Δεν θα πάψουμε να τονίζουμε, ότι ο
κίνδυνος για την εποχή μας δεν είναι
τόσο η αμαρτία που αναγνωρίζεται, ομολογείται και αποδοκιμάζεται, διότι εκείνος
που αμαρτάνει συντρίβεται, μετανοεί και είναι συμπαθής και στο Θεό και στους
ανθρώπους.
Αυτός είναι ο μεγάλος κίνδυνος της
εποχής μας: όχι η αμαρτία που αποδοκιμάζεται, αλλά η αμαρτία που δικαιώνεται. Η
νοθεία και η διαστροφή των πνευματικών και ηθικών αξιών. Το αφύσικο και
διάστροφο που θεωρείται φυσικό. Η ανωμαλία που χαρακτηρίζεται ομαλότητα. Η
αρετή που θεωρείται κακία, η κακία αρετή, η αλήθεια έλλειψη και το ψέμα
ικανότητα.
Πολύ ωραία, θα έλεγε κανείς,
χαρακτηρίζει την εποχή μας ο ιερός Χρυσόστομος περιγράφοντας την τότε
πνευματική και ηθική παρακμή: «Όχι μόνον προσηγορίαις ευφήμοις περιστέλλομεν
την κακίαν, αλλά και η αρετή εναντίοις καλείται ονόμασιν, αγροικία μεν η
σωφροσύνη, δειλία δε η επιείκεια, αναδρία δε η δικαιοσύνη…και το μεν άτυφον
δουλοπρεπές, η δε δικαιοσύνη….και το μεν άτυφον δουλοπρεπές, η δε ανεξικακία
ασθένεια».
Και ένας σύγχρονος διανοούμενος γράφει :
«Κι ο τόπος γιόμισε ψευδώνυμα. Για πολλούς, «ρεαλισμός» ίσον «
χυδαίος συμβιβασμός». Η « κουλτούρα» δεν είναι παρά το ψευδώνυμο της
πνευματικής «στειρότητος».
Το
« θράσος» το ψευδώνυμο της «άγνοιας», η « κοσμικότητα» το ψευδώνυμο της «αταλαντοσύνης».
Από δω και πέρα οφείλουμε να λέμε: «Αριστοφάνης» και να καταλαβαίνουμε « επιθεώρηση» ή «βωμολοχία». Σήμερα το
ψευδώνυμο της «επιτυχίας» είναι ο «πλούτος», το ψευδώνυμο της « χυδαιότητας» η
« αναρχία», το ψευδώνυμο της «αναρχίας» η «ελευθερία».
(
Χριστ. Περ. « ΖΩΗ»)
1 σχόλιο:
Πολύ σωστά.
Στην εποχή μας το μαύρο το λέμε άσπρο και το άσπρο το λέμε μαύρο.
Ανωμαλία στο μεγαλείο της.
Δυστυχώς!
Δημοσίευση σχολίου