“...έδωκαν κλήρους-ψήφους αυτών, και έπεσεν ο κλήρος επί
Ματθίαν....”
και “εξελέξαντο Στέφανον, Φίλιππον - και λοιπούς διακόνους- ους
έστησαν ενώπιον των Αποστόλων...” (Πραξ. Στ΄ 5-6).
Τα παραπάνω κείμενα
προέρχονται από τις Πράξεις των Αποστόλων και αναφέρονται στις εκλογές του
Αποστόλου Ματθίου και των Διακόνων.
Στην Εκκλησία μας η
ανάδειξη των λειτουργών της γίνονταν από τα πιστά μέλη της χριστιανικής
κοινότητας, ανδρών και γυναικών. Εδώ φαίνεται η
προοδευτικότητα της Εκκλησίας μας και στον τομέα αυτό όσον φορά στις
ψήφους των γυναικών.
Χρειάσθηκαν δύο χιλιετηρίδες για να έχει η γυναίκα δικαίωμα ψήφου
στην πολιτεία . Με το χρόνο ο τρόπος ατός της εκλογής των κληρικών ατόνησε και
το έργο της εκλογής έχουν οι επίσκοποι. Σε μερικές Εκκλησίες διατηρείται αυτός
ο αρχικός τρόπος εκλογής, “ψήφω κλήρου και λαού”.
Το θέμα είναι
επίκαιρο, διότι και εμείς βρισκόμαστε σε περίοδο εκλογών. Η εκλογή των λειτουργών
της Πολιτείας γίνεται από τον λαό και δια τον Λαόν. Είναι οι διάκονοι –
υπηρέτες του Λαού, κρατικοί λειτουργοί και όχι δυνάστες του λαού. Οι πολίτες έχουν υποχρέωση να εκλέγουν τους
καλύτερους που θα αντιπροσωπεύουν τους πολίτες στη Βουλή, στην περιφέρεια,
στους δήμους. Η υποχρέωση αυτή της ψηφοφορίας δίνει το δικαίωμα στους
ψηφοφόρους να υποβάλλουν αιτήματα αγαθά
και να ελέγχουν, δια την μη τήρηση των υπεσχημένων. Με τον τρόπο αυτό έχουμε
ομαλή κοινωνική συμβίωση .
Το θέμα είναι: έχουν
αυτό το φρόνημα εδώ στην πατρίδα μας οι εκλεγέντες βουλευτές; Πάντως βασικό
αίτημα των σωφρόνων είναι να μην αλλοιωθεί ούτε το Σύνταγμα της χώρας ούτε και
ο Ποινικός Κώδικας προς το χειρότερο.
γ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου