Ο μωσαϊκός νόμος διέταζε την περιτομή των αρσενικών παιδιών (Εξ. 12,43-49, Γεν. 17, 9-19), η οποία γινόταν την όγδοη ημέρα από αυτή της γέννησης του παιδιού. (Λευ. 13, 3). Η τελετή αυτή γινόταν σε κτίριο της συναγωγής το πρωί, παρουσία δέκα τουλάχιστον προσώπων, Έτσι και η περιτομή του βρέφους Ιησού έγινε στη συναγωγή της Βηθλεέμ.
Η χειροποίητη αυτή περιτομή στο σώμα ήταν τύπος, που συμβόλιζε την περιτομή της καρδιάς, ενεργουμένης απευθείας υπό του Θεού (Δευτ.10, 16, 30, 6). Για τη δεύτερη αυτή περιτομή, την αχειροποίητη, ο απ. Παύλος διδάσκει: «Περιετμήθητε περιτομή αχειροποιήτω εν τη απεκδύσει του σώματος των αμαρτιών της σαρκός, εν τη περιτομή του Χριστού, συνταφέντες αυτώ εν τω βαπτίσματι» (Κολ. 2, 11-12).
Δηλαδή, λέει ο απ. Παύλος, περιτμηθήκατε και με περιτομή πνευματική, που ενεργείται από το Άγιο Πνεύμα. Και συνίσταται στο γδύσιμο και την αποβολή του σώματος, που ήταν υποδουλωμένο στις αμαρτίες της σάρκας. Το γδύσιμο δε αυτό, είναι η περιτομή που πήρατε από τον Χριστό, όταν θαφτήκατε μαζί Του, στο βάπτισμα. Το Βρέφος, όμως, της φάτνης, αφού γεννήθηκε με τον παλαιό νόμο, έπρεπε να υποβληθεί και Αυτό στον τύπο, ο οποίος καταργήθηκε με το μυστήριο του βαπτίσματος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου