Τρίτη 16 Μαρτίου 2010

Τί είναι ΑΜΑΡΤΙΑ ;


Αμαρτία δεν είναι παράβαση κάποιας εντολής η διαταγής του Θεού, αλλά η άρνηση του Τριαδικού Θεού, η απόρριψη ενός θείου έρωτα. Η αμαρτία δεν είναι θέμα τρόπου συμπεριφοράς ή ηθικής, ψυχολογικής ή νόμων ή άλλης τάξεως παράβασης, αλλά οντολογικής τάξεως. Η Αμαρτία δεν αναφέρεται σε κάτι που έκαναν οι προπάτορες, αλλά στο ότι δεν πραγματοποίησαν κάτι. Είναι η απουσία σχέσης που επέφερε και τη διάλυση της ψυχοσωματικής ανθρώπινης οντότητας. Απώλεια του συνεκτικού δεσμού που συγκρατεί και συνδέει τα στοιχεία της υπάρξεως. Αμαρτία είναι ο τραυματισμός της συνοχής. Όλα είναι μαζί, αλλά ταυτόχρονα όλα είναι αποξενωμένα και χώρια. Αλλά και χώρια δεν μπορούν να είναι, γιατί δεν εξαρτάται από αυτά, αλλά και μαζί δεν γίνεται να υπάρχουν χωρίς αγάπη. Απουσία του συνεκτικού των πάντων Λόγου του Θεού σημαίνει παρουσία θανάτου.

«Όταν ο Θεός πεθαίνει»


π.Γ.Στ.


4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ενδιαφέρουσα προσέγγιση Τίμιερ Πάτερ.

πηνελοπη είπε...

Καλησπερα σας διαβασα και πολυ ενδειαφεροντα αυτα που γραψατε πατερ --εχω την ατελη γνωμη οτι τελικα η ''αμαρτια'' ειναι η αρνηση της αγαπης του θεου λογω αντιδρασης της υπακοης στο Αγιον θελημα του....

Ανώνυμος είπε...

αμαρτια=αμελεια για την αποκτηση αρετων..πολυ σημαντικο..
θα μας κρινει ο Θεος οχι μονο για αυτα που κακως καναμε αλλα και για οσα δεν καναμε..

Ανώνυμος είπε...

ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΣΑΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΑΞΕΙ ΑΛΛΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΩΣ ΑΝΑΦΟΡΑ ΜΕ ΤΟ ΓΡΑΦΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
Τι είναι αμαρτία; Είναι η παράβαση του νόμου του Θεού. Η Αγία Γραφή αναφέρει: "Καθένας που πράττει την αμαρτία, πράττει και την ανομία. Επειδή η αμαρτία είναι η ανομία." (Επιστολή Ιωάννη Α΄ 3: 4) Το χωρίο 5: 17 της Α΄ Επιστολής του Ιωάννη λέει: "Κάθε αδικία είναι αμαρτία..."
Ποιος είναι ο νόμος του Θεού; Τον έγραψε με το δάχτυλό του σε πέτρινες πλάκες.
Η αμαρτία βγαίνει από μέσα μας. Η Αγία Γραφή αναφέρει: "Έλεγε (ο Ιησούς) μάλιστα ότι: Αυτό που βγαίνει από μέσα από τον άνθρωπο, εκείνο μολύνει τον άνθρωπο. Επειδή από μέσα από την καρδιά των ανθρώπων βγαίνουν οι κακοί διαλογισμοί, μοιχείες, πορνείες, φόνοι, κλοπές, πλεονεξίες, πονηρίες, δόλος, ασέλγεια, πονηρό βλέμμα, βλασφημία, υπερηφάνεια, αφροσύνη. Όλα αυτά τα πονηρά βγαίνουν από μέσα και μολύνουν τον άνθρωπο." (Μάρκος 7: 20 – 23)Κανένας δεν είναι καλύτερος από κάποιον άλλο — όλοι μας αμαρτάνουμε. Η Αγία Γραφή αναφέρει: "Τι λοιπόν; Υπερέχουμε από τους εθνικούς; Όχι βέβαια. Επειδή δείξαμε προηγουμένως ότι και οι Ιουδαίοι και οι Έλληνες, όλοι, είναι κάτω από την αμαρτία. Όπως είναι γραμμένο ότι: «Δεν υπάρχει δίκαιος ούτε ένας»." (Επιστολή προς Ρωμαίους 3: 9 – 10)

Χωρίς τον Ιησού, οι συνέπειες της αμαρτίας μας είναι ο θάνατος. Η Αγία Γραφή αναφέρει: "Επειδή ο μισθός της αμαρτίας είναι θάνατος· το χάρισμα, όμως, του Θεού αιώνια ζωή διαμέσου του Ιησού Χριστού, του Κυρίου μας." (Επιστολή Προς Ρωμαίους 6: 23)

Τι να κάνω, εάν δεν είμαι βέβαιος ότι κάποιες συνήθειές μου αποτελούν αμαρτία; Η Αγία Γραφή αναφέρει: "Θεέ, δοκίμασέ με, και γνώρισε την καρδιά μου. Εξέτασέ με και μάθε τους στοχασμούς μου. Και δες μήπως υπάρχει μέσα μου κάποιος δρόμος ανομίας. Και οδήγησέ με στον δρόμο τον αιώνιο." (Ψαλμός 139: 23 – 24)

Ομολόγησε την αμαρτία στο Θεό και θα λάβεις τη συγχώρεση. Η Αγία Γραφή αναφέρει: "Αν ομολογούμε τις αμαρτίες μας, ο Θεός είναι πιστός και δίκαιος, ώστε να συγχωρήσει σε μας τις αμαρτίες και να μας καθαρίσει από κάθε αδικία." (Επιστολή Ιωάννη Α΄ 1: 9)

Υπάρχουν αμαρτίες που δεν συγχωρούνται; Η Αγία Γραφή αναφέρει: "Και καθένας που θα πει έναν λόγο ενάντια στον Υιό του ανθρώπου, θα του συγχωρηθεί. Όποιος όμως βλασφημήσει ενάντια στο Άγιο Πνεύμα, σε αυτόν δεν θα του συγχωρηθεί." (Λουκάς 12: 10)

Η βάφτιση συμβολίζει την άφεση των αμαρτιών μας. Η Αγία Γραφή αναφέρει: "Και (ο Ιωάννης) ήρθε σε όλη την περίχωρο του Ιορδάνη, κηρύττοντας βάπτισμα μετάνοιας σε άφεση αμαρτιών." (Λουκάς 3: 3)

Εάν αισθάνεσαι όπως ένας απελπισμένος αμαρτωλός, τι θα έπρεπε να κάνεις; Αρχικά να αναγνωρίσεις την αμαρτία σου. Η Αγία Γραφή αναφέρει: "Πλύνε με περισσότερο και περισσότερο από την ανομία μου και από την αμαρτία μου καθάρισέ με. Επειδή εγώ γνωρίζω τα ανομήματά μου και η αμαρτία μου είναι μπροστά μου συνεχώς." (Ψαλμός 51: 2 – 4)

Δεύτερον, ζήτα συγχώρεση για την αμαρτία σου. Η Αγία Γραφή αναφέρει: "Ράντισε με ύσσωπο και θα είμαι καθαρός· πλύνε με και θα είμαι λευκότερος από χιόνι.