Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2009

Ἡ αἵρεση τῶν ἰεχωβιτῶν

το Πανοσιολογιωτάτου Ἀρχιμανδρίτου π. Γεωργίου Καψάνη,

Καθηγουμένου τς ερς Μονς σίου Γρηγορίου γίου ρους

Εναι σ λους τους Χριστιανος γνωστ πς πανάγαθος Πλάστης κα Πατέρας μας μετ τν πτώση το νθρώπου οκονόμησε τν σωτηρία μας, μ τν νανθρώπηση το μονογενος Του Υο, το Κυρίου κα Σωτρος μας ησο Χριστο.

[...] Δν θ μποροσε ν ξαναγυρίσει νθρωπος στν Παράδεισο, στν κοινωνία τς γίας Τριάδος, ἐὰν δν πέβαλε τν γωισμ κα δν ποκτοσε κα πάλι μ τν μετάνοια τν ταπείνωση κα τν γάπη.

Εχε μως τόσο πολ νθρωπος ρρωστήσει, πο ταν δύνατο μ τς δικές του δυνάμεις ν θεραπευθε. πρεπε ν λθει νας καλς γιατρς ν τν σώσει. Τέτοιος γιατρς δν πρχε μεταξ τν νθρώπων. πρχε μως στος ορανούς. μονογενς Υἱὸς το Θεο λθε, πρε πάνω το τν ρρώστειά μας κα μς θεράπευσε. π τότε, ποιος θέλει ν σωθε, γνωρίζει τν γιατρ κα τ φάρμακο. Εναι μετάνοια, κα νωσις μ τν Θεάνθρωπο ησο Χριστό, πο μεταδίδει ζω κα φθαρσία σ σους νωθον μαζί Του μ τ Βάπτισμα, τν Μετάνοια, τν ερ ξομολόγηση, τν Θείαν Εχαριστία κα τ λλα για Μυστήρια.

Κανες δν μπορε ν γίνη θες μόνος του, πως πίστευσε δάμ. Μόνο Θεάνθρωπος ησος Χριστς εναι γέφυρα, πο μς συνδέει μ τν Πατέρα. Ατ εναι τ μήνυμα τς σωτηρίας, πο φερε στν κόσμο μονογενς Υἱὸς το Θεο.

μως τ δράμα το νθρώπου εναι τι, ν λθε Σωτρ κα μς δίδαξε πς ν σωθομε κοντά Του, μες μένουμε κόμη μακρυ π τν Χριστ κα προσπαθομε ν σωθομε μ τς δικές μας δυνάμεις. τσι τελικ μένουμε λύτρωτοι.

νθρωποκεντρισμς μετ τ σάρκωση το Χριστο πλήττει τ ργο τς σωτηρίας το νθρώπου μ πολλ μέσα: Τν εδωλολατρία, στν ποία χουμε μία φανερ λατρεία τν κτισμάτων ντ το Κτίστου, τν φιλοσοφία, στν ποία χουμε μία προσπάθεια ν ντικατασταθε θεος λόγος π τν νθρώπινο λόγο, κα τέλος τς αρέσεις, στς ποες τ κέντρο τς σωτηρίας, πουλα κα συγκεκαλυμμένα μεταφέρεται π τν Θεάνθρωπο ησο Χριστ στν νθρωπο. Ατ εναι οσία τν παλαιν κα νέων αρέσεων, ν ξετασθον βαθύτερα.

Τν Θεάνθρωπο ησο παραμερίζει σήμερα παπισμός, τοποθετώντας ς κέντρο κα ρατ κεφαλ λης της κκλησίας, ναν νθρωπο, τν «λάθητο» πάπα.

Τν Θεάνθρωπο ησο παραμερίζουν κα ο προτεστάντες, πο πέρριψαν τν να πάπα τς Ρώμης, γι ν γίνη κάθε προτεστάντης πάπας, φο κάθε προτεστάντης, ς τομο, εναι κριτήριο τς λήθειας κα μπορε χωρς τν ερ Παράδοση κα τν κκλησία ν ρμηνεύει τν γία Γραφή.

Τέκνα το προτεσταντισμο εναι κα ο δυστυχες μάρτυρες το εχωβ, ο ποοι ξεπέρασαν τν πνευματικό τους πρόγονο κατ πολύ, κα χι πλς παραμέρισαν τν Θεάνθρωπο, λλ κα τν ποβίβασαν σ τέλειο νθρωπο, κτίσμα κα ρχιδολο το Πατρός.

πιστρέφουν δηλαδ στν αώνια μαρτία το δάμ, το ούδα κα λων τν λυτρώτων νθρώπων, τν μαρτία το νθρωποκεντρισμο κα τς σωτηρίας μόνο δι το νθρώπου.

Ἐὰν ησος Χριστς δν εναι Θεάνθρωπος, λλ μόνο τέλειος νθρωπος, πως λέγουν ο εχωβίτες, τότε νθρωπος δν σώζεται δι το Θεανθρώπου, λλ δι το νθρώπου. διος δηλαδ σώζει τν αυτό του. Κα φυσικ διερωτται κανείς: Τί χρειαζόταν νανθρώπησις το Χριστο, ἐὰν νθρωπος μποροσε ν σωθε μ τς δικές του δυνάμεις;

νθρωποκεντρισμς δηλαδ εναι οσία κα τς αρέσεως τν μαρτύρων το εχωβ [...].

phys.uoa.gr/~nektar

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ξύλινη γλώσα,δέν μ αγγιζει τίποτα.