι άγιος, οι δε ότι δεν είναι. Μάλωναν μάλιστα τόσο πολύ, ώστε αναγκάστηκε ο ηγούμενος να τους καλέσει και να τους πει ότι δεν είναι σωστό να μαλώνουν. Τους πρότεινε να κάνουν τριήμερη αυστηρή νηστεία, προσευχή και θεία λειτουργία για να τους φανερώσει ο Θεός αν ο Άγιος Νεκτάριος είναι Άγιος ή όχι. Οι μοναχοί υπήκουσαν. Την τρίτη ημέρα, ενώ ο ηγούμενος βρισκόταν στο κελί του, άκουσε χτύπο στην πόρτα. Άνοιξε την πόρτα και είδε μπροστά του τον Άγιο Νεκτάριο, ο οποίος του είπε: «Είμαι άγιος, μυροβλήτης και θαυματουργός και τούτο όχι διότι έκανα περισσότερες νηστείες, προσευχές και ελεημοσύνες από όσες κάνετε εσείς, αλλά διότι συγχωρούσα». Έτσι οι μοναχοί επείσθησαν για την αγιότητα του αγίου Νεκταρίου και τον τιμούσαν με όλη τους την καρδιά.

Ο μακαριστός γέρων Εφραίμ ο Κατουνακιώτης λίγα χρόνια πριν κοιμηθεί είχε πει την εξής χαρακτηριστική φράση: «Το πόσο μεγάλος άγιος είναι ο άγιος Νεκτάριος, φανερώνει το γεγονός ότι και σήμερα τον συκοφαντούν».

Ο άγιος Νεκτάριος είναι πολύ θαυματουργός. Τα θαύματά του είναι αναρίθμητα και καταπληκτικά. Γι’ αυτό πολλοί πονεμένοι άνθρωποι πηγαίνουν στην Αίγινα για να ζητήσουν τη βοήθειά του. ευθύς αμέσως θα σας μεταφέρω ένα θαύμα, το οποίο μας διηγήθηκε μια μοναχή της μονής Αγίας Τριάδος Αιγίνης στις 16 Σεπτεμβρίου 1994.

Κάποια μέρα ήλθε στο μοναστήρι ένας άνδρας 35 ετών με τρία παιδάκια. Μπήκε στο ναό και γονάτισε μπροστά στα λείψανα του Αγίου Νεκταρίου και έκλαιγε πολύ. Σκέφτηκα, είπε η μοναχή ότι κάποιο σοβαρό πρόβλημα υγείας θα είχε, γι’ αυτό έκλαιγε τόσο. Τον πλησίασα και τον ρώτησα: «Τι σας συμβαίνει και κλαίτε τόσο πολύ;». Εκείνος μου απάντησε: «Δεν κλαίω από στενοχώρια, αλλά από ευγνωμοσύνη προς τον άγιο Νεκτάριο». Και εξήγησε το λόγο: «Εγώ ζω με την οικογένειά μου στην Αφρική. Πριν λίγο καιρό αρρώστησα βαριά. Παρουσιάστηκε γάγγραινα στο δεξί μου πόδι, γι’ αυτό πήγα στο νοσοκομείο, όπου οι γιατροί είπαν ότι πρέπει να μου κόψουν το πόδι από ψηλά, από τη λεκάνη. Στενοχωρήθηκα πολύ, διότι σκεφτόμουν τη γυναίκα μου και τα τρία μικρά παιδιά μου. Για τον άγιο Νεκτάριο δεν ήξερα απολύτως τίποτε. την παραμονή της ημέρας που θα γινόταν η εγχείρηση, το βράδυ κάποιος χτύπησε την πόρτα του δωματίου μου. Ρώτησα ποιος είναι και τότε μπήκε ένας ιερέας κοντός και άγνωστος σε μένα που με ρώτησε: «τι σας συμβαίνει;». «Να, πάτερ μου, απάντησα, το πόδι μου έχει γάγγραινα και αύριο θα μου το κόψουν». Τότε ο ιερεύς μου είπε: «Μη στενοχωρήστε, το πόδι σας θα γίνει καλά». Εγώ τότε με απορία του είπα: «Μα ποιος είστε εσείς, που μου λέτε ότι το πόδι μου θα γίνει καλά, ενώ οι γιατροί λένε ότι πρέπει να κοπεί;». «Με λένε Νεκτάριο, είπε ο ιερεύς είμαι από την Ελλάδα και το σπίτι μου είναι στην Αίγινα». Κατόπιν ο ιερεύς με χαιρέτησε και έφυγε. Το πρωί με πήγαν στο χειρουργείο και πριν κάνουν την εγχείρηση μου έβγαλαν μια πλάκα. Τότε οι γιατροί έμειναν έκπληκτοι και με ρώτησαν: «Τι συνέβη; Το δεξί σας πόδι είναι καλύτερα από το αριστερό;». Τους διηγήθηκα τότε τι συνέβη την προηγούμενη νύχτα. Τώρα δε που βρήκα την ευκαιρία ήλθα στην Αίγινα να ευχαριστήσω τον ευεργέτη μου. Μόλις έφθασα, ρώτησα που μένει ο παπα-Νεκτάριος και οι ντόπιοι μου είπαν ότι δεν υπάρχει εδώ κανένας παπα-Νεκτάριος, αλλά ο άγιος Νεκτάριος και μου είπαν να έλθω στη μονή της Αγίας Τριάδος. Όταν μπήκα στο ναό είδα την εικόνα του αγίου Νεκταρίου και αναγνώρισα τον ιερέα που με επισκέφτηκε στο νοσοκομείο στην Αφρική και με έκανε καλά. Συγκλονίστηκα και από την ευγνωμοσύνη μου δεν μπορούσα να συγκρατήσω τα δάκρυά μου. Δόξα στον Άγιο Τριαδικό Θεό μας που ανάδειξε στις μέρες μας ένα τόσο μεγάλο και θαυματουργό άγιο».

Είθε με τις άγιες ευχές του αγίου Νεκταρίου όλοι να μετανοήσουμε και να σωθούμε. Αμήν.


1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Οταν πριν χρόνια πήρα το βιβλίο του κ.Χονδρόπουλου για τον άγιο Νεκτάριο δεν μπορούσα να το πιστέψουν τα άτια μου ότι ο άγιος Νεκτάριος οπως τον έδειχνε η φωτογραφία καθόταν σε έναν βράχο και με το ένα του χέρι κρατούσε τσιγάρο και κάπνιζε.
Δεν λέω ότι είναι κακό.
Αλλά όταν πήγα να εξομολογηθώ μου είπε ο παπάς της ενορίας μου : για να κοινωνήσεις πρέπει να σταματήσεις το τσιγάρο έστω και τρεις μέρες πριν από την Θ.Κοινωνία.
Κανένα σχόλιο εσείς που ασχολείσται με την εκκλησία?