Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2017

Η γνώση του εαυτού μας  


Η γνώση του εαυτού μας είναι ένα από τα τρία σκαλιά της νηπτικής φιλοκαλικής παραδόσεως. Η αυτογνωσία, η αδελφογνωσία και τέλος η θεογνωσία. Αν δεν ξέρω τον εαυτό μου και πάω να αγαπήσω τον αδελφό μου, θα τον εκμεταλλευτώ. Διότι όσα κάνω θα εξυπηρετούν τις δικές μου ανάγκες και όχι το πρόσωπο του άλλου. Εάν πάω στον Θεό, θα Τον παραμορφώσω,  θα Τον παραχαράξω. Θα προβάλω πάν Του το είδωλό μου. Οπότε είναι βασικό να έχω μια εν Χριστώ αυτογνωσία.
          Δεν απογοητεύομαι βλέποντας τον εαυτό μου, διότι αυτό στην Εκκλησία γίνεται σιγά, με έναν όμορφο και λεπτό τρόπο. Η Χάρις του Θεού έρχεται με έναν απόλυτα απαλό και σανσκριτικό   τρόπο, που δεν σε τρομάζει. Βλέπεις τον εαυτό σου, δίχως να απογοητεύεσαι. Η παρουσία του Θεού δεν δημιουργεί ποτέ σκέψεις και συναισθήματα απόγνωσης.

        π. Λίβυος

Δεν υπάρχουν σχόλια: