Όταν κάποιος αναρτά στην
ιστοσελίδα του για τους μαθητές ένα καθημερινό μήνυμα ζωής, παρμένο από την
Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, θα θεωρούνταν μια πολύ πετυχημένη και ουσιαστική
αντίδραση με θετική προσφορά. Όταν όμως αυτό συμβαίνει από τον Στέφανο
Τσιτσιπά, τον μεγάλο αυτό αθλητή της αντισφαίρισης (τέννις), που τα δύο
τελευταία χρόνια έχει συγκινήσει με τις επιτυχίες του τον παγκόσμιο ελληνισμό
και τον σεμνό του χαρακτήρα, τότε νοιώθει σαν να γεννήθηκε κάποιος αρχαίος
Ολυμπιονίκης.
Ας δούμε πως εκφράσθηκε μετά τις μεγάλες νίκες του το 1919:
“ Υπεροχής επιθυμεί η νεότης, η δε νίκη υπεροχή της”. Δηλ.
Οι νέοι θέλουν να υπερέχουν, και η νίκη είναι μια περίπτωσή υπεροχής”.
(Φράση από την Ρητορική του Αριστοτέλη, μετά την νίκη του
επί του Μπασιλασβίλι στις 17-1-μ2019.
“Φύσει γαρ άνθρωπος ο βούλεται τούτο και οίεται” . Δηλ. Από
τη φύση του ο άνθρωπος αυτό που θέλει, αυτό και νομίζει”. (“Φράση που ανήκει
στον Ιούλιο Καίσαρα, λίγες μέρες μετά
την ιστορική του πρόκριση στα ημιτελικά των ίδιων αγώνων).
“Η παιδεία καθάπερ ευδαίμων χώρα πάντα τ’ αγαθά φέρει”.
Δηλ. Η Παιδεία, όπως η εύφορη γη, φέρνει όλα τα καλά. ( Φράση που ανήκει στον
Σωκράτη Στοβαίου- “περί αγωγής και παιδείας”, μετά την νίκη του επί του
Φέντερερ στο Open
της
Αυστραλίας στις 21- 1 19.
“ Μη ως μύρια μέλλων έτη ζην. Το χρέων επήρτηται, Έως ζης,
έως έξεστιν, αγαθός γενού”. Δηλ. Μη φέρεσαι σαν να πρόκειται να ζήσεις χιλιάδες χρόνια. Το μοιραίο κρέμεται που πάνω σου. Όσο ζεις και όσο είναι
δυνατό, γίνε καλός. (Φράση που ανήκει στον Μάρκο Αυρήλιο, μετά τη νίκη του επί
του Μάρτενερ στο Ρολάν Γκαρός).
Μετά από αυτά και άλλα, αναρωτιέται κανείς: Ποια από τα
μαθήματα που παρέδωσε ο Στέφανος Τσιτσιπάς αξιολογούνται ως σπουδαιότερα; Η
μεθοδική και επίπονη προετοιμασία πριν τους αγώνες, η επιμονή και η
αποφασιστικότητά του κατά την διάρκεια των αγώνων, η σεμνότητα του ήθους
του ή η καταφυγή του και η ενίσχυσή που βρίσκει στα κείμενα των
ανθρωπιστικών σπουδών, αρχαιοελληνικών και λατινικών, που χρησιμοποιεί στην
ηλεκτρονική του αλληλογραφία;
“Η Δράση μας”, Νοέμβριος 2019,
τ. 573
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου