Η υποβάθμιση των κλασσικών σπουδών προκαλείται με την κατάργηση της
Λατινικής γλώσσας. Η στοιχειώδης γνώση της Λατινικής και πνευματικός πλούτος
είναι αυτή καθ’ εαυτή, και βάση για την κατανόηση μεγάλης ομάδας λατινογενών
γλωσσών, αλλά και στοιχείων άλλων γλωσσών με λατινογενείς λέξεις και πλήθος
επιστημονικών όρων σε όλες τις επιστήμες.
Φαίνεται ότι η
λογική της “μπακάλικης” λογιστικής που έχει υποκαταστήσει την οικονομική
επιστήμη στα “ευρωπαϊκά” πράγματα, περνά και στην παιδεία. Μια λογική που
χαρακτηρίζεται από στενότητα πνεύματος και αδυναμία αποτίμησης της πολλαπλάσιας
ζημίας που προκαλούν οι “περικοπές”.
Το επιχείρημα ότι η
διδασκαλία δεν γίνεται σωστά δεν λέει τίποτα. Υπάρχουν δοκιμασμένες μέθοδοι με
τις οποίες όλα τα παιδιά, όλων των κατευθύνσεων, μπορούν να γίνουν με τρόπο
εύληπτο κοινωνοί της κλασσικής Παιδείας. Φαίνεται ότι η υποβάθμιση των
κλασσικών σπουδών εξυπηρετεί την εξουσία, αφού συμβάλλει, ώστε τα σχολεία να
βγάζουν, κατά την έκφραση του Βόλφ Μπίρμαν “ιδεώδεις υποτακτικούς”.
Γ. Ζ. “ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ”
φ. 1016
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου