Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2021

Η σωτηρία ενός αθέου

Μία αγία μορφή της Ρωσικής Εκκλησίας, ένας ιερέας που υπέφερε πολλά από το σοβιετικό αθεϊστικό καθεστώς, είναι ο π. Δημήτριος  Ντούτκο. Σε ένα από τα βιβλία-μαρτυρίες του, που έχει τον τίτλο «Στο σταυροδρόμι», διηγείται ιστορίες από ανθρώπους που συνάντησε και τους βοήθησε να βρουν τον δρόμο προς τον Θεό.

Εκεί διηγείται και το εξής περιστατικό:

   Ήταν δώδεκα τα μεσάνυχτα και χτύπησε η πόρτα της Εκκλησίας. Άνοιξα και μπήκε μέσα μια γερόντισσα και μου λέει: «Πάτερ, σε –παρακαλώ έλα γρήγορα, να εξομολογήσεις και να κοινωνήσεις έναν άρρωστο κατάκοιτο».

   Δεν είπα όχι. Πήρα ό,τι χρειαζόταν και ξεκίνησα, μπροστά η γερόντισσα κι από πίσω εγώ, και φθάσαμε σ’ ένα σπίτι. Η γριούλα άνοιξε την πόρτα σαν να ήταν διό της, μπήκε στον προθάλαμο και από εκεί άνοιξε μία άλλη πόρτα και είπε:

   -Πέρασε μέσα, εδώ είναι ο άρρωστος.

   Μπήκα και είδα πραγματικά έναν άνθρωπο κατάκοιτο στο κρεβάτι του. Μόλις όμως γύρισε και με είδε, έκανε μια χειρονομία απογοήτευσης και πίκρας και φώναξε:

   -Φύγε από εδώ! Ποιος σε κάλεσε να ’ρθεις; Εγώ είμαι άθεος! Άθεος έζησα και άθεος θέλω να πεθάνω! Φύγε παπά!

   -Μα τι λες; του λέω. Μόνος μου θαρρείς πως ήρθα; Πού σε ήξερα; Πού ήξερα πως κάποιος κάθεται εδώ μέσα; Κάποιος με κάλεσε, κάποιος με έφερε, ευλογημένε.

   -Ποιος είναι αυτός;

   -Δικός σου άνθρωπος, ασφαλώς.

   -Ποιος;

   -Μια γριούλα.

   -Ποια γριούλα; Δεν έχω σχέση εγώ με καμιά γριούλα.

   Σηκώνω τυχαία τα μάτια μου και βλέπω πάνω από το κεφάλι του αρρώστου τη φωτογραφία της γριούλας, που με είχε οδηγήσει εκεί. Του τη δείχνω και του λέω:

   -Να, αυτή ήταν.

   -Ποια αυτή, μου λέει,  παπά; Ξέρεις τι λες; Αυτή είναι η μάνα μου και είναι πεθαμένη χρόνια τώρα. Πού τη βρήκες εσύ;

   -Αυτή με έφερε εδώ, του ξαναλέω.

   Πάγωσε ο άνθρωπος. Στάθηκε για λίγο άφωνος και μετά ξέσπασε σε κλάματα αι φώναζε συνεχώς: «Η μάνα μου, η μάνα μου! Μανούλα μου, μανούλα μου!». Μετά συντετριμμένος από αυτή την αποκάλυψη, ζήτησε να εξομολογηθεί και έπειτα τον κοινώνησα. Όταν βγήκα από το δωμάτιο δεν βρήκα πουθενά την αγία εκείνη γερόντισσα!

Αυτό το περιστατικό δείχνει ότι η άπειρη φιλανθρωπία του Θεού χρησιμοποιεί κάποιες φορές και τέτοιες αποκαλύψεις για να αφυπνίσει τους ανθρώπους και να τους οδηγήσει σε μετάνοια και σωτηρία!

        Από το βιβλίο «Πώς λύνεται ο κόμπος;» του Μητροπολίτου Πρεβέζης Μελετίου

Δεν υπάρχουν σχόλια: