Πολλοί μπορούν να νιώθαμε από καιρό πως η εισβολή των οθονών στην
καθημερινότητά μας- αλλά και στην εκπαίδευση- είναι λάθος, ότι τα παιδιά
μάθαιναν καλύτερα μέσα από τις σελίδες ενός τυπωμένου βιβλίου, παρά από τον
μαγικό κόσμο της οθόνης και της τεχνολογίας. Πλέον αυτό μπορεί να θεωρείται και
επιστημονικά αποδεδειγμένο! Πρωτοποριακή μελέτη νευροεπιστημόνων του Teachers College του Πανεπιστημίου της Κολούμπια, έκανε μελέτες σε ευρύ δείγμα παιδιών
ηλικίας 10- 12 ετών (της κρίσιμης ηλικίας κατά την οποία το παιδί περνάει από,
το «μαθαίνω να διαβάζω στο «διαβάζω» για να μαθαίνω»).
Οι μαθητές κλήθηκαν να
διαβάσουν κείμενα σε έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή, φορώντας στο κεφάλι τους
ειδικά πλέγματα με ηλεκτρόδια που κατέγραφαν και ανέλυαν τις μεταβολές στις
εγκεφαλικές τους αντιδράσεις. Τα δεδομένα απέδειξαν περιφανώς τη συντριπτική
υπεροχή της μάθησης μέσα από τις συμβατικές, τυπωμένες σελίδες ενός βιβλίου.
Αυτό θα έπρεπε ασφαλώς
να προβληματίσει όλους μας. Πολύ περισσότερο, τη στιγμή που στη χώρα μας κάθε
συζήτηση για «πρόοδο» στην εκπαίδευση περιστρέφεται γύρω από την ψηφιοποίηση,
την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, την είσοδο σε κάθε σχολική τάξη των «smartboards» και των νέων τεχνολογιών. Μήπως κινούμαστε προς τη
λάθος κατεύθυνση; Πάμε καλά;
«ΖΩΗ», τ. 4387
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου