Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2020

Κύριε, αποκάλυψέ μου τον εαυτό μου

 

Κύριε, συνεχώς διαπιστώνω, ότι αγνοών τον εαυτό μου. Κατάντησε να μου είναι ο περισσότερος άγνωστος, ο περισσότερος κρυμμένος.

          Κατέχομαι όμως από τον πόθο να τον γνωρίσω. Μα χωρίς Εσένα δεν θα καταφέρω πολλά πράγματα. Γι’ αυτό και κάνω έκκληση στην Αγάπη Σου.

          Αποκάλυψέ μου τον αληθινό, το γνήσιο εαυτό μου.

          Δώσε  στο βλέμμα μου διεισδυτικότητα, για να τον ερευνήσω ως τα κατάβαθά του. Θέλω ν’ ανιχνεύσω την ψυχή μου, ως την πιο απόμερή της γωνιά. Θέλω να ξεσκεπάσω τις πιο απόκρυφες πτυχές της.

          Μην αφήσεις, Συ, “ο ετάζων καρδίας και νεφρούς”, να με συνεπάρει ο θόρυβος της ζωής. Μη με πνίξουν οι διάφορες μέριμνες και παραλείψω αυτό το άγιο έργο της γνωριμίας του εαυτού μου.

          Βοήθησέ με ν’ ανακαλύψω και να προσδιορίσω τα ελαττώματά  μου. Να λάβω συνείδηση των αδυναμιών μου.

          Κάνε με να δω σωστά και τα πλεονεκτήματά που μου έχεις χαρίσει, να συνειδητοποιήσω  τις δυνατότητες, να ψηλαφίσω τα τάλαντα που μου έχεις εμπιστευθεί. Να μάθω, ως που φθάνουν οι δυνάμεις μου, πιο είναι τα ευαίσθητα και ευπαθή σημεία της καρδιάς μου.

          Όλα αυτά Σου τα ζητώ, Χριστέ μου, όχι από μια ρηχή περιέργεια, όχι από μαι απλή επιθυμία γνώσεως, Θέλω να γνωρίσω τον εαυτό μου, για να τον διορθώσω, να τον ανανεώσω. Για να μπορώ να βοηθήσω κι εγώ την προσπάθεια ου κάνεις να με εξαγνίσεις, να με βελτιώσεις.

          Ω Ακούραστε, ακατάπαυστα μοχθείς εντός μου. Παλεύεις στα σκοτεινά χάη της ψυχής μου, στους δαιδάλους του πνεύματός  μου. Εργάζεσαι, χτίζεις και γκρεμίζεις,  μορφοποιείς και μεταμορφώνεις τον μέσα μου κόσμο.

          Κι εγώ πολλές φορές αντιστέκομαι! Από αδυναμία, από άγνοια.

         Παρακαλώ, φέρε με σ’ επαφή με τον αληθινό εαυτό μου. Δώσε μου θάρρος, για να τον κοιτάξω κατάματα, να τον ερευνήσω μ’ έναν τρόπο αδυσώπητο. Να τον κατανοήσω, όσο κι αν στοιχίζει αυτό.

          Κύριε, δώσε  μου οξυγόνο. Δώσε μου φως στη μεγάλη κατάδυση, που επιχειρώ στα απύθμενα, κατασκότεινα βάθη της υπάρξεώς μου.

          ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, Αρχιεπισκόπου πρώην Αμερικής

Δεν υπάρχουν σχόλια: