Πέμπτη 10 Ιουλίου 2014

Το μεγαλύτερο θαύμα





του ενορίτου μας Νικολάου Βοϊνέσκου

Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος σε κάποια ομιλία του μας βάζει στον «πειρασμό» να γίνουμε … θαυματουργοί! Μόνο που μας παρουσιάζει δύο κατηγορίες θαυμάτων και μας ζητάει να διαλέξουμε.
«Τι προτιμάς;», μας ρωτάει. «Να αναστήσεις νεκρούς εις το όνομα του Χριστού ή να πεθάνεις για την δόξα τού ονόματός Του; Να κάνης το χορτάρι χρυσάφι ή να περιφρονήσεις όλα τα χρήματα σαν να ήταν χορτάρι;». Πριν απαντήσουμε, ας δούμε το παρακάτω περιστατικό:
Κάποιος άπιστος έλεγε μια φορά σ’ έναν πιστό Χριστιανό:
-Δεν πιστεύω βέβαια να παραδέχεσαι γι’ αληθινά κάτι θαύματα του Χριστού, σαν κι αυτό της μετατροπής του νερού σε κρασί στην Κανά και άλλα παρόμοια;
-Καθόλου δεν δυσκολεύομαι να το πιστέψω, απάντησε αυτός. Αν έρθεις σπίτι μου, θα σου δείξω ένα πιο μεγάλο θαύμα του Χριστού, που μετέβαλε το κρασί σε… έπιπλα, ρούχα και τροφές!
-Καλά, πώς μπορεί να συμβεί αυτό; ρώτησε με περιέργεια ο άπιστος.
-Απλούστατα. Ήμουν μέθυσος και το πάθος μου αυτό εξανέμιζε την περιουσία μου. Κατέστρεφε την υγεία μου. Γκρέμιζε την γαλήνη της οικογενειακής μου ζωής. Ήμουν ένα ράκος. Όμως η Χάρη του Θεού με επισκέφθηκε. Με ελευθέρωσε από το πάθος. Η υγεία μου αποκαταστάθηκε. Η οικογενειακή μου γαλήνη επανήλθε. Και οι οικονομίες μου, που πριν σπαταλιόνταν στο κρασί, τώρα μετατρέπονται σε έπιπλα, ζεστά ρούχα και πλούσιες τροφές…
Μεγαλύτερο για μας θαύμα είναι εκείνο, που μας συμφέρει και μας ωφελεί περισσότερο. Και τι θα με ωφελούσε εμένα, αν ο Χριστός είχε κάμει χιλιάδες θαύματα ακόμη, αν εγώ ζώντας αμετανόητος έμενα μακριά από το φώς Του και την βασιλεία Του;
Το πιο μεγάλο για μένα θαύμα, το πιο ωφέλιμο για μένα, είναι η μετάνοιά μου.
Μακάριος ο άνθρωπος, που έχει καταλάβει ότι το μεγαλύτερο θαύμα του Χριστού είναι η προσωπική του μετάνοια. Η αλλαγή του φρονήματός του από γήινο και χοϊκό σε αγγελικό και επουράνιο. Γι’ αυτό θαυματούργησε ο Χριστός. Όχι για να αποκτήσει φήμη, αλλά για να ταρακουνήσει την καρφωμένη στα πάθη μας θέλησή μας. Να την ελευθερώσει!
Για να γίνει το νερό κρασί, χρειάστηκε μόνο ο λόγος του Χριστού. Αλλά για ν’ αλλάξει το φρόνημά μας, για να μετανοήσομε, χρειάζεται και ο δικός μας λόγος. Το δικό μας ελεύθερο ΝΑΙ στο θέλημα τού Χριστού. Η δική μας ελεύθερη συγκατάθεση. Χρειάζεται να λέμε όσο μπορούμε συχνότερα: «Έλθέτω η βασιλεία Σου» στην καρδιά μου. «Γεννηθήτω το θέλημά Σου» στη ζωή μου.  

 Από το βιβλίο: «Μηνύματα από την «ΛΥΧΝΙΑ» του αρχιμ. ΒΑΡΝΑΒΑ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: