Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010
Ἡ κένωση τοῦ Χριστοῦ
Σταῦρος Ζουμπουλάκης
Ἡ
κένωση το
ῦ
Χριστο
ῦ
φτάνει μέχρι θανάτου. Ταπείνωσε τόσο τ
ὸ
ν
ἑ
αυτό του πο
ὺ
γίνεται
ὑ
πήκοος το
ῦ
θανάτου, κα
ὶ
μάλιστα το
ῦ
θανάτου τ
ῶ
ν κακούργων: πεθαίνει δι
ὰ
σταυρο
ῦ
. Πάνω στ
ὸ
ν σταυρ
ὸ
ὁ
λοκληρώνεται
ἡ
ἐ
ν σπηλαί
ῳ
γέννηση, στ
ὸ
ν «Γολγοθ
ᾶ
φανερώνεται κα
ὶ
ἀ
κτινοβολε
ῖ
ἡ
σημασία τ
ῆ
ς
Ἐ
νσάρκωσης, τ
ῆ
ς Βηθλεέμ» (
ὅ
πως γράφει κα
ὶ
ὁ
μέγας Κ
ὰ
ρλ Μπ
ὰ
ρτ στ
ὸ
Ὑ
πόμνημά του στ
ὴ
ν
Πρ
ὸ
ς Φιλιππησίους
). Τ
ὸ
χαρμόσυνο γεγον
ὸ
ς τ
ῆ
ς κατ
ὰ
σάρκα γεννήσεως το
ῦ
Χριστο
ῦ
κα
ὶ
ὁ
σταυρικ
ὸ
ς θάνατός του ε
ἶ
ναι
ἕ
να κα
ὶ
τ
ὸ
α
ὐ
τό, μ
ὲ
τ
ὴ
ν
ἔ
ννοια
ὅ
τι
ἡ
ἴ
δια
ἀ
κριβ
ῶ
ς κενωτικ
ὴ
κίνηση
ὁ
δηγε
ῖ
κα
ὶ
στ
ὰ
δύο. H γέννησή του κα
ὶ
ὁ
θάνατός του,
ὡ
ς
ἔ
κφραση τ
ῆ
ς θείας κενώσεως,
ὁ
ρίζουν κα
ὶ
τ
ὰ
δυ
ὸ
μίαν
ἀ
πώλεια γι
ὰ
τ
ὸ
ν Θεό.
Ὁ
ἀ
νενδε
ὴ
ς πάσχει
ὡ
ς θνητ
ὸ
ς κα
ὶ
τ
ὸ
πρ
ῶ
το πάθος ε
ἶ
ναι
ἡ
ἴ
δια
ἡ
γέννησή του.
Ἐ
πειδ
ὴ
ἀ
κριβ
ῶ
ς
ὁ
Λόγος
ἐ
κένωσε κα
ὶ
ταπείνωσε τ
ὸ
ν
ἑ
αυτό του,
ὁ
Θε
ὸ
ς τ
ὸ
ν
ὑ
περύψωσε (τ
ὸ
ν
ἀ
νάστησε) κα
ὶ
το
ῦ
χάρισε τ
ὸ
ὄ
νομα, τ
ὸ
ὑ
π
ὲ
ρ π
ᾶ
ν
ὄ
νομα: Κύριος.
«
Ἐ
ν τ
ῷ
ὀ
νόματι
Ἰ
ησο
ῦ
π
ᾶ
ν γόνυ κάμψη
ἐ
πουρανίων κα
ὶ
ἐ
πιγείων κα
ὶ
καταχθονίων, κα
ὶ
π
ᾶ
σα γλώσσα
ἐ
ξομολογήσεται
ὅ
τι Κύριος
Ἰ
ησο
ῦ
ς Χριστ
ὸ
ς ε
ἰ
ς δόξαν Θεο
ῦ
πατρός»
, συνεχίζει
ὁ
ἀ
πόστολος Πα
ῦ
λος στ
ὴ
ν
ἴ
δια
ἐ
πιστολή, ε
ὐ
θ
ὺ
ς μετ
ὰ
τ
ὸ
σημε
ῖ
ο
ὅ
που τελειώνει τ
ὸ
ἀ
ρχικ
ὸ
παράθεμά μας.
Ὁ
Χριστ
ὸ
ς ε
ἶ
ναι
ὁ
Κύριος τ
ῶ
ν πάντων
ἐ
ν τ
ῇ
κενώσει του, ε
ἶ
ναι
ὁ
Βασιλε
ὺ
ς το
ῦ
κόσμου μ
ὲ
θρόνο τ
ὸ
ν Σταυρό. Τ
ὴ
ν κυριότητα το
ῦ
Χριστο
ῦ
μέσα στ
ὴ
μορφ
ὴ
το
ῦ
δούλου μπορε
ῖ
ν
ὰ
τ
ὴ
ν
ἀ
ναγνωρίσει μόνο
ὁ
Πατέρας, κα
ὶ
ἐ
κε
ῖ
νος στ
ὸ
ν
ὁ
πο
ῖ
ο θέλει
ὁ
Πατ
ὴ
ρ ν
ὰ
τ
ὴ
ν
ἀ
ποκαλύψει, σ
ὲ
ὅ
ποιον δηλαδ
ὴ
ἔ
χει λάβει τ
ὸ
δώρημα τ
ῆ
ς πίστεως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Νεότερη ανάρτηση
Παλαιότερη Ανάρτηση
Αρχική σελίδα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΕΚΔΡΟΜΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΜΑΣ!
Ευχή κατά της Βασκανίας
Κύριε ο Θεός ημών, ο Βασιλεύς των αιώνων, ο παντοκράτωρ και παντοδύναμος, ο ποιών πάντα και μετασκευάζων μόνω τω βούλεσθαι, ο την επτα...
ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΡΙΑΣ, ΕΛΕΗΣΟΝ ΗΜΑΣ
Είναι αλήθεια, ότι, όσο περισσότερο επικοινωνεί ο πιστός με το Θεό, τόσο και καλύτερα συναισθάνεται την αβυσσαλέα απόσταση ανάμεσα στη ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου