Τρεις είναι οι παράγοντες που
συγκροτούν την ενότητα της Εκκλησίας, και αποτελούν τους άξονες της πνευματικής
ζωής. Ο ένας είναι το ιερό θυσιαστήριο, ο άλλος ο Επίσκοπος και ο τρίτος οι
άγιοι. Μεταξύ αυτών των τριών παραγόντων υπάρχει μια θαυμαστή ενότητα. Το
θυσιαστήριο καθιερώνεται από τον Επίσκοπο και μάλιστα ο Επίσκοπος τοποθετεί
κάτω από το θυσιαστήριο τα λείψανα των
αγίων μαρτύρων. Αυτό δείχνει ότι το θυσιαστήριο, ο Επίσκοπος και οι άγιοι
αποτελούν τους άξονες της ενότητας της Εκκλησίας και της πνευματικής ζωής.
Το θυσιαστήριο είναι η “αρχή πάσης τελετής” και η κρηπίδα
και η ρίζα όλων των μυστηρίων. Πάνω στο θυσιαστήριο τελείται η αναίμακτη,
μυσταγωγία και, φυσικά, η θεία Ευχαριστία που αποτελεί το κέντρο της
πνευματικής ζωής του χριστιανού(....)
Ο Επίσκοπος αγιάζει και καθιερώνει το ιερό θυσιαστήριο,
γιατί είναι το μυστήριο της αισθητής
παρουσίας του Χριστού....
Τα λείψανα των αγίων, τα οποία τοποθετούνται κάτω από το
θυσιαστήριο, συνδέονται στενά με την καθιέρωση του θυσιαστηρίου. Η δύναμη του
θυσιαστηρίου είναι το άγιο Μύρο. Έπρεπε, λοιπόν, και η ύλη που θα τοποθετηθεί
κάτω από αυτό να είναι συγγενής. Και αυτή είναι τα λείψανα των αγίων.....
Υπάρχει μια σχέση μεταξύ των τριών αυτών παραγόντων. Το κέντρο είναι ο Χριστός. Το θυσιαστήριο είναι το χέρι του Χριστού, ο Επίσκοπος είναι το μυστήριο της αισθητής παρουσίας του Χριστού και οι άγιοι είναι τα μέλη του Σώματος του Χριστού.
“ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ”, τ. 303
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου