Προβληματισμό προκαλεί η πρόσφατη γνωμοδότηση της
Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για τη δυνατότητα απαλλαγής και Ορθοδόξων
μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία. Η απαξίωση του μαθήματος
των Θρησκευτικών φαίνεται να έχει προχωρήσει με μεθοδικά βήματα. Πρώτο βήμα θα
μπορούσε να πει κανείς ότι ήταν η
απομάκρυνση των διδακτικών εγχειριδίων από τον καθαρά ορθόδοξο χαρακτήρα που
είχαν παλαιότερα, με αποτέλεσμα το μάθημα να μοιάζει συχνά με μάθημα
θρησκειολογίας. Δεύτερο βήμα ήταν η δυνατότητα που δόθηκε σε μη ορθοδόξους
μαθητές - αλλόθρησκους, ετεροδόξους, άθρησκους, άθεους ή αγνωστικιστές-να
απαλλαγούν από την υποχρέωση παρακολούθησης του μαθήματος. Τρίτο και τελευταίο
η πρόσφατη γνωμοδότηση της Αρχής Προσωπικών Δεδομένων, ότι δεν είναι
συνταγματικά ανεκτό το δικαίωμα της εξαίρεσης από τα θρησκευτικά να αφορά μόνο
τους Ορθοδόξους (κάτι τέτοιο θα ήταν....διάκριση), αλλά το ίδιο δικαίωμα πρέπει
να έχουν και οι Χριστιανοί Ορθόδοξοι μαθητές....
Περιττό να πούμε ότι έτσι το μάθημα των Θρησκευτικών οδηγείται στην απαξίωση, με ορατό τον κίνδυνο του ουσιαστικού εξοβελισμού του από την εκπαίδευση. Μήπως, όταν μιλάμε για απαλλαγή από τα θρησκευτικά, είναι τελικά η ίδια η Πολιτεία που επιδιώκει την απαλλαγή αυτή; Και αν ναι, πόσο συνετό είναι αυτό; Σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από την κρίση ταυτότητας , πόσο λογικό είναι να εξοβελίζουμε εν τοις πράγμασι το μάθημα που διδάσκει την ταυτότητα; Σε έναν κόσμο όπου κυριαρχεί η κρίση των αξιών, πόσο συνετό είναι να εξοβελίζουμε το μάθημα που διδάσκει αξίες;
“ΖΩΗ”,
τ. 4371
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου