Τετάρτη 6 Δεκεμβρίου 2017

Αντιαιρετικά θέματα: Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ (α΄)


Οι Πατέρες της Εκκλησίας λένε πως εκτός Εκκλησίας δεν υπάρχει σωτηρία. Αυτό δεν είναι μια αυθαίρετη προσωπική άποψη, αλλά μια αλήθεια που βγαίνει μέσα από τη φύση της ίδιας της Εκκλησίας. Η Εκκλησία είναι Σώμα Χριστού, ο Χριστός δεν είναι μόνον κεφαλή της Εκκλησίας αλλά και ο Σωτήρας του Σώματος. Τα μέλη του σώματος τότε μονοί ζουν, όταν είναι ενωμένα και προσκολλημένα στο σώμα. Η συμμετοχή στη ζωή του σώματος, αυτή είναι η ζωή και η σωτηρία των μελών. Έξω από το σώμα τα μέλη δεν έχουν “ζωήν εν εαυτοίς”. Αφού λοιπόν η Εκκλησία είναι το Σώμα, είναι φυσικό και επόμενο εκτός της Εκκλησίας να μην υπάρχει σωτηρία.

          Οι αιρετικοί μη μπορώντας να ξεπεράσουν αυτή την πραγματικότητα της Εκκλησίας, προσπαθούν να την οικειοποιηθούν. Όλες οι αιρέσεις και οι παραφυάδες τους από τη μικρότερη μέχρι τη μεγαλύτερη, διεκδικούν για τον εαυτό τους την ιδιότητα της Εκκλησίας. Βέβαια για κάθε νοήμονα άνθρωπο, όπως στην κάθε κεφαλή αντιστοιχεί ένα σώμα, έτσι και η πραγματική Εκκλησία είναι μία. Ποια όμως είναι η πραγματική Εκκλησία; Μέσα στο αναρίθμητο πλήθος των ποικίλων ομάδων, πως μπορεί κανείς να αναγνωρίσει την πραγματική Εκκλησία; Αυτό είναι ένα σοβαρό ερώτημα και πού ενδιαφέρον.

          Ο Χριστός μιλάει για την Εκκλησία στο σημείο που ερωτά τον Πέτρο τι γνώμη έχουν οι άνθρωποι για Εκείνον. Και ο απόστολος μιλώντας και εκ μέρους των άλλων θα απαντήσει: “Εσύ είσαι ο Χριστός ο Υιός του Θεού του ζώντος”. Ο Χριστός τότε παρατηρεί: “Επάνω σ’ αυτή την πέτρα, δηλαδή την αλήθεια,, ότι ο Υιός του Θεού του ζώντος, θα οικοδομήσω μου την Εκκλησία και πύλαι άδου ου κατισχύσουσιν αυτής (Ματθ. 16, -18).

          Την ημέρα της Πεντηκοστής, με την επιφοίτηση του αγίου Πνεύματος αρχίζει η επίγεια πορεία της Εκκλησίας, διότι δι’ Αυτού οι άνθρωποι μπορούν να γίνουν μέλη της. Είναι πολύ χαρακτηριστικός ο τρόπος με τον οποίο την πρώτη ημέρα μετά το κήρυγμα του Πέτρου 3.000 άνθρωποι προστίθενται στην Εκκλησία. Είναι το Βάπτισμα. Το μυστήριο του Βαπτίσματος, για το οποίο θα μιλήσουμε μετά, είναι η πράξη του εκκεντρισμού, της ενσωμάτωσης, στην Εκκλησία, του μπολιάσματος στο Σώμα του Χριστού. Αφού εκκεντρίζονται λαμβάνουν και τη ζωή του Σώματος, δηλαδή τη δωρεά του αγίου Πνεύματος.
γ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: