Δευτέρα 25 Μαρτίου 2024

Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ Η ανάληψη του ζυγού του Χριστού

 


Όλους εσάς που βρίσκεστε κάτω από τον βαρύ ζυγό της αμαρτίας, κάτω από την τυραννία του άγριου και σκληρόκαρδου Φαραώ, κάτω από τα συνεχή και οδυνηρά χτυπήματα των ανελέητων επιστατών, όλους εσάς που χτίζετε τον πύργο της Βαβέλ της κοσμικής υπερηφάνειας, σας καλεί ο Λυτρωτής στην πνευματική ελευθερία. «Ελάτε σε μένα όλοι όσοι κοπιάζετε και είστε φορτωμένοι κι εγώ θα σας ξεκουράσω. Σηκώστε πάνω σας τον ζυγό μου και διδαχθείτε από το δικό  μου παράδειγμα, επειδή είμαι πράος και ταπεινός στην καρδιά, και οι ψυχές σας θα βρουν ξεκούραση. Γιατί ο ζυγός  μου είναι απαλός και το φορτίο μου ελαφρό» (Ματθ. 11, 28-30).

            Ζυγός και φορτίο του Χριστού είναι οι ευαγγελικές εντολές. Ονομάζονται έτσι, διότι απαιτούν αυταπάρνηση. Όμως, ελευθερώνουν και ζωογονούν την ψυχή, τη γεμίζουν με ανέκφραστη ειρήνη και γλυκύτητα. Γι’ αυτό, χαρακτηρίζονται ως απαλός ζυγός και ελαφρό φορτίο. Όλες οι εντολές ευωδιάζουν πραότητα και ταπείνωση, αρετές τις οποίες μεταδίδουν στον τηρητή τους. Όταν η τήρηση των εντολών γίνει έξη της ψυχής, τότε η πραότητα και η ταπείνωση λειτουργούν σαν φυσικές ιδιότητές της, ιδιότητες πνευματικές, δοσμένες από τη θεία χάρη με την ενέργεια της ειρήνης του Χριστού, που είναι ασύλληπτη από τον ανθρώπινο νου.

            Ι. Μ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: