Την έναρξη αυτού του σταδίου όρισε η Εκκλησία με το άνοιγμα του Τριωδίου
την Κυριακή της Τυρινής. Το στάδιο αυτό των αρετών είναι η καρδιά μας, «ο
κρυπτός τη καρδίας άνθρωπος, κατά τον άγιο Νικόδημο Αγιορείτη.
Το μεγάλο άθλημα της Μ.
Τεσσαρακοστής, η ανάβαση «εις Ιεροσόλυμα». Είναι ένα αγώνισμα άγνωστο από κάθε
αθλητική διοργάνωση, όμως είναι η αυθεντική δοκιμασία για κάθε πιστό χριστιανό
που αυτοπροσδιορίζεται μέσα από την Σταύρωση και την Ανάσταση.
Ένα αγώνισμα δύσκολο,
που απαιτεί υπέρβαση κάθε μετριότητας, απομακρύνεται από κάθε πρόκληση που σαν
σειρήνα ακούγεται έξω από το στάδιο. Μια ανεστραμμένη έννοια της φυσικής
άθλησης, όπου το πνεύμα μπαίνει μπροστά να ελευθερώσει το σώμα από την
παχυλότητα της σάρκας. Αυτό περιμένει ν’ ακούσει ο θείος Προπονητής: «Δίδου μοι
κατάνυξιν και των κακών αλλοτρίωσιν και του βίου διόρθωσιν». …..
Η «ετέρα στολή» του
αθλητή, «η πανοπλία του Σταυρού», «όπλον ακαταμάχητον, κραταίωμα άρρηκτον»,
στην μέση της ανάβασης λάμπει με φεγγοβόλους
αστραπές χάριτος και κάνει βέβαιη τη νίκη. Ο ζωηφόρος Σταυρός είναι
παρηγοριά και ξεκούραση στον πνευματικό κόπο. Η Σταυροπροσκύνηση για τον αθλητή
είναι η ανάσα του. η τόνωση του, η ελπίδα του για την Ανάσταση. Έτσι, μέσα στην
άρρητη ευωδία της χαρμολύπης, το τέλος της ανάβασης φαίνεται πιο κοντά…..
Όμως αυτός ο πνευματικός
αγώνας μέσα στο μέγα πέλαγος της Μ.
Τεσσαρακοστής δε έχει ηττημένους. Η ακαταμάχητη δύναμη του αγωνοθέτη Θεού
δωρίζει πλούσια τη Χάρη Του στον χριστιανό αγωνιστή, γι’ αυτό και όσοι θα
τερματίσουν θ’ αμειφθούν με άφθαρτο στέφανο. Πλησιάζοντας στο τέρμα του σταδίου
θα ακούσουμε την προτροπή του ιερού υμνωδού να ετοιμάσουμε με ευσέβεια τα
σύμβολα της νίκης που δεν είναι άλλα από τα κλαδιά των αρετών μας, και να
ψάλλουμε στον Κύριο το «Ωσαννά».
Η πνευματική ανάβαση τερματίζει στα ματωμένα πόδια του Εσταυρωμένου.
Εκεί, αφήνοντας ν’ αναμειχθούν τα δάκρυα της ευγνωμοσύνης μας με τον ιδρώτα του
πνευματικού μας κόπου, θα συντελεσθεί η πνευματική μας ανακαίνιση, και το
στάδιο της καρδιάς μας θα πλημμυρίσει αναστάσιμο Φως!
` «Η Δράση μας», τ. 617
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου